panelladikes
Ας προβληματιστούν γονείς και μαθητές για το μέγεθος της σπουδαιότητας των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν αποτελούν το Α και Ω της ευτυχίας, ίσως το αποζητά βέβαια ο εγωισμός και η προβολή τους…

Οι περιβόητες πανελλαδικές εξετάσεις έφτασαν στο τέλος τους. Το μεγάλο άγχος μαθητών, γονιών και δασκάλων τους παραδίδει τη σκυτάλη στα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων και μετά στην εύρεση κατοικίας και μετά στην αποφοίτηση από κάποιο πανεπιστήμιο και μετά στις εξειδικευμένες μεταπτυχιακές σπουδές. Ακολουθεί η μετανάστευση στο εξωτερικό, η επαγγελματική καριέρα. Μάθε παιδί μου γράμματα, γράμματα, γράμματα… Απόκτησε τίτλους σπουδών, χρήσιμους για εύρεση εργασίας για την καριέρα, την ανάπτυξη των χωρών που την επιδιώκουν κι εγώ, ο γονιός, είμαι εδώ να σου παρέχω όσα από τα χρήματα που μου ζητήσεις κι έχω τη δυνατότητα ν’ ανταποκριθώ. Αυτά βέβαια είναι η καλύτερη εκδοχή, η άλλη παίρνει το δρόμο των ιδιωτικών σπουδών και απαιτεί ακόμα περισσότερο χρήμα.

Και το πνεύμα, η ενσυναίσθηση; Πού πέταξαν μακριά από την υπόστασή μας, την προκοπή μας ως άνθρωποι; Ποιος τη διδάσκει με το λόγο και τις πράξεις του στο σχολείο ή στην οικογένεια; Πού την έθεσαν στο σύγχρονο ευρωπαϊκό μοντέλο ζωής με το σκληρό ανταγωνισμό της ανάπτυξης που ο δάσκαλος, ιδιαίτερα των Λυκείων και των ΑΕΙ, είναι αναγκασμένος τις περισσότερες φορές να ενδιαφέρεται μόνο για την ολοκλήρωση συγκεκριμένης ύλης, απαραίτητης για την καλή επίδοση των μαθητών και σπουδαστών; Μπήκε εξάλλου και μια άλλη τράπεζα στη ζωή μας, πέραν εκείνων που καταδυναστεύουν ανέκαθεν. Είναι εκείνη η σχολική των θεμάτων, που ολοένα αυξάνει την ύλη της μιμούμενη τις τράπεζες των πλαστικών χρημάτων που ανεβάζουν τις μετοχές, ανεβοκατεβάζουν τις τιμές των χρηματιστηρίων και δεν έχουν ψυχές.

Κι οι γονείς έρμεοι του συστήματος, ιδρώνουν ατέλειωτες ώρες για το χρήμα, αγχώνονται, νευριάζουν, δύσκολα επικοινωνούν με τα μέλη της οικογένειας τις/τους συζύγους, τα παιδιά, τους παππούδες, το Θεό, γιατί ξέχασαν ότι έχουν ψυχή. Διαλύουν εύκολα τη σχέση και τους δεσμούς τους, χωρίζουν, πολλές φορές ξαφνικά. Άλλες φορές, γιατί χωρίς ψυχή πετάνε τα αισθήματα σ΄ άλλες φωλιές για την ηδονή της σάρκας, της ύλης, των αξιωμάτων, της καριέρας.

Στις μέρες μας οι πράξεις βίας με τις διάφορες μορφές της: ξυλοδαρμοί, κακοποίηση, ψυχολογικοί εξαναγκασμοί, σεξουαλική κακοποίηση, λεκτική και ψυχολογική βία, φόνοι γυναικών αποτελούν καθημερινές ειδήσεις από τα σύγχρονα ΜΜΕ. Πάντοτε συνέβαιναν, αλλά φαίνεται ότι η απελευθέρωση της γυναίκας απελευθέρωσε και τα μυστικά των οικογενειών. Αρκετοί από τους θύτες και τα θύματα είναι άνθρωποι που τους έμαθαν πολλά γράμματα, γράμματα, γράμματα αλλά ξέχασαν να τους πουν για το πνεύμα και την ψυχή τους.

Μην ξεχάσουμε ότι οι υψηλότερες μορφές βίας προέρχονται από ανθρώπους που έμαθαν γράμματα, γράμματα, γράμματα. Ανακάλυψαν κι έδωσαν στα χέρια των ανώριμων, ανήθικων πολιτικών, μαζικά όπλα καταστροφής όπως παρατηρούμε και στο πρόσφατο παράδειγμα, τον πόλεμο της Ουκρανίας. Άλλοι γραμματιζούμενοι κρύβονται πίσω από τον σκληρό οικονομικό πόλεμο στο πλαίσιο του καπιταλισμού και συνθλίβουν σταδιακά τους αδύναμους να ανταγωνιστούν. Θύματα αυτού του πολέμου και η χώρα μας με δυσβάστακτους όρους δανεισμού, μνημόνια, διαρκή επιτροπεία από τους δανειστές και με κυβερνήσεις που επιτρέπουν το νόμο της ζούγκλας τη δουλοπρέπεια και την υποταγή στους οικονομικούς εγκληματίες του σύγχρονου φιλελευθερισμού..

Ο φιλελευθερισμός θεωρητικά δίνει το δικαίωμα σε όλους τους άνδρες και τις γυναίκες να επιζήσουν, να μορφωθούν, να σπουδάσουν, να πάρουν αξιώματα και να ευτυχήσουν. Δεν τους παρέχεται όμως και η οικονομική δυνατότητα, όταν ο στόχος είναι μια ανταγωνιστική ανάπτυξη που ισχύει «ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης» όπως τον διατύπωσε ο θεωρητικός του φιλελευθερισμού Άνταμ Σμιθ.

«Ο άνθρωπος έγινε όλος ένα αλφάβητο κι έτσι γραμματισμένος νομίζει ότι έγινε το αλφάβητο όλου του κόσμου και του Θεού. Ως βιβλιοφάγος και γραμματοφάγος νιώθει συνεχώς πεινασμένος. Τα τυπογραφεία μεταμορφώθηκαν σε ναούς και βασίλεια των γραμμάτων, αυτός είναι ο πολιτισμός μας. Ο πολιτισμός μας γεννήθηκε μέσα στα τυπογραφεία και καθετί το πολιτισμένο υποκλίνεται μπροστά στα γράμματα. Ακόμα και ο Θεός άρχισε να εκτυπώνεται αφού έπαψε να βιώνεται. Βασίλευσε το γράμμα και σήμερα σκοτώνει με τον τρόπο του», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Ενώ ο Απόστολος Παύλος έγραφε στην επιστολή Β΄ προς Κορινθίους «Το γράμμα αποκτείνει, το δε πνεύμα ζωοποιεί».

Το παράδειγμα του κ. Πνευματικού, καθηγητή Παν/μίου και πολιτικού, τι άλλο αποδεικνύει με τον κυνισμό του, παρά τα παραπάνω λόγια; Έκανε τις εκτιμήσεις του ο «άνθρωπος» και βρήκε ότι είναι ασύμφορη η προσπάθεια να κρατηθούν στη ζωή, στις εντατικές μονάδες, άνθρωποι που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της ζωής τους. Γραμματιζούμενοι πολιτικοί , απόφοιτοι του Χάρβαρντ και άλλων διάσημων πανεπιστημίων, αποφασίζουν ότι οι φτωχοί της κοινωνίας δεν έχουν δικαίωμα υγειονομικής περίθαλψης και πρόσβασης στη γνώση, γιατί είναι ασύμφορο για το κράτος.

Οι ηγεσίες του φιλελευθερισμού μειώνουν τις θέσεις εργαζομένων στις δημόσιες δομές υγείας και παιδείας δεν τις εξοπλίζουν με σύγχρονα μηχανήματα, δεν τις στελεχώνουν με ικανούς δασκάλους και υγειονομικούς και οι πολλοί αφήνονται στην τύχη τους. Οι άλλοι, οι λίγοι και υψηλόβαθμοι σε περγαμηνές και χρήμα, θα καταφύγουν οι ίδιοι και οι συγγενείς τους στα ιδιωτικά σχολεία και νοσοκομεία…

Ας προβληματιστούν γονείς και μαθητές για το μέγεθος της σπουδαιότητας των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν αποτελούν το Α και Ω της ευτυχίας, ίσως το αποζητά βέβαια ο εγωισμός και η προβολή τους… Οι ξερές γνώσεις και οι περγαμηνές δίχως ψυχή, δίχως Θεό, που να τους ενθαρρύνει προς τα χρηστά έργα, δεν βοηθούν για το ποθούμενο αίσθημα της πληρότητας και σωτηρίας. Οι γνώσεις σε συνδυασμό με την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της εμπιστοσύνης προς το Θεό και οι αγώνες για ένα ανθρωπινότερο κόσμο, οδηγούν στην πληρότητα που αναζητά ο άνθρωπος στη ζωή του. Είναι προτιμότερο να σταθούμε σ΄ αυτά τα πιο σημαντικά της ζωής μας. Όλοι μας κάνουμε όνειρα, πολλά από αυτά είναι δημιουργήματα της υλιστικής ζωής μας. Ας μάθουμε περισσότερα γράμματα, γράμματα, γράμματα που να είναι όμως συμβατά με την ουσία του Είναι μας.

Παύλος Φουρνογεράκης, Φιλόλογος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;