Ανακοίνωση εξέδωσε η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών σχετικά την πρόθεση επιβολής διοικητικών ποινών σε διευθύντριες και διευθυντές που συμμετέχουν στην απεργία αποχή.
«Η πρόθεση αυτή συνιστά μνημείο ενός αυστηρού διοικητισμού ο οποίος πλέον διαμορφώνει συνθήκες απαξίωσης και συντριβής κάθε συνδικαλιστικής δράσης που λειτουργεί με όρους αντίθεσης. Το ΥΠΑΙΘΑ δυστυχώς επιμένει στην αποφυγή διαλόγου και εγκλωβίζεται στην υλοποίηση επιλογών που διαμορφώνουν συνθήκες αντιπαράθεσης όταν αυτό που χρειάζεται η Παιδεία είναι η σύνθεση, η συναίνεση, ο διάλογος», τονίζει η ανακοίνωση.
Η ένταση των ποινών είναι, μάλιστα, πρωτόγνωρη.
Η ανακοίνωση
«Τις τελευταίες εβδομάδες στον χώρο της εκπαίδευσης κινούμαστε στον αστερισμό των αγωγών και των δικαστικών αποφάσεων, μια εξέλιξη που επιβεβαιώνει τον τρόπο με τον οποίο ασκείται πια δυστυχώς η εκπαιδευτική πολιτική στους καιρούς αυτούς. Την πραγματικότητα αυτή επιβαρύνει με τρόπο αναντίστοιχο των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης, η πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου να διακηρύξει εμφατικά πως όσα στελέχη εκπαίδευσης, διευθυντές και διευθύντριες σχολείων, εμφανίζονται να παρακωλύουν ή αρνούνται την αξιολόγηση, θα αντιμετωπίζουν την επιλογή της άμεσης αντικατάστασης.
Η πρόθεση αυτή συνιστά μνημείο ενός αυστηρού διοικητισμού ο οποίος πλέον διαμορφώνει συνθήκες απαξίωσης και συντριβής κάθε συνδικαλιστικής δράσης που λειτουργεί με όρους αντίθεσης. Το ΥΠΑΙΘΑ δυστυχώς επιμένει στην αποφυγή διαλόγου και εγκλωβίζεται στην υλοποίηση επιλογών που διαμορφώνουν συνθήκες αντιπαράθεσης όταν αυτό που χρειάζεται η Παιδεία είναι η σύνθεση, η συναίνεση, ο διάλογος. Ο δρόμος για μια καλύτερη Παιδεία δεν περνά ούτε μέσα από τις αίθουσες των δικαστηρίων ούτε μέσω μιας διάθεσης επιβολής ασφυκτικού ελέγχου στη συνδικαλιστική δράση.
Είναι πρωτόγνωρη η ένταση των ποινών αυτών για συμμετοχή σε μια διαδικασία με συνδικαλιστικό πρόσημο και η διάθεση σύνδεσης της συνδικαλιστικής δράσης με τη διατήρηση μιας θέσης στο διοικητικό μηχανισμό. Αποτελεί έκφραση μιας θεσμικής αντίληψης και μιας διοικητικής πρακτικής που απέχει πολύ από το να συνδεθεί με σύγχρονα ρεύματα σκέψης και διοίκησης. Μετά τη δραματική απομείωση των αρμοδιοτήτων και του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, η περιχαράκωση του ρόλου των διευθυντών με τέτοιους όρους συμπληρώνει την εικόνα της υποχώρησης της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Η υποχώρηση αυτή θεσμικά και διοικητικά δεν αποτελεί μεταρρύθμιση και πολύ περισσότερο εκσυγχρονιστική παρέμβαση. Κυρίως όμως δεν αποτυπώνει ένα όραμα για μια άλλη εκπαίδευση και ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο.
Για μια ακόμη φορά ζητάμε να ενεργοποιηθεί μια πραγματική συζήτηση για τα ουσιαστικά ζητήματα του σχολείου ώστε να διαμορφωθούν πολιτικές μακράς πνοής και ευρύτερης συναίνεσης που θα χτίσουν το σχολείο του αύριο. Ένα σχολείο που θα επενδύσει στο όραμα και όχι στην επιβολή.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση