«Οι μισοί απόφοιτοι Λυκείου έπρεπε να μην είχαν αποφοιτήσει - Οι ανεπαρκείς καθηγητές να απομακρυνθούν»
Ο συγγραφέας του παρακάτω άρθρου κάνει την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και των περικοπών στην εκπαίδευση να μοιάζει "απλό γατάκι" μπροστά στο δικό του "τίγρη".

Παρουσιάζουμε παρακάτω ένα άρθρο στο liberal για την υπεροχή του Βαρβακείου που πίκρανε πολλούς..., γιατί δεν τους αναφέρει...

- τους γονείς που έχουν δαπανήσει χιλιάδες ευρώ για να περάσει, να αποφοιτήσει και να μπει το παιδί τους από το Βαρβάκειο στο πανεπιστήμιο...

- τους φροντιστές που έχουν αφιερώσει απίστευτες ώρες μαθήματος στους μαθητές και τις μαθήτριες...

Σταθερά εδώ και χρόνια προτείνουμε ένα εκπαιδευτικό πείραμα... να πάρουμε τις 3 τάξεις του Βαρβακείου και να τις πάμε σε ένα σχολείο του κέντρου της Αθήνας και τις 3 τάξεις ενός σχολείου του κέντρου της Αθήνας να τις πάμε στο Βαρβάκειο... και μετά από τρία χρόνια να μετρήσουμε τις επιδόσεις και τις εισαγωγές στο πανεπιστήμιο... και να αποφανθούμε αν ο ισχυρότερος παράγοντας διαμόρφωσης της επίδοσης του μαθητή είναι οι καθηγητές στο σχολείο ή το μορφωτικό κεφάλαιο της οικογένειας...

Ο συγγραφέας του παρακάτω άρθρου, βέβαια έχει διαφορετική γνώμη καθώς θεωρεί ότι επειδή οι μαθητές πηγαίνουν στο Βαρβάκειο πετυχαίνουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ενώ όσοι πηγαίνουν στα άλλα δημόσια σχολεία αποτυγχάνουν μαζικά επειδή ακριβώς φοιτούν σε αυτά. 

Και στο πλαίσιο της συλλογιστικής του έχει και τις λύσεις ο συγγραφέας του παρακάτω άρθρου που συνοψίζονται στον τίτλο: "Γυμνάσια και Λύκεια: Βόμβα και στήσιμο από τη αρχή"

Για τον συγγραφέα του παρακάτω άρθρου τουλάχιστον οι μισοί από τους αποφοίτους των Λυκείων της χώρας, δεν θα έπρεπε να έχουν αποφοιτήσει καν από τα σχολεία τους.

Και οι προτάσεις του;

Για τον συγγραφέα του παρακάτω άρθρου οι καθηγητές θα πρέπει "να επιλέγονται μέσα από αυστηρές αξιολογήσεις, συνεχείς μετεκπαιδεύσεις και κρίσεις και οι μαθητές μέσα από συνεχείς εξετάσεις και αξιολογήσεις". Και βέβαια, σύμφωνα με τον ίδιο "οι ανεπαρκείς καθηγητές να απομακρυνθούν από την εκπαιδευτική διαδικασία και οι ανεπαρκείς μαθητές ας υποχρεωθούν ακόμα και να επαναλάβουν τα μαθήματα στα οποία απέτυχαν ή ακόμα και ολόκληρη την τάξη τους.

Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι ο συγγραφέας του παρακάτω άρθρου εκφράζει χωρίς συγκαλύψεις τις πιο μύχιες σκέψεις του νεοφιλελευθερισμού, του ΣΕΒ, του ΟΟΣΑ και κάνει την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και των περικοπών στην εκπαίδευση να μοιάζει "απλό γατάκι" μπροστά στο δικό του τίγρη.

Ας δούμε το άρθρο:

Γυμνάσια και Λύκεια: Βόμβα και στήσιμο από τη αρχή

Κωνσταντίνος Χαροκόπος - Πηγή: liberal.gr

Είδαμε σχολές να μένουν χωρίς νέους εισακτέους φοιτητές, είδαμε ενδιαφέρουσες σχολές να έχουν θέσεις κενές και είδαμε σχολές των οποίων τα πτυχία οδηγούν εξ ορισμού στην ανεργία να εξακολουθούν να παρουσιάζουν σημαντική ζήτηση.

Και εκείνο που διαπιστώσαμε είναι πως ο μέσος απόφοιτος της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αδυνατεί να ανταποκριθεί στα θέματα των εξετάσεων. Οι αποδόσεις των αποφοίτων είναι απογοητευτικές, όχι μόνο λόγω των βαθμολογιών, αλλά κυρίως λόγω της ουσίας που κρύβεται πίσω από τις βαθμολογίες αυτές.

Όταν για παράδειγμα στις εξετάσεις των Οικονομικών σχολών και των σχολών Πληροφορικής, στο μάθημα των Μαθηματικών πάνω από το 40% βαθμολογείται μεταξύ 0 και 5, περίπου το 25% βαθμολογείται μεταξύ 5 και 10 και λιγότερο από το 10% των υποψηφίων βαθμολογείται μεταξύ 16 και 20, δεν χρειάζεται να συζητάμε για την ποιότητα αυτών των Πανεπιστημιακών σχολών, αλλά για την ποιότητα των αποφοίτων των Λυκείων της χώρας. Ειδικά αν δούμε ότι μόλις το 25% των υποψηφίων έλαβε πάνω από 16 στο μάθημα των Οικονομικών και ότι το 45% περίπου των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία κάτω από το 10. Τέλος στο μάθημα της Πληροφορικής που είναι το κατ’ εξοχήν μάθημα αιχμής, το 40% των υποψηφίων πήρε κάτω από 10 και μόλις το 25% πήρε βαθμολογία μεταξύ 16 και 20. Απογοήτευση.

Στις εξετάσεις στον κλάδο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο μάθημα της Ιστορίας περισσότερο από το 50% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία χαμηλότερη από το 10 και στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών περίπου το 40% βαθμολογήθηκαν μεταξύ 0 και 10.

Αλλά και στο πεδίο των σπουδών Υγείας τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Κοντά στο 60% των υποψηφίων έλαβε στο μάθημα της Φυσικής κάτω από 10. Ενώ στο μάθημα της Χημείας πάνω από το 45% βαθμολογήθηκε από 0 έως 10.

Με δυο λόγια, εκ των προαναφερθέντων αποτελεσμάτων αποδεικνύεται, ότι τουλάχιστον οι μισοί από τους αποφοίτους των Λυκείων της χώρας, δεν θα έπρεπε, όχι μόνο να μην περάσουν στα Πανεπιστήμια, αλλά να μην έχουν αποφοιτήσει καν από τα σχολεία τους. Διότι δεν είναι το θέμα τυπικό για το «10αράκι» της βάσης. Είναι ουσιαστικό και βαθύ. Αυτός που έχει πάρει κάτω από 10, δεν μπορεί να θεωρείται απόφοιτος Λυκείου.

Το γεγονός πως αυτοί οι νέοι άνθρωποι θεωρούνται απόφοιτοι Λυκείου, διαθέτοντας ποώδεις γνώσεις σε μια σειρά μαθημάτων είναι από μόνο του προβληματικό. Το σύστημα λειτουργεί, οδηγώντας σχεδόν αγράμματους ανθρώπους στην παραγωγική διαδικασία. Διότι στις ημέρες μας αυτός που παίρνει κάτω από 10 στα Μαθηματικά, στην Ιστορία, στη Φυσική, στη Χημεία, στην Οικονομία και στην Πληροφορικά, είναι αγράμματος.

Η λύση δεν απαιτεί θαύματα. Απαιτεί όμως άμεση λύση. Διότι κάθε νέα φουρνιά ημιεγγράμματων αποφοίτων, αποτελεί τροχοπέδη όχι μόνο για τους ίδιους αυτούς τους νέους, αλλά και για ολόκληρη τη χώρα. Διότι αφενός οι ίδιοι δεν θα μπορούν να ελπίζουν σε κάτι καλύτερο στη ζωή τους και αφετέρου η Ελλάδα θα στερείται του απαραίτητου καταρτισμένου δυναμικού. 

Ας αντιγράψουν όλα τα σχολεία στη χώρα το μοντέλο των πρότυπων σχολείων. Ας επιλέγονται οι καθηγητές μέσα από αυστηρές αξιολογήσεις, συνεχείς μετεκπαιδεύσεις και κρίσεις και ας περνάνε οι μαθητές μέσα από συνεχείς εξετάσεις και αξιολογήσεις. Η ιστορία του «έλα μωρέ τώρα» πρέπει να σταματήσει. Οι ανεπαρκείς καθηγητές να απομακρυνθούν από την εκπαιδευτική διαδικασία και οι ανεπαρκείς μαθητές ας υποχρεωθούν ακόμα και να επαναλάβουν τα μαθήματα στα οποία απέτυχαν ή ακόμα και ολόκληρη την τάξη τους. “Free lunch” που λένε και οι αγγλοσάξονες δεν υπάρχει στον επαγγελματικό βίο. Είναι λογικό να μην υπάρχει και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Έχοντας αποφοιτήσει από το Βαρβάκειο, είχα την ευκαιρία να μελετήσω τους αναρτημένους στην ιστοσελίδα του σχολείου πίνακες, που πιστοποιούν πως η αξιολόγηση και η συνειδητή προσπάθεια ανταμείβονται με τον καλύτερο τρόπο. 

Στους ακόλουθους πίνακες με κόκκινο χρώμα απεικονίζονται τα πανελλαδικά αποτελέσματα των εξετάσεων και με μπλε χρώμα τα αποτελέσματα των αποφοίτων του Βαρβακείου. 

Οι διαφορές είναι ουρανομήκεις. Όπως βλέπουμε στη Βιολογία (σπουδών Υγείας), το ποσοστό των μαθητών του πρότυπου σχολείου που πήραν πάνω από 16 είναι 90%, με το πανελλαδικό ποσοστό να είναι στο 25%. Στα Μαθηματικά (Θετικών σπουδών) πάνω από 16 έλαβε το 80%, με το αντίστοιχο πανελλήνιο ποσοστό να είναι κάτω από 40%. Στο μάθημα της Χημείας και της Φυσικής οι απόφοιτοι Βαρβακείου πήραν πάνω από 16, κατά 70% και 80% αντίστοιχα, όταν οι πανελλήνιοι μέσοι όροι είναι 22% και 25% αντίστοιχα.

Πίνακας

Οι διαφορές είναι ακόμα πιο ακραίες στις εξετάσεις για τις σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής, που βρίσκονται σήμερα στην αιχμή της ζήτησης και της ανάπτυξης. Αφού αυτές οι σχολές υπόσχονται εξαιρετικές και ενδιαφέρουσες σπουδές και ακολούθως σύμφωνα με τις παρούσες συνθήκες, βέβαιη απασχόληση και καλές αμοιβές.

Στα Μαθηματικά σχεδόν το 70% των αποφοίτων Βαρβακείου πήρε πάνω από 16, με το πανελλήνιο ποσοστό να βρίσκεται μόλις στο 8%. Στο μάθημα της Πληροφορικής το 100% των μαθητών του Βαρβακείου βαθμολογήθηκαν από 18 έως 20, με τον αντίστοιχο πανελλήνιο μέσο να βρίσκεται στο 20%. Και στο μάθημα της Οικονομίας το 90% έλαβε πάνω από 16, με το πανελλήνιο ποσοστό να ανέρχεται στο 25%.

Πίνακας

Πρώτο μέλημα της πολιτείας πρέπει να είναι η ριζική ανατροπή του σαθρού εκπαιδευτικού μοντέλου της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που εξυπηρετεί στερεότυπα και αντιλήψεις άλλων εποχών, με προτεραιότητα στις «παλαιάς κοπής» ανάγκες των καθηγητών, των δασκάλων και των υπηρεσιών του υπουργείου. Που αντιστέκονται στις απαιτούμενες αλλαγές, απολαμβάνοντας την ευδαιμονία της μονιμότητας και του ωχαδερφισμού. 

Η σύγκριση ανάμεσα στις επιδόσεις ενός προτύπου σχολείου με τις επιδόσεις πανελληνίου δείγματος, πρέπει να λειτουργήσει σαν συναγερμός χιλιάδων ντεσιμπέλ. Η Ελλάδα κινδυνεύει να βυθιστεί στην αγραμματοσύνη. Πρέπει να γίνει κάτι, «χτες». 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες