δασκαλος
Θα ήταν επικίνδυνη αυταπάτη να πιστέψει κανείς ότι σήμερα αντί για περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών που θα είναι μέσα στην τάξη και πάνω από τον μαθητή, αρκεί να έχουμε περισσότερους υπολογιστές και ψηφιακές πλατφόρμες.

«Πρωταγωνιστής της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, το κυριότερο συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι οι σχέσεις που αναπτύσσει ο εκπαιδευτικός με τον μαθητή. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Αυτό το οποίο ερχόμαστε να κάνουμε σήμερα είναι να κάνουμε ευκολότερη τη δουλειά τους», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, τη στιγμή που με το νομοσχέδιο για το "ψηφιακό σχολείο" προβλέπει ακριβώς το αντίθετο!

Για άλλη μια φορά περίσσεψαν τα μεγάλα λόγια κατά την παρουσίαση του νέου σχεδίου του υπ. Παιδείας για «μεταρρύθμιση» της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που έγινε την Παρασκευή που μας πέρασε στο χωριό Ριζώματα της Ημαθίας.

Ο Κ. Μητσοτάκης μίλησε για «Επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος», κάνοντας αναφορά στο «Ψηφιακό Σχολείο», όπως ονόμασε η κυβέρνηση τη νέα αυτή μεταρρύθμιση, τη στιγμή που στα σχολεία η πτώση σοβάδων και τα προβλήματα από τις απαρχαιωμένες υποδομές είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. 

Το μικρό χωριό (Ριζώματα) που επέλεξαν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας για να στήσουν το σκηνικό για το «Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο» σύντομα θα γίνει διάσημο. Αυτή τη φορά, επειδή στην αρχή θα γίνει σχολείο... με ολίγη από εκπαιδευτικούς (αργότερα δεν θα υπάρχει καν σχολείο), όπως και πολλά άλλα χωριά ορεινά, ακριτικά και σε δύσβατες περιοχές. Να το θυμόμαστε. Γυμνάσιο Ριζωμάτων Ημαθίας.

Ναι, Γυμνάσιο Ριζωμάτων, που αντί το υπουργείο να φροντίσει να κλείσει την τρύπα στο εργαστήριο Φυσικής, η οποία καλύφτηκε με χαρτόνι και να καλύπτει έγκαιρα τα κενά εκπαιδευτικών(που φέτος καλύφθηκαν πολλές εβδομάδες μετά την έναρξη του σχολικού έτους) ανακοίνωσε μια νέα «υβριδική λειτουργία»

Μια εξέλιξη ιδιαίτερα επικίνδυνη γιατί ανοίγει τον δρόμο όχι μόνο σε αντικατάσταση του ζωντανού σχολείου από την εικονική του πραγματικότητα αλλά και σε κλείσιμο σχολείων και συγχωνεύσεις, όπου – τα όρια της ‘αντοχής της οικονομίας’, πασπαλισμένα με την "ψηφιακή επανάσταση" τύπου Κυριάκου Πιερρακάκη – το επιβάλλουν.

Να εξηγούμαστε.

Νέοι «ψηφιακοί» κόφτες στην εκπαιδευτική διαδικασία

Κανείς δεν μπορεί να είναι αντίθετος στο να αξιοποιηθεί η ψηφιακή τεχνολογία στο σχολείο. Προσφέρει μεγάλες δυνατότητες πρόσβασης στη γνώση και στην πληροφορία και μπορεί να διευκολύνει πραγματικά τους δασκάλους ως προς ορισμένα ζητήματα.

Όμως, το πρόβλημα του ελληνικού σχολείου σήμερα δεν είναι η έλλειψη ψηφιακής τεχνολογίας. Τα βασικά προβλήματα είναι άλλα, εάν βεβαίως ο στόχος παραμένει η ισότητα και η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά.

 - Είναι η έλλειψη προσωπικού, ώστε να μην χρειάζονται χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν κενά. Την ώρα που το υπουργείο Παιδείας με μεγαλόστομες ανακοινώσεις και χαμόγελα αυτοθαυμασμού μιλάει για άλλη μια «επανάσταση στην εκπαίδευση» την ίδια ώρα (και χρόνια τώρα) το 1/3 περίπου του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ελαστικά εργαζόμενοι (αναπληρωτές) με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στους ίδιους.

- Είναι το γεγονός ότι ενώ τα σχολεία και τα μαθήματα υποτίθεται ότι αρχίζουν την δεύτερη εβδομάδα κάθε Σεπτέμβρη δεκάδες χιλιάδες μαθητές έχουν εκπαιδευτικό ένα ή και δυο μήνες μετά. Τα εκπαιδευτικά κενά είναι η κανονικότητα στην ελληνική εκπαίδευση.

 - Είναι το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας ορίζει 27 μαθητές ανά τμήμα  στοιχείο που από μόνο του πριμοδοτεί  την υποβάθμιση της  παρεχόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφήνοντας χιλιάδες μαθητές στη σιωπή των "πίσω θρανίων".

- Είναι τα αναλυτικά προγράμματα που εξακολουθούν να χρειάζονται εκσυγχρονισμό, το ίδιο και τα σχολικά βιβλία.

- Είναι η ολόπλευρη στήριξη των ειδικών μαθησιακών αναγκών των μαθητών μας

- Είναι η γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία

- Είναι η ανάγκη να μπορούμε πιο εύκολα και με την κατάλληλη στήριξη να ενσωματώνουμε στη σχολική τάξη τις μαθήτριες και τους μαθητές που δεν έχουν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα.

- Είναι η αναμέτρηση με μια βία που γεννιέται εκτός σχολείου, αλλά αφήνει το αποτύπωμά της και εντός του.

- Είναι το ροκάνισμα των οικογενειακών προϋπολογισμών για τα φροντιστήρια καθώς τα τελευταία προβάλλονται ως τα ασφαλή στέγαστρα για την αντιμετώπιση των εξετάσεων

- Είναι όλες εκείνες οι αλλαγές που απαιτούνται για να είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Ναι, σε κάποιες πλευρές οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες μπορεί να είναι συμπληρωματικός τρόπος για την πρόσβαση στη γνώση. Όμως, την ανάγκη για περισσότερους και καλύτερα αμειβόμενους εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες, ώστε να έχουμε και καλύτερη αναλογία εκπαιδευτικών προς μαθητές μέσα στην τάξη (και όχι απλώς στους στατιστικούς πίνακες) και καλύτερη και πιο εξατομικευμένη εκπαίδευση ώστε κανένα παιδί να μη «μένει πίσω», δεν μπορεί να την αντικαταστήσει κανένας διαδραστικός ψηφιακός πίνακας, καμιά πλατφόρμα και κανένα ψηφιακό φροντιστήριο.

Οι αναφορές σε «υβριδικά συστήματα διδασκαλίας», για τις απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές αποτελεί προάγγελο μιας πολιτικής που τις εξελίξεις στην τεχνολογία τις αξιοποιεί για να αποφέρει πλήγματα στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αφού αξιοποιείται για να υποκαταστήσει την αναντικατάστατη ζωντανή επαφή εκπαιδευτικού και μαθητή.  

Γι’ αυτό και θα ήταν επικίνδυνη αυταπάτη να πιστέψει κανείς ότι σήμερα αντί για περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών που θα είναι μέσα στην τάξη και πάνω από τον μαθητή, αρκεί να έχουμε περισσότερους υπολογιστές και ψηφιακές πλατφόρμες.

Καμιά  ψηφιακή πλατφόρμα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους εκπαιδευτικούς, το μάθημα, την αλληλεπίδραση και άμεση επικοινωνία, την παιδαγωγική ικανότητα, τη μεταδοτικότητα, το καλογραμμένο σχολικό βιβλίο και το αναλυτικό πρόγραμμα που πατάει πάνω στις ανάγκες του μαθητή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα