Μας ήρθε και φέτος αρχές Νοεμβρίου η πολυαγαπημένη εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για το συντονισμό και την ολοκλήρωση της ύλης στα μαθήματα που οι μαθήτριες/τες εξετάζονται γραπτά στις προαγωγικές απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου.
Πρώτον: εξεπλάγην και φέτος ευχαρίστως με την βραχυλογία στη διατύπωση. Οι γραφειοκράτες του Υπουργείου φαίνεται έχουν εννοήσει για τα καλά ότι έχουμε απαυδήσει να διαβάζουμε κείμενα σχοινοτενή και ανούσια. Δεύτερον: αναγιγνώσκοντάς το όμως από την αρχή, όπως και πέρυσι, (διότι έχω γίνει εξόχως καχύποπτος) ξεχώρισα τη λέξη "υπεύθυνοι". Για την ακρίβεια επισημαίνεται ότι οι διδάσκοντες είναι υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της εξεταστέας διδακτέας ύλης (σε γραμματοσειρά bald για πρεσβύωπες). Πήρα ανάποδες στροφές. Γιατί γενικώς θεωρώ πως είμαι υπεύθυνος και οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι είναι γενικώς υπεύθυνες/οι. Δίδει άλλωστε το παράδειγμα το Υπουργείο ( όχι μόνο το νυν) , εμφορούμενο από υψηλό αίσθημα ευθύνης, που γενικώς τα έχει κάνει μάλλον μούσκεμα, αφού κάνουμε τους επιστάτες, τους καθαριστές, τους γραμματείς( αλλά προσπαθώντας όχι τους Φαρισαίους) και ούτω καθεξής, προσπαθώντας να θεραπεύσουμε αστοχίες και ελλείψεις.
Κάποιοι στο Υπουργείο πιστεύουν ότι τα παιδιά έχουν μυαλό σφουγγάρι, αλλά μάλλον δυσκολεύονται ιδιαίτερα να κατανοήσουν ότι ακόμη και τα σφουγγάρια έχουν μία δεδομένη ικανότητα απορρόφησης και ότι η ύλη, για να εμπεδωθεί, χρήζει επαναλήψεων, εκτός των άλλων. Εδώ, βεβαίως, ισχύει το: Στου Άριστου την πόρτα όσο θέλεις βρόντα! Διότι πρέπει να φαίνεται ποιος κάνει κουμάντο, βρε αδερφέ! Και να μην βρεθεί κανείς - κακόβουλος προφανώς - να εκτοξεύσει τον ψόγο του στο σεπτό υπουργείο, για παράδειγμα ότι μυριάδες (υπερβολικέ!) διδακτικά κενά στα σχολεία καλύφθηκαν μετά από εβδομάδες και υπάρχουν και άλλα ακόμη που μένουν ακάλυπτα. Βεβαίως, το υπουργείο έχει το αλάθητο. Και διαθέτει αφειδώς τις ακαταμάχητες δικαιολογίες, για παράδειγμα ότι δεν υπάρχουν κονδύλια.
Και αν έχουμε οι ανεύθυνοι/ες μείνει πίσω στο κυνήγι της ύλης, μπορούμε να συλλέξουμε ώρες από τα άλλα μαθήματα, κάτι σαν δανεικά κι αγύριστα ("αναμόρφωση προγράμματος" το ονομάζουν στην εγκύκλιο). Ώρες από μαθήματα που δεν εξετάζονται γραπτά. Αν και όλα θεωρούνται σημαντικά, φαίνεται ότι κάποια μαθήματα είναι πιο σημαντικά (έτσι για παράδειγμα δεν έχουν εξοβελιστεί τα εικαστικά από το Λύκειο; Δεν θέλουμε τους καλλιτέχνες. Είναι αντιδραστικοί/ές ταράζουν τα νερά, είναι ανεπίδεκτοι/ες μαθήσεως οδηγιών και εντολών [εξαιρουμένων των καλλιτεχνικών]).
Θα πρέπει να βγει η ύλη με κάθε κόστος, γιατί υφίσταται πλέον και η τράπεζα θεμάτων. Και τι έγινε αν το άγχος έχει χτυπήσει ταβάνι σε μαθητές και καθηγητές. Χρειάζεται άλλωστε η ψυχολογική σκληραγώγησις, να αναδειχθούν οι άριστοι. Γι'αυτό οι ψυχολόγοι διορίζονται συνήθως στη μέση της χρονιάς ( φέτος ο πρώτος γύρος προσλήψεων το Νοέμβριο! Μπράβο!)και διαμελίζονται (καλά το λέω) σε 5 συνήθως σχολεία. Για να υπάρχει παίδευσις στις ψυχικές κακουχίες.
Τέλος πάντων, για να μην πολυλολογώ και να μην με πιάσει και το παράπονο που για τους διευθυντές και τους συμβούλους έχει επιλεχθεί η διατύπωση "παρακαλούνται" σταματώ εδώ.
Βαγγέλης Δήμας, Φιλόλογος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση