Κλείνουν 3 Ειδικά σχολεία στη Θεσσαλονίκη - Συγκέντρωση εκπαιδευτικών στις 30/1
Με τις ευλογίες του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη κλείνουν 3 Ειδικά σχολεία - Σε συγκέντρωση καλούν οι εκπαιδευτικοί στις 30/1

Ενάντια στο κλείσιμο των Ειδικών σχολείων τάσσονται οι εκπαιδευτικοί της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, μετά την απόφαση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη για κλείσιμο 3 σχολείων που συστεγάζονται.

Πρόκειται για το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό. 

«Η έλλειψη σεβασμού προς τους μαθητές, τις οικογένειές τους, αλλά και το προσωπικό που υπηρετεί με συνέπεια και υπευθυνότητα όλα αυτά τα χρόνια (από το 2008) στα συγκεκριμένα σχολεία, καθώς και τα οξυμένα κτηριακά και άλλα προβλήματα των ειδικών σχολείων, συνέβαλλε στην μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί στην ανακοίνωσή τους.

Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 30/1 στις 14:00 στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.

Aναλυτικά

ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΚΑΙ ΜΠΑΛΑΚΙ ΕΥΘΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ 
ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 
ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΩΡΑ! Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΟΞΥΜΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΣΕΕΠΕΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 30/1 ΣΤΙΣ 2μμ ΣΤΟ ΥΜΑΘ

Με μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικοί, το ΕΕΠ, το ΕΒΠ, γονείς των ειδικών σχολείων στις κινητοποιήσεις που οργανώθηκαν από τα σωματεία μας απάντησαν στην πρωτοφανή και αδιανόητη απόφαση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη για κλείσιμο 3 σχολείων που συστεγάζονται, του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, του Ειδικού Δημοτικού   Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό. Η έλλειψη σεβασμού προς τους μαθητές, τις οικογένειές τους, αλλά και το προσωπικό που υπηρετεί με συνέπεια και υπευθυνότητα όλα αυτά τα χρόνια (από το 2008) στα συγκεκριμένα σχολεία, καθώς και τα οξυμένα κτηριακά και άλλα προβλήματα των ειδικών σχολείων, συνέβαλλε στην μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις. 

Ο αγώνας για να μην κλείσουν τα σχολεία ειδικής αγωγής και για τα οξυμένα προβλήματα σχολείων και εργαζομένων, μπαίνει σε μια κρίσιμη καμπή. Οι μέχρι τώρα κινητοποιήσεις έφεραν με έντονο τρόπο στην επικαιρότητα τα οξυμένα κτηριακά προβλήματα των σχολείων ειδικής αγωγής και τα προβλήματα που χρονίζουν, και αυτό είναι αποτέλεσμα των αγώνων.  Οι υπεύθυνοι, αντί για λύσεις, δημιουργούν καταστάσεις τετελεσμένων και δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη λύση των προβλημάτων. 

Οι υπεύθυνοι, στις συναντήσεις που έγιναν για τα οξυμένα προβλήματα των ειδικών σχολείων, δεν έδωσαν λύσεις, ούτε ουσιαστικές δεσμεύσεις, πετώντας ο ένας το μπαλάκι των ευθυνών  στον άλλον. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η  Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι Δημοτικές αρχές, και μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και σε όλες τις κινητοποιήσεις, παρά τις γνωστές υποσχέσεις πως κάνουν ό,τι μπορούν για τα ειδικά σχολεία, δεν δεσμεύτηκαν για  κανένα από τα αιτήματα που κατατέθηκαν, για προσωρινές λύσεις για να μην κλείσει κανένα σχολείο, για μόνιμες λύσεις με ανέγερση νέων κτηρίων, για να μη μοιραστούν τα παιδιά στα άλλα ειδικά σχολεία.   

Τα 3 σχολεία  για τα οποία ο δήμαρχος Πυλαίας αποφάσισε ότι δεν μπορούν να λειτουργούν σε ένα κτήριο ακατάλληλο και επικίνδυνο, δεν παρουσιάστηκαν ξαφνικά. Τα τελευταία 6 χρόνια  το πρόβλημα αναδείχθηκε από γονείς και εκπαιδευτικούς, με δραματικό μάλιστα τρόπο, αφού μαθητές και εκπαιδευτικοί  προσβλήθηκαν από λεπτοσπείρωση μετά την είσοδο  τρωκτικών. Αποτελεί εμπαιγμό ότι καμία λύση δε βρέθηκε για τη στέγαση των σχολείων, ούτε από τις δημοτικές αρχές, ούτε από τους υπεύθυνους του υπουργείου.
Ο διαμοιρασμός των παιδιών που προωθούν σε άλλα σχολεία στη μέση της χρονιάς (ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου, 1ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας, ΕΕΕΕΚ Θέρμης, ΕΕΕΕΚ Κορδελιού, ΕΕΕΕΚ Π. Μελά, ΕΕΕΕΚ Θεσσαλονίκης), με δεδομένη την μεγάλη δυσκολία προσαρμογής, θα δημιουργήσει πρόσθετες δυσκολίες στους μαθητές, τις οικογένειές τους και στο προσωπικό, καθώς οι μαθητές που φοιτούν στα ειδικά σχολεία έχουν ήδη ξεπεράσει σε αριθμό τα όρια που προβλέπονται. Γονείς και εκπαιδευτικοί δεν συναινούν. 

Όσο αφορά  τα ειδικά  σχολεία της Ε ΕΛΜΕ, το ΕΕΕΕΚ Ελευθερίου Κορδελιού και το ΕΕΕΕΚ Παύλου  Μελά αντιμετωπίζουν ήδη οξυμένα προβλήματα.  Η απαράδεκτη κατάσταση του κτηρίου του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού που δεν διαθέτει ούτε ράμπα για μαθητές σε αμαξίδια και καλείται να αντιμετωπίσει σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες την εκπαίδευση μαθητών με ειδικά προβλήματα, είναι γνωστή σε ΥΠΑΙΘΑ, Δημοτική Αρχή Κορδελιού – Ευόσμου, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και Περιφέρειας, Περιφερειακή Αρχή Κεντρικής Μακεδονίας. Οι υπεύθυνες αρχές για τη λειτουργία του σχολείου, παρόλο που υπήρξαν και εισαγγελικές παρεμβάσεις για την ακαταλληλότητα του κτηρίου, δεν τήρησαν ποτέ τις υποσχέσεις τους για προσωρινή λύση με μετεγκατάσταση του σχολείου σε άλλες ενοικιαζόμενες αίθουσες, καθώς και μόνιμης λύσης με τη δημιουργία νέου κτηρίου.  Συνθήκες έντονων προβλημάτων έχουν δημιουργηθεί και επικρατούν και στο ΕΕΕΕΚ – Π. Μελά λόγω των αυξημένων υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών, του ΕΕΠ και του ΕΒΠ που δεν επαρκούν να καλύψουν τη φροντίδα του μεγάλου αριθμού μαθητών που φοιτούν στο σχολείο, καθώς και να αντιμετωπίσουν αυξημένα περιστατικά με τα οποία καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι.

Διεκδικούμε 

    • Να μην κλείσει κανένα ειδικό σχολείο. 

    • Να εξασφαλιστεί κατάλληλος και ασφαλής χώρος για τους μαθητές των τριών σχολείων. 

    • Κανείς από τους εκπαιδευτικούς, το ΕΕΠ και το ΕΒΠ να μην μετακινηθεί σε άλλο σχολείο. 

    • Να ξεκινήσει άμεσα η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων για τα σχολεία που θέλουν να κλείσουν. 

    • Για να μην προχωρήσουν σε κλείσιμο ειδικών σχολείων με ακατάλληλες κτηριακές υποδομές, να δοθούν τώρα ουσιαστικές λύσεις με μετεγκατάσταση τους σε νέα ασφαλή και κατάλληλα κτήρια και να προχωρήσουν στην ανέγερση νέων σχολείων.

    • Ως ΕΛΜΕ, απαιτούμε άμεση ανέγερση νέου σχολείου που θα στεγάσει το ΕΕΕΕΚ Κορδελιού και άμεση λύση προσωρινής λειτουργίας σε κτίριο που θα τηρεί τις αναγκαίες προϋποθέσεις.

    • Να αυξηθούν τώρα οι οργανικές θέσεις στα ειδικά σχολεία με βάση τις ανάγκες των σχολείων. Να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις τους για τη λειτουργία των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων. 

    • Να καταργηθεί ο απαράδεκτος αλγόριθμος για τον υπολογισμό των οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης. Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες της ειδικής αγωγής.

    • Να εγκριθούν και να  λειτουργήσουν από του χρόνου οι δεκάδες προτάσεις που έχουν κατατεθεί από τα σχολεία για την ίδρυση νέων Τμημάτων ένταξης. Καμία περικοπή στην παράλληλη στήριξη.
Απαιτούμε 

Η Δημοτική αρχή του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη που ανέστειλε προσωρινά το κλείσιμο των σχολείων, να εγκαταλείψει λογικές τετελεσμένων και να αποδεχτεί ουσιαστικές λύσεις στα κτηριακά προβλήματα. 

Η Περιφέρεια να σταματήσει να επαναλαμβάνει χιλιοειπωμένες υποσχέσεις αναζήτησης αιθουσών και νέων κτηρίων μέσω ΣΔΙΤ που όμως ξεκαθαρίζει ότι δεν είναι δική της ευθύνη, αλλά άλλων αρχών, και να  δώσει ξεκάθαρες λύσεις όπως προτείνουν τα σωματεία μας.  

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης να δεσμευτεί ότι δεν θα γίνει διαμοιρασμός των παιδιών. Να κάνει αποδεκτές τις αποφάσεις των ειδικών σχολείων, τα οποία λόγω των οξυμένων κτηριακών προβλημάτων και άλλων προβλημάτων τους, δεν μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό των μαθητών τους. 

Το ΥΜΑΘ να πάρει θέση υπέρ των αιτημάτων των σωματείων και πρωτοβουλίες για την προώθηση των λύσεων που προτείνουν τα σωματεία και η κυβέρνηση να τις κάνει αποδεκτές. Να οργανώσει συνάντηση με όλους τους υπεύθυνους και τη συμμετοχή των σωματείων μας και των γονιών και να δώσουν άμεσες λύσεις με βάση τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις μας.  
Κλιμάκωση του αγώνα τώρα!

• Τα σωματεία μας, δεν θα αποδεχθούμε όρους τετελεσμένων που επιδιώκουν, για να προχωρήσει το σχέδιό τους για κλείσιμο των σχολείων.  

• Οι διευθυντές και οι σύλλογοι εκπαιδευτικών να μην συναινέσουν στο σχέδιό τους για περαιτέρω  υποβάθμιση της εκπαίδευσης στα ειδικά σχολεία, να μην υποχωρήσουν σε πιέσεις και να παραμείνουν στις αποφάσεις τους ότι τα σχολεία τους δεν μπορούν να αποδεχτούν να φοιτήσουν άλλοι μαθητές.  

• Το Υπουργείο  που εκπροσωπεί την κυβέρνηση, έχει την ευθύνη να μην κλείσουν τα σχολεία. Όταν τα υπάρχοντα ειδικά σχολεία δεν επαρκούν και τα κτήρια είναι ακατάλληλα, η λύση δεν είναι το κλείσιμο, αλλά χρήματα για να λειτουργήσουν, και αυτό είναι υποχρέωσή τους.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στη συγκέντρωση  ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΣΕΕΠΕΑ, Γονιών την Τρίτη 30/1 στις 2μμ στο ΥΜΑΘ. 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kathigitis_18.jpg
Όταν η αδικία διέλυσε το πνεύμα μιας «ευτυχισμένης» σχολικής κοινότητας
Η κ. Βλαχογιάννη εκφράζει την απογοήτευσή της για το πώς οι κανόνες και τα χαρτιά υπερισχύουν της πραγματικής προσφοράς, ζητώντας μια εξήγηση για την...
Όταν η αδικία διέλυσε το πνεύμα μιας «ευτυχισμένης» σχολικής κοινότητας
dislexia2_h_633_451.jpg
«Η ιστορία ενός αποτυχημένου όπως λένε»: Η δυσλεξία, η δυσγραφία και η ΔΕΠΥ μέσα από τα μάτια ενός μαθητή
Ένα παιδί έφτιαξε ένα υπέροχο βίντεο που ευαισθητοποιεί για τις μαθησιακές δυσκολίες
«Η ιστορία ενός αποτυχημένου όπως λένε»: Η δυσλεξία, η δυσγραφία και η ΔΕΠΥ μέσα από τα μάτια ενός μαθητή
εξωγήινοι
Ποιες χώρες πιστεύουν περισσότερο στην ύπαρξη εξωγήινων - Τι λένε οι Έλληνες
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 24.471 ενήλικες σε 36 χώρες και διεξήχθη μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2022.
Ποιες χώρες πιστεύουν περισσότερο στην ύπαρξη εξωγήινων - Τι λένε οι Έλληνες