Δεν είναι ένα, δεν είναι πέντε και δέκα, αλλά περίπου...6.000 τα παιδιά που δε θα βρουν εφέτος εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης ειδικά για αυτά, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια...
Ολα αυτά τα παιδιά, θα αναγκαστούν είτε να μοιραστούν τους λιγοστούς εκπαιδευτικούς με άλλα παιδιά που δικαιούνται αυτή τη βοήθεια σε άλλα Τμήματα και τάξεις, μειώνοντας έτσι κατά πολύ τις ώρες που στηρίζονται -οι οποίες έχουν αποφασιστεί μετά από επιστημονική γνώμη των ΚΕΔΑΣΥ- είτε οι οικογένειές τους θα εξαναγκαστούν, εφόσον το αντέχουν, να προσφύγουν σε ιδιωτική βοήθεια, πληρώνοντας κάτι που η πολιτεία όφειλε να τους παρέχει δωρεάν.
Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας με τη μέθοδο αυτή, ακυρώνει το ρόλο των επιστημόνων που αποφασίζουν για τα παιδιά που έχουν ανάγκη βοήθειας και «αυτοαναγορεύεται» σε επιστημονική επιτροπή -κάτι που ήδη έκανε με δηλώσεις της (δείτε παρακάτω) η κ.Μιχαηλίδου...
Ετσι αρκετοί γονείς ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, ενώ και οι εκπαιδευτικοί δε δείχνουν διατεθειμένοι να αποδεχτούν αυτή την εξέλιξη και ετοιμάζουν αντεπίθεση, ζητώντας από τους Διευθυντές των σχολείων να τους υποδείξουν ποια παιδιά και για πόσες ώρες οφείλουν να καλύψουν.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από όσα έχουν γίνει ήδη γνωστά σχετικά με τις προσλήψεις που έγιναν και που επίκεινται. Οι πιστώσεις που έχει το υπουργείο είναι 14.000 κι έχουν προσληφθεί στην Α΄ φάση 9.500 άρα οι νέες προσλήψεις θα είναι 4.500 είτε στη Β΄ φάση είτε και αργότερα. Αν υλοποιηθεί αυτός ο προγραμματισμός γίνεται κατανοητό ότι θα μείνουν χωρίς παράλληλη στήριξη 6.000 παιδιά αφού τα αιτήματα είναι 20.000
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν
Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί, που ξεκίνησαν ήδη κινητοποιήσεις για το ζήτημα, τονίζουν προς κάθε κατεύθυνση ότι μόνο αρμόδιο όργανο για την τεκμηρίωση της παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή είναι το ΚΕΔΑΣΥ και όχι οι διευθύνσεις των σχολείων ή οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
Ενδεικτικά, ο Α' Σύλλογος Αθηνών, σημειώνει:
«Οι συνάδελφοι διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, δεν είναι δυνατόν να οδηγούνται στην ανάληψη της ευθύνης προτεραιοποίησης των αναγκών των μαθητών των σχολείων. Δεν προκύπτει καμία εμπλοκή τους βάσει νόμου και σας καλούμε να μην το κάνουν. Να μπει επιτέλους ένας φραγμός στην διύλιση των παρανομιών του υπουργείου μέσω υμών! Επομένως, για την περίπτωση που ζητηθεί να επιλέξει ο Σύλλογος Διδασκόντων, είτε τώρα είτε σε μελλοντικό χρόνο, σε ποιους μαθητές θα διατεθεί εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης ή σε πόσα παιδιά θα «μοιραστεί» μπορούμε να καταθέτουμε για τα πρακτικά το παρακάτω κείμενο αυτούσιο ή με τροποποιήσεις:
Πρόταση κειμένου προς τους Συλλόγους Διδασκόντων
Όπως ήδη γνωρίζετε τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη μέχρι σήμερα (…./9/2023), όπως έχουν ήδη διαβιβαστεί από το σχολείο μας προς την αρμόδια διοικητική αρχή είναι συνολικά ……………………
Μετά τις προσλήψεις των αναπληρωτών στη σχολική μας μονάδα τοποθετήθηκαν ……….…….. αναπληρωτές παράλληλης στήριξης. Είναι φανερό ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης είναι μικρότερος του αριθμού των αιτημάτων που έχουν έγκριση.
Επειδή ο σύλλογος διδασκόντων δεν δύναται να ιεραρχήσει τις γνωματεύσεις διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕΔΑΣΥ (καθώς μια πιθανή ιεράρχηση ανάμεσα σε γνωματεύσεις δημόσιου επιστημονικού φορέα αφενός μεν είναι αναντίστοιχος με το ρόλο και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων, αφετέρου δε συνιστά διάκριση ανάμεσα σε αναπήρους μαθητές), παρακαλούμε να γίνουν από πλευράς σας όλα τα απαραίτητα βήματα για να υπηρετηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες του σχολείου μας.
Παρακαλούμε λοιπόν να μας ενημερώσετε ποιους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου μας θα υποστηρίξουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης που τοποθετήθηκαν στο ………. ΔΣ/Νηπιαγωγείο.................
Μιχαηλίδου: Δεν είναι σωστό να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί...
Ισως γι αυτο, πριν λίγες μέρες η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου σε συνέντευξη που έδωσε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ στον Αρη Πορτοσάλτε επιχείρησε να στηρίξει τον φετινό «κόφτη» στην Παράλληλη, και αγνοώντας (;) ότι τα ίδια τα ΚΕΔΑΣΥ και συνεπώς η επιστήμη, ορίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης και για πόσο χρόνο, αποφάνθηκε ότι η πρακτική του ΥΠΑΙΘΑ να μοιράζει τους εκπαιδευτικούς αυτούς σε περισσότερα παιδιά και τάξεις, είναι σωστή. Γιατί;
«Κάποια από τα κενά που δεν έχουν καλυφθεί και δε βλέπουμε και μεγάλη ζήτηση είναι σε ειδικές ειδικότητες, κάποιες στα μουσικά και κάποιες καλλιτεχνικά σχολεία. Αυτό που βλέπουμε στην Ειδική Αγωγή είναι κάτι το διαφορετικό, κι εγώ το γνωρίζω κι από το προηγούμενο υπουργείο κι έχω προσπαθήσει να ανταπεξέλθω όχι ολικώς, είναι μια πάρα πολύ μεγάλη αύξηση αναγκών. Μέριμνά μας είναι το ίδιο το παιδί. Δεν αφήσαμε Τμήμα στην Ελλάδα όπου αν υπάρχει τουλάχιστον ένα παιδί με ανάγκη για παράλληλη στήριξη, τότε το Υπουργείο θα παρέχει έναν εκπαιδευτικό στο τμήμα αυτό. Αυτό που γινόταν πολλές φορές παλαιότερα, ήταν ότι υπήρχαν δύο ή τρία παιδιά στο τμήμα με ανάγκες για παράλληλη στήριξη και γινόταν έτσι η παροχή ώστε να υπήρχαν 2-3 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής μαζί με το δάσκαλο, σύνολο τέσσερις! Αυτό δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε, γιατί σας λέω έχω ασχοληθεί πολύ με την Ειδική Αγωγή και με την αναπηρία, δεν είναι σωστό πέραν εξαιρέσεων , ούτε για το ίδιο το παιδί με την αναπηρία. Το παιδί με την αναπηρία χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει εκπαιδευτικά, δε χρειάζεται κάποιον να γίνει η σκιά του για να το πω απλά...»
Μόνο που αυτό που είπε η υφυπουργός αποτελεί εξαίρεση, ενώ αντιθέτως, σήμερα έχουμε το φαινόμενο όχι 4 δασκάλων για ένα τμήμα, αλλά ενός εκπαιδευτικού παράλληλης για πολλά παιδιά, σε διαφορετικά τμήματα και ενίοτε, σε διαφορετικά σχολεία...
Γι αυτό εξάλλου γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν ξεσηκωθεί και έκαναν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας και σε διευθύνσεις εκπαίδευσης άλλων πόλεων, ενώ αρκετοί γονείς ετοιμάζονται να προσφύγουν στη Δικαοσύνη και εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης ζητούν να τους γνωστοποιηθεί εγγράφως ποιο παιδί καλούνται να στηρίξουν και για πόσο χρόνο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη