Την εβδομάδα που πέρασε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης έκανε δυο αναφορές για το «Πιστοποιητικό που θα αναγνωρίζει τη γνώση αλγορίθμων» και θα παρέχεται δωρεάν από τα σχολεία.
Πρώτα στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας ο υπουργός Παιδείας στην ομιλία του δεν παρέλειψε να κάνει εκτενή αναφορά στην έλλειψη προσωπικού στον τομέα ΤΠΕ, τονίζοντας ότι θα πρέπει να μπει η αλγοριθμική σκέψη στα προγράμματα σπουδών με αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη θεμελίωση της αλγοριθμικής – μαθηματικής σκέψης στα σχολεία από μικρή ακόμα ηλικία, σημειώνοντας ταυτόχρονα: «Πρέπει να υπάρχει από τα σχολεία ένα πιστοποιητικό, , το οποίο θα παρέχεται δωρεάν, ώστε να ακολουθηθούν νέα προγράμματα σπουδών και να μεγεθυνθούν τα τμήματα σπουδών των σχολών ΤΠΕ».
Λίγα 24ωρα αργότερα σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής» ο Υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε, ανάμεσα σε άλλα, για την ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στο σχολείο και το πιστοποιητικό δεξιοτήτων, το οποίο θα πιστοποιεί γνώσεις σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης.
Δημοσιογράφος: Την ίδια στιγμή βέβαια, η Ελλάδα έχει έλλειψη στελεχών πληροφορικής. Πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εκεί έχουμε χαμηλό ποσοστό πληροφορικών σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ή σε σχέση με τους στόχους που πρέπει να επιτύχουμε για το 2030. Οι δείκτες είναι στο 2,4% του ανθρωπίνου δυναμικού. Αυτό μας δείχνει ότι πρέπει να θεμελιώσουμε μια εθνική στρατηγική για αυτό το θέμα. Και η στρατηγική αυτή πρέπει να έχει μακροπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα χαρακτηριστικά – τρεις πολιτικές μαζί με το Υπουργείο Εργασίας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η μακροπρόθεσμη πολιτική είναι η ένταξη της αλγοριθμικής σκέψης στο σχολείο: μαζί με ένα νέο βιβλίο της πληροφορικής που θα εισαχθεί, θα αναπτύξουμε ένα πιστοποιητικό δεξιοτήτων που θα μπορούν οι απόφοιτοι Γυμνασίου να το λάβουν, το οποίο θα πιστοποιεί τις γνώσεις τους όχι σε επίπεδο χρήσης υπολογιστών, αλλά σε επίπεδο αλγοριθμικής σκέψης και κώδικα.
Η μεσοπρόθεσμη αφορά τις σπουδές Πληροφορικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μελέτη του Συνδέσμου Εταιριών Πληροφορικής έδειξε ότι μέχρι το 2030 θα χρειαζόμαστε 16.000 πληροφορικούς τον χρόνο, ενώ σήμερα «παράγουμε» τους μισούς. Άρα πρέπει να βρούμε έναν μηχανισμό άλλων 8.000 πληροφορικών το χρόνο.
Σαν γενική κατεύθυνση, θεωρούμε ότι πρέπει να κινηθούμε στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με αύξηση των σχετικών τμημάτων. Η βραχυπρόθεσμη πολιτική θα είναι το reskilling, δηλαδή να αναπτύξουμε προγράμματα ώστε άνθρωποι που σήμερα δεν είναι πληροφορικοί να εκπαιδευτούν σε συγκεκριμένα αντικείμενα τα οποία βρίσκονται σε ζήτηση από την αγορά εργασίας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση