ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αθέατες πλευρές της εκπαιδευτικής πολιτικής με διαφορετικούς διαχειριστές

Τον Απρίλιο που μας πέρασε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης ανακοίνωσε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο. Η προετοιμασία του από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Οι μαθητές θα διδάσκονται από καθηγητές όλα τα μαθήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου». 

Λίγο αργότερα, τον Μάϊο που μας πέρασε, κατά την παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου που έγινε από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη σημειώθηκε ότι «για πρώτη φορά καλύπτονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών σε απομακρυσμένες νησιωτικές και ορεινές περιοχές όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου. Η δημιουργία τάξεων για απομακρυσμένες περιοχές περιλαμβάνει τη φυσική παρουσία τουλάχιστον τριών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικών επιστημών ή πληροφορικοί) και παράλληλα ζωντανή ψηφιακή διδασκαλία των μαθημάτων εντός σχολικού ωραρίου που δεν καλύπτονται από τις διαθέσιμες στην περιοχή ειδικότητες. Η εποπτεία και καθοδήγηση θα ασκείται από σχολείο της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης».

Μάλιστα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε την "ψηφιακή μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας" όπως είπε ως «επανάσταση στην Παιδεία και στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος».

Βουλευτές τόσο από τη Ν.Δ. όσο και από το ΠΑΣΟΚ ήδη είχαν θέσει το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης καιρό πριν. Τόσο η κ. Μονογιού (ΝΔ), από το 2021, με ερώτησή της στη Βουλή, είχε ζητήσει αντί σχολεία να γίνουν μόνιμες δομές τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά όσο και η κ. Κεφαλίδου το 2022, βουλεύτρια τότε του ΠΑΣΟΚ, για το πρόβλημα της Γαύδου είχε αντιπροτείνει την «υιοθέτηση των καλών πρακτικών που ισχύουν στα ψαροχώρια της Σκανδιναβίας, στις ορεινές περιοχές της Ευρώπης, στις απομακρυσμένες περιοχές του Καναδά και της Αυστραλίας, με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής τάξης-σχολείου».

"Μας τα είπαν κι άλλοι": Ποιος θυμάται το Πόρισμα - Υπόμνημα Λιάκου 

Το όχι και τόσο μακρινό 2016 στη σελίδα 34-35 του Πορίσματος «Υπόμνημα για την αναδιοργάνωση της Μέσης Εκπαίδευσης και την είσοδο στα ΑΕΙ – ΤΕΙ» που υποβλήθηκε στον τότε Υπουργό Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τον Σεπτέμβριο του 2016 με την υπογραφή του Προέδρου του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου κ. Αντώνη Λιάκου σημειώνονται, ανάμεσα σε άλλα, τα παρακάτω εκπληκτικά:

«Για τις περιπτώσεις των απομακρυσμένων σχολείων με τους λίγους μαθητές (μικρά νησιά, ορεινοί όγκοι κλπ), η μόνη λύση είναι να αναπτυχθούν διαδικασίες τηλε-εκπαίδευσης. .. Η μόνη λύση είναι η υποστήριξη των μαθητών αυτών με περιοδική φυσική παρουσία ειδικευμένων εκπαιδευτικών και η ένταξή τους σε μία απομακρυσμένη τάξη, όπου χάρη στη δυνατότητα που προσφέρει πλέον η τεχνολογία θα συμμετέχουν κανονικά στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Τα σχολεία θα εξοπλιστούν με μία ή δύο κατάλληλες αίθουσες με εξαιρετική υποδομή και πολύ καλό εξοπλισμό. Θα έχουν πολύ γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και οι μαθητές θα εντάσσονται κανονικά σε μία απομακρυσμένη τάξη. Με χρήση κατάλληλου λογισμικού και εξοπλισμού, οι μαθητές θα συμμετέχουν κανονικά στο μάθημα, θα βλέπουν και θα ακούν τους πάντες και οι πάντες θα τους βλέπουν και θα τους ακούν, θα παίρνουν το λόγο, θα συμμετέχουν σε διαγωνίσματα και παρουσιάσεις κλπ. Στην αίθουσα θα είναι παρών και κάποιος από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ως εποπτεύων ενώ στα σχολεία θα υπάρχει και κάποιος εκπαιδευμένος στη συντήρηση και διαχείριση του εξοπλισμού».

Ο δρόμος για τα μαθήματα... άνευ διδασκάλου, η κατάργηση των κανονικών σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και η υποκατάστασή τους από την τηλεκπαίδευση ανοίχθηκε πριν κάμποσα χρόνια. Το υπουργείο Παιδείας τώρα αισθάνεται έτοιμο να τον στρώσει και να τον προχωρήσει.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trimperis
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master
Ένα αναβαθμισμένο 5ετές Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών θα δώσει ισχυρότερα εφόδια
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master