ΣΧΟΛΕΙΟ
Οι παρατυπίες στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών αποτελούν αρνητική παράδοση

Με παραπλανητικά λόγια η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου επιδιώκει να ρίξει τα βάρη για τα 20. 000 περίπου κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία στις πλάτες των εκπαιδευτικών.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ είπε μεταξύ άλλων ότι «πολλοί διευθυντές εκπαίδευσης δεν είναι σε θέση, όχι λόγω μη αποτελεσματικότητας τήρησης των καθηκόντων τους, δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά σχολεία, ακριβώς πόσους εκπαιδευτικούς χρειάζονται» και ρίχνοντας τα βάρη στους εκπαιδευτικούς ανέφερε: «θα ξεκινήσει η χρονιά με πολύ λίγα κενά, δηλαδή με τα κενά τα οποία δεν μπορούν να προβλεφθούν αυτή τη στιγμή. Θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς μα γιατί έχουμε φτάσει στο 2023 και δεν γνωρίζουμε που θα υπάρχουν καθηγητές ή όχι. Θα σας δώσω το εξής παράδειγμα. Μου έρχεται ένα μήνυμα μήπως μπορώ να βοηθήσω στην εξής περίπτωση Μητέρα εκπαιδευτικός μονογονεϊκή με 2 παιδιά την καλεί το κράτος να υπηρετήσει στα Χανιά. Η γυναίκα αυτή δεν μπορεί να υπηρετήσει στα Χανιά, ρωτώ όμως εγώ, το καταλαβαίνω είναι δύσκολο για μια εκπαιδευτικό μονογονεϊκή να φύγει από το νοικοκυριό της και να πάει στα Χανιά, όμως γιατί η γυναίκα αυτή δήλωσε τα Χανιά και άρα μοριοδοτήθηκε και θα πάει στα Χανιά; Εκεί τι γίνεται, είτε ο εκπαιδευτικός έχει υπολογίσει ότι μπορεί να πάει και δεν το έχει υπολογίσει πραγματικά και τελευταία στιγμή λέει πως θα πάω εγώ με τα παιδιά μου; Δεν μπορώ να πάω στα Χανιά, δηλαδή είτε ο υπολογισμός αυτού δεν είναι όπως θα έπρεπε να είναι, είτε υπάρχουν πράγματα που όντως δεν μπορούν να υπολογιστούν. Η συγκεκριμένη κυρία έχει τη θεία της κατάκοιτη και πρέπει να είναι στην Αθήνα, όποτε δεν θα πάει στα Χανιά. Αυτό εν τέλει θα δημιουργήσει μια κενή θέση στα Χανιά».

Γιατί δεν λέγεται η αλήθεια 

Να θυμίσουμε ότι εδώ και μέρες τις δηλώσεις της υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου «τα κενά που έχουν εντοπιστεί σήμερα είναι γύρω στις 30.000», όταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών  το 2022 – 23 ξεπέρασαν τις 48.000, ενώ γνωρίζει ότι τα κενά είναι πάνω από 47.000. Τα 47.000 κενά δεν είναι ένας τυχαίος αριθμός, αλλά ο συγκεκριμένος αριθμός που  δηλώθηκε από τις διευθύνσεις στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα οποία μάλιστα υπολογίστηκαν με τον τρόπο του υπουργείου: πολυπληθή τμήματα, με εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν 2 και 3 παιδιά, να τρέχουν σε 4 και 5 σχολεία. Γι’ αυτά τα 47.000 κενά το υπουργείο προσέλαβε σχεδόν 28.000 αναπληρωτές, σχεδόν 20.000 λιγότερους σε σχέση με πέρυσι.

Στη Δευτεροβάθμια για 12.000 περίπου κενά σε Γενική Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή έγιναν περίπου 7.000 προσλήψεις, αφήνοντας έτσι σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και χωρίς ουσιαστική λειτουργία. Ιδιαίτερα οι περικοπές στην παράλληλη στήριξη είναι ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται την ανάγκη για επιπλέον υποστήριξη των μαθητών που την έχουν ανάγκη.  Συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του (93506/Δ3/25-8-2023) ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης.

Συγκεκριμένα, αρχικά ορίζει ότι σε κάθε τμήμα που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας θα είναι ο εκπαιδευτικός που θα στηρίζει τα παιδιά και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης αν υπάρχουν ανάγκες θα στηρίζουν μαθητές και όμορων σχολείων!!! Η οδηγία του Υπουργείου στην πράξη σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης για άλλη μια χρονιά θα μειωθούν, χιλιάδες συνάδελφοι θα απολυθούν και πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς, ή θα έχουν ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα.

Περικοπές στους διορισμούς και τις δαπάνες

Με αυτόν τον τρόπο υλοποιείται κατά γράμμα η πολιτική των περικοπών, της ουσιαστικής υποβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της απαξίωσης της εργασίας των εκπαιδευτικών και της διάλυση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Άλλωστε η εξοικονόμηση και ο «εξορθολογισμός» του εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελεί μόνιμο στόχο όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα η ραγδαία αύξηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων με τις προσλήψεις των αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο, αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία, όπως αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ.

Να επισημάνουμε, επίσης, ότι οι παρατυπίες στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών αποτελούν αρνητική παράδοση. Γίνονται στο σκοτάδι και με διαβλητό τρόπο, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση και μόνο όσες είναι οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα, ενώ τους ανακοινώνονται ηλεκτρονικά και στον κάθε έναν ξεχωριστά. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί κάθε χρόνο αδικίες και ανισότητες στις τοποθετήσεις της γενικής παιδείας και της ειδικής αγωγής. Στους αναπληρωτές δεν δίνονται όλα τα κενά τα οποία προϋπάρχουν λόγω της προεπιλογής τους από τους ΔΔΕ, ενώ στις προσλήψεις στην Παράλληλη στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης τα κενά προσδιορίζονται με λιγότερες ώρες για κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες. Με την προτεραιοποίηση των κενών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα εξακολουθήσουν να μένουν ακάλυπτα τα κενά τα οποία δεν δίνονται και άρα δεν μπορούν να τα επιλέξουν οι αναπληρωτές.

Αναγκαίοι διορισμοί

Αναφερόμενοι στους αναγκαίους διορισμούς κρίσιμο στοιχείο είναι η διάκριση μεταξύ οργανικών και λειτουργικών κενών. «Οργανικό κενό» υπάρχει όταν απουσιάζει εκπαιδευτικός από οργανική θέση και πρέπει να αντικατασταθεί. «Λειτουργικό κενό» προκύπτει από τις ώρες διδασκαλίας που πρέπει να γίνουν και γι’ αυτές δεν υπάρχει εκπαιδευτικός.

Πάνω από 8.000 τα οργανικά κενά σχολείων!

«Τελειωμό» δεν έχουν τα κενά στην εκπαίδευση – 8.000 οργανικά κενά!

Τα οργανικά κενά που προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου μετά τις μεταθέσεις και πριν από τις μετατάξεις και τυχόν διορισμούς είναι τα εξής:

Στη Δευτεροβάθμια Γενικής 2.434 οργανικά κενά.

Αν προσθέσουμε τα κενά στα Μουσικά, στα Καλλιτεχνικά σχολεία, στα ΚΕΔΑΣΥ, ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ, ΣΜΕΑΕ (για ΕΒΠ/ΕΕΠ) και άλλα, τότε φτάνουμε στα 8.000 οργανικά κενά. Ακόμη και με τους πολύ σφιχτούς υπολογισμούς του Υπουργείου που βασίζονται σε όλα τα μνημονιακά μέτρα που μείωσαν την οργανικότητα των σχολείων: 27άρια τμήματα στη Δευτεροβάθμια, αύξηση ωραρίου +2 ώρες στη Δευτεροβάθμια (αυτό αυτόματα στέρησε 6.000 οργανικά κενά μόνο στη Δευτεροβάθμια), 6ωρα από 7ωρα στα Δημοτικά, κατάργηση οργανικών Ολοήμερου Δημοτικού, περικοπή ολιγομελών τμημάτων, συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, κ.ά.

Τα κενά αυτά, βέβαια, είναι αποτέλεσμα της χρόνιας πολιτικής αδιοριστίας.  Είναι χαρακτηριστικό ότι η Δευτεροβάθμια έχει φέτος - παρά τους διορισμούς της τελευταίας διετίας - μόλις 64.000 μόνιμους σε σύγκριση με τους 92.000 μόνιμους του 2008! Βέβαια πέρα από την υπεραναγκαία κάλυψη των υπαρχόντων οργανικών κενών, άκρως αναγκαία είναι και η σύσταση νέων οργανικών εκεί που δεν υπάρχουν, κάλυψη και άλλων λειτουργιών του σχολείου με μόνιμους (πχ Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη, Ενισχυτική, ΜΝΑΕ, κ.ά.) και ανατροπή όλων εκείνων των μνημονιακών μέτρων που έφεραν προ της διάλυσης το δημόσιο σχολείο.

Τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας:

Να καλυφθούν τώρα όλα τα πραγματικά κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς - μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Να σταματήσει η αποσπασματική πρόσληψη των αναπληρωτών, να γίνουν όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Β΄ φάση, οποία να είναι και η τελική και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές 

Να δημοσιοποιηθούν όλα τα πραγματικά κενά με προσδιορισμό τους από τους συλλόγους διδασκόντων. Να καταθέτουν πρόταση και οι ΕΛΜΕ.
Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων, εκπαιδευτικών στη διάθεση, νεοδιόριστων και αναπληρωτών να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών, με αιτήσεις και μόρια.
Να σταματήσουν οι αδιαφανείς τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως υλοποιούνται με κουτσουρεμένα τα κενά από ΔΔΕ και μέσω ΟΠΣΥΔ.
Οι ΔΔΕ να κάνουν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών στη βάση των προτάσεων των ΕΛΜΕ (δημοσιοποίηση όλων των κενών – αιτήσεις – τοποθετήσεις με μόρια – δικαίωμα ενστάσεων και για τους αναπληρωτές).
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
Μέτρα στήριξης της διαβίωσης συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από τον τόπο τους.
Να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια. Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία και μόνο σε όμορα.
Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή με βάση τις προτάσεις των σχολείων.
Παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή ξεχωριστά και με κάλυψη όλων των ωρών και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε., κ.ά.).
Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.
Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα