Art History Education
Τι αναφέρει σε επιστολή του το ΔΣ του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

Επιστολή συνέταξε το ΔΣ του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών προς τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ζητώντας την έμπρακτη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού κλάδου τους και την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για τη νέα σχολική χρονιά.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, «παρά την απόλυτη συνάφεια του κλάδου μας με το γνωστικό αντικείμενο, την εκπαιδευτική και διδακτική επάρκειά μας, τη διαβεβαίωση από το ίδιο το Υπουργείο για την ύπαρξη του απαραίτητου αριθμού ωρών στα σχολεία για την πρόσκλησή μας και του γεγονότος πως το μάθημα Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο στα Επαγγελματικά Λύκεια, δεν έχει κληθεί ποτέ ούτε ένας/μία από εμάς να διδάξει στη δημόσια εκπαίδευση».

Η επιστολή

«Με την παρούσα επιστολή αιτούμαστε την έμπρακτη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ41 Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης με την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2024-2025.

Παρά την απόλυτη συνάφεια του κλάδου μας με το γνωστικό αντικείμενο, την εκπαιδευτική και διδακτική επάρκειά μας, τη διαβεβαίωση από το ίδιο το Υπουργείο για την ύπαρξη του απαραίτητου αριθμού ωρών στα σχολεία για την πρόσκλησή μας και του γεγονότος πως το μάθημα Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο στα Επαγγελματικά Λύκεια, δεν έχει κληθεί ποτέ ούτε ένας/μία από εμάς να διδάξει στη δημόσια εκπαίδευση.

Η ματαίωση που υφιστάμεθα ως κλάδος που εμφανίζεται μόνο στις προκηρύξεις (2ΓΕ/2019, 3ΕΑ/2022, 2ΓΕ/2023), η αναποτελεσματικότητα του Υπουργείου στη διεκπεραίωση των αιτημάτων μας, οι υπεκφυγές στην ανάληψη ευθύνης και οι συνεχείς μεταθέσεις των αρμοδιοτήτων μάς ώθησε, κ. Πιερρακάκη, να σας απευθύνουμε ανοιχτή επιστολή. Σας καλούμε να απαντήσετε άμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και πολύ περισσότερο στους εγγεγραμμένους υποψηφίους του εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ41 στα εξής:

Α) Οι υποψήφιοι του κλάδου ΠΕ41 στην πλειονότητά τους χρειάζονται 167/240 διδακτικές μονάδες στην Ιστορία της Τέχνης για τη λήψη πτυχίου. Ωστόσο, το μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης στο ελληνικό δημόσιο σχολείο διδάσκεται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς άλλων κλάδων, των οποίων οι απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες στην Ιστορία της Τέχνης για τη λήψη πτυχίου κυμαίνονται στις 22,5-42/240 και στις 38-56/300. Παρά την αποδεδειγμένη απόλυτη συνάφεια του κλάδου μας με το γνωστικό αντικείμενο ποτέ κανείς/καμία από εμάς δεν έχει κληθεί να αναλάβει διδακτικά καθήκοντα. Πώς εξηγεί επιστημονικά και παιδαγωγικά το Υπουργείο μια τέτοιου είδους παραδοξότητα, η οποία μάλιστα αποκλείει έναν ολόκληρο επιστημονικό κλάδο;

Β) Δεν οφείλει το ίδιο το υπουργείο Παιδείας να επιληφθεί της τροποποίησης και επικαιροποίησης των αναθέσεων από τη στιγμή που και οι ίδιοι οι εκπρόσωποί του αναγνωρίζουν τον εσφαλμένο αποκλεισμό του κλάδου ΠΕ41 τόσο στην Ιστορία της Τέχνης όσο και στα συναφή σε περιεχόμενο μαθήματα από τη δημόσια εκπαίδευση; Δεν οφείλει το Υπουργείο να διασφαλίζει πως τα μαθήματα διδάσκονται από τους πλέον καταρτισμένους σε κάθε γνωστικό αντικείμενο επιστήμονες;

Γ) Βάσει ποιων επιστημονικών κριτηρίων και αξιολογήσεων, κρίνονται επιστημονικά ανεπαρκείς οι υποψήφιοι του εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ41  στην απόδοση Β’ ανάθεσης διδασκαλίας της Ιστορίας, όταν εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων κρίνονται ικανοί και κατάλληλοι στη διδασκαλία του ανωτέρω μαθήματος, χωρίς καμία υποχρέωση επιμόρφωσης, βάσει του οδηγού σπουδών των πανεπιστημιακών τμημάτων τους, στο γνωστικό αντικείμενο της ιστορίας;

Εν κατακλείδι, ποια είναι τα διαπιστευτήρια εκείνα και τα προσόντα που απαιτούνται για να είναι σε θέση οι Ιστορικοί της Τέχνης να διδάσκουν την Ιστορία της Τέχνης στο ελληνικό σχολείο; Τι άλλο πρέπει να πράξουμε και πού πρέπει να απευθυνθούμε, ώστε να συμπεριληφθεί ο κλάδος μας στις προσλήψεις και στους διορισμούς εκπαιδευτικών που εξαγγείλατε; Στην εποχή της εξειδίκευσης, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα εξακολουθεί να παραμένει δέσμιο του αναχρονισμού, της μικροπολιτικής και της συντεχνιακής αντιμετώπισης των νέων επιστημόνων της χώρας;

Ζητάμε από εσάς, κ. Πιερρακάκη, να πράξετε τα δέοντα, ώστε το σχολικό έτος 2024-2025 να είναι η πρώτη χρονιά που θα προσκληθούν υποψήφιοι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ41 να αναλάβουν διδακτικά καθήκοντα.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Native Article - Biology 1
Πώς κάνουμε προσβάσιμη τη διδασκαλία των βιοεπιστημών; Αυτή η πρωτοποριακή έρευνα αλλάζει τα δεδομένα
Οι εργαστηριακές επιστήμες, όπως η χημεία και η βιολογία, οι οποίες αποτελούν τη βάση για την κατανόηση του κόσμου μας, φάνταζαν μέχρι πρότινος...
Πώς κάνουμε προσβάσιμη τη διδασκαλία των βιοεπιστημών; Αυτή η πρωτοποριακή έρευνα αλλάζει τα δεδομένα
classroom-iek_epas_epal.jpg
Ευρωπαϊκά Σχολεία: Προσωρινοί πίνακες εκπαιδευτικών για τον δευτεροβάθμιο κύκλο
Προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες υποψήφιων εκπαιδευτικών για τον δευτεροβάθμιο κύκλο των Ευρωπαϊκών Σχολείων
Ευρωπαϊκά Σχολεία: Προσωρινοί πίνακες εκπαιδευτικών για τον δευτεροβάθμιο κύκλο
αμφιθεατρο
ΠΑΣΟΚ: Ίσες ευκαιρίες στους νέους και στις νέες για σπουδές!
Κοντά στους 50.000 υποψήφιους είδαν τις φιλοδοξίες τους και τα όνειρά τους να ακυρώνονται από νομοθετικούς περιορισμούς του Υπουργείου Παιδείας....
ΠΑΣΟΚ: Ίσες ευκαιρίες στους νέους και στις νέες για σπουδές!