Σε μια αδιανότητη καταγγελία προχωρούν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Υπαίθρου-Λαγκαδά-Στ' Αριστοτέλη, όπου τους ζητείται να να εργαστούν το Σαββατοκύριακο.
Παράλληλα τονίζουν, ότι η προϊσταμένη εντέλλεται να εφαρμόσει το νόμο, αρνούμενη το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, όπου σύμφωνα με το ΦΕΚ είναι ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει για το σχέδιο εργασίας που θα επιλέξει ο σύλλογος διδασκόντων.
«Στις πιέσεις αλλά και τον πιεστικό τόνο της συμβούλου αντέδρασαν πολλοί-ές νηπιαγωγοί και υπερασπίστηκαν το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων την παιδαγωγική και ακαδημαϊκή ελευθερία, υπερασπίστηκαν τις αποφάσεις της ομοσπονδίας και του κλάδου. Μετά τις αντιδράσεις των συναδέλφων για την αντιδημοκρατική συμπεριφορά της έκλεισε την ενημέρωση λέγοντας, “τέλος πάντων κάντε ότι θέλετε αλλά εσείς θα βρεθείτε εκτεθειμένοι”», αναφέρουν χαρακτηριστικά στην καταγγελία.
Aναλυτικά
Σχετικά με την ημερίδα ενημέρωσης συμβούλου εκπαίδευσης Αρχές Οκτωβρίου, σύμβουλος εκπαίδευσης νηπιαγωγείων Δυτικής Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε διαδικτυακή συνάντηση μέσω webex για την αυτοξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης σύμφωνα με όσα μας μετέφεραν οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί, οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες δέχτηκαν από τη σύμβουλο διαρκείς πιέσεις και επαναλαμβανόμενες απειλές για την εφαρμογή του νόμου της αξιολόγησης Ακούστηκαν λόγια όπως “αυτά που ξέρατε με τα κείμενα της ΔΟΕ να τα ξεχάσετε….τέρμα τα φασόν σχέδια δράσης», “η ΔΟΕ δε σας πληρώνει, το κράτος σας πληρώνει”…… “η αξιολόγηση είναι νόμος του κράτους”…. «Βαθμολόγησα όσα σχολεία έκαναν αξιολόγηση με 10 κ όσα τα κείμενα της ΔΟΕ με 7. Την επόμενη φορά θα είναι χειρότερα.» και συνέχισε “στο σχολείο πρέπει να έχετε μια ενιαία γραμμή και δεν μπορεί να κάνει ο ένας τον καλό μπάτσο και ο άλλος τον κακό μπάτσο”…«οι προϊσταμένες πρέπει στην αρχή της χρονιάς φτιάχνουν “γραπτούς κανόνες” για τη λειτουργία του σχολείου και τις σχέσεις μεταξύ συναδέλφων/ισσών». Απείλησε ευθέως ότι φέτος θα “δώσει ονόματα“!, ότι όλα τα νηπιαγωγεία θα εφαρμόσουν την αξιολόγηση γιατί είναι νόμος του κράτους, (που αν και δεν το αναφέρει ο νόμος, είπε ότι πρέπει να συμπληρωθούν και οι 5 άξονες), παροτρύνοντας μάλιστα να βρεθούν και να εργαστούν το Σαββατοκύριακο και ότι η προϊσταμένη εντέλλεται να εφαρμόσει το νόμο, αρνούμενη ξεκάθαρα το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, όπου σύμφωνα με το ΦΕΚ είναι ο μόνος αρμόδιος να αποφασίσει για το σχέδιο εργασίας που θα επιλέξει ο σύλλογος διδασκόντων. Για την εφαρμογή του νόμου μάλιστα τόνισε πως «η προϊσταμένη “επιτάσσει τους εκπαιδευτικούς“.
Στις πιέσεις αλλά και τον πιεστικό τόνο της συμβούλου αντέδρασαν πολλοί-ές νηπιαγωγοί και υπερασπίστηκαν το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων την παιδαγωγική και ακαδημαϊκή ελευθερία, υπερασπίστηκαν τις αποφάσεις της ομοσπονδίας και του κλάδου. Μετά τις αντιδράσεις των συναδέλφων για την αντιδημοκρατική συμπεριφορά της έκλεισε την ενημέρωση λέγοντας, “τέλος πάντων κάντε ότι θέλετε αλλά εσείς θα βρεθείτε εκτεθειμένοι”. Συναδέλφισσες/φοι, Στις 4/10/23, το Δ.Σ. της ΔΟΕ απέστειλε τα νέα σχέδια Ενιαίων Κειμένων για το σχολικό έτος 2023-2024. Ενιαία Κείμενα που έχουν αποτρέψει, τα δύο προηγούμενα σχολικά έτη, την πολιτική της κατηγοριοποίησης σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Αυτό έγινε πραγματικότητα με τη συλλογική ενιαία και μαζική μας στάση. Είναι σαφές και αναμενόμενο ότι η στάση αυτή του κλάδου έχει ενοχλήσει όλα εκείνα τα << πρόθυμα >> στελέχη εκπαίδευσης (που ευτυχώς αποτελούν θλιβερή μειοψηφία) τα οποία το τελευταίο διάστημα με προφορικές εντολές, απειλές για ποινές, χαμηλή βαθμολόγηση, ακόμα και δημόσια διαπόμπευση (σε ποιες εποχές ζουν άραγε) έχουν αναλάβει το έργο της συνέχισης της πολιτικής τρομοκρατίας που είχε υιοθετήσει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε στη σύμβουλο – αξιολογήτρια και να ενημερώσουμε τους συναδέλφους μας ότι: Χρόνια τώρα ο εκπαιδευτικός κλάδος υλοποιεί τις αποφάσεις της ομοσπονδίας της ΔΟΕ για να υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου. Είναι αυθαιρεσία να δηλώνεται ότι η προϊσταμένη επιτάσσει.
Ακόμη και ο νόμος 4823/2021 (ΦΕΚ 136/03.08.2021) του συλλογικού προγραμματισμού για την ειδική συνεδρίαση, την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ορίζει και όχι την καταστρατήγησή του με την επιβολή του/της προϊσταμένου/ης. Συναδέλφισσες και συνάδελφοι η επιβολή κλίματος φόβου που επιχειρείται από στελέχη εκπαίδευσης δεν θα περάσει. Υπερασπιζόμαστε την επιστημονική αξιοπρέπειά μας, την παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία, τη εργασία μας και τους/τις μαθητές /τριές μας. Συντασσόμαστε και υλοποιούμε άμεσα τις αποφάσεις της ΔΟΕ για τον συλλογικό προγραμματισμό, αναρτώντας τα ενιαία κείμενα με το σκεπτικό ότι δεν διαχωρίζουν, δεν κατηγοριοποιούν τα σχολεία μας, αντίθετα αναδεικνύουν τα συσσωρευμένα προβλήματα της δημόσια εκπαίδευσης που είναι κοινά για όλα τα σχολεία. Απειλές και εκφοβισμοί για «δόσιμο ονομάτων» μας θυμίζουν πολύ σκοτεινές εποχές που ευτυχώς έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, την διατάραξη των συναδελφικών σχέσεων που αποτελούν τη βάση της λειτουργίας του σχολείου, την εντατικοποίηση και επιδείνωση της παιδαγωγικής λειτουργίας με τη διαδικασία ανταγωνισμού και κατηγοριοποίησης που επιχειρείται με τους νόμους της αξιολόγησης του σχολείου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών.
Τα νηπιαγωγεία, έχουν σοβαρά και χρόνια άλυτα προβλήματα όπως είναι ο υψηλός αριθμός των μαθητών (25) ανά τμήμα που επιδρά αρνητικά στην παιδαγωγική λειτουργία, το κτιριακό πρόβλημα με τα ακατάλληλα κτίρια, οι ελλείψεις σε υποστηρικτικές υπηρεσίες (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί), οι ελλείψεις σε μέσα και ψηφιακές υποδομές (απαρχαιωμένες) και ασφαλώς το ωράριο των νηπιαγωγών που τόσα χρόνια παραμένει άνισο στην πράξη σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. · Σας καλούμε να μην υιοθετήσετε το ρόλο της «επιθεωρήτριας» που η εξουσία ετοίμασε για σας. · Σας καλούμε ακόμη και τώρα να υπογράψετε την απεργία-αποχή της ομοσπονδίας και να μην συνδράμετε στην απαξίωση, την κατηγοριοποίηση του δημόσιου σχολείου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. · Καλούμε τους νέου και τις νέες συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που ήρθαν τώρα στο σχολείο να υπογράφουν και να πρωτοκολλούν τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Παρακαλούμε τους /τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς των σχολείων να επικοινωνούν αμέσως με το σύλλογό τους για οποιαδήποτε αυθαιρεσία προσπαθεί να επιβληθεί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση