DOMNA-MIXAILIDOU
Σε ό,τι αφορά την Πλατφόρμα Αναφορών, η κ.Μιχαηλίδου επισημαίνει: «Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι διττή: Η μία είναι για να σπάσει τη σιωπή και να μπορέσουν τα παιδιά να αναφέρουν τα περιστατικά, τα οποία νιώθουν ότι είναι εις βάρος τους ή εις βάρος κάποιου άλλου παιδιού.

Η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου αναλύει στο protothema.gr το περιεχόμενο της νέας εγκυκλίου για την πλατφόρμα αναφορών περιστατικών βίας στα σχολεία:

«Το ‘κλειδί’ της εγκυκλίου αυτής, είναι ότι ‘ξεκουμπώνει’ την πρώτη συνάντηση κοινωνικού λειτουργού ή ψυχολόγου εντός σχολείου, καθώς μέχρι τώρα μπορούσε να γίνει μόνο κατόπιν συναίνεσης γονέων. Το γεγονός αυτό, ήταν κάτι εξαιρετικά προβληματικό. Αν και επιθυμούμε να έχουμε το γονέα ενεργό συμμέτοχο στη διαδικασία στήριξης του παιδιού του, έχουμε διαπιστώσει, ότι στις περιπτώσεις, που η κακοποίηση ή η παραμέληση προέρχεται από το οικογενειακό περιβάλλον, το πιο πιθανό σενάριο είναι η οικογένεια να μην συμφωνεί να γίνει αυτή η προσέγγιση από τους ειδικούς.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η παιδική κακοποίηση ή η παραμέληση προέρχεται κατά 80% από το οικογενειακό περιβάλλον, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο σημαντική είναι η ρύθμιση, που εισάγεται με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, αφού διαφορετικά, μπορεί να ‘χαθούν’ οι πιο δύσκολες και απαιτητικές περιπτώσεις. Προηγήθηκαν οι σχετικές συζητήσεις και με ειδικούς παιδικής προστασίας αλλά και με τη Βοηθό Συνηγόρου του Παιδιού, κ.Θεώνη Κουφονικολάκου, προχωρήσαμε στην έκδοση της εγκυκλίου».

Σε ό,τι αφορά την Πλατφόρμα Αναφορών, η κ.Μιχαηλίδου επισημαίνει: «Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι διττή: Η μία είναι για να σπάσει τη σιωπή και να μπορέσουν τα παιδιά να αναφέρουν τα περιστατικά, τα οποία νιώθουν ότι είναι εις βάρος τους ή εις βάρος κάποιου άλλου παιδιού.

Η έτερη λειτουργία της, είναι πως διαμορφώνεται πλέον ένα σημαντικό ‘αποθετήριο’ τρόπων ή πρακτικών στήριξης του παιδιού. Περιέχει χρήσιμο υλικό, που απευθύνεται σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, μπορεί να παρέχει πληροφορίες σχετικά με υπηρεσίες, που μπορείς να απευθυνθείς, ενημέρωση γύρω από τους τρόπους υποστήριξης του συμμαθητή αλλά και παιχνίδια ενσυναίσθησης, τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη, καλές πρακτικές με τη μορφή παιχνιδιών, ασκήσεων ή υποστηρικτικού υλικού ανάγνωσης και εμβάθυνσης, έτσι ώστε και οι γονείς να μαθαίνουν πως να διαχειρίζονται καταστάσεις. Ό,τι υπάρχει στην πλατφόρμα ως πληροφόρηση, είναι εγκεκριμένο από το υπουργείο και καλύπτει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης».

Προκειμένου να μην ‘θάβονται’ οι καταγγελίες/αναφορές από τα παιδιά-θύματα και δεδομένης της ισχυρής πιθανότητας συγκάλυψης περιστατικών βίας ενάντια στα παιδιά από πλευράς σχολείου, ώστε να ‘διαφυλαχθεί το καλό τους όνομα’ ή ‘να μην αμαυρωθεί το προφίλ οικογενειών, οι γόνοι των οποίων επιδεικνύουν κακοποιητική συμπεριφορά προς τους συμμαθητές τους’, η πλατφόρμα προβλέπεται να είναι συνδεδεμένη και με άλλους φορείς.

«Όταν υπάρχει μόνο ένα ‘μάτι’ και μάλιστα ‘εσωτερικό’, δυστυχώς είναι πολύ πιο εύκολο να συγκαλυφθεί ένα περιστατικό. Είναι σημαντικό, ότι πλέον η καταγγελία ή η αναφορά δεν θα μένει ‘απλώς μέσα στο σχολείο», σημειώνει η κ.Μιχαηλίδου, διευκρινίζοντας: «Δύο θα είναι οι διαχειριστές της πληροφορίας: αφενός η διεύθυνση του σχολείου - είτε μαζί με έναν εκπαιδευτικό στην περίπτωση του δημοτικού, είτε μαζί με το σύμβουλο σχολικής ζωής στο γυμνάσιο-λύκειο, αφετέρου η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανάλογα με την προέλευση της αναφοράς. Ήδη έχουμε στείλει τη σχετική εγκύκλιο σε κάθε Διεύθυνση, όπου θα συγκροτείται μία τετραμελής επιτροπή, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση και αξιολόγηση των αναφορών. Ό,τι γνωρίζει η μία πλευρά, αυτομάτως θα το γνωρίζει και η άλλη. Έτσι, δεν υπάρχει περιθώριο ‘κουκουλώματος’».

Η έναρξη λειτουργίας της Πλατφόρμας Αναφορών προγραμματίζεται για τις επόμενες ημέρες: «Είναι έτοιμη σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες/αναφορές. Προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε την οργάνωση της πληροφορίας, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο δομημένη. Πρόθεσή μας είναι να τη βγάλουμε πριν τα Χριστούγεννα», θα πει η κ.Μιχαηλίδου.

Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας αναφοράς, είναι πως ο γονιός θα ενημερώνεται για την πρόοδο του θέματος. «Από τη στιγμή, που καταγραφεί η αναφορά, γίνεται λεπτομερής ενημέρωση σχετικά με την περαιτέρω πορεία της: αν γίνεται παραπομπή του θέματος στους κοινωνικούς λειτουργούς του σχολείου, στο ΚΕΔΑΣΥ, αν απαιτείται παραπομπή σε κοινωνικούς λειτουργούς ή ψυχολόγους εντός του πλαισίου της κοινότητας – δεν θα περιμένει, δηλαδή, ο γονιός να δει τι θα γίνει 6 μήνες μετά. Έτσι, νιώθει ανακούφιση, ότι κάποιος διαχειρίζεται το θέμα του παιδιού του».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»