taksi
Στον «αέρα» οι εκπαιδευτικοί μετά τις συγχωνεύσεις τμημάτων - Οι εκπαιδευτικοί καλούν στην κινητοποίηση στην Α' Διεύθυνση Αττικής στις 2/9

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, μετά την απόφαση του ΥΠΑΙΘ για συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία, που έχουν λιγότερους από 25 μαθητές. 

Ήδη σε όλη τη χώρα εκπαιδευτικοί και γονείς οργανώνουν κινητοποιήσεις ώστε το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να μην εφαρμόσει τις συγχωνεύσεις τμημάτων, μετατρέποντας τις τάξεις σε υπερπληθείς και «σαρδελοποιώντας» τους μαθητές.  Αυτό ουσιαστικά, όπως καταγγέλλουν, οδηγεί χωρίς… σχολείο δεκάδες εκπαιδευτικούς, ενώ αφήνει και 50 κενές αίθουσες διδασκαλίας.

Κομβικό σημείο είναι και η αναλογία διδασκόντων-διδασκομένων καθώς είναι φανερό ότι οι επιχειρούμενες συγχωνεύσεις και όσες ακολουθήσουν θα τραβήξουν στα άκρα την προβλεπόμενη αναλογία 1:27-28.

Τι ακολουθεί μετά τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Στην περίπτωση που το υπουργείο δεν άρει την απόφαση, οι μαθητές θα κάνουν μάθημα σε πολυμελή τμήματα, με το γεγονός αυτό να αφαιρεί, αναγκαστικά, από την ποιότητα της εκπαίδευσης. Επιπροσθέτως μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε... "μαραθωνοδρόμους" που ως βασικό μέλημα θα έχουν την ολοκλήρωση της ύλης και μόνο, καθώς η στόχευση σε τυχόν απορίες μαθητών θα είναι αδύνατη, οδηγώντας δυνητικά σε μαθησιακά κενά. 

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί των οποίων τα τμήματα θα καταργηθούν και θα μετατραπούν σε λειτουργικά υπεράριθμοι, κινδυνεύουν να μετακινηθούν οπουδήποτε, ενώ σε άλλες περιπτώσεις θα 
αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους.

Σημειώνεται πως εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτες/τριες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά. 

Εκπαιδευτικοί: «Βάρβαρη η απόφαση για συγχώνευση»

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν μείωση των μαθητών ανά τμήμα, ενώ ο ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη» ζητά να γίνουν όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές με όλα τα πραγματικά κενά στη διάθεση των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Ο ΣΕΠΕ Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», χαρακτηρίζει την απόφαση αυτή ως «βαρβαρότητα» σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των παιδιών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. 

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το ΥΠΑΙΘΑ οφείλουν, άμεσα, να δώσουν πολιτική λύση στο πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν», επισημαίνει ο ΣΕΠΕ «Ο Παρθενώνας».

Στον «αέρα» πάνω από 80 δάσκαλοι στη Λάρισα μετά την εισήγηση για συγχωνεύσεις τμημάτων

Μιλώντας στο onlarissa.gr, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Δημήτρης Παπαποστόλου, εξήγησε πως πρόκειται για μία απόφαση χωρίς λογική η οποία προκαλεί σοβαρές παρενέργειες στο σύνολο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. «Δε μπορεί να μιλάμε για ανάγκη ποιοτικότερης εκπαίδευσης και την ίδια ώρα να δημιουργούμε πολυμελή τμήματα» εξηγεί, ενώ προσθέτει πως «η απόφαση αυτή που δημιουργεί υπερπληθή τμήματα στο νομό Λάρισας, στερείται λογικής γιατί στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας υπάρχουν πάνω από 80 υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί και πάνω από 50 κενές αίθουσες διδασκαλίας.

Καλούμε την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας να πάρει πίσω την απόφαση και αντί αυτού να προχωρήσει στο «σπάσιμο» τμημάτων με 24 και 25 μαθητές, γιατί εκείνο που προέχει είναι να προσφέρουμε ποιοτική εκπαίδευση στους μαθητές μας. Εμείς θα συνεχίσουμε και θα κλιμακώσουμε τον αγώνα ζητώντας αρχικά να ανακληθεί η απόφαση και παράλληλα διεκδικούμε τη μείωση της αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό και συγκεκριμένα 15 μαθητές στα νηπιαγωγεία και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου και συνολικά 20 μαθητές στο δημοτικό, στις υπόλοιπες τάξεις».

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως ο αριθμός των δασκάλων χωρίς σχολείο αναμένεται να αυξηθεί, ίσως και στους 100, καθώς κάθε χρόνο έρχονται στη Λάρισα εκπαιδευτικοί λόγω συνυπηρέτησης, εκλογής σε αυτοδιοικητικό αξίωμα κ.α.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 28/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis g
Πιερρακάκης: Παρουσίασε αναλυτικά τις αλλαγές - Ποια είναι η φιλοδοξία του υπουργείου
Με ανάρτησή του ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις αλλαγές που αναμένεται να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση
Πιερρακάκης: Παρουσίασε αναλυτικά τις αλλαγές - Ποια είναι η φιλοδοξία του υπουργείου
φοιτητική στέγη, ενοίκια
Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: Η στέγαση δεν είναι προνόμιο αλλά δικαίωμα
ΠΕΚ: Η αδιαφορία στην πράξη της Πολιτείας αποτυπώνει και την έλλειψη ενδιαφέροντος για την ίδια την εκπαίδευση και τους ανθρώπους που την υπηρετούν.
Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: Η στέγαση δεν είναι προνόμιο αλλά δικαίωμα
ααδε
ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία η εφαρμογή για τη δήλωση των αναδρομικών παροχών και συντάξεων 2022
Tα εισοδήματα των προηγούμενων ετών θα δηλωθούν με τροποποιητική δήλωση ενώ οι τόκοι θα δηλωθούν στο έτος που εισπράχθηκαν στους αντίστοιχους...
ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία η εφαρμογή για τη δήλωση των αναδρομικών παροχών και συντάξεων 2022
ypaith1
Πανελλήνιες 2024: Αποτελέσματα εισαγωγής Αλλοδαπών–Αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα εισαγωγής Αλλοδαπών–Αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2024
Πανελλήνιες 2024: Αποτελέσματα εισαγωγής Αλλοδαπών–Αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση