Thumbnail
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου

Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου σημειώνει τα παρακάτω αναφορικά με τη μαζική παράσταση στον ΔΔΕ Δ' Αθήνας κ. Μάντζο για να διεκδικήσει να μην περικοπούν τμήματα σε σχολεία της περιοχής της: "Αποκαλύψαμε ότι τα επιχειρήματα περί υπογεννητικότητας δεν αρκούν καθώς σταδιακά εδώ και χρόνια μεθοδεύεται η αύξηση του αριθμού ανά τμήμα. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα αντί να μειώνεται, λόγω υπογεννητικότητας, αυξάνεται. Αν έμενε σταθερός, έστω, δεν θα μειώνονταν τόσα τμήματα και δεν θα υπήρχαν και οι αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του μαθήματος, που συνοδεύει τα μεγάλα τμήματα".

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ-ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ-ΜΟΣΧΑΤΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΔΔΕ Δ’ ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Την Τρίτη 25/06/2024 πραγματοποιήθηκε μαζική παράσταση στον ΔΔΕ Δ' Αθήνας κ. Μάντζο, ύστερα από κάλεσμα της ΕΛΜΕ Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης-Μοσχάτου, για να διεκδικήσουμε να μην περικοπούν τμήματα σε σχολεία της περιοχής μας.

Στην παράσταση διαμαρτυρίας συμμετείχαν αρκετές δεκάδες συναδέλφων από τα σχολεία που απειλούνται άμεσα με περικοπή τμημάτων και οδηγούνται σε τμήματα των 26-27 μαθητών.

Η ΕΛΜΕ εισηγητικά έθεσε τα πάγια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος:

- Ότι είμαστε ενάντια στις μεθοδεύσεις που οδηγούν, χρόνο με τον χρόνο, σε λιγότερα τμήματα.

- Ότι είμαστε ενάντια στις αντιπαιδαγωγικές συνθήκες του στοιβάγματος 26-27 μαθητών στα τμήματα.

- Ότι αντιστεκόμαστε στις μεθοδεύσεις που οδηγούν σε σχολεία - υπό απειλή - των 6 τμημάτων και άρα σε περισσότερους μετακινούμενους εκπαιδευτικούς, είτε μόνιμους είτε κυρίως αναπληρωτές.

Αποκαλύψαμε ότι τα επιχειρήματα περί υπογεννητικότητας δεν αρκούν καθώς σταδιακά εδώ και χρόνια μεθοδεύεται η αύξηση του αριθμού ανά τμήμα. Συγκεκριμένα ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα αντί να μειώνεται, λόγω υπογεννητικότητας, αυξάνεται. Αν έμενε σταθερός, έστω, δεν θα μειώνονταν τόσα τμήματα και δεν θα υπήρχαν και οι αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του μαθήματος, που συνοδεύει τα μεγάλα τμήματα.

Ότι τέλος είμαστε υπέρ του αιτήματος των συναδέλφων για διαφάνεια και δημοκρατία στην ισοκατανομή των μαθητών στα σχολεία.

Οι απαντήσεις του ΔΔΕ δεν μας ικανοποιούν καθώς:

- επιβεβαίωσε ότι η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας είναι ο οδηγός και όχι το καλό των μαθητών. Συγκεκριμένα στην παρατήρηση "γιατί κόπηκαν τον Σεπτέμβριο πάνω από 30 τμήματα" η απάντηση ήταν "για να έχουν τα σχολεία καθηγητές", υπονοώντας ότι δεν μπορούν να ζητηθούν διορισμοί εκπαιδευτικών που τουλάχιστον να αναπληρώνουν τις συνταξιοδοτήσεις. Διαχείριση της μιζέριας λοιπόν.

- επιβεβαίωσε την αντιεκπαιδευτική αντίληψη που έχει η διοίκηση για την ποιότητα του μαθήματος στην εκπαίδευση. "Μια χαρά μάθημα γίνεται στα 27άρια" ήταν η μόνιμη απάντηση όταν με στοιχεία οι συνάδελφοι έθεταν ζητήματα σχετικά με το μάθημα, τα εργαστήρια κοκ.

- επιβεβαίωσε την αγωνία των συναδέλφων ότι υπάρχει θέμα διαφάνειας, όταν ρώτησαν που "χάθηκαν" δεκάδες μαθητών που αρχικά ήταν να εγγραφούν σε συγκεκριμένα Γυμνάσια αλλά "άλλαξαν" στην πορεία, ώστε να περικοπούν τμήματα σε συγκεκριμένα Γυμνάσια, δημιουργώντας 27άρια τμήματα. Οι συνάδελφοι ζητούσαν πιο αναλυτική ενημέρωση, αλλά ο ΔΔΕ αρνήθηκε και απλά επαναλάμβανε "πήγαν όπου είχαν δικαίωμα να πάνε". Μάλιστα ακούσαμε και το πρωτάκουστο, για μια δημοκρατία, ότι σε θέματα διαφάνειας και ισονομίας δεν μπορεί να ελέγχουν η ΕΛΜΕ και οι συνάδελφοι την διοίκηση και την εξουσία αλλά μόνο η... πιο πάνω εξουσία...

Οι μόνες δεσμεύσεις του ΔΔΕ είναι ότι:

-αν από τις μετεγγραφές ή από τους μετεξεταστέους, προκύψει πχ 55ος μαθητής δεν θα μετακινηθεί σε άλλο σχολείο, αλλά θα προκύψει 3ο τμήμα (αν και στην αρχή ισχυριζόταν ότι μπορεί να προκύψει νέο τμήμα τον Σεπτέμβριο).

-δεν θα παρέμβει στις μεταγραφές.

 -αν απειλούνται συγκεκριμένα σχολεία με μείωση μαθητών και πιθανό κλείσιμο να επανεξεταστούν τα γεωγραφικά όρια.

Σε κάθε περίπτωση μόνο η διαρκής πίεση, η συσπείρωση στην ΕΛΜΕ και η μαζική διεκδίκηση μπορεί να φέρει αποτελέσματα σε μια πολιτική περικοπών, που αποδεδειγμένα είναι ο εκπαιδευτικός οδηγός στο Υπουργείο Παιδείας που φλυαρεί για το ψηφιακό σχολείο, αλλά στην ουσία διαχειρίζεται την μιζέρια της υποχρηματοδοτησης.  

Ο Γραμματέας Απόστολος Ξυδάς

Η Πρόεδρος Μαίρη Πρίμη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Bullying πατέρα σε 17χρονη μαθήτρια στη Γλυφάδα
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
Γλυφάδα: Πατέρας μαθήτριας χτύπησε 17χρονη μπροστά στα μάτια άλλων ανηλίκων
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)