Σε απάντηση που έδωσε πρόσφατα στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, σε ερώτηση της βουλευτού της Ελ.Λύσης κ.Χάιδως Ασημακοπούλου η οποία υποστήριζε ότι έχει γίνει δέκτης επώνυμων καταγγελιών ότι στο 7ο ΕΠΑ.Λ. Χαλανδρίου είναι εγγεγραμμένοι μαθητές και μαθήτριες προερχόμενοι από τρίτες (εκτός Ε.Ε.) χώρες χωρίς να να έχουν δικαίωμα εγγραφής, η υφυπουργός κωδικοποίησε όσα ισχύουν για τις εγγραφές των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων στα Ελληνικά σχολεία.
«Σύμφωνα με το αρ.πρωτ.8245/24-5-2024 έγγραφο της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Β’ Αθήνας «... στο 7ο ΕΠΑ.Λ Χαλανδρίου γράφτηκαν στην Α΄ Λυκείου στις 10-04-2024 έξι (6) ασυνόδευτοι ανήλικοι αιτούντες άσυλο με καθόλα νόμιμο τρόπο», τόνισε η υφυπουργός και εξήγησε:
Οι ασυνόδευτοι αυτοί ανήλικοι διαμένουν στην Δομή «Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων “Νεφέλη 2”» Κοινωνικό ΕΚΑΒ Πεντέλης, που υπάγεται στο Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης και στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, φιλοξενεί δε 38 παιδιά από τα οποία 7 είναι εγγεγραμμένα στο Γυμνάσιο της Πεντέλης, 17 στο 3ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου (σε Τμήματα Υποδοχής), και 6 στο 7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλανδρίου.
Επειδή είναι μετακινούμενος πληθυσμός οι εγγραφές αυξήθηκαν στο 3ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου και στο Γυμνάσιο Πεντέλης με συνέπεια να έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός στα Τ.Υ. και να αναζητηθεί και άλλο σχολείο, όπως το 7ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χαλανδρίου
Η εγγραφή των μαθητών πραγματοποιήθηκε από τη Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) Β΄ Αθήνας, όπως προβλέπεται από τα άρθρα 2 της Υ.Α 2099/ΓΔ4/9-1- 2020 και 14, παρ., 5 της Υ.Α 79942/ΓΔ4/31-5-2019. Οι συγκεκριμένοι μαθητές για την εγγραφή τους χρησιμοποίησαν την Κάρτα του αιτούντος άσυλο, που υποχρεωτικά κατέχουν εφόσον διαμένουν στην Δομή Ασυνόδευτων Ανηλίκων και τους έχει δοθεί από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ενώ βρίσκονται σε ειδικό καθεστώς μέχρι να εκδικαστεί η αίτησή τους για άσυλο.
Επίσης, έχουν οριστεί ΕΠΙΤΡΟΠΟΙ από την Εισαγγελία Ανηλίκων που μεριμνούν, μεταξύ άλλων και για το θέμα της εγγραφής τους σε σχολεία. Σύμφωνα με τη νομοθεσία για τους ασυνόδευτους ανήλικους αιτούντες άσυλο:
Τι ισχύει για τους ασυνόδευτους ανήλικους αιτούντες άσυλο
1) Η διαδικασία εγγραφής των μαθητών αυτών πρέπει να διευκολύνεται από τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που οφείλουν να προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και να παράσχουν τα αναγκαία και επαρκή μέσα για την διευκόλυνση της διαδικασίας. (παρ 1 και 3 άρθρο 1, Υ.Α 2099/ΓΔ4/2020). Για το σκοπό αυτό εκδόθηκαν τα 4549/21-03-2024, 4636/27-03-2024 και 5784/08-04- 2024 έγγραφα της Δ.Δ.Ε Β΄ Αθήνας προς το 7ο ΕΠΑ.Λ Χαλανδρίου.
2) Οι μαθητές αυτοί εγγράφονται και με ελλιπή δικαιολογητικά σε όλες τις τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου και αποκλειστικά στην Α΄ τάξη Λυκείου, οποτεδήποτε κατά την διάρκεια του σχολικού έτους (παρ 2, άρθρο 1, Υ.Α 2099/ΓΔ4/2020).
3) Δύνανται να φοιτήσουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έχουν, χωρίς περιορισμούς, πρόσβαση στις δραστηριότητες της σχολικής ή εκπαιδευτικής κοινότητας και εντάσσονται υποχρεωτικά σε μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (άρθρο 51 Ν. 4636/2019).
Επομένως: η εγγραφή των ανηλίκων μαθητών αιτούντων άσυλο έγινε σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και η Δ.Δ.Ε Β΄ Αθήνας έκανε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να υλοποιηθούν οι εγγραφές.[…]
Η σχετική νομοθεσία
1. Άρθρο 22 της Σύμβασης της Γενεύης.
2. Άρθρα 1, 27, και 130 του Νόμου 4939/2022 που αφορούν το καθεστώς του αιτούντος άσυλο και την πρόσβαση στην εκπαίδευση.
3. Άρθρο 18 του καινούργιου μεταναστευτικού κώδικα Ν. 5038 (ΦΕΚ 81/2023).
4. Υπουργική Απόφαση 2099/ΓΔ4 (ΦΕΚ 208 του 2020).
5. Υπουργική Απόφαση 138529 (ΦΕΚ 1615/2023).
6. Υπουργική Απόφαση 79942/ΓΔ4/21-5-2019 (ΦΕΚ 2005/2019)…».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση