αυτισμος
Σκοπός του Δικτύου είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της ακαδημαϊκής κοινότητας απέναντι στην ισότιμη φοίτηση των ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)

Το Πολυτεχνείο Κρήτης συμμετέχει στο Δίκτυο Φιλικά Πανεπιστημιακά Περιβάλλοντα για Άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) - Network for Friendly University Campus for People with Autism Spectrum Disorder (ASD), συνυπογράφοντας Μνημόνιο Συνεργασίας με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον Ελληνικό Σύλλογο για το Σύνδρομο Asperger (Ελ.σ.σ.Α.).

Η συμμετοχή του Πολυτεχνείου Κρήτης αποφασίστηκε ομόφωνα στην υπ’ αρ. 622/26-10-2023 Συνεδρίαση Συγκλήτου. Το Μνημόνιο Συνεργασίας εκ μέρους του Πολυτεχνείου Κρήτης υπογράφει ο Πρύτανης Καθ. Μιχαήλ Ζερβάκης, ενώ επιστημονικά υπεύθυνος έχει οριστεί ο Αντιπρύτανης Έρευνας και Καινοτομίας Καθ. Κωνσταντίνος-Αλκέτας Ουγγρίνης.

Σκοπός του Δικτύου είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της ακαδημαϊκής κοινότητας απέναντι στην ισότιμη φοίτηση των ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο αυτό, τα μέλη του Δικτύου συμφώνησαν στα εξής:

•             Ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων επιμόρφωσης, δημιουργία ευκαιριών ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των διοικήσεων των ιδρυμάτων, των καθηγητών, του εκπαιδευτικού προσωπικού, των εργαζομένων και των φοιτητών/τριών για θέματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία, τη μάθηση και την προσαρμογή των φοιτητών/τριών με ΔΑΦ

•             Από κοινού υποστήριξη σε ζητήματα που αφορούν τη λήψη αποφάσεων και τη στρατηγική των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών υποδοχής, υποστήριξης και εκπαίδευσης φοιτητών/τριών με ΔΑΦ

•             Από κοινού δράση για ενέργειες που συνηγορούν στη διευκόλυνση της μετάβασης και επιτυχούς συμπερίληψης των ατόμων με ΔΑΦ στο Πανεπιστημιακό περιβάλλον

•             Ανάπτυξη κοινών ερευνητικών προγραμμάτων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Οργάνωση κοινών εργαστηριακών και επιστημονικών δράσεων. Δικτύωση και συνεργασία κοινών ερευνητικών ομάδων. Διεξαγωγή έρευνας στο πλαίσιο συμφώνου συνεργασίας με ερευνητικά κέντρα, επιστημονικές εταιρείες, επιχειρήσεις ή βιομηχανίες της ημεδαπής ή αλλοδαπής

•             Διοργάνωση και στήριξη κοινών συνεδρίων, ημερίδων και δράσεων προβολής, διαφώτισης και ενημέρωσης

•             Δημιουργία υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού, έντυπου και ψηφιακού, καθώς και κατάλληλου λογισμικού για την προώθηση της ισότιμης πρόσβασης ατόμων με ΔΑΦ

•             Εισήγηση προς τις πρυτανικές και πολιτικές αρχές για τη δημιουργία υλικοτεχνικών υποδομών στο χώρο των Πανεπιστημίων για την προσαρμογή των ατόμων με ΔΑΦ στους χώρους αυτούς

•             Από κοινού δράση για ενέργειες συγκρότησης ομάδων ψυχολογικής υποστήριξης φοιτητών/τριών, ευάλωτων ψυχικά ατόμων, με ΔΑΦ ή των αδελφών τους

•             Από κοινού δράση για ενέργειες επαγγελματικής προετοιμασίας, μετάβασης, ακαδημαϊκής πορείας και σταδιοδρομίας των φοιτητών/τριών με ΔΑΦ

•             Από κοινού δράση για ενέργειες υποστήριξης των φοιτητών/τριών με ΔΑΦ σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο σπουδών

•             Παραγωγή και ανάλυση δεδομένων που αφορούν το επίπεδο διδακτικών πρακτικών και παιδαγωγικής καινοτομίας, τον προσδιορισμό των σχετικών αναγκών, την ανάλυση των συμπεριφορών, την αξιολόγηση των παρεμβάσεων, κ.λ.π., που αφορούν τους φοιτητές και τις φοιτήτριες με ΔΑΦ

•             Οργάνωση εθελοντικών ομάδων για υποστηρικτικές δράσεις εντός και εκτός του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος για φοιτητές/φοιτήτριες με ΔΑΦ

•             Συνεργασία με συλλόγους, ομοσπονδίες, ενώσεις, λέσχες κ.ά. και συνεργασία με τοπικούς φορείς επαγγελματικής απασχόλησης

•             Συνεργασία με φορείς της κοινότητας για τη συμπερίληψη των ατόμων με ΔΑΦ σε κοινοτικές δράσεις και χώρους (π.χ. θεατρικές, μουσικές, αθλητικές ομάδες, Μουσεία, Πινακοθήκες κ.ά.)

•             Συνεργασία με άλλα ερευνητικά Κέντρα, Ινστιτούτα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και συνεργασία με φορείς του Δημοσίου τομέα για θέματα που σχετίζονται με φοιτητές/φοιτήτριες με ΔΑΦ

•             Παραγωγή υλικού για την ενημέρωση και υποστήριξη των μελών των οικογενειών φοιτητών/φοιτητριών με ΔΑΦ

Στο επόμενο διάστημα θα γνωστοποιηθούν αναλυτικά οι δράσεις του Δικτύου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

putin
Πούτιν για Ουκρανία: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης θα απαντήσουμε συμμετρικά»
Πούτιν: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης θα απαντήσουμε συμμετρικά» – Επιβεβαίωσε το πλήγμα με βαλλιστικό πύραυλο
Πούτιν για Ουκρανία: «Σε περίπτωση κλιμάκωσης θα απαντήσουμε συμμετρικά»
παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»