Τοποθέτηση αναφορικά με τα δυσπρόσιτα σχολεία, έκανε η υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ζέττα Μακρή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.
Αναλυτικότερα, τοποθετήθηκε στο πότε και αν χαρακτηρίζεται ένα σχολείο δυσπρόσιτο και ποια είναι τα βασικά κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τη συγκεκριμένη διαδικασία και πληροφόρηση για την κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες.
Αναλυτικά
Οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κατατάσσονται σε κατηγορίες ώστε οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να λαμβάνουν μονάδες μετάθεσης ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης στην έδρα λειτουργίας των σχολείων που υπηρετούν.
Το Υπουργείο Παιδείας με την έκδοση της με αριθ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/07-08-2018 (Β΄3941) προχώρησε στην αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξής τους σε κατηγορίες.
Β. Τα βασικά κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αυτά που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 (Α΄193) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 84 του ν. 4547/18 (Α΄102) και είναι:
i) ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων,
ii) οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,
iii) η οργανικότητα,
iv) η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού,
v) οι συγκοινωνιακές συνθήκες
vi) το υψόμετρο
και ότι στην κατηγορία ΙΓ κατατάσσονται:
αα) μονοθέσιες και διθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που ανήκουν στην κατηγορία των δυσπρόσιτων, καθώς και τα δημοτικά σχολεία της Μεγίστης και των Ψαρών,
ββ) οι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν στην ίδια έδρα με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της υποπερίπτωσης αα΄.».
Γ. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Π.Δ.111/2016 (Α΄193) η κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες γίνεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΚΥΣΠΕ-ΚΥΣΔΕ), τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1351/1983 (Α΄56), άρθρο 13, παρ. 7γ με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, και ύστερα από πρόταση του οικείου Ανώτερου Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου καθορίζονται τα σχολεία που λειτουργούν σε περιοχές δυσπρόσιτες και συγκοινωνιακά απομονωμένες.
Δ. Το Υπουργείο Παιδείας έχοντας υπόψη του την με αριθ. 18/5-7-2018 πράξη του ΚΥΣΔΕ και την αριθ. 12/20-6-2018 πράξη του ΚΥΣΠΕ, με τις οποίες εκφέρουν τη γνώμη τους για την κατάταξη των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες και την πρότασή τους για τον καθορισμό των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων καθώς και όλα τα ανωτέρω, προχώρησε στην έκδοση της υπ’ αριθ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/7-8-2018 (Β΄3941) ΥΑ.
Ε. Με τη με αρ. πρωτ. 133529/ΓΔ4/07-08-2018 (Β΄ 3941) Υ.Α. κατάταξης των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες και καθορισμού δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων το Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο Βιάννου κατατάσσονται και πάλι στην κατηγορία Θ-9 μόρια, αλλά δεν χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα, καθώς, σύμφωνα με τη νέα Υ.Α., ως δυσπρόσιτες καθορίζονται οι σχολικές μονάδες που κατατάσσονται στις κατηγορίες Ι, ΙΑ, ΙΒ και ΙΓ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη