pierrakakis
«Δεν διαφαίνεται κάποια πρόθεση να λυθεί το πρόβλημα εκατοντάδων οικογενειών μαθητών» - Η επιστολή μητέρας στον Πιερρακάκη

Σε απελπιστική κατάσταση βρίσκονται οι γονείς εκατοντάδων μαθητών που φοιτούν στο 5ο και 6ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, καθώς μπήκε «λουκέτο» σε κτίριο του σχολικού συγκροτήματος λόγω έλλειψης στατικότητας.

Συγκεκριμένα, τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ζωγράφου έκριναν ακατάλληλο έναν όροφο του κτιρίου 3 του σχολείου λόγω έλλειψης στατικότητας και έκλεισαν όλο το κτίριο. Έτσι, μεγάλος αριθμός μαθητών παρακολουθούν πλέον τα μαθήματά τους μέσω τηλεκπαίδευσης.

Μητέρα έστειλε επιστολή στον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη για το πρόβλημα αυτό, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr.

Η μητέρα επισημαίνει στην επιστολή της ότι «δεν διαφαίνεται κάποια πρόθεση από τη δημοτική αρχή να λυθεί το πρόβλημα με μετεγκατάσταση των 2 σχολείων, έστω και προσωρινά, σε κάποιο άλλο κτίριο».

«Όπως γίνεται κατανοητό όλοι οι γονείς, που στην πλειοψηφία μας είμαστε εργαζόμενοι, έχουμε περιέλθει σε απελπιστική κατάσταση γιατί ούτε το συνεχές webex είναι λύση, ούτε η εναλλακτική που προτάθηκε με εναλλαγή πρωινής και απογευματινή βάρδιας για τα δύο σχολεία εξυπηρετεί κανέναν» τονίζει.

Το συγκεκριμένο περιστατικό έχουν καταγγείλει και εκπαιδευτικοί. Ο Α' Σύλλογος Π.Ε. Αθήνας υπογραμμίζει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ότι «το σημαντικότερο κόστος θα το πληρώσουν τα παιδιά, αφού θα πρέπει να αναμετρηθούν τόσο με την αναστάτωση εντός του σχολείου τους, την εναλλαγή πρωινής και απογευματινής λειτουργίας και την αναστολή λειτουργιών του σχολείου (ολοήμερο), όσο και με τα εμπόδια που θα προκύψουν για τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες»,

Η επιστολή γονέα στον υπουργό Παιδείας

Κύριε υπουργέ,

θα ήθελα να σας επικοινωνήσω το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει τόσο η δικιά μου οικογένεια όσο και εκατοντάδες άλλες που τα παιδιά τους φοιτούν στο 5ο και 6ο δημοτικό σχολείο Ζωγράφου. Την Πέμπτη 14/3 ενημερωθήκαμε από τους διευθυντές των σχολείων ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου έκριναν ακατάλληλο τον ένα όροφο του κτιρίου 3 του σχολείου λόγω έλλειψης στατικότητας και έκλεισαν όλο το κτίριο. Αποτέλεσμα είναι οι υπόλοιπες αίθουσες να μην επαρκούν και τα παιδιά μας να κάνουν μαθήματα μέσω webex, χωρίς όμως να διαφαίνεται κάποια πρόθεση από τη δημοτική αρχή να λυθεί το πρόβλημα με μετεγκατάσταση των 2 σχολείων, έστω και προσωρινά, σε κάποιο άλλο κτίριο.

Όπως γίνεται κατανοητό όλοι οι γονείς, που στην πλειοψηφία μας είμαστε εργαζόμενοι, έχουμε περιέλθει σε απελπιστική κατάσταση γιατί ούτε το συνεχές webex είναι λύση ούτε η εναλλακτική που προτάθηκε με εναλλαγή πρωινής και απογευματινή βάρδιας για τα δύο σχολεία εξυπηρετεί κανέναν.

Θα παρακαλούσα τη συμβολή σας για την επίλυση του προβλήματος.

Με εκτίμηση,

Νίκη Αλεξάκη

 

Η ανακοίνωση του Α' Συλλόγου Π.Ε. Αθήνας

Όπως ήδη έχουμε επισημάνει σε προηγούμενη ακακοίνωσή μας, με βάση την τεχνική μελέτη του ελέγχου στατικής επάρκειας με ημερομηνία Ιούλιο του 2023, το κτίριο 3 του σχολικού συγκροτήματος 5ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων Ζωγράφου αποδείχτηκε ότι «δεν πληροί τις προδιαγραφές της στάθμης επιτελεστικότητας του πεδίου Β1 και προτείνεται η στατική ενίσχυση του κτιρίου». Ακολούθως, οι δύο σχολικές αίθουσες, που λειτουργούσαν στον τρίτο όροφο εκκενώθηκαν στα τέλη Φεβρουαρίου και τα αντίστοιχα τμήματα (το ένα με 19 παιδιά και το άλλο με 18) μεταφέρθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων και σε μια ακόμη μικρή αίθουσα.

Σε εκείνη την ανακοίνωση, από τις 26/2 ακόμα, διατυπώσαμε προς κάθε αρμόδιο φορέα ερωτήματα όπως: «Ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα που διέγνωσαν οι αρμόδιοι μηχανικοί; Επικεντρώνεται στον 3ο όροφο; Κι αν ναι, τότε γιατί αναφέρεται στο κτίριο 3 στο σύνολό του; Αν αναφέρεται συνολικά στο κτίριο 3, τότε είναι ασφαλές να λειτουργούν οι υπόλοιπες αίθουσες του κτιρίου; Δεδομένου ότι ο οπτικός έλεγχος και η μελέτη στατικής επάρκειας πραγματοποιήθηκε, όπως αναφέρει η τεχνική έκθεση ενημέρωσης, τον Ιούλιο του 2023, γιατί δεν ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα από τότε; Πότε ακριβώς ενημερώθηκε η Δημοτική Αρχή για το συγκεκριμένο ζήτημα;».

Ακολούθησε συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ του Συλλόγου μας με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας, τον Πρόεδρο της ΔΕΠ και την Πρόεδρο της Σχολικής επιτροπής μετά από δική τους πρόσκληση. Υπήρξαν ιδιαίτερα καθησυχαστικοί, μάλιστα σε συγκεκριμένα ερωτήματα που θέσαμε απάντησαν ότι το τεχνικό δελτίο πρωτοκολλήθηκε το Δεκέμβρη του 2023 στις υπηρεσίες του Δήμου και μας παρέδωσαν δεύτερη έκθεση μηχανικού με ημερομηνία 9/2/2024 που αναφέρει ότι «έχοντας γνώση της μελέτης στατικής επάρκειας του 5ου και 6ου δημοτικού σχολείου και των επισυναπτόμενων στο έγγραφο 4060/09.02.2024 σας συστήνω την κατάργηση της χρήσης του τελευταίου ορόφου του κτιρίου 3 καθώς εκεί εντοπίζονται οι ανεπάρκειες». Δεν μας διαφώτισαν αναλυτικά για τη φύση του προβλήματος του 3ου ορόφου. Δεσμεύτηκαν ότι μετά από αίτημά μας θα μας παραχωρηθεί η αναλυτική μελέτη για το κτίριο 3, ότι σύντομα θα γίνουν τα έργα αποκατάστασης στο 3ο και στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου και ότι θα μεταφέρουν το αίτημά μας για συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τη σχολική στέγη.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες, η τεχνική υπηρεσία απαντούσε στα μέλη του Συλλόγου μας ότι είναι αδύνατο να μας δώσει την αναλυτική τεχνική μελέτη και ότι μόνο εάν πάει δικός μας μηχανικός εκεί μπορούμε να έχουμε πρόσβαση!

Στις 13/3 είχαμε την απόλυτη ανατροπή! Υπήρξε πρόσκληση για συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την ίδια ημέρα, με μοναδικό θέμα την περίπτωση των 5ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων Ζωγράφου ή για την ακρίβεια την τριήμερη αναστολή λειτουργίας τους, την πλήρη εκκένωση του κτιρίου 3 και την επαναλειτουργία τους με βάρδιες!

Τι συμπεράσματα βγάλαμε από την πολύ διαφωτιστική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:

  1. Το τεχνικό δελτίο που επεσήμανε το πρόβλημα στατικότητας του κτιρίου 3 ήταν γνωστό τόσο στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου όσο και στην απερχόμενη δημοτική αρχή από τον Ιούλιο του 2023.

  2. Από εκείνη τη στιγμή, πέρασαν πέντε ολόκληροι μήνες έως ότου να πρωτοκολληθεί το τεχνικό δελτίο, τον Δεκέμβριο του 2023. Κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε (5) μηνών, σύμφωνα με τη διευθύντρια της τεχνικής υπηρεσίας αλλά και δημοτική σύμβουλο-εκπρόσωπο της απερχόμενης δημοτικής αρχής, υπήρχε μια διαδικασία «επεξεργασίας και ανταλλαγής δεδομένων» ανάμεσα στις υπηρεσίες του Δήμου και την ομάδα εκπόνησης της μελέτης. Από την πλευρά μας, μετά από τέτοια σωρεία αντιφάσεων και συγκαλύψεων, εάν δεν δούμε ένα έστω έγγραφο που να πιστοποιεί τον παραπάνω ισχυρισμό έχουμε κάθε λόγο να μην τον θεωρούμε αξιόπιστο.

  3. Η διευθύντρια της τεχνικής υπηρεσίας, με έγγραφη εκτίμησή της, είχε από την αρχή την άποψη ότι πρέπει να εκκενωθεί ολόκληρο το κτίριο 3. Λογικό μας ακούγεται αλλά ποια σχέση έχει αυτή η εκτίμηση με την από 9/2/2024 γνωμάτευση του μηχανικού που περιορίζει το πρόβλημα μόνο στον 3ο όροφο καθώς «εκεί εντοπίζονται οι ανεπάρκειες»; Επίσης, δεν κατανοήσαμε πότε ακριβώς τοποθετείται χρονικά η φράση «από την αρχή».

  4. Η Δήμαρχος δήλωσε ότι έχοντας υπόψη της δυο διαφορετικές γνωματεύσεις, επιλέγει, σήμερα, να αποφασίσει με βάση τη γνωμάτευση της τεχνικής υπηρεσίας. Η οποία, επαναλαμβάνουμε, ήταν η ίδια από την αρχή.

  5. Από όλη τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν ενημερωθήκαμε ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα στατικότητας του κτιρίου 3. Κατανοήσαμε όμως ότι το κτίριο 3 λειτουργεί χρόνια τώρα με ένα αυξημένο (σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολικά κτίρια) βαθμό επικινδυνότητας. Επίσης, ότι λειτούργησε έξι ολόκληρους μήνες μετά το τεχνικό δελτίο του Ιουλίου όπου ενημέρωνε ότι δεν πληροί τις προδιαγραφές του Β1.

  6. Προφανώς, η εκκένωση του κτιρίου 3 είναι αναπόφευκτη. Κανείς δεν μπορεί τελικά να αγνοήσει το ζήτημα της ασφάλειας για παιδιά και εκπαιδευτικούς. Η τριήμερη αναστολή και η επανέναρξη της λειτουργίας των συγκεκριμένων σχολείων με βάρδιες (πρωί-απόγευμα) και η συνακόλουθη κατάργηση λειτουργίας του ολοήμερου, είναι αυτονόητο ότι ανατρέπει τους οικογενειακούς προγραμματισμούς εκατοντάδων οικογενειών, αλλά και τους προσωπικούς προγραμματισμούς των εκπαιδευτικών. Το σημαντικότερο κόστος θα το πληρώσουν τα παιδιά, αφού θα πρέπει να αναμετρηθούν τόσο με την αναστάτωση εντός του σχολείου τους, την εναλλαγή πρωινής και απογευματινής λειτουργίας και την αναστολή λειτουργιών του σχολείου (ολοήμερο), όσο και με τα εμπόδια που θα προκύψουν για τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες.

Με ιδιαίτερη έμφαση θέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο το σύνολο των θέσεών μας και απαιτήσαμε απαντήσεις. Επισημάναμε ακόμα, όπως και συνάδελφοι του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου που πήραν το λόγο, ότι η τηλεκπαίδευση δεν αποτελεί την απάντηση στην αναστολή λειτουργίας του σχολείου.

Οι γονείς των μαθητών μας γνωρίζουν πλέον καλύτερα από τον καθένα τον βαθμό αναποτελεσματικότητας της τηλεκπαίδευσης τόσο σε σχέση με τα μορφωτικά ελλείμματα που όσο και σε σχέση με τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εγκλεισμού των παιδιών και της πολύωρης καθήλωσής τους μπροστά στις οθόνες. Στην περίπτωση ολιγοήμερης αναστολής λειτουργίας σχολείων λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, θεωρούμε αδιανόητο να επιβάλλεται η εφαρμογή τηλεκπαίδευσης. Καμία παιδαγωγική αξία, καμία ουσιαστική θετική επίδραση δεν μπορεί να έχει μια τέτοια διαδικασία στα παιδιά.

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν τηλεκπαίδευση από τα σπίτια τους. Τηλεκπαίδευση παρέχεται μόνο από τις σχολικές μονάδες και με την προϋπόθεση να έχουν οι εκπαιδευτικοί άνετη και ασφαλή πρόσβαση. 

Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν συγκεκριμένο εργασιακό ωράριο όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Το γεγονός ότι διαθέτουν κινητό τηλέφωνο ή ηλεκτρονική διεύθυνση δεν ανατρέπει το εργασιακό τους ωράριο. Επομένως, όχι μόνο δεν είναι υποχρεωμένοι αλλά και δεν πρέπει να αποδεχτούν τη μετατροπή τους σε εργαζόμενους επί 24ωρης βάσης επτά ημέρες την εβδομάδα. Να αποδέχονται και να απαντούν σε ηλεκτρονικά μηνύματα Σάββατο μεσημέρι, Κυριακή, πρωί, Χριστούγεννα και Πάσχα.

Απαιτούμε:

  1. Να αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα η ασφάλεια μαθητών και γονιών και όχι το όποιο πολιτικό κόστος, το οποίο μας αφήνει παγερά αδιάφορους ποιος θα το χρεωθεί και ποιος θα το πιστωθεί.

  2. Να μας δοθεί αντίγραφο της αναλυτικής τεχνικής μελέτης ώστε να τη μελετήσει και δικός μας μηχανικός.

  3. Να πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τη σχολική στέγη.

  4. Να προχωρήσουν άμεσα οι μελέτες ώστε να πραγματοποιηθούν αμέσως μετά το κλείσιμο των σχολείων τα απαραίτητα έργα και να αποκατασταθεί η ασφαλής λειτουργία του κτιρίου 3 μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

  5. Να παραμείνει όλο το διδακτικό προσωπικό στο σχολικό συγκρότημα. Έτσι κι αλλιώς, στις νέες ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες, είναι περισσότερο απαραίτητοι. Δεν θα πληρώσουν οι συνάδελφοι τις αβλεψίες και τις απαράδεκτες καθυστερήσεις των αρμόδιων φορέων.

Το φθινόπωρο του 2023, ο Σύλλογός μας ξεκίνησε μια νέα καμπάνια για τη σχολική στέγη αναδεικνύοντας την τραγική κατάσταση των σχολικών υποδομών, τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών αλλά και το μέτωπο απέναντι τους που πρέπει να διαμορφωθεί. Με πρώτη δράση τον περίπατο στα νηπιαγωγεία του Ζωγράφου. Το σχετικό βίντεο είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικό. Μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες ο απολογισμός ήταν κάτι παραπάνω από τραγικός: δύο συναδέλφισσσες νηπιαγωγοί με κάταγμα στο πόδι σε προκάτ νηπιαγωγεία του Ζωγράφου, απόσυρση μιας απαράδεκτης βιολογικής τουαλέτας σε νηπιαγωγείο του Ζωγράφου, αναστολή λειτουργίας του σχολικού συγκροτήματος Μαρασλείου (Λύκειο, Γυμνάσιο, Πειραματικό και 10ο Ειδικό) λόγω πτώσης μεγάλου όγκου δομικών υλικών μετά από μια απλή βροχόπτωση και τώρα αναστολή λειτουργίας και βάρδιες στο σχολικό συγκρότημα των 5ου και 6ου Ζωγράφου. Πρόκειται για τα αποτελέσματα της γνωστής πολιτικής «πάμε κι όπου βγει». Άραγε αφού «με πρώτο εμένα ως υπουργό, όλοι στο υπ. Παιδείας αξιολογούμαστε» όπως δήλωσε πρόσφατα ο κ. Πιερρακάκης πως θα αξιολογηθεί το Υπουργείο Παιδείας για αυτή την κατάσταση; Φτάνει πια ο εμπαιγμός. Εμείς υπερασπιζόμαστε το δημόσιο δημοκρατικό δωρεάν σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Αυτοί επιχειρούν την απόλυτη υποβάθμιση, την κατηγοριοποίηση και την εμπορευματοποίησή του. Θα μας βρουν απέναντι σε κάθε τους βήμα!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστήμιο θεσσαλίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Οι εντεταλμένοι Διδάσκοντες διαμαρτύρονται για την καθυστέρηση πληρωμής
«Ζητούμε την αποπληρωμή της τελευταίας δόσης μας και τη βελτίωση των όρων εργασίας, εν μέσω αβεβαιότητας και οικονομικής πίεσης»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Οι εντεταλμένοι Διδάσκοντες διαμαρτύρονται για την καθυστέρηση πληρωμής
asfaltos_0.jpg
Η άσφαλτος που φέρνει την επανάσταση στους δρόμους - Πώς θα αλλάξει τις πόλεις
Μια νέα «πράσινη» άσφαλτος υπόσχεται να μειώσει τα καυσαέρια και να προστατεύσει το περιβάλλον, προσφέροντας μια πιο υγιεινή λύση στις πόλεις
Η άσφαλτος που φέρνει την επανάσταση στους δρόμους - Πώς θα αλλάξει τις πόλεις
Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης : Η πορεία της οικονομίας, το Kids Wallet και οι τράπεζες
Ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης  έκανε μέσω του facebook τον εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου
Κυριάκος Μητσοτάκης : Η πορεία της οικονομίας, το Kids Wallet και οι τράπεζες