ΔΟΥΚΑΚΗΣ
Στόχος είναι μέχρι το 2025 να έχουν καταρτιστεί στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης 70.000 εκπαιδευτικοί. - Το ΙΕΠ προετοιμάζει τις οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί, όταν και αν χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη.

Σε τροχιά μετασχηματισμού βρίσκεται το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, με στόχο την εισαγωγή εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης στα σχολικά προγράμματα μέχρι το τέλος του 2025, όπως επισημάνθηκε στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιήθηκε στους Δελφούς 10-13 Απριλίου υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

diamantopoyloy

«Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) δεν είναι ένα ακόμη εργαλείο, είναι μια άλλη κουλτούρα, ένα νέο σύστημα» ανέφερε η Άννα Διαμαντοπούλου, Πρόεδρος, ΔΙΚΤΥΟ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, Πρώην Ευρωπαία Επίτροπος & Υπουργός, επισημαίνοντας πως η μετάβαση προς αυτή τη νέα εποχή θα πρέπει να γίνει με τρόπο που θα είναι προς όφελος των πολλών. Η χρήση της ΑΙ στην εκπαίδευση, «την απλοποιεί, την κάνει πιο συμπεριληπτική, βοηθά την επικοινωνία, την κρίση και την κριτική ικανότητα, την διαχείριση του σχολείου, ακόμη και των υποδομών».

Όπως ανέφερε, από τις 38 χώρες του ΟΟΣΑ 11 έχουν ήδη προχωρήσει στις απαραίτητες αλλαγές στα εκπαιδευτικά τους συστήματα για την ενσωμάτωση σε αυτά της ΑΙ και 4 – μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα – είναι ακόμα σε επίπεδο συζητήσεων. «Εάν δεν χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη γρήγορα και αποτελεσματικά, μπαίνουμε σε μια εποχή τεράστιων ανισοτήτων, τόσο στο εσωτερικό των κοινωνιών όσο και μεταξύ των κοινωνιών» τόνισε η κα Διαμαντοπούλου. «Δεν γίνεται να κάνουμε αυτή την διαδικασία μετασχηματισμού της εκπαίδευσης μια εθελοντική διαδικασία» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας πως απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα.

Σπυρίδων Δουκάκης (ΙΕΠ)

«Οι έρευνες δείχνουν ότι μόνο ένας στους δύο εκπαιδευτικούς ξέρει τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Κι από αυτούς που ξέρουν, μόνο ένας στους τρεις δηλώνει ότι κατανοεί τι πρέπει να κάνει» ανέφερε ο Σπυρίδων Δουκάκης, Πρόεδρος, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, προαναγγέλοντας την έναρξη επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους ανθρώπους που εργάζονται στην εκπαίδευση, σε συνεργασία και με ιδιωτικούς φορείς.

Οι δράσεις αυτές, όπως εξήγησε, θα ξεκινήσουν τον Μάιο με στόχο την επιμόρφωση 800 επιλεγμένων, εκπαιδευτικών που θα αποτελέσουν τους πρεσβευτές του υπουργείου Παιδείας σε αυτό το εγχείρημα. «Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει ένα σύστημα σχολικής εκμάθησης που με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα παρέχει την δυνατότητα πρόβλεψης και πρόγνωσης για το παιδί» τόνισε ο κος Δουκάκης. Το πρόγραμμα αυτό θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2025 και υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 40 εκατ. Ευρώ. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, όπως διευκρίνισε, το Ινστιτούτο προετοιμάζει τις οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί, όταν και αν χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη.

«Η ΑΙ δίνει την δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να απελευθερωθούν από το διαχειριστικό κομμάτι και να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση» ανέφερε ο Παύλος Κιτσανέλης, Δ/ντής Δημόσιου Τομέα για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, Microsoft, επισημαίνοντας ότι στην Ελλάδα «τρέχει» ήδη ένα μεγάλο πρόγραμμα για τους λειτουργούς της εκπαίδευσης. 

Στόχος, όπως εξήγησε, είναι μέχρι το 2025 να έχουν καταρτιστεί στην χρήση της τεχνητής νοημοσύνης 70.000 εκπαιδευτικοί.

«Ο στόχος δεν θα πρέπει να είναι η ενσωμάτωση της ΑΙ στην εκπαίδευση, αλλά ο μετασχηματισμός της εκπαίδευσης από ένα δασκαλοκεντρικό σε ένα μαθητοκεντρικό μοντέλο για την αξιοποίησή της» ανέφερε ο Παναγιώτης Αναστασιάδης, Καθηγητής, Δια Βίου και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με την χρήση των ΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν έχει νόημα χωρίς ένα φιλοσοφικό και παιδαγωγικό πλαίσιο, τόνισε. Ο στόχος, όπως είπε, θα πρέπει να είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, η ανάπτυξη της συνεργατικής διερεύνησης και η οικοδόμηση της γνώσης, η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας μέσα από τις τέχνες και τον πολιτισμό και η καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων με έμφαση στην αυτορρύθμιση και την κοινωνική χειραφέτηση.

Η τεχνητή νοημοσύνη, όπως εξήγησε ο κος Αναστασιάδης, είναι αλγόριθμος και δεδομένα. Τα δεδομένα είναι ανθρώπινο δημιούργημα, επισήμανε, αναφερόμενος στην προκατάληψη γύρω από την χρήση της ΑΙ. «Σκοπός της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η υποκατάσταση της ανθρώπινης νοημοσύνης, αλλά η βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων του σύγχρονου ανθρώπου με όρους κοινωνικής υπευθυνότητας», κατέληξε.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα