δομνα μιχαηλιδου
Χημικοί: Αναστάτωση από δηλώσεις Μιχαηλίδου ότι υπάρχουν κενά στα σχολεία γιατί πάνε σε φαρμακευτικές

Αναστάτωση και απορίες στους εκπαιδευτικούς του κλάδου Χημικών (ΠΕ04.02) προκάλεσαν οι χθεσινές δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας κ.Δόμνας Μιχαηλίδου, η οποία ανέφερε ότι ανάμεσα στα κενά που ταλαιπωρούν τα σχολεία υπάρχουν πολλά κενά Χημικών.

Μάλιστα η υφυπουργός εξήγησε ότι οι ελλείψεις στον κλάδο αυτόν προκύπτουν καθώς έχουμε δυσκολία να βρούμε Χημικούς στην εκπαίδευση, επειδή όλο και περισσότεροι εργάζονται σε φαρμακοβιομηχανίες.

Η αναφορά αυτή, προκάλεσε ήδη αντιδράσεις. Ενδεικτικά, το alfavita.gr δημοσιεύει τρεις  ηλεκτρονικές επιστολές που έλαβε για το ζήτημα αυτό (τα στοιχεία των επιστολέων στη διάθεσή μας) και ζητούν να δοθούν στη δημοσιότητα όλα τα κενά της ειδικότητας.

Πρώτη επιστολή

Είμαι εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ04.02, δηλαδή του κλάδου ΠΕ των Χημικών και διδάσκω Χημεία από το 1998, τόσο στην ιδιωτική εκπαίδευση (ως υπάλληλος και ως ελεύθερος επαγγελματίας), όσο και στη δημόσια. Είμαι «παιδί των Δεσμών», τότε δηλαδή που υπήρχε μία σαφής ιεράρχηση των μαθημάτων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: στη λεγόμενη 1η δέσμη (για σχολές Θετικών Επιστημών, Πολυτεχνεία και Γεωπονικές Σχολές) η Χημεία ερχόταν «τελευταία και καταϊδρωμένη» ως προς τις ώρες διδασκαλίας. Θα μπορούσε να ειπωθεί: «Περσινά ξινά σταφύλια! Περασμένες εποχές!». Ναι είναι, όμως η εκπαίδευση καλλιεργεί νοοτροπία και η νοοτροπία οδηγεί στην ανάλογη δράση.

Λίγο αφότου τελείωσα το Πανεπιστήμιο και μόλις ξεκίνησα να διδάσκω ήρθε η επιβεβαίωση των παραπάνω: από το 2000 και ως το 2015 η Χημεία εξοστρακίστηκε: κατ’  ουσίαν ήταν απαραίτητο εξεταζόμενο  μάθημα μόνο για τις υποψήφιες και τους υποψήφιους εισαγωγής στις σχολές Υγείας. Η συρρίκνωση της ύλης ήταν τεράστια, περιορισμένη σε «τρία κεφαλαιάκια» στα οποία οι εξεταζόμενοι/ες στόχευαν να γράψουν το «εύκολο είκοσι». Ήταν τότε που άκουγες από μαθητές, μαθήτριες και γονείς ότι «η Χημεία είναι εύκολη επιστήμη» και «απλά βοηθητική» προς άλλες (μέσα από το πρίσμα αυτό, μάλλον μπορούν να το διδάσκουν κι άλλοι κλάδοι ως πρώτη ανάθεση…). Όχι, δεν ήταν τίποτα ανεκπαίδευτες/οι και ανίδεοι/ες που τα έλεγαν αυτά. Τα έχω ακούσει από ανθρώπους που έχουν τελειώσει τριτοβάθμια εκπαίδευση και με έχουν προσλάβει να διδάξω τα παιδιά τους. Θα μπορούσε εδώ να ειπωθεί: «Καλά πάντα υπάρχουν τέτοια σχόλια! Όποιος και όποια τελειώνει πανεπιστήμιο δε σημαίνει ότι έχει απαραίτητα κριτική ικανότητα και αίσθηση των αναγκών και των ζητούμενων μιας εποχής». Ναι, έτσι είναι, αλλά πρέπει να πηγαίνουμε και πίσω από τα λόγια: πώς είναι δομημένο ένα εκπαιδευτικό σύστημα και τι μηνύματα περνάει, φανερά ή και υπόγεια, για το συγκεκριμένο μάθημα (αφού αυτό τώρα συζητάμε); Πόσο χώρο του δίνει μέσα από αυτήν τη μία ώρα στα γυμνάσια όταν τελικά ακούς στο λύκειο έκπληκτους μαθητές και μαθήτριες να αναρωτιούνται με άγνοια: «Όλα γύρω μας είναι φτιαγμένα από τα χημικά στοιχεία;», όταν εξηγούμε ότι αυτά είναι η δική μας Αλφαβήτα. Και είναι επίσης ενδιαφέρον να βλέπεις την εντύπωση και τον θαυμασμό που τους προκαλεί η επιστήμη με αφορμή μια τηλεοπτική σειρά με πρωταγωνιστή έναν εκπαιδευτικό χημικό. Ξέρουμε όλοι και όλες μας ότι «πρέπει να κρατιούνται οι ισορροπίες» και στην εκπαίδευση. Κρατιούνται όμως σε ό,τι αφορά τη Χημεία; Δεν είναι βέβαια το μόνο μάθημα που πλήττεται και αυτό το ξέρουμε καλά: ας σκεφτούμε και τα μαθήματα κοινωνικών επιστημών…

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες πρέπει να εξακολουθήσουμε να μιλάμε και να αγωνιζόμαστε. Χημικοί υπάρχουν για να διδάξουν και οι πίνακες το μαρτυρούν. Εύχομαι να είναι καλύτερη για εμάς η επόμενη μέρα και για το άμεσο  καλή  απορρόφηση και καλή τοποθέτηση στην επόμενη φάση.

Για να μην ξεχνάμε και χάνουμε το χιούμορ μας, τι άλλο να ευχηθώ; Ραντεβού «στις φαρμακοβιομηχανίες»!

Εκπαιδευτικός - Χημικός

Δεύτερη επιστολή

Μετά τις σημερινές δηλώσεις της Υφυπουργού,  ζητήστε να δωθούν ολα τα κενα της ειδικότητάς μας. 

Διευκρινίστε οτι υπάρχουν χημικοί που ζητούν εργασία στην εκπαίδευση αλλά μένουν άνεργοι. 

Ζητούν αναβάθμιση της Χημείας στο γυμνασιο με αύξηση ωρών και να γίνει εξεταζόμενο .

Να διευκρινήσετε εκ νέου την αντίρρηση του κλάδου να προσλαμβάνονται άλλες ειδικότητες με Α ανάθεση την Χημεία, ειδάλλως να μας δώσουν και εμάς και άλλες Α αναθέσεις.

Τρίτη επιστολή

Παρακαλώ μετά τις σημερινές δηλώσεις της Υφυπουργού,  να δοθούν όλα τα κενά της ειδικότητάς μας. 

Υπάρχουν πολλοί χημικοί στον πίνακα που ζητούν εργασία στην εκπαίδευση αλλά μένουν άνεργοι. 

Ζητάμε αναβάθμιση της Χημείας στο γυμνασιο με αύξηση ωρών και να γίνει εξεταζόμενο .

Επίσης τονίζουμε την αντίρρηση του κλάδου να προσλαμβάνονται άλλες ειδικότητες με Α ανάθεση την Χημεία, ειδάλλως να μας δώσουν και εμάς και άλλες Α αναθέσεις.

Είμαστε εδώ , διεκδικούμε εργασία στην Εκπαίδευση.  

Υπάρχουν τόσα κενά, απαιτούμε ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΑΜΕΣΑ!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»