Είναι να κλαις και να γελάς ταυτόχρονα, ο ορισμός του κλαυσίγελου: Οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων δε μπορούν να διδάξουν στο νέο Ψηφιακο Φροντιστήριο του ΥΠΑΙΘΑ, αλλά μπορούν να συγγράψουν τα νέα πολλαπλά βιβλία που θα φτάσουν -με καθυστέρηση- στα σχολεία!
Συγκεκριμένα, στην πρόσκληση που εκδόθηκε χτες για την πρόσληψη 40 αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα απασχοληθούν στη νέα έμπνευση του υπουργείου Παιδείας, το Ψηφιακό Φροντιστήριο που θα λειτουργήσει από το νέο σχολικό έτος, εκπέμποντας από στούντιο που δημιουργείται εντός του Υπουργείου στο Μαρούσι, προβλέφθηκε όπως παγίως αναφέρεται σε σχετικές προσκλήσεις -και πολύ σωστά- ότι δεν μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία όσοι είναι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων ή διδάσκουν σε αυτά, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε ιδιωτικά σχολεία, με πλήρες ή μειωμένο ωράριο.
Προβλέπεται ακόμα ότι σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός προσληφθεί ως αναπληρωτής για την κάλυψη των αναγκών του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, το σύνολο των αιτήσεων του για πρόσληψη ως αναπληρωτής και ωρομίσθιος απενεργοποιούνται και δεν είναι διαθέσιμος για άλλη πρόσληψη για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του διδακτικού έτους. Σημειώνεται, δε, ότι δεν επιτρέπεται η ύπαρξη δύο συμβάσεων εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Το κώλυμα του ανωτέρω εδαφίου αίρεται στην περίπτωση αποδεδειγμένης έλλειψης υποψηφίων εκπαιδευτικών και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τάσσονται από τις κατά περίπτωση ισχύουσες διατάξεις.
Ολα αυτά -με επιφύλαξη για τους περιορισμούς- μπορούν να χαρακτηριστούν σωστά αφού η δημόσια εκπαίδευση έχει πολλούς ικανούς εκπαιδευτικούς που μπορούν να «τρέξουν» το ψηφιακό φροντιστήριο, παρότι οι φροντιστές έχουν εξ ορισμού αυτή την «τεχνογνωσία».
Δύο μέτρα, δύο σταθμά...
Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο με τους φροντιστές και τα σχολικά βιβλία, αφού τους επιτρέπεται να συμμετάσχουν στη συγγραφή των νέων πολλαπλών βιβλίων που θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα στα σχολεία!
Οπως έχει επισημάνει το alfavita.gr αλλά και έχει καταγράψει η efsyn, πολλά από τα νέα βιβλία που θα γραφούν για όλες τις τάξεις του σχολείου έχουν ανατεθεί σε φροντιστήρια!
Μπορεί κάποιος να ερμηνεύσει την κραυγαλέα αντίφαση; Το δημόσιο ελληνικό σχολείο δεν θέλει φροντιστές να διδάσκουν φροντιστηριακά (υποστηρικτικά) μαθήματα, αλλά τους θέλει να γράφουν τα βιβλία που θα διδάσκονται οι μαθητές του, χωρίς να ενδιαφέρεται αν αυτό θα αποτελέσει τεράστια διαφήμιση για τα φροντιστήρια που θα τα αναλάβουν.
«Πρόκειται για την κορωνίδα του μεγάλου εκσυγχρονισμού της ελληνικής σχολικής εκπαίδευσης που τόσον καιρό ετοίμαζε το υπουργείο Παιδείας», γράφει η efsyn και προσθέτει:
«Μπορεί, βέβαια, η λέξη και η έννοια του φροντιστηρίου στη σχολική εκπαίδευση να είναι ξένη για τους «ξένους», αλλά η ελληνική πραγματικότητα κρύβει πάντα πολλές εκπλήξεις. Ξέρουν οι «ξένοι» ότι έχουμε εδώ και 21 χρόνια τα ίδια βιβλία; Ξέρουν ότι το υπουργείο Παιδείας δεν συμπεριέλαβε στην περιβόητη «Πρόσκληση ενδιαφέροντος» τους καθ’ ύλην αρμόδιους επιστημονικούς φορείς; Τότε, το 2003, θεωρήθηκε υποχρεωτική η συμμετοχή τους. Τώρα, αρκεί «η συνάφεια με το γνωστικό αντικείμενο» και «η εκπαιδευτική ή επαγγελματική εμπειρία». Είτε είναι φυσικά πρόσωπα, είτε νομικά, είτε «νομικές οντότητες», είτε «κοινοπραξίες». Καμία άλλη απαίτηση ή εξειδίκευση κριτηρίων για τα βιβλία του αύριο.
Οπως έχει γίνει γνωστό, ανάμεσα σε όσους δόθηκε η έγκριση για τη συγγραφή των βιβλίων είναι μεγάλοι όμιλοι φροντιστηρίων, ομάδες με μέλη ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και φροντιστηριακούς, κάποιες ομάδες με εκπαιδευτικούς από το Δημόσιο και μεμονωμένοι συγγραφείς. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν, με το σύνολο των 166 σχολικών βιβλίων ασχολούνται περίπου 1.000 συγγραφείς, ενώ η μερίδα του λέοντος, κάπου 72 βιβλία, είναι στο πιάτο ενός μόνο φροντιστηριακού ομίλου. «Τα ονόματα δεν μπορούν να δοθούν τώρα διότι δεν υπάρχουν συμβάσεις ακόμα», λέει ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Σπύρος Δουκάκης», ανέφερε η εφημερίδα των συντακτών στις 23 Ιουλίου και συνέχισε:
«Τυχαία ή όχι, όλο αυτό το μακρύ διάστημα αναμονής, αρκετά γνωστά μεγάλα φροντιστήρια προσέγγιζαν και προχωρούσαν σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς γνωστούς για την εμπειρία ή την επάρκειά τους στο αντικείμενό τους. Είχαν λόγο, όπως αποδεικνύεται. Αλλωστε, δεν ήταν η μόνη επιχειρηματική στόχευση του χώρου. Χρόνια τώρα απασχολούν θεματοδότες πανελλαδικών και καθηγητές σχολείων για την προετοιμασία των υποψηφίων.
Οι δουλειές, λοιπόν, επεκτάθηκαν. Ανέλαβαν και τη συγγραφή των σχολικών βιβλίων. Πρόκειται για καλή μπίζνα. Θα δοθούν 30 εκατ. ευρώ για τις αμοιβές συγγραφικού έργου. Και μάλιστα εκτός από την «εύλογη αποζημίωση εφάπαξ» θα υπάρχει και η «ετήσια, ανάλογα με τη διανομή». Και χώρια τα «βιβλία της ψηφιακής βιβλιοθήκης» για τα οποία δεν γίνεται κουβέντα. Κατατέθηκαν 636 προτάσεις από 73 ομάδες για 187 «διδακτικά πακέτα». Εγκρίθηκαν 166. Η μοιρασιά θα φανεί προσεχώς»...
Πολλαπλά βιβλία: Μετατίθεται για το 2026-27 η έκδοσή τους
Στο μεταξύ, η έκδοση σε έντυπη μορφή των νέων σχολικών βιβλίων (Πολλαπλό βιβλίο) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Γυμνασίου και της Α' Λυκείου.
Την μεταβολή αυτή έκανε γνωστή με ανακοινώσεις του στις 11 Ιουλίου ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Για τη Β' Λυκείου τα νέα βιβλία θα εκδοθούν το σχολικός έτος 2027-28 και για τη Γ' Λυκείου το 2028-29.
Ως απόρροια, τα τωρινά βιβλία θα υπάρχουν στα σχολεία μέχρι και το σχολικό έτος 2025-26.
Τα νέα βιβλία θα δημοσιευθούν σε ηλεκτρονική μορφή, σε ειδική πλατφόρμα, περί τα τέλη του 2025, όμως δεν θα αποτελούν μέρος υποχρεωτικής διδασκαλίας, αλλά περιήγησης από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη