panelladikes-eksetaseis-mathites
Alexandros Michailidis / SOOC
Ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου «O Αδαμάντιος Κοραής» σχετικά με την αλλαγή σχολείου πραγματοποίησης των εξετάσεων PISA

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου «O Αδαμάντιος Κοραής» σχετικά με την αλλαγή σχολείου για την πραγματοποίηση των εξετάσεων PISA.

Όπως υποστηρίζεται, μετά την αντίσταση των εκπαιδευτικών και των γονέων στο σχολείο του Καταρράκτη, επιλέχθηκε άλλο σχολείο για να πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις PISA.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, «Κι έτσι, χωρίς καμία προειδοποίηση των παιδιών, χωρίς καμία προειδοποίηση των γονέων τα παιδιά έγραψαν τις εξετάσεις. «Δε βαριέσαι…  παιδιά στο ένα σχολείο παιδιά και στο άλλο». Τέτοια είναι η «τρεμούρα» του ΥΠΑΙΘ και του Δ/ντη της Α/θμιας: Μην τυχόν και δε φανεί συμμετοχή».

Φαίνεται ξεκάθαρα ότι κανένα πραγματικό μέτρο βελτίωσης της εκπαίδευσης δεν έχει ληφθεί από το κράτος, ενώ «η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις στάσεις εργασίας και η αποχή των παιδιών από τις τάξεις γκρεμίζουν όλες τις προσπάθειες της κυβέρνησης να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο, την κατηγοριοποίηση, σύγκριση και κατάταξη των σχολείων και μέσα από τις εξετάσεις PISA που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών».

Η ανακοίνωση

«Φάγανε τα μούτρα τους με την αγωνιστική απάντηση των εκπαιδευτικών και των γονέων στο σχολείο του Καταρράκτη εναντία στις εξετάσεις της «ελληνικής PISA». Γι αυτό και δεν έχασαν χρόνο ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και Δ/νση Πρωτοβάθμιας να βάλουν στα «μουλωχτά» άλλο ολιγοθέσιο σχολείο να πραγματοποιήσει τις εξετάσεις και μάλιστα χωρίς να αναδείξουν στους εκπαιδευτικούς τους πραγματικούς λόγους αυτής της αλλαγής που δεν ήταν άλλοι από τη στάση εργασίας των εκπαιδευτικών του Καταρράκτη και το μπλοκάρισμα των εξετάσεων στην πράξη. Ψάχνανε και τρόπο να μεταφερθούν τα έντυπα απαντήσεων από το ένα σχολείο στο άλλο μην τυχόν και «χάσει η βενετιά βελόνι».

Κι έτσι, χωρίς καμία προειδοποίηση των παιδιών, χωρίς καμία προειδοποίηση των γονέων τα παιδιά έγραψαν τις εξετάσεις. «Δε βαριέσαι…  παιδιά στο ένα σχολείο παιδιά και στο άλλο». Τέτοια είναι η «τρεμούρα» του ΥΠΑΙΘ και του Δ/ντη της Α/θμιας: Μην τυχόν και δε φανεί συμμετοχή.

Σε όλη την Ελλάδα όμως, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις στάσεις εργασίας και η αποχή των παιδιών από τις τάξεις γκρεμίζουν όλες τις προσπάθειες της κυβέρνησης να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο, την κατηγοριοποίηση, σύγκριση και κατάταξη των σχολείων και μέσα από τις εξετάσεις PISA που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών.

Η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, όπως η βελτίωση των  σχολικών υποδομών, η μείωση των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης, όλοι εμείς που κρατήσαμε όρθια τα σχολεία τα τελευταία χρόνια κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, γνωρίζουμε ότι η διδασκαλία δεν κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων. Αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Όμως οι στόχοι είναι άλλοι.

Γι' αυτό:

Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Συμμετέχουμε ακόμα πιο αποφασιστικά στην απεργία – αποχή από την «ατομική αξιολόγηση»!!

Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν  στα χαρτιά!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
Το εξ αποστάσεως διεθνές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» του ΕΚΠΑ και του European Wergeland...
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
eirini_mathites_volos
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Σκοπός της δράσης είναι να προωθηθεί ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τις συνέπειές τους, υπογραμμίζοντας τη θέση μας...
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Kofoi
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!
Γονείς: Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κωφών και την συνέχιση των μαθημάτων.
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!