Την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, για τη διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας τους, επισημαίνει με επιστολή του προς τον υπουργό Παιδείας ο Σύλλογος Υπαλλήών Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ (ΣΥΠΥΥΠ)
Οπως τονίζει ο ΣΥΠΥΥΠ, παρά το πάγιο αίτημα για διορισμό μόνιμου διοικητικού προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ, γεγονός που θα έδινε άμεση και οριστική λύση στο πρόβλημα, αποδεικνύεται ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ.
«Ως εκ τούτου, η εκάστοτε πολιτική ηγεσία επιλέγει διαχρονικά, την στελέχωση των υπηρεσιών μας με αποσπάσεις και διαθέσεις εκπαιδευτικών, ως λύση ανάγκης, προκειμένου να καλυφθεί ο μεγάλος αριθμός των κενών. Βεβαίως, η συνεισφορά των αποσπασμένων/διατιθέμενων εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αυτοί διαχειρίζονται επιτυχώς, υπό την καθοδήγηση των μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων, σημαντικό μέρος των διοικητικών εργασιών. Ωστόσο, η συστηματική πρακτική της στελέχωσης των υπηρεσιών μας με τον τρόπο αυτό, κρίνεται μη αποδοτική καθώς οι αποσπασμένοι/διατιθέμενοι εκπαιδευτικοί για παροχή διοικητικού έργου, δεν διαθέτουν την απαιτούμενη διοικητική εμπειρία με αποτέλεσμα να απαιτείται χρόνος και κόπος για την εκπαίδευσή τους, σε μια περίοδο μάλιστα με ιδιαίτερο φόρτο εργασίας για την προετοιμασία έναρξης του σχολικού έτους, ενώ μόλις αυτοί αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και την εμπειρία, αποχωρούν για να αντικατασταθούν από άλλους αποσπασμένους/διατιθέμενους εκπαιδευτικούς το επόμενο σχολικό έτος», σημείωνει.
Η επιστολή
«Ανάγκη άμεσης στελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης με διοικητικό προσωπικό»
κ. Υπουργέ,
Εδώ και χρόνια, ο ΣΥΠΥΥΠ επισημαίνει, συστηματικά και επανειλημμένα, την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, για τη διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας τους. Οι οργανικές θέσεις που προβλέπονται στο ΠΔ 18/2018, ακόμα και μετά την ανακατανομή που πραγματοποιήθηκε πριν ένα χρόνο, αφενός δεν επαρκούν για τη διαχείριση του αυξανόμενου όγκου εργασίας των υπηρεσιών μας και αφετέρου αποδεικνύεται, εξαιρετικά δύσκολο πλέον, να στελεχωθούν στο σύνολό τους.
Και αυτό διότι η διαδικασία στελέχωσης των ανωτέρω θέσεων μέσω της κινητικότητας αποδεικνύεται προβληματική, λόγω των περιορισμών αποδέσμευσης που τίθενται πλέον σε πολλούς φορείς προέλευσης, με αποτέλεσμα να καλύπτονται ελάχιστες θέσεις. Επιπλέον, παρά το πάγιο αίτημα του ΣΥΠΥΥΠ για διορισμό μόνιμου διοικητικού προσωπικού, μέσω ΑΣΕΠ, γεγονός που θα έδινε άμεση και οριστική λύση στο πρόβλημα, αποδεικνύεται ότι κάτι τέτοιο δεν αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ.
Ως εκ τούτου, η εκάστοτε πολιτική ηγεσία επιλέγει διαχρονικά, την στελέχωση των υπηρεσιών μας με αποσπάσεις και διαθέσεις εκπαιδευτικών, ως λύση ανάγκης, προκειμένου να καλυφθεί ο μεγάλος αριθμός των κενών. Βεβαίως, η συνεισφορά των αποσπασμένων/διατιθέμενων εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αυτοί διαχειρίζονται επιτυχώς, υπό την καθοδήγηση των μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων, σημαντικό μέρος των διοικητικών εργασιών. Ωστόσο, η συστηματική πρακτική της στελέχωσης των υπηρεσιών μας με τον τρόπο αυτό, κρίνεται μη αποδοτική καθώς οι αποσπασμένοι/διατιθέμενοι εκπαιδευτικοί για παροχή διοικητικού έργου, δεν διαθέτουν την απαιτούμενη διοικητική εμπειρία με αποτέλεσμα να απαιτείται χρόνος και κόπος για την εκπαίδευσή τους, σε μια περίοδο μάλιστα με ιδιαίτερο φόρτο εργασίας για την προετοιμασία έναρξης του σχολικού έτους, ενώ μόλις αυτοί αποκτήσουν τις βασικές γνώσεις και την εμπειρία, αποχωρούν για να αντικατασταθούν από άλλους αποσπασμένους/διατιθέμενους εκπαιδευτικούς το επόμενο σχολικό έτος
Επιπλέον δε, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η υποβάθμιση, από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ, της εκτίμησης των αναγκών σε διοικητικό προσωπικό, όπως αυτή διατυπώνεται στην σχετική εισήγηση του Διευθυντή κάθε υπηρεσίας (στο πλαίσιο της διαδικασίας των αποσπάσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου). Φυσικά, το ΥΠΑΙΘΑ κάθε χρόνο αυτο-διαψεύδεται, με αποτέλεσμα η κάλυψη των υπολειπόμενων επιτακτικών αναγκών να πραγματοποιείται με διαθέσεις εκπαιδευτικών μέχρι και την 30η Ιουνίου, πρακτική που έχει οδηγήσει στο φαινόμενο κατά τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο, οι διοικητικοί υπάλληλοι των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης να επωμίζονται τον ιδιαίτερα αυξημένο φόρτο εργασίας, λόγω της προετοιμασίας έναρξης του νέου σχολικού έτους, αδυνατώντας να προγραμματίσουν ακόμη και τη θερινή τους άδεια.
κ. Υπουργέ,
Το τελευταίο διάστημα, Διευθυντές/τριες Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης, μας εξέφρασαν έντονη ανησυχία, κατόπιν προφορικής τους ενημέρωσης από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, σχετικά με την μη πραγματοποίηση συμπληρωματικής φάσης αποσπάσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου, αλλά και σχετικά με τη μη πραγματοποίηση διαθέσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Στο σημείο αυτό και μετά και την πρόσφατη καταγγελία συνδικαλιστικού φορέα προς τον Διευθυντή της ΔΠΕ Ανατολικής Αττικής, όπου μεταξύ των άλλων υπήρχαν και αναφορές για «παρκαρισμένους» εκπαιδευτικούς, οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι η καταγγελία αυτή δεν μας βρίσκει σύμφωνους, σε καμία περίπτωση δεν συμμεριζόμαστε χαρακτηρισμούς τέτοιου είδους και συντασσόμαστε με την άποψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων μας, της ΔΠΕ Αν. Αττικής, όπως αυτοί τοποθετήθηκαν δια των σχετικών επιστολών τους. Εξάλλου, η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών μας δε θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνδρομή των εκπαιδευτικών, όσο το ΥΠΑΙΘΑ εξακολουθεί να αγνοεί το πάγιο και δίκαιο αίτημα του ΣΥΠΥΥΠ περί στελέχωσης με μόνιμο διοικητικό προσωπικό.
Επιπλέον, για το νέο σχολικό έτος, έχουμε ήδη επισημάνει τον κίνδυνο οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης να στερούνται έμπειρου, εξειδικευμένου προσωπικού για την κάλυψη καίριων αναγκών και κομβικών τους θέσεων από 01-09-2024, λόγω της αδυναμίας ολοκλήρωσης της μετάταξης πολλών εκπαιδευτικών (λόγω μη προσμέτρησης του πιστοποιητικού ΤΠΕ Α΄ επιπέδου ως αποδεικτικού γνώσης χειρισμού Η/Υ στον Α’ Κύκλο Κινητικότητας 2024), οι οποίοι μάλιστα δεν έλαβαν ούτε απόσπαση.
κ. Υπουργέ, σας καλούμε, για πολλοστή φορά:
Α) Να προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για τη διεξαγωγή διαγωνισμού ΑΣΕΠ (κατ’ αντιστοιχία της προκήρυξης ΑΣΕΠ 3Κ/2022), για την πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων και την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών όλων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
Β) Μέχρι τη στελέχωση των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό να πραγματοποιείται ικανός αριθμός αποσπάσεων, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, όπως αυτές αποτυπώνονται στα σχετικά έγγραφα και υπηρεσιακά σημειώματα κάθε υπηρεσίας.
Γ) Ειδικά για το νέο σχολικό έτος, να πραγματοποιήσετε άμεσα συμπληρωματική φάση αποσπάσεων εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου, άλλως να φροντίσετε με οποιοδήποτε τρόπο για την επαρκή και έγκαιρη στελέχωση των υπηρεσιών μας.
Με ανύπαρκτους διορισμούς διοικητικών υπαλλήλων, με ελάχιστες αποσπάσεις και χωρίς καθόλου διαθέσεις εκπαιδευτικών για παροχή διοικητικού έργου, η εύρυθμη λειτουργία των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης τίθεται σε άμεσο κίνδυνο!
Τέλος, επειδή το τελευταίο διάστημα, έχουμε γίνει αποδέκτες της έντονης ανησυχίας μελών μας για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας τους από 01-09-2024, υπενθυμίζουμε ότι ο μοναδικός αρμόδιος για την έγκαιρη και επαρκή στελέχωση των υπηρεσιών μας είναι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ. Επιπλέον, υπενθυμίζουμε ότι η εργασία σε ολόκληρο το Δημόσιο Τομέα είναι πενθήμερη και 8ωρη. Ο ΣΥΠΥΥΠ δε θα ανεχτεί καμία παραβίαση αυτών των στοιχειωδών εργασιακών σταθερών και θα παράσχει κάθε νομική προστασία στα μέλη του, εφόσον απαιτηθεί.
Οι διοικητικοί υπάλληλοι δεν πρέπει να διαδραματίζουν συνεχώς το ρόλο τους συνήθους και πρόθυμου υποζυγίου!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη