σχολείο Λαμία ατύχημα
lamiareport.gr
Σοβάδες πέφτουν, οι αίθουσες αποκτούν «τρεχούμενο» νερό, οι αίθουσες ολοένα και μικραίνουν ώστε να μη δημιουργείται η ανάγκη κατασκευής νέων ή αν δεν γίνεται αυτό γίνεται εις βάρος των προαύλιων χώρων...

Το ζήτημα της ελλιπούς συντήρησης των σχολικών μονάδων και της  ευθύνης για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων, θέτει η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας σε ανακοίνωσή της με αφορμή το ατύχημα σε μαθητή γυμνασίου που ακούμπησε σε κάγκελο που υποχώρησε, με αποτέλεσμα να πέσει από ύψος τουλάχιστον πέντε μέτρων...

«Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας συμμετέχοντας στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) έχει απαιτήσει τα χρήματα να δίνονται όλα για την συντήρηση των σχολείων, καλύπτοντας κάθε φορά τις εκάστοτε ανάγκες . Τα υπόλοιπα μέλη της ΔΕΠ, δύο χρόνια τώρα, συμφωνούν με την απαίτηση μας αλλά ποτέ τελικά δεν εφαρμόζεται. ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; Ποιος είναι ο ρόλος της ΔΕΠ σε όλα αυτά; Μήπως έχει μετατραπεί σε ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ; Πως και με ποιες αποφάσεις κατανέμονται τα κονδύλια από Κοινούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) του υπουργείου εσωτερικών σε σχέση με την επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων;», αναφέρει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Φθιώτιδας

Σήμερα το πρωί μαθητές και καθηγητές στο 3ο Γυμνάσιο βίωσαν ένα σοβαρό ατύχημα. Ίδιον των ημερών κάποιοι, ελαφρά τη καρδία, βιάστηκαν να μιλήσουν για απροσεξία των μαθητών (ατομική ευθύνη;), την «κακιά ώρα», να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή του σχολείου κ. ο. κ.

Μήπως όμως πρέπει πια να τραβήξουμε τις κουρτίνες της συσκότισης και της διάχυσης των ευθυνών που οι πραγματικοί φταίχτες σκορπάνε; Μήπως για τα προβλήματα και τις ελλείψεις να αναλάβουν την ευθύνη αυτοί που πραγματικά την έχουν;

Ποιος έχει την ευθύνη ελέγχου και συντήρησης των σχολικών μονάδων; Ποιος έχει την ευθύνη για την κατάσταση των σχολικών κτιρίων;

Σύμφωνα με το νόμο την ευθύνη της φροντίδας, συντήρησης και επισκευής των σχολείων ενός Δήμου την έχει η εκάστοτε Δημοτική Αρχή. Μέσω του κρατικού προϋπολογισμού ο Δήμος λαμβάνει κάθε χρόνο ένα ποσό γι’ αυτό το λόγο. Κανονικά θα έπρεπε ολόκληρο το ποσό αυτό να διατίθεται για τον σκοπό αυτό. Στο Δήμο Λαμιέων (και δεν γνωρίζουμε και στους άλλους Δήμους) αυτό δεν γίνεται. Ένα πολύ μικρό ποσοστό δίνεται στις σχολικές μονάδες για να συντηρήσουν και επισκευάσουν ότι μπορούν και τα υπόλοιπα κατανέμονται με κάποιο τρόπο στις τεχνικές υπηρεσίες για «άλλους λόγους». Η κατάσταση των κτιρίων μιλάει από μόνη της. Σοβάδες πέφτουν, οι αίθουσες αποκτούν «τρεχούμενο» νερό, οι αίθουσες ολοένα και μικραίνουν ώστε να μη δημιουργείται η ανάγκη κατασκευής νέων ή αν δεν γίνεται αυτό γίνεται εις βάρος των προαύλιων χώρων, σχολεία που έγιναν σχολεία «ορόφου» προσωρινά και τώρα γιγαντώνονται χωρίς να λύνονται οι κτιριακές τους ανάγκες κ.τ.λ.

Η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας συμμετέχοντας στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) έχει απαιτήσει τα χρήματα να δίνονται όλα για την συντήρηση των σχολείων, καλύπτοντας κάθε φορά τις εκάστοτε ανάγκες . Τα υπόλοιπα μέλη της ΔΕΠ, δύο χρόνια τώρα, συμφωνούν με την απαίτηση μας αλλά ποτέ τελικά δεν εφαρμόζεται. ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; Ποιος είναι ο ρόλος της ΔΕΠ σε όλα αυτά; Μήπως έχει μετατραπεί σε ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ; Πως και με ποιες αποφάσεις κατανέμονται τα κονδύλια από Κοινούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) του υπουργείου εσωτερικών σε σχέση με την επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων;

Ερωτήματα που δεν απαντήθηκαν από το έγγραφο του Δήμου που, ασθμαίνοντας οι άνθρωποί του, έσπευσαν να κοινοποιήσουν σε ΜΜΕ, ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έγγραφο που δημιουργεί νέα ερωτήματα. Πότε διενεργήθηκαν έλεγχοι (!) και μάλιστα τακτικοί (!!) και ακόμα χειρότερα ετήσιοι (!!!) τόσο στο 3ο Γυμνάσιο όσο και στα υπόλοιπα σχολεία του Δήμου; Υπάρχουν τα δελτία αυτοψίας τεχνικού ελέγχου για το 3ο Γυμνάσιο αλλά και τα άλλα σχολεία εν έτει 2023; Τα υπογράφουν κάποιοι μηχανικοί; Μπορούν να μας κοινοποιηθούν άμεσα;

Με την ελπίδα ότι το ατύχημα αυτό θα γίνει αφορμή να βελτιωθούν οι συνθήκες στα σχολεία για όλους τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς απαιτούμε:

  • Τα χρήματα που δίνονται στους Δήμους να πηγαίνουν ΟΛΑ για τα σχολεία

  • Άμεσος Προσεισμικός Έλεγχος των σχολείων ως προς την αντισεισμική τους αντοχή

  • Όπου χρειάζεται να γίνουν άμεσα αντιπλημμυρικά έργα

  • Αύξηση στον κρατικό προϋπολογισμό του ποσοστού για την παιδεία Εδώ και τώρα να δοθούν λύσεις και όχι υποσχέσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες