εκπαιδευτικος
Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ: Το υπουργείο κάνει το ανήξερο ενώ την ίδια ώρα τον προετοιμάζει σιωπηλά

Στη συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Παιδείας χθες Τρίτη, 5/12/23, ανάμεσα στον Πανελλήνιο Σύλλογο Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΑΣΑΝ) και στην Υφυπουργό Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, η τελευταία, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Συλλόγου για τον διαγωνισμό των Εκπαιδευτικών, δήλωσε ότι  ο  Γραπτός ΑΣΕΠ βρίσκεται "σε ύπνο" και ότι οι διορισμοί του νέου έτους θα πραγματοποιηθούν κανονικά με το υπάρχον σύστημα και αναλογία 1 προς 1 επί των συνταξιοδοτήσεων.

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ εδώ και αρκετό  καιρό έχει ανοίξει τη συζήτηση για αλλαγή του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών θέτοντας ως βασικό κριτήριο την επιτυχία σε γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ.

Τον Σεπτέμβριο του 2022, στον απολογισμό της τριετούς θητείας της στο υπουργείο Παιδείας και στην κοινοποίηση των προτεραιοτήτων για το μέλλον η κ. Κεραμέως δήλωνε: «Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, η Νέα Δημοκρατία προτείνει στους πυλώνες κριτηρίων να περιλαμβάνονται: η διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένη βαρύτητα, τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα αποτελέσματα γραπτού διαγωνισμού με ένα μικρό ποσοστό στη μοριοδότηση, καθώς και τα κοινωνικά κριτήρια».

Η τότε υπουργός Παιδείας υπενθύμισε ότι μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ήταν ένα νέο σύστημα διορισμού για τους εκπαιδευτικούς στο Δημόσιο.

Εδώ να σημειώσουμε πως σύμφωνα με το προσχέδιο για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που είχε ετοιμαστεί υπό την εποπτεία του πρώην ΓΓ του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρου Κόπτση, είχε υπολογιστεί να προσμετρούνται μοριοδοτήσεις, πέρα από την βαθμολογία στο γραπτό διαγωνισμό, και από:

  • προϋπηρεσία
  • ακαδημαϊκά προσόντα (σεμινάρια ΑΕΙ, μεταπτυχιακά, πιστοποίηση ξένων γλωσσών και υπολογιστών)
  • κοινωνικά κριτήρια

Επίσης, μετά την ορκωμοσία της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, πύκνωσαν οι αναφορές στα ΜΜΕ για άμεση νομοθέτηση «νέου» συστήματος μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών με την εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και συνδυαστική αξιοποίηση του προσοντολογίου του ΣΥΡΙΖΑ.

Nέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών με γραπτό διαγωνισμό υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων.

Λίγες μέρες μετά την Τρίτη 18/7/2023 στη διάρκεια της  συνάντησης του επιτελείου του Υπουργείου Παιδείας με το ΔΣ της ΟΛΜΕ η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δήλωσε ότι προσπαθούν να βρουν ένα σύστημα ώστε να συγκεράσουν  το νέο αίμα των εκπαιδευτικών με αυτούς που εργάζονται χρόνια στην εκπαίδευση.

Την ίδια περίοδο η  Δόμνα Μιχαηλίδου,  στην εκπομπή "Συνδέσεις" στην ΕΡΤ, με τον Κώστα Παπαχλιμίτζο, απάντησε μεταξύ άλλων και σε ερώτηση αναφορικά με το νέο σύστημα πρόσληψης και τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Σε ερώτηση τηλεθεάτριας για το εάν «έχει σκοπό το υπουργείο να πραγματοποιήσει γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ ή όχι»  η υφυπουργός Παιδείας κ Δόμνα Μιχαηλίδου σημείωσε: «...Θα έχουμε και τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα έχουμε και το ΑΣΕΠ έτσι όπως λειτουργεί με τις λίστες σήμερα; ... Σκεφτόμαστε πως είναι και αν είναι δυνατόν να συγκεράσουμε και τα δύο. Θέλουμε να το συζητήσουμε με την εκπαιδευτική κοινότητα. Να δούμε αν γίνεται αυτό το παράθυρο και του γραπτού διαγωνισμού, έτσι ώστε να υπάρχει μια ανανέωση και να μπει νέο αίμα μέσα στους αναπληρωτές καθηγητές...».

Επίσης τον Αύγουστο του 2023 σε συνάντηση με το υπουργείο Παιδείας δηλώθηκε από τη μεριά του ΓΓ ΥΠΑΙΘΑ Ιωάννη Κατσαρού και του Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού κ. Νίκου Δημάκη ότι πρόθεση είναι να υπάρξει ένα υβριδικό σύστημα διορισμών και προλήψεων αναπληρωτών με ιδιαίτερη έμφαση στους εκπαιδευτικούς που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία.

Είναι αλήθεια ότι μετά τη "βροχή" δηλώσεων τόσο της πρώην υπουργού Παιδείας κ. Νίκης Κεραμέως και της υφυπουργού Παιδείας κ. Ζέττας Μακρή (από το 2022 κιόλας) όσο και του σημερινού υπουργού Παιδείας κ. Κυριάκου Πιερρακάκη και της υφυπουργού Παιδείας κ. Δόμνας Μιχαηλίδου για ένα νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών που θα περιλαμβάνει και γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, το τελευταίο διάστημα σιγή ιχθύος επικρατεί στις δηλώσεις του υπουργικού επιτελείου.

Το υπουργείο Παιδείας ρίχνει πυροτεχνήματα εφησυχασμού και ψάχνει τον κατάλληλο χρόνο για την υλοποίηση του σχεδιασμού του

Είναι φανερό ότι η αλλαγή στο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών και η επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού είναι στρατηγική κατεύθυνση του υπουργείου Παιδείας  και φυσικά της κυβέρνησης και δεν πρόκειται να εγκαταλειφθεί.

Να θυμίσουμε ότι δεν είναι τυχαίο ότι στα νομοσχέδια που περιλαμβάνονταν στον προγραμματισμό της κυβέρνησης μέχρι τις εκλογές της Άνοιξης που μας πέρασε υπήρχαν και δυο νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας. Το ένα από τα δύο αφορούσε τα «νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών». 

Ωστόσο, επίσης είναι φανερό ότι κάτω από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης προσπαθεί να κερδίσει χρόνο  καθυσυχάζοντας τους χιλιάδες αδιόριστους-αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με πρώτο όχημα τα όσα είπε στην συνέντευξή του στο ρ/σ του ΣΚΑΙ.

"Αναζητούμε ποιο είναι το βέλτιστο σύστημα το οποίο θα μπορέσει να συγκεράσει, αν θέλετε, και τα πολύ καλά βιογραφικά και τη μεγάλη εμπειρία που έχουν συγκεντρώσει οι αναπληρωτές και το στοιχείο δικαιοσύνης ότι έχουν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια την εκπαίδευση σε όλες τις γωνιές της χώρας, σε σχέση και με τις ανάγκες που υπάρχουν το 2023, ποια είναι η εποχή και τι είδους σύστημα χρειάζεται για να είναι το πιο αξιοκρατικό που υπάρχει.

Όλα αυτά θα τα συγκεράσουμε στην πρότασή μας. Δεν υπάρχει περίπτωση να αδικηθούν οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν προσφέρει πάρα πολύ. Θέλουμε να ανοίξουμε ένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για το ποιο πρέπει να είναι το βέλτιστο σύστημα διορισμών για τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα κανουμε"

Στο σημείο αυτό οποιοδήποτε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας έχει μάθει καλά να διαβάζει πίσω από τις διακηρύξεις και τα λόγια που μοιάζουν με το νερό που κυλάει για λίγο στην πέτρα χωρίς να αφήνει το παραμικρό σημάδι, μπορεί να καταλάβει ότι το ατελείωτο ξόρκισμα της εξαγγελίας για γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών είναι το τίμημα που πρέπει να πληρωθεί για να αποσπαστεί ευκολότερα η συναίνεση των εκπαιδευτικών.

Προφανώς ο υπουργός Παιδείας αντιλαμβανόμενος την αντίθεση όλων των εκπαιδευτικών φορέων, σωματείων, επιστημονικών ενώσεων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ εισάγει στο λόγο του μια μορφή "διαλόγου" με τους εκπαιδευτικούς φορείς. 

Πρόκειται για επιχείρηση ελέγχου των αντιστάσεων και  διαμόρφωσης συναίνεσης γύρω από μια  κατεύθυνση (γραπτός διαγωνισμός εκπαιδευτικών) που αποτελεί ιδιαίτερης σημασίας ζητούμενο για το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας, σήμερα.

Οι πληροφορίες επιμένουν ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι αφού αντληθούν μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για το σχολικό έτος 2024 και 2025 από τους υπάρχοντες πίνακες γενικής και ειδικής αγωγής του ΑΣΕΠ, να ψηφιστεί νέο σύστημα διορισμών το β΄ εξάμηνο του 2024 και να γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ πριν από την άνοιξη του 2025 από όπου οι εκπαιδευτικοί που δεν «πιάνουν» τη βάση στις εξετάσεις θα τίθενται εκτός πίνακα διορισμού.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;