δασκαλα
Οδηγίες-βήματα για την αποτροπή και της ατομικής αξιολόγησης

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έσυρε για πολλοστή φορά τον κλάδο στα δικαστήρια προκειμένου να επιβάλει με τον βούρδουλα την ατομική αξιολόγηση. Στις 27/2 εκδικάστηκε η αγωγή του Υπουργείου Παιδείας εναντίον της απεργίας-αποχής των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και κρίθηκε παράνομη, όπως άλλωστε και κάθε μορφής κινητοποίηση που αντιπαλεύει τη βάρβαρη κυρίαρχη πολιτική.

Η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών την Τρίτη 27-2 δεν ήταν αυτή που επιθυμούσε. Η απεργία κρίθηκε παράνομη για καθαρά τυπικούς λόγους σε σχέση με τη μη εφαρμογή διατάξεων του νόμου Χατζηδάκη και όχι πολιτική ή/και καταχρηστική. Συγκεκριμένα, η απόφαση αφορά τη μη προκήρυξη της απεργίας από τη Γενική Συνέλευση (όταν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει εκ του καταστατικού του τη δυνατότητα προκήρυξης απεργίας, είχε σχετική εξουσιοδότηση από Γενική Συνέλευση αλλά και η 92η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επικύρωσε την απόφαση) και υποχρέωση προσφυγής για «διάλογο» στον ΟΜΕΔ (τη στιγμή που η ίδια η αγωγή του Υπουργείου επικαλείται την ύπαρξη διαλόγου).

Επισημαίνουμε ότι:

1. Η απεργία-αποχή ισχύει έως ότου επιδοθεί η απόφαση στην ΟΛΜΕ.

2. Η απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση προκηρύχθηκε εκ νέου από την ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 29/2/2024 με βάση το σχετικό αίτημα που ήδη έχει υποβάλλει η ΟΛΜΕ.

3. Σε περίπτωση που κριθεί παράνομη και η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, με βάση και την τελευταία  απόφαση της ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ θα προχωρήσουμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ μας και θα ακολουθήσει νέα ΓΣ προέδρων προκειμένου να προκηρυχθεί εκ νέου η απεργία-αποχή από την ΟΛΜΕ - ΔΟΕ.

4. Οι στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ - ΔΟΕ ισχύουν κανονικά (προκηρύχθηκαν και για τον Μάρτιο) και δεν έχουν προσβληθεί νομικά από το Υπουργείο για να χρησιμοποιηθούν από τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, όταν οι «αξιολογητές»  θελήσουν να μπουν στην τάξη για να αξιολογήσουν.

Δεν τρομοκρατούμαστε και δεν εκβιαζόμαστε. Το δίκιο θα κριθεί στο δρόμο και όχι στις αίθουσες των δικαστηρίων! Με ενότητα, αποφασιστικότητα και πίστη στη συλλογική μας δύναμη απορρίπτουμε την αξιολόγηση, υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας αξιοπρέπεια και ορθώνουμε τείχος προστασίας του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά ενάντια στα σχέδια κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησής του.

Η Δήλωση

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).

 

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Οι τελευταίες οδηγίες που έστειλε η ΟΛΜΕ για το θέμα είναι:

Οδηγίες-βήματα για την αποτροπή και της ατομικής αξιολόγησης μπροστά στην έναρξη της φάσης Α2

Το Υπουργείο Παιδείας, μπροστά στη σθεναρή αντίσταση και στον αγώνα διαρκείας που δίνει ο κλάδος με επιτυχία ενάντια στην αντιεκπαιδευτική-αντιεπιστημονική «αξιολόγηση» των νόμων 4692/20 και 4823/21, ακολουθεί μεθόδους παραπλάνησης ώστε να εκφοβίσει και εγκλωβίσει όσο το δυνατόν περισσότερους/ες συναδέλφους/ισσες στην «αξιολογική» διαδικασία. Για το λόγο αυτό θεωρούμε αναγκαίο να τονίσουμε και πάλι τα εξής: 

1.    Όσες/Όσοι υπογράφουν τώρα δήλωση απεργίας αποχής, το κάνουν στο ειδικό έντυπο που καταθέτουν συλλογικά ή ατομικά (ακολουθεί μετά τις υπογραφές στο τέλος του εγγράφου), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία αποχή. Η παραπάνω δήλωση, τους/τις θωρακίζει με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια η οποία αρκεί  να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου. 

2.    Οι ΕΛΜΕ επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσων, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή. 

3.    Οι διευθυντές/ντριες  που συμμετέχουν στην απεργία – αποχή δεν προχωρούν σε καμία ενέργεια που αφορά το στάδιο Α2.

4.    Οι διευθυντές/ντριες  που καλούνται να αξιολογήσουν με βάση το στάδιο Α2, απαντούν στο ενημερωτικό έγγραφο οδηγιών που τους αποστέλλεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ως εξής: "Σε απάντηση του ανωτέρω εγγράφου, σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ από τις 13-2-2023 και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αρίθμ. ..... αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας" και εάν τους ζητηθεί στέλνουν αντίγραφο της δήλωσης. Επίσης, οι νεοδιόριστες/οι που καλούνται να αξιολογηθούν για το στάδιο Α2, απαντούν με τη δήλωση απεργίας αποχής και τον αριθμό πρωτοκόλλου. 

5.    Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. 

6.    Με βάση τα παραπάνω η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους διευθυντές/ντριες από όλα τα καθήκοντα που σχετίζονται με τα στάδια Α2 και Β. 

7.    Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους νεοδιόριστους/ες από όλα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση του σταδίου Α1, Α2 και Β, όπως από τη συνάντηση με τον/την διευθυντή/ντρια, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.

8.    Οι στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για την παρατήρηση της διδασκαλίας από τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης, ισχύουν και τους/τις καλύπτουν και για την παρατήρηση της διδασκαλίας από τον/την διευθυντή/ντρια. 

9.    Τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ χρειάζεται έγκαιρα να ενημερώνουν το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για την εξέλιξη της διαδικασίας.

Σημειώνουμε ότι η οδηγία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προς τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης να αποσπάσουν την υπογραφή των συναδέλφων που έχουν δηλώσει απεργία-αποχή στο «μονομερές πρακτικό», επιχειρεί, επί της ουσίας, να τους παγιδεύσει. Είναι σαφές και αυτονόητο, όπως άλλωστε αναφέρει ρητά και η δήλωση απεργίας-αποχής ότι ο/η εκπαιδευτικός που την υπογράφει απέχει «από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023». Επομένως, δεν υπογράφει το μονομερές πρακτικό, ούτε υπογράφει ότι «έλαβε γνώση». Σε κάθε ενόχληση από αξιολογητή, απαντά «δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ», επισυνάπτοντας τη σχετική δήλωση ή τον αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων στη σχολική μονάδα. Ούτε λέξη παραπάνω.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να ενημερώσουν σχετικά όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες. Καλούμε όλα τα μέλη μας να επικοινωνούν για κάθε τους απορία ή για κάθε αυθαιρεσία που αντιμετωπίζουν, με τις τοπικές ΕΛΜΕ

Συνεχίζουμε ενωμένοι/ες, συσπειρωμένοι/ες με αποφασιστικότητα πίσω από τις ομόφωνες αποφάσεις για την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση! ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!

Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.). 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asthenis.png
Αίγινα: «Η υποστελέχωση του Κέντρου Υγείας θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια κατοίκων και παραθεριστών»
«Η υποστελέχωση του Κέντρου Υγείας Αίγινας είναι μια χρόνια κατάσταση  σε πολλές ιατρικές ειδικότητες, νοσηλευτικό προσωπικό και οδηγούς ασθενοφόρου...
Αίγινα: «Η υποστελέχωση του Κέντρου Υγείας θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια κατοίκων και παραθεριστών»