Tη διεκδίκηση νέων σχολικών κτιρίων και όχι την κατάργηση των λυόμενων κτιρίων με «πάστωμα», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «μαθητών σε σχολεία που τα διαχωριστικά των τάξεων γίνονται με γυψοσανίδες» ζητά με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας.
Την παρέμβασή της προκάλεσε η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του δήμου Θεσσαλονίκης και η εισήγησή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο θα συνεδριάσει διά περιφοράς την ερχόμενη Δευτέρα (12/8), για τη μεταστέγαση μαθητών που φοιτούν σε τρία λυόμενα σχολεία.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αν και η αιτιολογία μετεγκατάστασης είναι η επικινδυνότητα των λυόμενων σχολείων, στην απόφαση της Επιτροπής αναφέρεται «πιθανή ακαταλληλότητα». Επιπλέον, οι Σύλλογοι γονέων ανέμεναν την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με το συγκεκριμένο θέμα-όπως αναφέρουν ότι είχε υποσχεθεί ο δήμαρχος- για τις 26/8 ώστε να ακούσουν τις τελικές προτάσεις και να ακουστούν τα αιτήματά τους.
«Κανείς δεν θέλει να συνεχιστεί το απαράδεκτο καθεστώς των λυόμενων σχολείων, όμως δεν μπορεί να αποτελεί λύση το γκρέμισμα τους, χωρίς να έχει αρχίσει η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων. Οι υποσχέσεις για δύο κτίρια, που είναι χωρίς αντίκρισμα αφού δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα, ούτε οι μελέτες, δεν μας ικανοποιούν» τονίζει η Ομοσπονδία.
Τίθεται παράλληλα το ερώτημα με ποιον τρόπο θα μπορούν να λειτουργήσουν το 3ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό λύκειο ή τα 23ο και 26ο Γυμνάσια και 32ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό γυμνάσιο σε ήδη επιβαρυμένα κτίρια, λόγω του αριθμού των μαθητών, των διαφορετικών ηλικιών και την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Τα μέλη της Ομοσπονδίας καλούν το Δημοτικό Συμβούλιο «να αρνηθεί μία τέτοια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση δεν είναι τιμητική, αλλά και μπορεί να αποβεί παράνομη αλλά ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη για τα παιδιά μας». Ταυτόχρονα, ζητούν να απαιτήσει τη δια ζώσης συνεδρίασή του για την σχολική στέγη και να πάρει αποφάσεις για την διεκδίκηση νέων σχολικών κτιρίων.
Η ανακοίνωση
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μία οφειλόμενη απάντηση στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τον τύπο για την εσπευσμένη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης για την μετεγκατάσταση των λυόμενων σχολείων τη Δευτέρα 5/8 και την επικείμενη δια περιφοράς απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 12/8. Πραγματικά τι είναι αυτό που οδηγεί τον Δήμο σε μια τέτοια απαράδεκτη διαδικασία; Είναι χαρακτηριστικό ότι χωρίς να έχει καμία απόφαση, συνεργεία έχουν ξεκινήσει διαδικασίες παρεμβάσεων με γυψοσανίδες στα σχολεία υποδοχής. Η λύση της κατάργησης των λυόμενων κτιρίων είναι το «πάστωμα» μαθητών σε σχολεία που τα διαχωριστικά των τάξεων γίνονται με γυψοσανίδες; Όμως:
1. Η αιτιολογία μετεγκατάστασης είναι η επικινδυνότητα των λυόμενων σχολείων, στην απόφαση όμως της Επιτροπής αναφέρεται «πιθανή ακαταλληλότητα». Τι τελικά συμβαίνει;
Ποια είναι τα αποτελέσματα της έκθεσης των μηχανικών που όλο ακούμε και ποτέ δεν είδαμε;
2. Από που προκύπτει, ότι έγινε συζήτηση με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς για το θέμα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πήρε την έγκρισή τους, αφού οι Σύλλογοι γονέων εξέφρασαν την κάθετη αντίθεσή τους στην μετεγκατάσταση των σχολείων; Οι Σύλλογοι γονέων ανέμεναν την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με το συγκεκριμένο θέμα (όπως είχε υποσχεθεί ο Δήμαρχος για τις 26/8) ώστε να ακούσουν τις τελικές προτάσεις και να ακουστούν τα αιτήματά τους.
3. Κανείς δεν θέλει να συνεχιστεί το απαράδεκτο καθεστώς των λυόμενων σχολείων, όμως δεν μπορεί να αποτελεί λύση το γκρέμισμα τους, χωρίς να έχει αρχίσει η κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων. Οι υποσχέσεις για δύο κτίρια, που είναι χωρίς αντίκρισμα αφού δεν υπάρχουν ούτε τα χρήματα, ούτε οι μελέτες, δεν μας ικανοποιούν.
4. Αυτοί που μας εγκαλούν ότι θέλουμε τα παιδιά να έχουν επικίνδυνα για την υγεία τους σχολεία, έστειλαν εργολάβους να τοποθετήσουν γυψοσανίδες σε τάξεις και να τις χωρίσουν στη μέση. Άραγε πήραν άδεια από την Πυροσβεστική υπηρεσία για τέτοιου είδους παρεμβάσεις; Έγινε έλεγχος από Υγειονομικές υπηρεσίες για την καταλληλότητα των παρεμβάσεων αυτών; Κατέθεσαν στις αρμόδιες υπηρεσίες κάποια έκθεση άδειας;
5. Με ποιον τρόπο πιστεύουν ότι θα μπορούν να λειτουργήσουν το 3 ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό λύκειο ή τα 23 ο και 26 ο Γυμνάσια και 32ο Λύκειο με το Διαπολιτισμικό γυμνάσιο σε ήδη επιβαρυμένα κτίρια, λόγω του αριθμού των μαθητών, των διαφορετικών ηλικιών και την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια σε όλα τα σχολεία της χώρας;
Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο να αρνηθεί μία τέτοια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση δεν είναι τιμητική, αλλά και μπορεί να αποβεί παράνομη αλλά ταυτόχρονα αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη για τα παιδιά μας.
Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο να απαιτήσει τη δια ζώσης συνεδρίασή του, για την σχολική στέγη και να πάρει αποφάσεις για την διεκδίκηση νέων σχολικών κτιρίων.
Οι Σύλλογοι γονέων θα συνεχίσουν την προσπάθεια τους, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν τα δικά τους σχολεία με όλες τις απαραίτητες υλικοτεχνικές προδιαγραφές.
Να θυμίσουμε για άλλη μία φορά, ότι τα παιδιά δεν είναι αριθμοί που γεμίζουν κάποια κουτάκια σε πίνακες των υπολογιστών των αρμοδίων, αλλά είναι άνθρωποι με απαίτηση να έχουν μία εκπαίδευση ανάλογη της εποχής τους.
Για όσους ξεχνάνε, βρισκόμαστε στο 2024!!!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη