chatGPT
Η θέση του εκπαιδευτικού στο σύγχρονο γίγνεσθαι - Ο Θουκυδίδης και τα ... social media

Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός βρίσκεται αντιμέτωπος με μια σειρά προκλήσεων. Η τεχνολογική έκρηξη του 21ου αιώνα έχει διαμορφώσει νέες συνθήκες και έχει δημιουργήσει νέες ανάγκες. Στο πλαίσιο αυτό, ο εκπαιδευτικός καλείται να μπει στον στίβο του upskilling και του reskilling και να κατακτήσει τις νέες απαιτούμενες δεξιότητες.

καμα1

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού που θέλει να είναι όχι μόνο εντός εποχής αλλά και καινοτόμος είναι πολυπαραγοντικός. Καθίσταται ενορχηστρωτής πολλών διαφορετικών ρόλων:

καμα2

Η κύρια όμως αιτία, που δημιουργεί αλυσιδωτές απαιτήσεις για εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών, είναι ο νέος τύπος μαθητή, ο «μεταμαθητής». Μπροστά στη συνθήκη διδασκαλίας του μεταμαθητή, η κριτική χρήση κάθε νέας τεχνολογίας που μπορεί να αποδειχθεί ωφέλιμη αποδεικνύεται αδήριτη ανάγκη. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, τον Νοέμβριο του 2023, στεκόμαστε αμήχανοι μπροστά στις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και μάλιστα της GEN AI, εργαλείο της οποία είναι το ChatGPT.

ChatGPT και εκπαιδευτικός

Το ChatGPT (Generative Pre-trained Transformer - Παραγωγικός Προεκπαιδευμένος Μετασχηματιστής) είναι εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει διάλογο και απαντήσεις (chatbot), η οποία κυκλοφόρησε από την OpenAI τον Νοέμβριο 2022. Βασίζεται στην οικογένεια μεγάλων γλωσσικών μοντέλων GPT-3.5 της OpenAI και είναι βελτιστοποιημένο τόσο με εποπτευόμενες όσο και με ενισχυτικές τεχνικές εκμάθησης.

Ακριβώς αυτή η δυνατότητα διαλόγου με δελεάζει να ρωτήσω το chatbot πώς ορίζει τον εαυτό του:

καμα3

Φυσικά και δε φέρει κάποιο συγκεκριμένο όνομα, ωστόσο μέσα στις τρεις σειρές της απάντησής του επαναλαμβάνεται τρεις φορές η έννοια της «βοήθειας» ⸱ να σε βοηθήσω, βοήθεια, να σε βοηθήσω. Πρόκειται συνεπώς για έναν βοηθό.

Πράγματι, ερευνητές (S.Watson) παρουσιάζουν το ChatGPT ως μια πανίσχυρη βοηθητική τεχνολογία και εγείρονται ερωτήματα για τη χρησιμότητά του στον χώρο της εκπαίδευσης. Ως εργαλείο – βοηθός του εκπαιδευτικού, σύμφωνα με το κέντρο καινοτόμου διδασκαλίας και μάθησης, του πανεπιστημίου του Ιλινόις, το ChatGPT μπορεί:

  • Να γράφει δοκίμια

  • Να κάνει σχέδια μαθήματος

  • Nα καταρτίσει προγράμματα σπουδών για διδακτικά αντικείμενα

  • Nα συντάσσει μαθησιακούς στόχους

  • Να σχεδιάζει κουίζ/τεστ

  • Να γράψει σενάριο για θεατρικό έργο ή βίντεο

  • Να σχεδιάσει ρουμπρίκες

  • Να δώσει οδηγίες για μια μαθησιακή δραστηριότητα

  • Να γράψει e-mails

  • Nα γράψει κώδικα υπολογιστή

  • Να διαμορφώνει (και να προσπαθεί να λύσει) μαθηματικά και επιστημονικά προβλήματα.

  • Να φτιάχνει σενάρια για παιχνίδι ρόλων

  • Να ανακατασκευάζει τα έργα των μαθητών.

  • Να παρέχει παραδείγματα γραφής.

  • Να δίνει στους μαθητές ανατροφοδότηση για τη γραφή τους.

  • Να παρέχει συμβουλές σχετικά με τρόπους εξατομίκευσης ή διαφοροποίησης της διδασκαλίας

  • Να δημιουργεί θέματα συζήτησης για την τάξη.

  • Να παρέχει ατομική εξατομικευμένη διδασκαλία ή coaching.

  • Να συντάσσει επιστολές προς τους γονείς ή τους μαθητές

καμα4

Στην πραγματικότητα, το ChatGPT λειτουργεί ως «βοηθός σκέψης» (thougt partner), o oποίος είναι πάντα διαθέσιμος με την προϋπόθεση λειτουργίας του διαδικτύου.

Στην Αμερική έχει δοκιμαστεί στα σχολεία σε σημείο να απαγορευτεί για ένα διάστημα στη Νέα Υόρκη λόγω φόβων για κακή χρήση και έπειτα να επανέλθει η άδεια χρήσης του καθώς τα οφέλη κρίθηκαν περισσότερα. Στο Peninsula High School στο Χαρμπορ, μια ώρα περίπου από το Σιάτλ, το ChatGPT χρησιμοποιείται σε διάφορα μαθήματα. Ένας μαθητής χρησιμοποίησε το ChatGPT για να δημιουργήσει ένα ραπ τραγούδι για διανύσματα και τριγωνομετρία στο στυλ του Kanye West, ενώ οι μαθητές γεωμετρίας χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα για να γράψουν μαθηματικές αποδείξεις στο στυλ του ραπ, τις οποίες παρουσίασαν σε έναν διαγωνισμό στην τάξη. Στην τάξη της Kara Beloate για την Αγγλική Γλώσσα, οι μαθητές που διάβαζαν το Οθέλο του Σαίξπηρ χρησιμοποίησαν το ChatGPT για να μεταφράσουν αποσπάσματα σε μοντέρνα αγγλικά, προκειμένου να τους βοηθήσει να κατανοήσουν το κείμενο, ώστε να μπορέσουν να αφιερώσουν τον χρόνο της τάξης στη συζήτηση της πλοκής και των θεμάτων.

Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν επίσης το ChatGPT για τη δημιουργία υλικού για μαθητές σε διάφορα επίπεδα αναγνωστικής ικανότητας. Η Aileen Wallace, που διδάσκει ένα μάθημα σχετικά με τα τρέχοντα γεγονότα στο Falkirk, στη Σκωτία, δήλωσε ότι το εργαλείο μπορεί να δημιουργήσει αμέσως απλοποιημένες εκδοχές αναγνωστικών κειμένων σχετικά με τις αιτίες της τρομοκρατίας για 14χρονους που είτε διαβάζουν σε χαμηλότερα επίπεδα αναγνωστικής ικανότητας από την υπόλοιπη τάξη είτε μαθαίνουν τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα.

Αρκετοί εκπαιδευτικοί ζητούν από τους μαθητές να ελέγχουν την ακρίβεια των δοκιμίων που δημιουργεί το πρόγραμμα σε απάντηση στις εντολές τους, ελπίζοντας να ελέγξουν ταυτόχρονα τις γνώσεις των μαθητών για το θέμα και να τους δείξουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την εξάρτηση από την τεχνητή νοημοσύνη για εργασίες που απαιτούν εκτίμηση λεπτομερειών. Στον Παναμά, η δασκάλα Anna May Drake κατηύθυνε τους μαθητές στο να κρίνουν ένα δοκίμιο που δημιούργησε το ChatGPT συγκρίνοντας το “1984” του George Orwell με το “The Handmaid's Tale” της Margaret Atwood, ενώ στην περιοχή του Ντιτρόιτ, η Sarah Millard, δασκάλα Αγγλικών, ανέθεσε στους μαθητές να κρίνουν ένα δοκίμιο που δημιούργησε το ChatGPT σχετικά με το “Romeo and Juliet” του Shakespeare. "Οι μαθητές μου ποτέ δεν έχουν ενδιαφερθεί τόσο πολύ για τη συγγραφή", λέει η Millard. "Ήθελαν να νικήσουν τον υπολογιστή" και "έκαναν κομμάτια" το δοκίμιο που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη.

Η προσωπική μου εμπειρία με τη χρήση του ChatGPT για διδακτικούς σκοπούς είναι περιορισμένη. Η πρώτη δοκιμή έγινε στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Γ΄ Λυκείου. Το θέμα προς διερεύνηση ήταν ο σχολικός εκφοβισμός και έπειτα από τη συζήτηση στην ολομέλεια ζητήσαμε τη συνεισφορά της TN (Τεχνητής Νοημοσύνης). Έπειτα συγκρίναμε τα αποτελέσματα της δικής μας συζήτησης με τα παραχθέντα αποτελέσματα και αξιολογήσαμε το ύφος γραφής αυτού του ψηφιακού εργαλείου. Επιπλέον, το ChatGPT χρησιμοποιείται συμβουλευτικά στο πλαίσιο του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών της Α΄ Λυκείου στο πνεύμα του gameful learning ώστε οι μαθητές να έρθουν πιο κοντά με την αρχαία ελληνική γραμματεία μέσα από δραστηριότητες παιγνιώδους χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, δόθηκε ένα απόσπασμα από έργο του Θουκυδίδη και ζητήθηκε να σχεδιαστεί ένα παιχνίδι ρόλων και στη συνέχεια ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Λεπτομέρειες της συνομιλίας βρίσκονται στο παράρτημα.

Προϋποθέσεις ορθής χρήσης του ChatGPT

Για να εξασφαλίσει κανείς την καλύτερη δυνατή χρήση των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου εργαλείου πρέπει να είναι άριστος γνώστης των αγγλικών, καθώς η αγγλική γλώσσα είναι η «μητρική» του. Την ίδια στιγμή όμως κρίνεται σημαντική η δυνατότητα έκφρασης στα ελληνικά με ακρίβεια. Για βέλτιστα αποτελέσματα προτείνεται η χρήση της έκδοσης 4 έναντι μηνιαίου αντιτίμου, που το τρέχον χρονικό διάστημα είναι μάλλον αδύνατη λόγω αυξημένης ζήτησης με μόνη λύση την ένταξη σε λίστα αναμονής.

Προβληματισμοί σχετικά με τη χρήση του ChatGPT

Πολλές φωνές ακούγονται ενάντια στο ChatGPT ως εκείνο το μέσο που θα σκοτώσει την ανθρώπινη διάνοια και θα οδηγήσει σε ύπνωση των μαθητών. Πολλοί φοβούνται πως θα αντικαταστήσει στο μέλλον τους δασκάλους καθώς θα είναι ένα φθηνότερο μέσο που θα είναι πάντα εκεί για τον μαθητή, να τον βοηθά στον δικό του ρυθμό. Ήδη πολλές εργασίες σε σχολεία ή πανεπιστήμια αποτελούν πιστά αντίγραφα απαντήσεων του ChatGPT, οδηγώντας στην ανάπτυξη των κατάλληλων εργαλείων προς εντοπισμό τέτοιων συμπεριφορών με στόχο την αποσόβησή τους. Συχνά εντοπίζονται σφάλματα στις απαντήσεις του chatbot, ειδικά στις θετικές επιστήμες.

καμα5

Αναντίρρητα, η ΤΝ ως generative πια, γεννά και φανταστικά σενάρια προσφέροντας ψευδή πληροφόρηση και συνεπώς δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κάτι ολότελα αξιόπιστο. Τέλος, εκφράζονται οι ανησυχίες περί αντικειμενικού ή μη ChatGPT. Άραγε, στερεότυπα και προκαταλήψεις θα συνεχίζονται να αναπαράγονται μέσω και αυτού του εργαλείου; Eίναι ενδεικτικό το καταγεγραμμένο σχόλιο πως στο prompt «δώσε μου τα ονόματα των 10 σπουδαιότερων φιλοσόφων» θα λάβουμε ως απάντηση τα ονόματα 10 λευκών ανδρών.

“Η καινοτομία του ChatGPT αντιπροσωπεύει πάντα ένα δίκοπο μαχαίρι: δεν μπορούμε απλώς να τη θεωρούμε ως τον προάγγελο μιας νέας ουτοπίας. Σε πολλές περιπτώσεις, μας οδηγεί πίσω στην παλιά ιδέα του Deep Thought του Douglas Adams: μας ελκύει πολύ η προοπτική κάτι να λειτουργεί ως πηγή απόλυτης νοημοσύνης και πληροφοριακής γνώσης, αλλά αυτό δεν αποτελεί αξιόπιστη, ανεξάρτητη πηγή πληροφοριών. Δεν μπορoύμε να αφαιρέσουμε τον ανθρώπινο παράγοντα από το ChatGPT. Η πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς είναι να εξετάσουν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς του και να το χρησιμοποιήσουν με ευφυΐα.”

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

Στο πλαίσιο της σύντομης έρευνας και της χρήσης μόνο του ChatGPT 3.5 (λόγω ένταξης σε λίστα αναμονής για απόκτηση του 4) έγιναν ανακαλύψεις οι οποίες επιδέχονται περαιτέρω έρευνας, όπως:

  • Το ChatGPT είναι εξαιρετικό βοήθημα και για τον μαθητή. Ενδεικτικά, ο γιος μου εκφώνησε στο chatbot ένα πρόβλημα μαθηματικών και εκείνο άρχισε να του εξηγεί τον συλλογισμό μέχρι να καταλήξει στο σωστό αποτέλεσμα. Άραγε ποιοι είναι οι πιθανοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να ωφεληθεί κάθε μαθητής και σε ποιους τομείς;

  • Φαίνεται πως το συγκεκριμένο εργαλείο βοηθά στον εκδημοκρατισμό της εκπαίδευσης και στη γεφύρωση των ανισοτήτων μεταξύ των μαθητών.

  • Το ChatGPT τελικά μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να γίνει ακόμη καλύτερος και να ανταποκριθεί στον βασικό του ρόλο. Ο ενδεχόμενος ανταγωνισμός που μπορεί να προκύψει μεταξύ των δύο μπορεί να επιφέρει μόνο κέρδη στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Bιβλιογραφία

  1. Kama, M. "The new type of metastudent and the role of gamification," Conference of Innovation in Higher Education, Istanbul, 4-6 October 2023.

  2. [Nature article] - "AI in schools: ChatGPT assists teachers." https://www.nature.com/articles/d41586-023-03507-3

  3. "AI is infiltrating schools, but not as we expected." https://time.com/6300950/ai-schools-chatgpt-teachers/

  4. [NIU CITL guide] - "ChatGPT and Education." https://www.niu.edu/citl/resources/guides/chatgpt-and-education.shtml

Παράρτημα

Παράδειγμα αξιοποίησης του ChatGPT

στη διδασκαλία των κεφαλαίων 71-74

του 3ου βιβλίου των Ιστοριών του Θουκυδίδη

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ

Διάβασε το παρακάτω κείμενο και έπειτα γράψε ένα παιχνίδι ρόλων για τους μαθητές της τάξης μου "Αφού έκαναν αυτό, συγκάλεσαν τον λαό της Κέρκυρας και είπαν πως αυτό που έγινε ήταν το καλύτερο και ότι τώρα πια ήταν ελάχιστος ο φόβος να υποδουλωθούν από τους Αθηναίους, κι από δω και μπρος να μείνουν ουδέτεροι και να μη δέχονται κανέναν από τους δύο, παρά μόνο αν έρχονται μ’ ένα καράβι, οποιαδήποτε όμως μεγαλύτερη δύναμη να τη θεωρούν εχθρική. Αυτά πρότειναν κι ανάγκασαν τον λαό να τα επικυρώσει. Έστειλαν αμέσως πρέσβεις στην Αθήνα για να εξηγήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα τα όσα είχαν συμβεί και για να πείσουν όσους Κερκυραίους είχαν καταφύγει εκεί, να μην κινηθούν εχθρικά, κι αυτό επειδή φοβόνταν αντεπανάσταση. Αλλά όταν έφτασαν στην Αθήνα οι απεσταλμένοι, οι Αθηναίοι θεωρώντας τους υποκινητές της επανάστασης τους συνέλαβαν, και μαζί με όσους είχαν πειστεί στα λόγια τους τούς πήγαν και τους άφησαν στην Αίγινα. Στο μεταξύ οι ολιγαρχικοί που είχαν τώρα στα χέρια τους την κατάσταση στην Κέρκυρα, όταν έφτασε κ’ ένα πολεμικό καράβι από την Κόρινθο και πρέσβεις των Λακεδαιμονίων, έκαναν επίθεση εναντίον των δημοκρατικών και τους νίκησαν στη συμπλοκή που έγινε. Όταν όμως νύχτωσε οι δημοκρατικοί κατέφυγαν στην Ακρόπολη και στ’ άλλα υψώματα της πολιτείας, κι αφού μαζεύτηκαν, εγκαταστάθηκαν εκεί, κι είχαν στον έλεγχό τους και το Υλλαϊκό λιμάνι. Οι άλλοι (οι ολιγαρχικοί) έπιασαν την αγορά, όπου έμεναν οι περισσότεροι από αυτούς, και το γειτονικό λιμάνι που βλέπει προς την απέναντι στεριά.Την επόμενη μέρα έγιναν μερικές μικροσυμπλοκές κ’ έστειλαν κ’ οι δύο παρατάξεις αντιπροσώπους στην ύπαιθρο για να προσεταιρισθούν τους δούλους υποσχόμενοι ελευθερία. Οι περισσότεροι από τους δούλους πήγαν με το μέρος των δημοκρατικών, ενώ οκτακόσιοι μισθοφόροι ήρθαν απ’ την αντικρινή στεριά να ενισχύσουν τους ολιγαρχικούς. Κι αφού πέρασε κι αυτή η μέρα έγινε πάλι μάχη και νίκησαν οι δημοκρατικοί, επειδή είχαν θέσεις οχυρές και αριθμητική υπεροχή. Και οι γυναίκες ακόμη τους βοήθησαν με πολλή τόλμη ρίχνοντας κεραμίδια από τις στέγες των σπιτιών κι αντέχοντας στην ταραχή της μάχης καλύτερα απ’ ό,τι συνήθως ταιριάζει στο φυσικό τους. Κι όταν γύρισε η μάχη ενάντιά τους αργά το σούρουπο, φοβήθηκαν οι ολιγαρχικοί μήπως οι δημοκρατικοί επάνω στην ορμή τους κάνουν έφοδο, πιάσουν το λιμάνι και τους σκοτώσουν όλους, γι’ αυτό βάλανε φωτιά στα σπίτια τους γύρω στην αγορά και στις λαϊκές πολυκατοικίες, για να μην τους γίνει επίθεση, χωρίς να λυπηθούν ούτε τα δικά τους ούτε τα ξένα σπίτια. Έτσι κάηκαν πολλά εμπορεύματα και παρά λίγο θα είχε καταστραφεί όλη η πολιτεία αν είχε φυσήξει άνεμος ευνοϊκός για να εξαπλωθεί η πυρκαγιά. Σταμάτησε η μάχη και οι δύο παρατάξεις έμειναν στις θέσεις τους σ’ επιφυλακή όλη τη νύχτα. Μετά τη νίκη των δημοκρατικών, το κορινθιακό καράβι έφυγε κρυφά απ’ το λιμάνι και οι περισσότεροι από τους μισθοφόρους έφυγαν κι αυτοί κρυφά στην απέναντι ακτή"

ChatGPT

Παιχνίδι Ρόλων: "Κερκυραϊκή Ένταση"

Σενάριο: Τοποθετηθείτε στην αρχαία Κέρκυρα κατά τη διάρκεια της έντασης μεταξύ των δημοκρατικών και των ολιγαρχικών. Ο κόσμος της Κέρκυρας έχει χωριστεί, και εσείς θα υποδυθείτε τους ρόλους των κατοίκων που προσπαθούν να επηρεάσουν την εξέλιξη των γεγονότων.

Χαρακτήρες:

  1. Δημοκρατικός Πολίτης (Ομάδα 1): Υποστηρίζει τη δημοκρατία και επιθυμεί τη συνεργασία με την Αθήνα. Προσπαθεί να πείσει τους άλλους για την ανάγκη της δημοκρατίας.

  2. Ολιγαρχικός Συνωμοσιολόγος (Ομάδα 2): Ανήκει στους ολιγαρχικούς και επιδιώκει τη διατήρηση της εξουσίας. Προσπαθεί να καθησυχάσει τον πληθυσμό και να αποτρέψει τυχόν εξεγέρσεις.

  3. Αθηναϊκός Πρεσβευτής (Ομάδα 3): Έχει αποσταλεί από την Αθήνα για να διαπραγματευτεί με τους Κερκυραίους. Προσπαθεί να πείσει και τις δύο πλευρές για τη συνεργασία.

  4. Στρατιώτης-Μισθοφόρος (Ομάδα 4): Είναι μισθοφόρος που έχει έρθει για να συμμετάσχει στη σύγκρουση. Μπορεί να επηρεάσει τον πόλεμο και να αλλάξει την ισορροπία των δυνάμεων.

Σκηνικό: Η πόλη είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και ο κίνδυνος της εσωτερικής σύρραξης είναι υψηλός. Οι παίκτες πρέπει να καταλήξουν σε συμφωνία για το μέλλον της πόλης.

Στόχος: Ο στόχος του παιχνιδιού είναι η επίλυση της έντασης και η επίτευξη συναίνεσης για το μέλλον της Κέρκυρας.

Με βάση τις επιλογές και τις δράσεις των παικτών, η ιστορία θα εξελιχθεί και θα οδηγήσει σε διάφορα πιθανά τέλη, αντικατοπτρίζοντας τη σημασία της συνεργασίας, της δημοκρατίας ή της ολιγαρχίας στο πολιτικό σκηνικό της αρχαίας Κέρκυρας.

Γράψε ένα πιο αναλυτικό παιχνίδι ρόλων

ChatGPT

Παιχνίδι Ρόλων: "Εποχή της Έντασης στην Κέρκυρα"

Σενάριο: Η Κέρκυρα, στο πέρασμα από τον 5ο αιώνα π.Χ., βρίσκεται σε περίοδο έντασης μεταξύ των δημοκρατικών και των ολιγαρχικών στρατοπέδων. Οι κάτοικοι, αντιμέτωποι με το δίλημμα της επιλογής μεταξύ δημοκρατίας και ολιγαρχίας, πρέπει να αποφασίσουν τη μοίρα της πόλης τους.

Χαρακτήρες:

  1. Δημοκρατικός Αγωνιστής (Ομάδα 1): Ένας πολίτης που υποστηρίζει τη δημοκρατία και προσπαθεί να πείσει τους άλλους για τα οφέλη της.

  2. Ολιγαρχικός Συνωμοσιολόγος (Ομάδα 2): Ένα άτομο που προωθεί τα ολιγαρχικά ιδανικά και προσπαθεί να διατηρήσει την εξουσία στα χέρια λίγων.

  3. Αθηναϊκός Διπλωμάτης (Ομάδα 3): Ο εκπρόσωπος της Αθήνας που προσπαθεί να διαπραγματευτεί μια ειρηνική λύση και να ενθαρρύνει τη συνεργασία.

  4. Πολεμιστής-Μισθοφόρος (Ομάδα 4): Ένας στρατιώτης που έρχεται από το εξωτερικό και μπορεί να επηρεάσει την ισορροπία των δυνάμεων με τη συμμετοχή του στον πόλεμο.

Σκηνικό: Η πόλη βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με τον πληθυσμό να είναι διχασμένο μεταξύ διάφορων πολιτικών ιδεολογιών.

Στόχος: Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να επιτευχθεί μια συνολική συμφωνία για το μέλλον της Κέρκυρας. Οι παίκτες πρέπει να εξελίξουν την ιστορία με τις επιλογές και τις δράσεις τους.

Δραστηριότητες:

  1. Συζητήσεις στη Συνέλευση: Οι χαρακτήρες έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν και να ψηφίσουν προτάσεις για το μέλλον της πόλης.

  2. Διαπραγματεύσεις με την Αθήνα: Ο Αθηναϊκός Διπλωμάτης μπορεί να επιχειρήσει διπλωματικές συμφωνίες και συνεργασία με την Αθήνα.

  3. Πολεμικές Επιχειρήσεις: Ο Πολεμιστής-Μισθοφόρος μπορεί να επηρεάσει την έκβαση του πολέμου με τις επιλογές του στον αγώνα.

Τελική Εξέλιξη: Η επίλυση της έντασης εξαρτάται από τις αποφάσεις που θα λάβουν οι παίκτες. Η συνεργασία, η δημοκρατία, ή η ολιγαρχία μπορεί να καθορίσει το μέλλον της αρχαίας Κέρκυρας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Το παραπάνω παιχνίδι ρόλων που έγραψες θα μπορούσε να γίνει επιτραπέζιο παιχνίδι; Πώς;

ChatGPT

Ναι, το παιχνίδι ρόλων που περιέγραψα μπορεί να μεταφερθεί σε μορφή επιτραπέζιου παιχνιδιού με μερικές προσαρμογές. Εδώ είναι μια γενική ιδέα για πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει:

Υλικά:

  1. Κάρτες ρόλων: Κάθε παίκτης έχει μια κάρτα που περιγράφει το ρόλο του (Δημοκρατικός Αγωνιστής, Ολιγαρχικός Συνωμοσιολόγος, Αθηναϊκός Διπλωμάτης, Πολεμιστής-Μισθοφόρος).

  2. Ταμπλό: Ένα ταμπλό που αναπαριστά την πόλη της Κέρκυρας, με διάφορες τοποθεσίες όπου οι παίκτες μπορούν να εκτελούν δραστηριότητες.

  3. Κάρτες Δράσης: Κάρτες που αντιπροσωπεύουν διάφορες ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι παίκτες.

  4. Ζάρι: Για την τυχαιότητα και την καθοδήγηση των κινήσεων.

Κανόνες:

  1. Σειρά Παιξίματος: Οι παίκτες παίζουν σε συγκεκριμένη σειρά, ίσως με βάση τον αριθμό του ζαριού τους ή κάποια άλλη τυχαία μέθοδο.

  2. Κίνηση στο Ταμπλό: Με βάση το ζάρι, οι παίκτες κινούνται σε διάφορα μέρη του ταμπλό, που αντιπροσωπεύουν τον αρχαίο χώρο της Κέρκυρας.

  3. Εκτέλεση Δράσεων: Όταν ο παίκτης φτάσει σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, εκτελεί δράσεις όπως συζητήσεις στη Συνέλευση, διαπραγματεύσεις με την Αθήνα, ή συμμετοχή σε πολεμικές επιχειρήσεις.

  4. Κάρτες Δράσης: Οι παίκτες μπορούν επίσης να αντλήσουν κάρτες δράσης που προσθέτουν στρατηγική και τυχαιότητα στο παιχνίδι.

  5. Εξέλιξη της Ιστορίας: Οι επιλογές των παικτών καθορίζουν την εξέλιξη της ιστορίας και το τελικό αποτέλεσμα.

Με αυτόν τον τρόπο, το παιχνίδι ρόλων γίνεται αλληλεπιδραστικό, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία και τον συλλογικό σχεδιασμό για την επίλυση της έντασης στην αρχαία Κέρκυρα.

KAΡΤΕΣ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Φτιάξε μου εσύ κάρτες ρόλων για 6 παίκτες

ChatGPT

Φυσικά, εδώ είναι ένα παράδειγμα καρτών ρόλων για 6 παίκτες για το παιχνίδι "Κερκυραϊκή Ένταση":

Κάρτα Ρόλου - Παίκτης 1: Δημοκρατικός Αγωνιστής

  • Σχετική Ιστορία: Είσαι ένας αφοσιωμένος υποστηρικτής της δημοκρατίας. Έχεις τις δεξιότητες της πειθώ και της διαπραγμάτευσης.

  • Δυνατότητες:

    1. +2 Πόντοι Πειθώ σε συζητήσεις.

    2. Μπορείς να συνάψεις συμμαχίες με άλλους παίκτες.

Κάρτα Ρόλου - Παίκτης 2: Ολιγαρχικός Πολιτικός

  • Σχετική Ιστορία: Προσπαθείς να διατηρήσεις την οικονομική και πολιτική εξουσία στα χέρια της ελίτ.

  • Δυνατότητες:

    1. +2 Πόντοι Πειθώ σε διαπραγματεύσεις.

    2. Έχεις πρόσβαση σε επιπλέον πόρους.

Κάρτα Ρόλου - Παίκτης 3: Αθηναϊκός Διπλωμάτης

  • Σχετική Ιστορία: Έχεις αποστολή να διαπραγματευτείς με την Αθήνα για συμμαχία.

  • Δυνατότητες:

    1. +2 Πόντοι Διαπραγμάτευσης με την Αθήνα.

    2. Ειδικές κινήσεις για εξασφάλιση υποστήριξης από την Αθήνα.

Κάρτα Ρόλου - Παίκτης 4: Πολεμιστής-Μισθοφόρος

  • Σχετική Ιστορία: Είσαι ένας σκληρός πολεμιστής που προσλαμβάνεται για να υπερασπιστεί τους ολιγαρχικούς συμφέροντες.

  • Δυνατότητες:

    1. +2 Πόντοι Μάχης.

    2. Μπορείς να προκαλέσεις αναταραχές για λογαριασμό των ολιγαρχών.

Κάρτα Ρόλου - Παίκτης 5: Δημοκρατική Ενεργός Πολίτης

  • Σχετική Ιστορία: Είσαι μέλος της δημοκρατικής κοινότητας που επιδιώκει ισότητα και δικαιοσύνη.

  • Δυνατότητες:

    1. +2 Πόντοι Πειθώ σε κοινωνικές ενέργειες.

    2. Μπορείς να οργανώσεις διαδηλώσεις για τη δημοκρατία.

Κάρτα Ρόλου - Παίκτης 6: Εμπόριος και Ναύαρχος

  • Σχετική Ιστορία: Είσαι πλούσιος εμπορικός επιχειρηματίας και έχεις την επιρροή σου στον ναυτικό τομέα.

  • Δυνατότητες:

    1. +2 Πόντοι Εμπορίου.

    2. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον ναυτικό στόλο για την επίλυση προβλημάτων.

Αυτές οι κάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως βάση, και μπορείτε πάντα να τις προσαρμόσετε ανάλογα με τις προτιμήσεις σας και τη φύση του παιχνιδιού.

ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΚΑΙ SOCIAL MEDIA

Τι εργασία μπορώ να αναθέσω στους μαθητές που να συνδυάζει τον Θουκυδίδη με τα social media?

ChatGPT

Μια ενδιαφέρουσα εργασία που συνδυάζει τον Θουκυδίδη με τα social media μπορεί να είναι η δημιουργία ενός "Κατά τον Θουκυδίδη" λογαριασμού σε κοινωνικά δίκτυα. Οι μαθητές μπορούν να αναλάβουν το ρόλο του Θουκυδίδη ως αρχεία και να μεταφέρουν γεγονότα και αναλύσεις από τον Πελοποννησιακό Πόλεμο στο σύγχρονο περιβάλλον των social media.

Παρακάτω είναι μερικές ιδέες για το πώς μπορεί να δομηθεί αυτή η εργασία:

  1. Δημιουργία Λογαριασμού:

    • Κάθε μαθητής μπορεί να δημιουργήσει έναν λογαριασμό σε ένα κοινωνικό δίκτυο της επιλογής τους, όπως Twitter ή Instagram.

  2. Ανάρτηση Γεγονότων:

    • Οι μαθητές μπορούν να αναρτήσουν γεγονότα από τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, παραθέτοντας συγκεκριμένα γεγονότα, ημερομηνίες, και αναλύσεις.

  3. Ανάλυση Χαρακτήρα:

    • Οι μαθητές μπορούν να υιοθετήσουν τον ρόλο του Θουκυδίδη και να προσφέρουν αναλύσεις και σχολιασμούς για τα γεγονότα, χρησιμοποιώντας το στιλ και τη γλώσσα που θεωρούν ότι θα χρησιμοποιούσε.

  4. Ανταλλαγή Απόψεων:

    • Οι μαθητές μπορούν να ανταλλάξουν απόψεις μεταξύ τους, να σχολιάζουν τις αναλύσεις των συμμαθητών τους και να δημιουργήσουν συζητήσεις στα σχόλια.

  5. Σύνδεση με Σύγχρονα Γεγονότα:

    • Οι μαθητές μπορούν να προσπαθήσουν να συνδέσουν τα γεγονότα του παρελθόντος με σύγχρονα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα.

Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές θα μπορέσουν όχι μόνο να εξερευνήσουν την ιστορία αλλά και να αναπτύξουν δεξιότητες στην ανάλυση, την επικοινωνία και τη σύγχρονη σύνδεση με τα γεγονότα του παρελθόντος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εργασια
Πάνω από 140 θέσεις εργασίας για κάθε ειδικότητα σε έξι μεγάλες εταιρείες
Οι προσλήψεις αφορούν τις εταιρείες Korres, Nestlé, Παπαδοπούλου, Fraport, Motor Oil, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τα καταστήματα ΚΑΥΚΑΣ και Public
Πάνω από 140 θέσεις εργασίας για κάθε ειδικότητα σε έξι μεγάλες εταιρείες
σύνταγμα
Μακροζωία: Μέχρι ποια ηλικία θέλουν να ζήσουν οι Έλληνες
Οι Έλληνες διατηρούν μία θετική στάση απέναντι στην προοπτική της μεγάλης ζωής, αν και στα φετινά αποτελέσματα καταγράφεται ελαφριά κάμψη του γενικού...
Μακροζωία: Μέχρι ποια ηλικία θέλουν να ζήσουν οι Έλληνες