ΣΧΟΛΕΙΑ
Η ανακοίνωση της Κοινής Δράσης Εκπαιδευτικών Καρδίτσας

«Θεωρούμε πως σε μια περιοχή όπου οι μαθητές δεν έχουν πάρει καν τα βιβλία τους και δεν έχουν γνωρίσει τους εκπαιδευτικούς, δεν ξέρουν καν σε ποιο τμήμα θα είναι, το να δίνει η κάθε είδους ηγεσία (πολιτική, εκπαιδευτική και τοπική/αυτοδιοικητική)  την οδηγία να γίνει τηλεκπαίδευση (από 25 έως 27 Σεπτεμβρίου), δηλώνει άγνοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έλλειψη ενσυναίσθησης και -το χειρότερο- ξετσιπωσιά, αφού θέλει να κρύψει τη δική τους εγκληματική αδιαφορία/ανεπάρκεια».

Τα παραπάνω σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα, η "Κοινή Δράση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας» 

Η ανακοίνωση της Κοινής Δράσης Εκπαιδευτικών Καρδίτσας

Για την επαναλειτουργία των σχολείων

Τα σχολεία παρέμειναν κλειστά για δυο εβδομάδες γιατί, ακόμη και εκεί που οι ζημιές ήταν άμεσα ανατάξιμες, δεν υπήρχε κανενός είδους σχέδιο, όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά και για τις οικογένειες των πλημμυροπαθών σε όλα τα επίπεδα. Η απουσία του κρατικού παράγοντα τις πρώτες κρίσιμες ώρες ήταν εκκωφαντική. Ακόμη και σήμερα γίνεται προσπάθεια να καλυφθεί αυτή η απουσία μέσα από τις δράσεις δικτύων εθελοντών (που η διοίκηση, κεντρική και τοπική, προσπαθεί να οικειοποιηθεί) και εταιρειών οι οποίες, για λόγους δημοσίων σχέσεων, έχουν επιδοθεί σε μια πασαρέλα  ψευτοευαισθησίας, που προφανώς εκπίπτει και από την φορολογητέα ύλη. Ως εκπαιδευτικοί  οφείλουμε να υπενθυμίσουμε τις ελάχιστες υλικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την επαναλειτουργία των σχολείων στην περιοχή μας.

  • Στατικός έλεγχος όλων των κτιρίων, καθαρισμός (και του αύλειου χώρου) , επισκευή των ηλεκτρολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων, απολύμανση και πλήρης εξοπλισμός με τα απαραίτητα έπιπλα και εποπτικά μέσα.
  • Διασφάλιση της απρόσκοπτης πρόσβασης και αποχώρησης από το σχολείο, μαθητών, εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού και γονέων.
  • Πλήρης κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
  • Επέκταση των σχολικών γευμάτων σε όλα τα σχολεία όλων των βαθμίδων.
  • Εντατική υγειονομική παρακολούθηση των σχολικών μονάδων και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών μας.

 Όπου δεν είναι δυνατή η άμεση λειτουργία, τότε η σχολική μονάδα να μεταστεγάζεται στο σύνολό της σε κατάλληλα κτίρια όπου θα λειτουργεί με τα τμήματα, τους εκπαιδευτικούς και το πρόγραμμά τους. Μόνο έτσι διασφαλίζεται από κοινωνική, ψυχολογική και παιδαγωγική άποψη η συνοχή της σχολικής κοινότητας και διαμορφώνεται ένα οικείο, υποστηρικτικό και ασφαλές για τους τόσο ταλαιπωρημένους  μαθητές μας εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Η διασπορά τους ενέχει πολλούς κοινωνιο-ψυχολογικούς κινδύνους, αποδυναμώνει τις πληγείσες σχολικές μονάδες και δίνει ένα ακόμη χτύπημα στους οικισμούς που έχουν καταστραφεί. Σε κάθε περίπτωση οφείλει η πολιτεία να ακούσει τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς και να μην «επιθεωρεί» την ανυπαρξία της, επισκεπτόμενη νύχτα τις σχολικές μονάδες, στις περιοχές που πλημμύρισαν. Νύχτα και λάθρα, για να μην υποστούν τη μήνιν,  κουβαλώντας σχολικά είδη από αυτοδιαφημιζόμενες «φιλάνθρωπες» εταιρείες.

 Επίσης, η διαχείριση των κάθε είδους υλικών δεν μπορεί να επαφίεται σε ανύπαρκτες δημοτικές αρχές ή στις δημόσιες σχέσεις (εκλογές έρχονται). Οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων γνωρίζουν τις ανάγκες και βεβαίως μπορούν να διανείμουν την όποια βοήθεια, με δίκαιο τρόπο, ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών μας. Ας τους αφήσουμε να συνεννοηθούν και ας τους εμπιστευθούμε. Το διαπιστώσαμε αυτό άλλωστε όταν τους είδαμε να καθαρίζουν τα κτίρια των σχολικών μονάδων, βοηθώντας  να λειτουργήσουν έγκαιρα και να μην χαθεί άλλος χρόνος από την κρατική-κυβερνητική-αυτοδιοικητική ανεπάρκεια.

Τέλος θεωρούμε πως σε μια περιοχή όπου οι μαθητές δεν έχουν πάρει καν τα βιβλία τους και δεν έχουν γνωρίσει τους εκπαιδευτικούς, δεν ξέρουν καν σε ποιο τμήμα θα είναι, το να δίνει η κάθε είδους ηγεσία (πολιτική, εκπαιδευτική και τοπική/αυτοδιοικητική)  την οδηγία να γίνει τηλεκπαίδευση (από 25 έως 27 Σεπτεμβρίου), δηλώνει άγνοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έλλειψη ενσυναίσθησης και -το χειρότερο- ξετσιπωσιά, αφού θέλει να κρύψει τη δική τους εγκληματική αδιαφορία/ανεπάρκεια.

Προσπαθούν να διαχειριστούν επικοινωνιακά μια καταστροφή και να  στείλουν  το μήνυμα πως  το κράτος λειτουργεί.

Αλήθεια, ποιος θα πάρει την ευθύνη να ζητήσει την μετακίνηση των εκπαιδευτικών και να θέσει σε κίνδυνο την υγεία τους,  όταν σήμερα η πολιτική προστασία προτείνει την αποφυγή των μετακινήσεων και για αυτό τον λόγο απαγόρευσε τη λειτουργία των σχολείων και άλλων δημόσιων υπηρεσιών;  Να μην το διανοηθούν! Δεν είμαστε αναλώσιμοι. Ούτως ή άλλως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι (με βάση το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο  και την κατάσταση ειδικής κινητοποίησης) να μεταβούν στα σχολεία και να κάνουν τηλεκπαίδευση!!!

Υ.Γ. Τι άλλο από υποκρισία είναι να καλείς σε τηλεκπαίδευση την ημέρα του αγιασμού που …  δεν γίνεται μάθημα;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά