KATSAROS
Προκλήσεις και ιδιαίτερες δυσκολίες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό

Συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα Γ. Κατσαρό με αντικείμενο τα  ζητήματα που αφορούν στα σχολεία της περιοχής και κυρίως τη  δυναμική αύξησης την οποία παρουσιάζουν οι μαθητές, αλλά και τις προκλήσεις και ιδιαίτερες δυσκολίες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό

Η ανακοίνωση

Την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Υπουργείου Παιδείας συνάντηση της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας με τον Γενικό Γραμματέα κ. Γ. Κατσαρό παρουσία και του Γενικού Διευθυντή της ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε.Ε.Μ.Σ, κ. Πασσά.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα, δόθηκε η δυνατότητα να αναπτυχθούν με επάρκεια όλα τα ζητήματα που αφορούν στα σχολεία της περιοχής μας και κυρίως η δυναμική αύξησης την οποία παρουσιάζουν οι μαθητές, αλλά και οι προκλήσεις και ιδιαίτερες δυσκολίες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Πιο συγκεκριμένα στα επιμέρους ζητήματα δόθηκαν οι εξής απαντήσεις:

Α. Παροχή επιμισθίου για 5ετία: Το Υπουργείο είναι καταρχήν θετικό προς το αίτημα, τονίστηκε ωστόσο πως απαιτείται να καταβληθούν προσπάθειες με το συναρμόδιο Υπουργείο λόγω πρόσθετου δημοσιονομικού κόστους.

Β. Αλλαγή του πλαισίου των αποσπάσεων με άρση του περιορισμού νέας απόσπασης. Αφού διαπιστώθηκε πως πράγματι το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για απόσπαση είναι -σε ορισμένες περιπτώσεις- εξαιρετικά περιορισμένο, δόθηκε καταρχάς η διαβεβαίωση πως οι νέες αποσπάσεις θα ολοκληρωθούν φέτος πολύ νωρίτερα. Αν και η έγκαιρη ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ήδη διαδικασιών δεν καταφέρει να δώσει απαντήσεις στο πρόβλημα, η πολιτική ηγεσία είναι διατεθειμένη να εξετάσει λύσεις στην κατεύθυνση των προτάσεων της ΕΛΜΕ.

Γ. Λειτουργία Υπηρεσιακού Συμβουλίου: Η επαναφορά των Υπηρεσιακών Συμβουλίων θεωρείται από το Υπουργείο μη αναγκαία, εφόσον ο αριθμός των αποσπασμένων είναι μικρός (σε σύγκριση με την περίοδο πριν το 2010), οπότε η απάντηση ήταν αρνητική.

Δ. Ρύθμιση για τη Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας. Έγινε κατανοητό το ζήτημα της ανάγκης καθορισμού των αναγκών βάσει επιπέδου γλωσσομάθειας και όχι βάση κριτηρίων αυστηρώς ηλικιακών. Υπήρξε διαβεβαίωση για σύσταση προς τους συντονιστές, ώστε να λαμβάνεται υπόψη και το επίπεδο της γλωσσομάθειας των μαθητών κατά τις τοποθετήσεις.

Ε. Αποζημίωση των εισιτηρίων οριστικής μετάβασης και επιστροφής: Το Υπουργείο διαβεβαίωσε πως προβλέπεται η δυνατότητα αποζημίωσης μιας αποσκευής, εφόσον αυτή συμπεριλαμβάνεται στο εισιτήριο οικονομικής θέσης.

Στ. Ζητήματα αδειών: Από πλευράς Υπουργείου υπήρξε η διαβεβαίωση πως θα εξεταστεί το αίτημα της μη μετάφρασης όσων αδειών χορηγούνται από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης και παραμένουν στα αρχεία των Συντονιστικών Γραφείων. Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της μη καταβολής του επιμισθίου σε περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός υπερβαίνει το όριο των δύο μηνών αναρρωτικής άδειας στο σύνολο των τεσσάρων ετών της απόσπασης, θα εξεταστεί από το Υπουργείο η πρόταση για αύξηση του ορίου. Στο αίτημα για χορήγηση στους εκπαιδευτικούς που λαμβάνουν επιμίσθιο όσες άδειες προβλέπονται και για τους εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα δεν υπήρξε απάντηση.

Ζ. Τονίστηκε η ανάγκη από πλευράς ΕΛΜΕ της δημιουργίας τάξεων ένταξης και παράλληλη στήριξη για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ενώ υπογραμμίστηκε η σημασία της ενισχυτικής διδασκαλίας στα φιλολογικά για όσους μαθητές έρχονται από γερμανικά σχολεία και στα γερμανικά για τους μαθητές που προέρχονται από σχολεία της Ελλάδας. Στο ίδιο πλαίσιο έγινε αναφορά για την ανάγκη παρουσίας ψυχολόγων και σχολικών νοσηλευτών.

Η. Έγινε αναφορά στην έλλειψη εξειδικευμένου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες των μαθητών της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία αναλυτικού προγράμματος στο μάθημα των Γερμανικών και την ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου προγράμματος που θα καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών των σχολείων μας.

Η συνάντηση ήταν εξαιρετικά εποικοδομητική, καθώς δόθηκε η δυνατότητα να γίνει μια συζήτηση σε βάθος και να αναδειχθούν οι θέσεις της ΕΛΜΕ, καθώς και το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μπεσ
Τα Μυστικά για την τέλεια σπιτική μπεσαμέλ: Αποφυγή λαθών και επιτυχία στην κουζίνα
Παρότι η συνταγή για μπεσαμέλ είναι σχετικά απλή, η σωστή εκτέλεση είναι εκείνη που καθορίζει την επιτυχία
Τα Μυστικά για την τέλεια σπιτική μπεσαμέλ: Αποφυγή λαθών και επιτυχία στην κουζίνα
οπτικη
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα βρουν το τετράφυλλο τριφύλλι 6 δευτερόλεπτα
Χρειάζονται εξαιρετικές γνωστικές δεξιότητες για να καταφέρετε να λύσετε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση.
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα βρουν το τετράφυλλο τριφύλλι 6 δευτερόλεπτα
taksi
Επιχείρηση “μαχαίρι” στα σχολεία από το ΥΠΑΙΘΑ - Σφοδρή καταγγελία για περικοπές τμημάτων
Καταγγελία για καταδρομική επίσκεψη στελεχών του ΥΠΑΙΘΑ στα σχολεία - Περικοπές τμημάτων και αυταρχισμός στην εκπαίδευση
Επιχείρηση “μαχαίρι” στα σχολεία από το ΥΠΑΙΘΑ - Σφοδρή καταγγελία για περικοπές τμημάτων