Την Παρασκευή που μας πέρασε ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί της αρχής, του νομοσχεδίου με τίτλο «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές».
Ο γενικός εισηγητής της ΝΔ, 'Αγγελος Συρίγος, μίλησε για «ένα ερανιστικό νομοσχέδιο με μεταρρυθμιστικές διατάξεις που εκσυγχρονίζουν και ενισχύουν όλες τις βαθμίδες της δωρεάς, δημόσιας εκπαίδευσης».
Μεταξύ άλλων, έδωσε έμφαση στην επαγγελματική βοήθεια και κατάρτιση των μαθητών, στον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, στην ενίσχυση της βοήθειας για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, στη στήριξη των παιδιών με τα πειραματικά σχολεία, στις ευεργετικές ρυθμίσεις για άτομα με άνω του 80% αναπηρία, καθώς και στην αναγνώριση πτυχίων σχολών ιατρικής και οδοντιατρικής και την ακαδημαϊκή ισοδυναμία για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών από διεθνείς οργανισμούς στους οποίος μετέχει η Ελλάδα
Τόνισε ακόμα ότι «με το άρθρο 27, για πρώτη φορά δημιουργούμε Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης στις σχολές ανώτατης επαγγελματικής κατάρτισης και στις επαγγελματικές σχολές ενώ επιλύονται κάποια πρακτικά θέματα με το άρθρο 28 που αφορούν στην αποζημίωση κάποιων ασκουμένων».
Τέλος, ο κ. Συρίγος σημείωσε ότι «με τις νέες ρυθμίσεις ενδυναμώνουμε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση η οποία έχει αρμοδιότητα πλέον και για τα Νομικά Πρόσωπα Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης» .
Η αντιπολίτευση
ΣΥΡΙΖΑ
Την αντίθεση της στο νομοσχέδιο, το οποίο όπως είπε, « αποκλείει κάθε συναίνεση καθώς είναι ένας ακόμα κρίκος αλυσίδας που πριονίζει τα θεμέλια της δημόσιας δωρεάς εκπαίδευσης», εξέφρασε η γενική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά.
«Θεσπίζετε δήθεν 10.000 θέσεις εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα καταργείτε χιλιάδες οργανικές θέσεις. Οδηγείτε σε μετάλλαξη του σχολείου. Είναι αδύνατον το εκπαιδευτικό σύστημα να λειτουργεί κατά 30% με αναπληρωτές καθηγητές όταν σε άλλες χώρες είναι στο 5%. Όσο δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί θα απέχουμε πολύ από τον εκσυγχρονισμό του. Μειώνεται δραματικά τους εκπαιδευτικούς. Χρησιμοποιείτε παραπλανητικά τις νέες τεχνολογίες παρουσιάζοντας τες ότι θα λύσουν με μαγικό τρόπο όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Με φιέστες ανακοινώσατε το ψηφιακό σχολείο, αλλά πως θα γίνει αυτό χωρίς να του δίνετε και τα κατάλληλα εργαλεία και τον εξοπλισμό; Εμείς στηρίζουμε μια ισότιμη, ισχυρή, δημόσια εκπαίδευση που θα αποκλείει την ιδιωτική φροντιστηριακή μάθηση, η οποία είναι συνειδητή επιλογή της πολιτικής σας», επεσήμανε η κ. Θρασκιά.
Ακόμα, μίλησε για «αοριστία κριτηρίων ως προς την επιλογή αποσπασμένων εκπαιδευτικών που μετακινούνται σε παραμεθόριες περιοχές» και τόνισε ότι «πρώτη φορά οδηγούμαστε στη δημιουργία σχολείων δύο ταχυτήτων».
«Είναι ένα νομοσχέδιο πρόχειρο, αποσπασματικό, με φωτογραφικές διατάξεις, που διαχέεται από τη λογική της διάλυσης της ανώτατης εκπαίδευσης που δεν θεραπεύει τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση. Αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών η κυβέρνηση κλείνει σχολεία, συγχωνεύει τάξεις και φέρνει την ψηφιακή εκπαίδευση για όσους ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές εντείνοντας τις ανισότητες. Αντί για πολύπλευρη μόρφωση ανοίγει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Δημιουργεί ένα άλλο εκπαιδευτικό πλαίσιο που εξυπηρετεί το δικό της ιδεολογικό πλαίσιο ενισχύοντας την ιδιωτική εκπαίδευση», επεσήμανε η κ. Θρασκιά και κατέληξε:
«Για εμάς στο ΣΥΡΙΖΑ, η εκπαίδευση των παιδιών μας δεν μπαίνει στο ζύγι. Για εμάς, είναι καθοριστική η φυσική παρουσία σε όλα τα πεδία της αλληλοεπίδρασης. Για εμάς η εκπαίδευση πρέπει να έχει σημείο αναφοράς τον άνθρωπο».
ΠΑΣΟΚ
Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «με διαβούλευση μόλις 6 ημερών, κατέθεσε ένα νομοσχέδιο 119 άρθρων που αφορά όλη την εκπαιδευτική βαθμίδα, για να ψηφιστεί με Fast Track διαδικασίες».
«Η κυβέρνηση προσπαθεί με βαρύγδουπες διακηρύξεις και ωραιοποιήσεις να πείσει για δήθεν ψηφιακές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση. Είναι ένα νομοσχέδιο κουρελού που επιχειρεί με μπαλώματα να καλύψει κενά που η ίδια δημιούργησε. Η νέα της νομοθετική πρωτοβουλία έχει λίγο από όλα. Λίγες φωτογραφικές διατάξεις, πολύ αδιαφάνεια, προχειρότητα, απουσία μίας συνολικής πρότασης. Την ενδιαφέρει μόνο να ρίξει νερό στο μύλο της επικοινωνίας. Όμως η πραγματικότητα αποδεικνύει την αποτυχημένη πολιτική της. Ανακοινώνει προσλήψεις 10.000 εκπαιδευτικών αλλά την ίδια ώρα η νέα εκπαιδευτική χρονιά θα ξεκινήσει με λιγότερους εκπαιδευτικούς», υποστήριξε ο κ. Παραστατίδης.
Παράλληλα, αμφισβήτησε την αποτελεσματικότητα της διάταξης για τον επαγγελματικό προσανατολισμό στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σημειώνοντας ότι «είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν οι χιλιάδες μαθητές, όταν στο Μητρώο είναι μόνο 400 καθηγητές».
«Κανένας σχεδιασμός δεν υπάρχει ούτε για την διατήρηση, ούτε για την αντικατάσταση εκπαιδευτικών σε παραμεθόριες περιοχές . Καμία σημαντική ρύθμιση για την ανώτατη εκπαίδευση δεν ανταποκρίνεται στις βαρύγδουπες δηλώσεις σας περί αντιμετώπισης της γραφειοκρατίας. Τα 11 από τα 15 άρθρα είναι τροποποιήσεις των μεταρρυθμίσεων της κ. Κεραμέως στην ανώτατη εκπαίδευση που ομολογούν την αποτυχία σας στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Είναι ειλημμένη η απόφαση σας να μειώσετε την χρηματοδότηση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Παραστατίδης.
ΚΚΕ
«Πρόκειται για ένα πολυνομοσχέδιο, πραγματική σκούπα το οποίο καλύπτει όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης που κάθε άρθρο και ρύθμιση του εναρμονίζεται απόλυτα αι υπηρετεί πιστά την εφαρμοζόμενη αντι-εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης», υποστήριξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, εκφράζοντας την κάθετη διαφωνία του.
Μίλησε ακόμα για «ψηφιακή κοροϊδία», και «κομπογιαννίτικα κριτήρια», σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση τάζει χάντρες σε ιθαγενείς, λέγοντας για ένα δήθεν ψηφιακό φροντιστήριο ώστε να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ την ίδια στιγμή δεν παίρνει κανένα μέτρο στήριξης των σχολείων και των μαθητών».
«Στην πραγματικότητα, πίσω από όλες αυτές τις ψηφιακές μεγαλοστομίες, βάζετε ταφόπλακα στην ολοκληρωμένη λειτουργία των σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές και στην ανάγκη να έχουν αυτά τα σχολεία όλους τους εκπαιδευτικούς που απαιτούνται.
Με την ψηφιακή υποκατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας, μπορεί να μοιάζει φανταχτερή, είναι όμως επικίνδυνη γιατί ανοίγει ο δρόμος και για νέο κλείσιμο σχολείων και περισσότερες συγχωνεύσεις», υπογράμμισε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ και συμπλήρωσε:
«Με κομπογιαννίτικα κριτήρια καταργείται τη διαπροσωπική επαφή, υποβαθμίζεται η πρόσθετη ενισχυτική μάθηση και με μια τέτοια ψηφιακή μετάβαση θα οδηγήσετε τα παιδιά σε μορφωτική υστέρηση. Αντί να τάζετε διάφορα υποκατάστατα εκπαιδευτικά, τα οποία γεμίζουν με κέρδη τα σεντούκια των ψηφιακών ομίλων - αρπακτικών, στηρίξτε τα σχολεία με εκπαιδευτικούς μόνιμους που λείπουν και δώστε στα σχολεία χρήματα για να είναι ασφαλή και σύγχρονα».
«Το στίγμα της πολιτικής σας είναι ξεκάθαρο. Θέλετε να ανοίγουν ιδιωτικά πανεπιστήμια και να κλείνουν τα δημόσια πανεπιστήμια. Νομοθετείτε για να υλοποιηθεί και να προχωρήσει ακόμα περισσότερο η στρατηγική σας ιδέα για ένα σχολείο που θα λειτουργεί με βάσει τις απαιτήσεις της αγοράς και με τους ιδιώτες βεβαίως να αλωνίζουνε μέσα σε αυτό», κατέληξε ο κ. Δελής .
ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
«Το νομοσχέδιο δεν απαντά στα σημαντικά προβλήματα της εκπαίδευσης, όπως η υποχρηματοδότηση, τα εκπαιδευτικά κενά και τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών», υπογράμμισε η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Μερόπη Τζούφη.
Παράλληλα, εξέφρασε ανησυχία «για τη διαρκή διόγκωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε βάρος της δημόσιας» , υποστηρίζοντας ότι «με κάθε νόμο της ΝΔ, η εκπαίδευση μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα» ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «πρόθεσή της με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και το ψηφιακό φροντιστήριο είναι να υποκαταστήσει τη διδασκαλία και να εξοικονομήσει πόρους και προσωπικό, σε βάρος των μαθητών που ζουν σε απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές».
Μίλησε ακόμα για «παράδοση του επαγγελματικού προσανατολισμού σε οικονομικούς φορείς εκτός εκπαίδευσης, χωρίς τις αναγκαίες επιστημονικές και εκπαιδευτικές διασφαλίσεις», ενώ εξέφρασε την διαφωνία της στην κατάργηση των εξετάσεων του ΔΟΑΤΑΠ για αποφοίτους ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών εκτός ΕΕ και την αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων κάνοντας λόγο για ασαφή ακαδημαϊκά κριτήρια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη