Υπάρχει ένας γενικός κανόνας σύµφωνα µε τον οποίο τα κενά, που ηθεληµένα ή όχι, αφήνει ο Δηµόσιος Τοµέας, καλύπτονται από τον Ιδιωτικό Τοµέα.
Στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης κυριαρχούν δύο λέξεις «Globalisation» και «Marketing» δηλαδή έχουµε έναν κόσµο που οδηγείται από τις οικονοµικές δυνάµεις και όπου η Ανώτατη Εκπαίδευση προσεγγίζεται µε όρους αγοράς.
Οι αποφάσεις του Παγκόσµιου Οργανισµού Εµπορίου (WTO), οι ανάγκες των ιδρυµάτων για εξεύρεση νέων πηγών χρηµατοδότησης και η πολιτική χωρών για προσέλκυση ξένων φοιτητών δηµιούργησαν τις προϋποθέσεις για µια ισχυρή παρουσία του Marketing στην εκπαίδευση.
Η ισχυρή παρουσία του Marketing στην εκπαίδευση είναι στενά συνδεδεµένη και µε τις διάφορες διεθνείς λίστες κατάταξης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων των χωρών, ανάλογα µε τα κριτήρια, που ορίζουν οι προτείνοντες τη κάθε λίστα. Κάθε χρόνο διαβάζουµε άρθρα και έρευνες για τα καλύτερα πανεπιστήµια του κόσµου. Εάν υπολογίσουµε ότι υπάρχουν εκατοµµύρια υποψήφιοι φοιτητές παγκοσµίως, δικαιολογείται το γεγονός ότι αυτές οι λίστες είναι ιδιαίτερα δηµοφιλείς και αναπαράγονται από πολλά Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης.
Η φοιτητική «µετανάστευση» είναι από τα µεγαλύτερα ρεύµατα κινητικότητας ανθρώπινου δυναµικού σε διεθνές επίπεδο. Επιπλέον ο κλάδος της ανώτατης εκπαίδευσης και όσοι άλλοι κλάδοι έµµεσα ή άµεσα συσχετίζονται µε αυτόν, αποτελεί για κάθε χώρα έναν τοµέα µε κοινωνικές και οικονοµικές προεκτάσεις.
Εδώ αξίζει να σηµειώσουµε ότι η Ελλάδα αν και βρίσκεται στον πυρήνα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) και θα έπρεπε να είναι εκπαιδευτικό και πολιτισµικό κέντρο, για την ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, αντί να εισάγει, εξάγει υποψηφίους προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς φοιτητές.
Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει στη χώρα µας για την ανάγκη εµφάνισης των Ελληνικών Πανεπιστηµίων, σε καλές θέσεις στις λίστες κατάταξης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων των χωρών και για τον λόγο αυτόν έχουν προσκληθεί από δηµόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε σχετικές ηµερίδες, εκπρόσωποι καλών ξένων Πανεπιστηµίων, για να παρουσιάσουν τις λεγόµενες «καλές πρακτικές».
Σε όλες λοιπόν τις ηµερίδες καταδείχθηκε ότι δεν υπάρχει καλό ξένο Πανεπιστήµιο που να επιχορηγείται από την κυβέρνηση της χώρας του µε ποσό µικρότερο του δεκαπλασίου του µεγαλύτερου ποσού, που δίνει η Ελληνική Πολιτεία σε Ελληνικό Πανεπιστήµιο.
Προκύπτει λοιπόν το ερώτηµα, σε ποιες θέσεις, στις διάφορες διεθνείς λίστες, θα βρίσκαµε τα Ελληνικά Ιδρύµατα αν στους σχετικούς δείκτες υπήρχε και η κρατική επιχορήγηση;;;
Η γενναία λοιπόν χρηµατοδότηση των Πανεπιστηµίων της χώρας ήταν, είναι και θα είναι επιβεβληµένη και είναι ανεξάρτητη από την προσπάθεια της Κυβέρνησης για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστηµίων.
*Αντώνης Αντωνίου Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑ.Δ.Α.)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη