σχολειο μαθητές
ΟΛΜΕ: Η μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων αποτυπώνει μια πολιτική επιλογή με βαθιά αντιεκπαιδευτικό πρόσημο και ουσιαστικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα απομείωσης του αξιακού φορτίου του δημόσιου σχολείου

Η επικοινωνιακή εργαλειοποίηση διακηρύξεων περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων» έρχονται σε απόλυτη αναντιστοιχία με μια νέα πραγματικότητα όπου τα όρια των μαθητών θα αγγίζουν το ανώτερο δυνατό ( ακόμη και 27 με 28) με συνέπεια την ουσιαστική υπονόμευση της παιδαγωγικής λειτουργίας.

Αυτό τονίζει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της με την οποία χαρακτηρίζει βαθιά αντιπαιδαγωγική την απόρριψη πολλών ολιγομελών τμημάτων και τις μαζικές συγχωνεύσεις άλλων τμημάτων, ζητώντας να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε τα παιδιά να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

«Η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων αλλά και η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα σηματοδοτεί με εμφατικό τρόπο την προτεραιοποίηση με απόλυτους όρους των οικονομοτεχνικών κριτηρίων εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής υπεράσπισης της παιδαγωγικής λειτουργίας.», σημειώνει η Ομοσπονδία.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζουν και υλοποιούν μια πολιτική η οποία υπονομεύει με απόλυτο τρόπο την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων με τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων στις οποίες και προχωρούν. Μια πολιτική η οποία περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μην μετακινούνται ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται να συγκροτήσουν στο  myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψη ούτε οι παραπεμπόμενοι, ούτε την πρόβλεψη που κατετέθη στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου (για τα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ, ακόμα και για τα Διαπολιτισμικά Σχολεία στα οποία οι εγγραφές πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και κυρίως με χειρόγραφες αιτήσεις), ούτε θέματα συνδεόμενα με μαθησιακές δυσκολίες. Είναι ενδεικτικό ότι αναφορικά με τα ΕΠΑΛ υπάρχει σαφής περιορισμός στην έγκριση τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων. Παρά την ενημέρωση από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις ότι οι συμπτύξεις γίνονται προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι σαφές πως η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει σε ακόμα πιο αρνητικές συνθήκες με λιγότερα και πολυπληθή τμήματα.

Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.).

Η επικοινωνιακή εργαλειοποίηση διακηρύξεων περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων» έρχονται σε απόλυτη αναντιστοιχία με μια νέα πραγματικότητα όπου τα όρια των μαθητών θα αγγίζουν το ανώτερο δυνατό ( ακόμη και 27 με 28) με συνέπεια την ουσιαστική υπονόμευση της παιδαγωγικής λειτουργίας. Η πολιτική αυτή οδηγεί στην κατάργηση και για τμήματα ένταξης, ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ. Συνέπεια της επιλογής αυτής θα είναι ότι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί θα μετατραπούν σε λειτουργικά υπεράριθμους/ες και θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Ιδιαίτερα αισθητή θα είναι η νέα πραγματικότητα και στους αναπληρωτές καθώς εκατοντάδες δε θα προσληφθούν.

Η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων αλλά και η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα σηματοδοτεί με εμφατικό τρόπο την προτεραιοποίηση με απόλυτους όρους των οικονομοτεχνικών κριτηρίων εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση έναντι της ουσιαστικής υπεράσπισης της παιδαγωγικής λειτουργίας. Η μη έγκριση των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων αποτυπώνει μια πολιτική επιλογή με βαθιά αντιεκπαιδευτικό πρόσημο και ουσιαστικά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα απομείωσης του αξιακού φορτίου του δημόσιου σχολείου μέσω της υποβάθμισης των συνθηκών λειτουργίας του.

Η ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ!

ΜΑΘΗΤΕΣ, ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΑΧΕΣ ΑΥΤΕΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ!

Διεκδικούμε :

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια.

  • Να εγκριθούν όλα τα τμήματα έτσι ώστε τα παιδιά να επιλέγουν την κατεύθυνση (ΓΕΛ) ή τον τομέα/ειδικότητα (ΕΠΑΛ) που επιθυμούν. Όχι στο νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

  • Εφαρμογή των νόμων που προστατεύουν τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και την επικαιροποίησή τους

  • Έγκριση ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές.

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών

  • Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία με όρους διαφάνειας και με προτεραιότητα στην υπεράσπιση της παιδαγωγικής λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.).

  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

Η υπεράσπιση των συνθηκών λειτουργίας του δημόσιου σχολείου ταυτίζεται με την διαμόρφωση μιας πολιτικής που θα εξασφαλίζει την ουσιαστική αλληλεπίδραση ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, με όρους ανθρώπινους και πραγματικά παιδαγωγικούς. Ο μετασχηματισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μια απρόσωπη και με μαζικούς, σχεδόν ασφυκτικούς όρους διεργασία δεν είναι η απάντηση στην ανάγκη για ένα καλύτερο σχολείο. Η απάντηση είναι σε ένα σχολείο που θα τοποθετεί τον άνθρωπο στο επίκεντρο. Και για αυτό θα αγωνιστούμε!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»