3o gel kalamarias
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων των Μαθητών της Καλαμαριάς ζητά από τη Διεύθυνση να απαντήσει γραπτά στην επιστολή τους, απαιτώντας την επίλυση των ζητημάτων που θέτουν

Τα θέματα της υποστελέχωσης των σχολείων, της ανάγκης για διορισμούς ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, αλλά και νοσηλευτικού προσωπικού, τις συγχωνεύσεις, τα προβλήματα της ειδικής αγωγής και άλλα ζητήματα που τους  απασχολούν και που δυστυχώς «βασανίζουν» τα παιδιά τους, θέτουν με επιστολή τους προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, οι γονείς των μαθητών της Καλαμαριάς.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων των Μαθητών της Καλαμαριάς ζητά από τη Διεύθυνση να απαντήσει γραπτά στην επιστολή τους, απαιτώντας την επίλυση των ζητημάτων που θέτουν.

Η επιστολή των γονέων της Καλαμαριάς

Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων των Μαθητών της Καλαμαριάς εκθέτει για ακόμη μία φορά εκπαιδευτικά ζητήματα που υπάρχουν σε σχολεία του Δήμου μας, τα οποία αφορούν μεγάλη μερίδα του μαθητικού δυναμικού και δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία.

Ένα από τα χρόνια ζητήματα είναι το ζήτημα της υποστελέχωσης εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Είναι, δυστυχώς, δεδομένο ότι τα σχολεία αρχίζουν με πολλά κενά. Κενά σε εκπαιδευτικούς πάσης φύσεως, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Είναι μία κατάσταση με την οποία δεν μπορούμε και ούτε θέλουμε να συμβιβαστούμε.

Με δεδομένο τα ψυχοσωματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, λόγω των ολοένα αυξανόμενων κοινωνικών και οικονομικών δυσκολιών, η ανάγκη για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία είναι επιτακτική. Αντί, όμως, αυτή η ανάγκη να ικανοποιηθεί εδώ και χρόνια, βλέπουμε ότι όχι απλά δεν γίνονται ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά αντιθέτως αποκρύπτονται αυτά τα προβλήματα το σχολείο, στέλνοντας «με το σταγονόμετρο» ΕΕΠ, δηλαδή μια φορά την εβδομάδα. Έτσι, ενώ υπάρχουν μαθητές με συμπεριφορικά ζητήματα στο σχολείο, παραβατικές συμπεριφορές, αυξανόμενα περιστατικά βίας, κανένας κρατικός φορέας δεν επιλαμβάνεται του ζητήματος. Αλήθεια, τι θα πούμε στο ίδιο το παιδί όταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει το αφήσουν εκτός σχολικής κοινότητας;

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της υποστελέχωσης είναι και η ανάγκη για στελέχωση με νοσηλευτικό προσωπικό. Έχουμε γίνει μάρτυρες για τα τραγικά αποτελέσματα της καθυστερημένης άφιξης ασθενοφόρου και για την ασφάλεια κάθε μαθητή και μαθήτριας θεωρούμε καίρια την τοποθέτηση σε κάθε σχολείο σχολικού νοσηλευτή για την άμεση αντιμετώπιση συμβάντων. Το σχολείο είναι ένας χώρος αλληλεπίδρασης. Υπάρχει διάδραση ανάμεσα στα παιδιά, γίνονται αθλητικές δραστηριότητες, οπότε συμβαίνουν πολλά μικροατυχήματα. Υπάρχουν, όμως, και παιδιά με παθήσεις που χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας και περίθαλψης ή παιδιά με κρίσεις επιληψίας ή πανικού. Επιπλέον, είναι αναγκαίο και η επίσκεψη ιατρικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες για προληπτική ιατρική, όπως σκελετικά προβλήματα, οφθαλμολογική και οδοντιατρική εξέταση, μυοσκελετικά, κ.ά. Και εδώ όμως η συνήθης απάντηση εμπερικλείει το ότι  η υγεία και η μόρφωση των παιδιών μας κοστίζει.

Ιδιαίτερης βαρύτητας ζήτημα είναι το ζήτημα της ειδικής αγωγής, αλλά και ειδικών παιδαγωγών για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης τοποθετούνται στις θέσεις τους μετά από αρκετό χρονικό διάστημα από την αρχή της χρονιάς, κάθε χρόνο αλλάζουν με αποτέλεσμα να μην υπάρχει συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συνήθως ένας μαθητής ή μία μαθήτρια δεν λαμβάνουν παράλληλη στήριξη σε όλο το σχολικό ωράριο λειτουργίας στη Δευτεροβάθμια ή μοιράζονται τον ίδιο εκπαιδευτικό με άλλο παιδί, ακόμη και την ίδια διδακτική ώρα. Εκτός αυτών, δεν υπάρχει παράλληλη στήριξη κατά τη διάρκεια του ολοημέρου.

Τμήματα ένταξης δεν υπάρχουν σε όλα τα σχολεία, με αποτέλεσμα τις αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών. Ειδικά για τα τμήματα ένταξης στα Λύκεια της Καλαμαριάς η κατάσταση είναι δραματική. Υπάρχουν μόνο δύο, ως εκ τούτου πολλά παιδιά φοιτούν σε σχολεία όμορων δήμων!

Στο ίδιο πλαίσιο της οικονομίας που διαπιστώνουμε ότι επιλέγει να κάνει το κράτος παραμερίζοντας τις ανάγκες των παιδιών μας, είναι και το θέμα της αναστολής σχολικών μονάδων με την υπογραφή του Περιφερειακού Διευθυντή. Στην Καλαμαριά υπάρχουν ιδρυμένα σχολεία, που φανερώνουν τη διαπιστωμένη ανάγκη δημιουργίας νέων σχολικών μονάδων, όπως είναι το 8ο ΓΕΛ και το Ειδικό σχολείο, των οποίων η λειτουργία συνεχώς αναστέλλεται. Καταλήγουμε, λοιπόν, να έχουμε σχολεία με πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών, ενώ οι κατανομές του μαθητικού δυναμικού κάθε χρόνο αλλάζουν για να χωρέσουν όλα τα παιδιά. Γεγονός που έχει ως δυσάρεστη συνέπεια μαθητές και μαθήτριες να μετακινούνται μακριά από το σπίτι τους για να φοιτήσουν στο σχολείο που τοποθετήθηκαν, χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για την ασφαλή μεταφορά τους, ακόμη και σε άλλους Δήμους, όπως το πιο ευάλωτο, δυστυχώς, μαθητικό δυναμικό, οι μαθητές που χρήζουν Ειδικού σχολείου.

Ο αριθμός των μαθητών μέσα στην τάξη αγγίζει σχεδόν στην ολότητά του το μέγιστο αριθμό. Έχουμε όλο και περισσότερες τάξεις 27 μαθητών, ακόμα και σε αίθουσες που με δυσκολία χωράνε τα θρανία! Αν ο μέγιστος αριθμός δεν επιτευχθεί, έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων ακόμα και στα δημοτικά! Γνωρίζουμε σαν γονείς τι σημαίνει αυτό. Παιδιά που δεν προλαβαίνουν καν να πάρουν το λόγο και να διατυπώσουν απορίες κατά τη διάρκεια του 45΄μαθήματος και εκπαιδευτικοί που – εύλογα – δεν προλαβαίνουν να λύσουν όλες τις απορίες. Συνεπώς, το εκπαιδευτικό έργο παρακωλύεται και αποθαρρύνονται πολλοί μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Μέσα σε αυτό το κλίμα είναι και η προσχηματική δήλωση δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό. Οι μαθητές καλούνται να δηλώσουν προτίμηση, αλλά εν τέλει διδάσκονται όποια ξένη γλώσσα διδάσκει ο ήδη υπάρχων εκπαιδευτικός ή αναγκάζονται να παρακολουθήσουν τμήμα με τη μοναδική γλώσσα που διδάσκεται στο σχολείο τους, ακόμη και αν δεν την επέλεξαν, αντί να προάγεται η δυνατότητα να διδαχθούν την γλώσσα προτίμησής τους. Τη στιγμή μάλιστα που θα έπρεπε να διευρυνθούν οι επιλογές σε ακόμη περισσότερες γλώσσες, όπως τα ισπανικά και τα ιταλικά, πέρα από τα γαλλικά και τα γερμανικά που τους δίνονται ως δυνατότητα επιλογής.

Το ωράριο του ολοήμερου, τέλος, είναι ζήτημα που αφορά χιλιάδες οικογένειες στο Δήμο μας,  καθώς, με τον προσχηματικό τίτλο “αναβαθμισμένο ολοήμερο” δεν δίνεται πλέον η δυνατότητα αποχώρησης από το σχολείο στις 15:00, όπως γινόταν μέχρι πέρυσι. Για τον λόγο πραγματοποιήσαμε πολύ έγκαιρα και πριν τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συνάντηση με εκπροσώπους της Περιφέρειας Εκπαίδευσης. Η απάντηση που είχαμε λάβει και συνεχίσαμε να λαμβάνουμε σε κάθε τηλεφωνική επικοινωνία, είναι ότι μετά τις εκλογές το θέμα της αποχώρησης από το ολοήμερο θα διευθετηθεί. Δεν έχουμε όμως ακόμη κάποια οριστική απάντηση. Όπως είχαμε αναφέρει και στην ανακοίνωσή μας, το ωράριο του ολοημέρου αφορά πολλές οικογένειες, ανατρέπει όλον τον οικογενειακό προγραμματισμό και ζητάμε να παραμείνει η δυνατότητα αναχώρησης ως τις 15:00, έως ότου το ολοήμερο σχολείο να αναβαθμιστεί ουσιαστικά, τόσο σε επίπεδο στελέχωσης, όσο και σε επίπεδο των απαιτούμενων υποδομών.

Καλούμε την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση Κεντρικής Μακεδονίας να μας απαντήσει γραπτά στην παρούσα επιστολή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κρασί
Νέα έρευνα δείχνει πως το «λίγο» κρασί προστατεύει την καρδιά περισσότερο από το «καθόλου»
Οι 1.232 συμμετέχοντες στην έρευνα έδωσαν δείγματα ούρων στην αρχή της μελέτης και έπειτα από έναν χρόνο μεσογειακής διατροφής. Συνολικά...
Νέα έρευνα δείχνει πως το «λίγο» κρασί προστατεύει την καρδιά περισσότερο από το «καθόλου»