Πιερρακάκης3
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
Ο υπουργός Παιδείας θα πρέπει με τις αναφορές του να δείξει πως έχει πλήρη συναίσθηση ότι αναλαμβάνει υπουργός Παιδείας και όχι υπουργός Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Ακουσα τις δηλώσεις του νέου υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, κατά την τελετή ανάληψης των καθηκόντων του. Οι ολιγόλεπτες αυτές δηλώσεις, εκτός από κάποιες γενικολογίες, επικεντρώθηκαν, σχεδόν αποκλειστικά, στην προτεραιότητα που έχει θέσει, ώστε να γίνει το συντομότερο η ταχεία και όσο το δυνατόν ευρύτερη ψηφιοποίηση των δομών του υπουργείου αλλά και όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με στόχο τη μέγιστη διευκόλυνση της λειτουργίας τους.

Αναμφίβολα η ψηφιακή τεχνολογία, που εφαρμόζεται όλο και περισσότερο στους πιο πολλούς τομείς και δραστηριότητες της ζωής μας, έχει προσφέρει αρκετά οφέλη, που έχουν να κάνουν με την απλοποίηση και την επιτάχυνση διαφόρων διαδικασιών, απαλλάσσοντάς μας από πολλά πρακτικά, χρονοβόρα και γραφειοκρατικά προβλήματα της καθημερινότητάς μας, που μας ταλαιπωρούσαν επί χρόνια.

Προφανώς και μια αντίστοιχη προσπάθεια στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης θα είχε ανάλογα οφέλη και θα διευκόλυνε, σημαντικά, όσους συμμετέχουν με οποιοδήποτε ρόλο σε αυτόν τον κομβικό και ευαίσθητο τομέα της κοινωνίας μας (μαθητές, δασκάλους, καθηγητές κ.λπ.).

Ομως ήταν αυτό που θα έπρεπε να αναδείξει, ως πρωτεύον θέμα, ένας νέος υπουργός Παιδείας, όταν ένα άλλο συγκλονιστικό γεγονός είχε αναδειχθεί στην επικαιρότητα, μέσα από τα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών; Ποιο δηλαδή;

Οτι στις ηλικίες 17-34 ετών, το ποσοστό αυτών που ψήφισαν το κόμμα «Σπαρτιάτες» ανέρχεται στο 9,2% (το υψηλότερο από όλες τις ηλικιακές ομάδες). Μια είδηση θλιβερή, άκρως ανησυχητική, που θα έπρεπε να θέσει σε συναγερμό όλη την ελληνική κοινωνία.

Θα έπρεπε ήδη να έχουν ανάψει κόκκινα λαμπάκια και αντί ο κάθε υπουργός να ασχολείται με την τεχνοκρατική βελτίωση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, μάλλον θα ήταν επιτακτική ανάγκη να δώσει προτεραιότητα και να σχολιάσει πως θα προσπαθήσουμε, μέσα από την εκπαίδευση, να φροντίσουμε να βάλουμε φρένο σε αυτό το δυσάρεστο φαινόμενο. Και με τις αναφορές του να δείξει πως έχει πλήρη συναίσθηση ότι αναλαμβάνει υπουργός Παιδείας και όχι υπουργός Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Και φυσικά οι εγκέφαλοι των νέων να μην παρομοιάζονται σαν «σκληροί δίσκοι και επεξεργαστές», όπως ανέφερε, αλλά σαν αυτόνομες πολύ πιο σύνθετες πνευματικές και συναισθηματικές οντότητες, που θα μπορούν να εξελιχθούν προς το καλύτερο εντρυφώντας σε θέματα που αφορούν υπερβατικές και διαχρονικές αναζητήσεις του ανθρώπινου νου, όπως η φιλοσοφία, οι τέχνες, οι έννοιες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του αλτρουισμού και της αρμονικής συνύπαρξης των ανθρώπων με τη φύση και το περιβάλλον.

Οι δηλώσεις του, δε, θα έπρεπε να περιστρέφονται γύρω από το πώς, μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα, θα μπορούσαμε να εμφυσήσουμε στους νέους, από πολύ μικρή ηλικία, την ευρύτερη έννοια του ανθρωπισμού και των αξιών που τον διέπουν. Για τον οποίο μάλιστα επαιρόμαστε ότι είναι το κληροδότημα και η βάση πάνω στα οποία οικοδομήθηκε ο σύγχρονος δυτικός πολιτισμός, ως εξέλιξη της Αναγέννησης, του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και των φωτεινών στιγμών των πολιτισμών της αρχαιότητας.

Και που αυτός ο πολιτισμός βάλλεται ωμά και χωρίς αιδώ από κόμματα τύπου «Σπαρτιάτες», που δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να δηλώνουν ότι εμπνέονται και καθοδηγούνται από το πιο πρωτοκλασάτο στέλεχος της Χρυσής Αυγής, Ηλία Κασιδιάρη. Και αντί να συζητάμε και να βάζουμε προτεραιότητα με ποια μέσα μπορούμε να πετύχουμε αυτό τον στόχο, αναφερόμαστε πρωτίστως στον ψηφιακό κόσμο, με την τεχνοκρατική διάσταση που τον χαρακτηρίζει.

Μήπως θα έπρεπε να σκεφτούμε πως μέσα από την ενίσχυση των ανθρωπιστικών σπουδών στα σχολεία και τα πανεπιστήμια (νέα μαθήματα, σεμινάρια, πολιτιστικές δραστηριότητες, κοινωνιολογικές αναλύσεις και συζητήσεις), σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, θα φροντίζαμε να ενισχύσουμε ό,τι αγνό και γνήσιο υπάρχει μέσα στις ψυχές των παιδιών μας; Αντί να τις αφήνουμε να δηλητηριάζονται από αισθήματα μίσους και βίας, που προάγονται μέσα από κάθε είδους φασίζουσες αντιλήψεις.

Αλλά πώς να μη συμβαίνει αυτό όταν όλη η κοινωνία, όλο και περισσότερο, διαποτίζεται από τέτοιες αντιλήψεις και συμπεριφορές, που αργά, ύπουλα και σταδιακά εκκολάπτουν το αυγό του φιδιού.

Αν συνεχίσουμε έτσι και ειδικά οι ταγοί της εξουσίας, φοβάμαι πως, σε μερικά χρόνια, το ποσοστό αυτό θα φτάσει από το 9% στο 29% ή και ακόμα περισσότερο. Και, πιθανά, ως κοινωνία, θα βρεθούμε εγκλωβισμένοι σε μια κατάσταση που, πλέον, θα είναι μη αναστρέψιμη. Και ενώ θα διαθέτουμε λαμπρούς επιστήμονες και σπουδαίους τεχνοκράτες, αυτοί θα γοητεύονται από τους κάθε λογής «Σπαρτιάτες».

*Γιατρός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kypros ekpa
ΕΚΠΑ: Επετειακή εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
Επετειακή εκδήλωση με τίτλο ''50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο'' οργανώνει το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΚΠΑ: Επετειακή εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
deyterobathmia_ekpaideysi_291018_921.jpeg
Ο χάρτης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2023-2024: Τα αριθμητικά δεδομένα
Οι εκπαιδευτικοί που κατά το σχολικό έτος 2023-2024 ήταν εκτός σχολικής τάξης για διάφορους λόγους (αποσπασμένοι, άδειες κλπ) ήταν 5.791
Ο χάρτης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2023-2024: Τα αριθμητικά δεδομένα