Καλλιτεχνικά σχολεία: Επιστολή με το «καλημέρα» στη Μιχαηλίδου για τα προβλήματα
Επιστολές από τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου - Δραπετσώνας για τα κενά εκπαιδευτικών και τη μεταφορά των μαθητών

Ακόμα δεν ανέλαβε καθήκοντα η υπουργός αρμόδια για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δόμνα Μιχαηλίδου και έλαβε ήδη τις πρώτες επιστολές για προβλήματα σχολείων.

Οι γονείς μαθητών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου - Δραπετσώνας τη απέστειλαν ήδη δύο επιστολές, στις οποίες καταγράφουν το πρόβλημα οργανικών κενών που αντιμετωπίζει το σχολείο τους καθώς επίσης και το ζήτημα της δωρεάν μεταφορά των μαθητών των Καλλιτεχνικών σχολείων, η οποία κατά παράβαση της ισονομίας στη χώρα μας, ισχύει υπό τον χιλιομετρικό περιορισμό των 3.000 μέτρων για τα γυμνάσια και των 5.000 μέτρων για τα λύκεια. 

«Μετά την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας, σας αποστέλλουμε εκ νέου το αίτημα του συλλόγου μας και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες» αναφέρουν οι γονείς.

Με την πρώτη επιστολή, οι γονείς ζητούν την κάλυψη των κενών στο σχολείο των παιδιών τους και αναφέρουν τα ακόλουθα:

«Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά μας να ξεκινάει η σχολική χρονιά χωρίς κενά σε καθηγητές, ώστε τα παιδιά μας να αφιερώνονται απερίσπαστα στην γνώση και την μάθηση. Δυστυχώς στο Καλλιτεχνικό μας σχολείο υπάρχουν πολλά οργανικά κενά σε καθηγητές τόσο για τα μαθήματα της γενικής παιδείας όσο και για τα μαθήματα των κατευθύνσεων. Συνεπώς σαν σύλλογος γονέων θεωρούμε αυτονόητο ότι θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν όλες οι διοικητικές διαδικασίες ώστε να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά χωρίς προβλήματα.

Σας εφιστούμε την προσοχή για τους καθηγητές των κατευθύνσεων του σχολείου μας ( χορού – κινηματογράφου) γιατί , με εξαίρεση την περσινή χρονιά που οι καθηγητές – μετά από έντονο αγώνα έγγραφα και κινητοποιήσεις όλων των καλλιτεχνικών σχολείων οι καθηγητές προσελήφθησαν τον Νοέμβριο του 2022 – τα προηγούμενα χρόνια οι καθηγητές παρουσιάζονταν στα σχολεία τον Ιανουάριο , τέσσερις (4) μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν να υφίσταται καλλιτεχνικό σχολείο χωρίς καθηγητές του συγκεκριμένων τεχνών και να υπάρχει ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας με τις μισές ώρες κενές σε διδασκαλία. Με αυτό το τρόπο καταλύεται η λειτουργία του σχολείου ως καλλιτεχνικού, αφού τα καλλιτεχνικά μαθήματα χορού και κινηματογράφου δε διδάσκονται το μισό χρόνο.

Συγχρόνως απαιτούμε , διεκδικώντας :

  • την σύσταση κλάδου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης για τους καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου , ένα αίτημα που ταλανίζει χρόνια τα καλλιτεχνικά μας σχολεία και

  • την απόσυρση του απαράδεκτου Προεδρικού Διατάγματος 85/22 που υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές εξισώνοντας τα πτυχία των καλλιτεχνών με το απολυτήριο Λυκείου.

Επιζητούμε το αυτονόητο την ύπαρξη ενός δημόσιου σχολείου, κατάλληλα στελεχωμένου με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Ενός δημόσιου σχολείου που θα λειτουργεί υπέρ του μαθητή και του καθηγητή της κοινωνίας».

Με τη δεύτερη επιστολή, οι γονείς ζητούν την εξίσωση του δικαιώματος μεταφοράς των Καλλιτεχνικών Σχολείων με τα Μουσικά Σχολεία και αναφέρουν τα εξής:

«Σχετικά με το παραπάνω θέμα σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Σύμφωνα με την

 α) υπ’ αρ. 50025/2018 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορώ ν «Μεταφορά μαθητών δημόσιων σχολείων από τις Περιφέρειες» (Β’ 4217)παρ. 4 του άρθρου 1 &

β) την υπ'αρ. 53173/2022 τροποποίηση της ανωτέρω ΚΥΑ του 1ου εδάφιου της παρ. 4 του άρθρου 1:

«Η μεταφορά των μαθητών των μουσικών σχολείων που μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα, από τον τόπο διαμονής τους ή από συγκεκριμένο τόπο συγκέντρωσής τους στο σχολείο που φοιτούν και αντίστροφα, δύναται να πραγματοποιείται με δημόσια σύμβαση χωρίς τους χιλιομετρικούς περιορισμούς της παρ. 1 του παρόντος άρθρου υπό την προϋπόθεση της επιλογής του πλησιέστερου της περιοχής του μαθητή αντίστοιχου σχολείου, όπως καθορίζεται από την αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Για τους μαθητές των μουσικών σχολείων που δεν μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα, η δωρεάν μεταφορά από τον τόπο διαμονής τους στο σχολείο και αντίστροφα, ισχύει υπό τον χιλιομετρικό περιορισμό των 1.500 μέτρων και άνω και σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 2 (παρ.1). Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας βεβαιώνει τη μεταφορά βαρέων και ογκωδών μουσικών οργάνων.

Σε αντίθεση με την παραπάνω νομοθέτηση δωρεάν μετακίνησης μαθητών με δημόσια σύμβαση, που ισχύει για τα Μουσικά σχολεία (δηλ. χιλιομετρικό περιορισμό 1.500 μέτρων και άνω για μαθητές που δεν μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα και κανένα χιλιομετρικό περιορισμό για τους υπόλοιπους), η δωρεάν μεταφορά των μαθητών των Καλλιτεχνικών σχολείων κατά παράβαση της ισονομίας στη χώρα μας, ισχύει υπό τον χιλιομετρικό περιορισμό των 3.000 μέτρων για τα γυμνάσια και των 5.000 μέτρων για τα λύκεια. Παρά το γεγονός ότι οι μαθητές των Καλλιτεχνικών σχολείων έχουν, όπως και των Μουσικών, 8ωρο πρόγραμμα διδασκαλίας καθημερινά, παρότι καθημερινά μεταφέρουν (εκτός από την τσάντα με τα βιβλία-τετράδια για τα μαθήματα γενικής εκπαίδευσης, που ζυγίζει περίπου 5 κιλά), ανάλογα με την κατεύθυνση σπουδών τους και τσάντες με κασετίνες χρωμάτων, πινέλα, βιβλία τέχνης, καβαλέτα ή τελάρα ζωγραφικής, είδη ένδυσης & υπόδησης εκγύμνασης, πετσέτες, βιβλία σεναρίων ή βαλίτσα-φάκελο σχεδίων κτλ που έχουν όγκο και επιπλέον βάρος περίπου 3-5 κιλά, ωστόσο δεν τους αναγνωρίζεται από την πολιτεία το ίδιο δικαίωμα στην δωρεάν μετακίνηση που έχουν οι μαθητές των Μουσικών σχολείων.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, μια μαθήτρια εικαστικής κατεύθυνσης (11-14 χρονών) που κατοικεί π.χ. σε απόσταση 2,9 χλμ από το σχολείο, είναι υποχρεωμένη να διανύει πεζή 5,8 χλμ καθημερινά, επί μιάμιση ώρα, μεταφέροντας 8-10 κιλά στις πλάτες της! Τέτοιες κακοποιητικές εικόνες, που καταπατούν τα δικαιώματα των παιδιών, δεν βλέπουμε μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες, αλλά και στα Καλλιτεχνικά Σχολεία της Ελλάδας! Αυτό που συμβαίνει είναι άκρως βλαπτικό για την μυοσκελετική διάπλαση* των συγκεκριμένων παιδιών και βασικός λόγος αποθάρρυνσης αρκετών μαθητών στη συνέχιση των σπουδών τους στo Καλλιτεχνικό σχολείο μας, καθώς οι εργαζόμενοι γονείς τους αδυνατούν να τους παρέχουν μετακίνηση με ίδια μέσα. Kατ' αυτό τον τρόπο, καταπατάται το συνταγματικό και ανθρώπινο δικαίωμα των συγκεκριμένων μαθητών στην εκπαίδευση.

Για τους παραπάνω λόγους, ως Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου-Δραπετσώνας:

1) απαιτούμε την άμεση εξίσωση του δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης των μαθητών από τον τόπο διαμονής τους στο σχολείο μας και αντίστροφα, με τα δικαιώματα των μαθητών των Μουσικών Σχολείων και σας γνωρίζουμε οτι είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε την υγεία όλων των παιδιών μας και να διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο ίσα δικαιώματα για όλα τα παιδιά μας και την ίδια πρόσβαση στην εκπαίδευση.

2) υποστηρίζουμε το πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών σχολείων για δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών των Καλλιτεχνικών και Μουσικών σχολείων χωρίς κανένα χιλιομετρικό περιορισμό»

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τζάκι
… Θέλω τζάκι και φωτιά!
Το κρύο τσουχτερό, σε περονιάζει, η υγρασία φτάνει μέχρι τα κόκκαλα, η βροχή δεν έχει τελειωμό, λάσπες παντού, το ξεροβόρι δεν σε αφήνει σε ησυχία
… Θέλω τζάκι και φωτιά!
Υπουργικό Συμβούλιο - Φάκελος για την Παιδεία
Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία: Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, IB στα Πρότυπα και Πειραματικά και Ανοιχτά Σχολεία
Δύο νομοθετικές παρεμβάσεις για την Παιδεία: Τι περιλαμβάνουν
Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία: Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, IB στα Πρότυπα και Πειραματικά και Ανοιχτά Σχολεία