mitsotakis-pierrakakis
Εκτός ατζέντας τα κενά που και πάλι θα υπάρξουν, οι τάξεις των 28-30 μαθητών προκειμένου να βγουν οι συγχωνεύσεις τμημάτων, οι κακές, ασυντήρητες υποδομές, το οξύ στεγαστικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών

Κάτι καινούργιο και εντυπωσιακό έπρεπε να βρεθεί για τη μεγάλη επικοινωνιακή φιέστα εν όψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς. Ηταν «το κινητό στην τσάντα». Ολα τ’ άλλα έχουν τακτοποιηθεί:

● Αυστηρότερες ποινές για τον εκφοβισμό στο σχολείο, με αποκλεισμούς, πολυήμερες αποβολές και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

● Μυστικά και ψέματα για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, που θα μειώσουν τα κενά, τις προσλήψεις αναπληρωτών και το βάρος από τους πολυδιαφημισμένους 10.000 διορισμούς.

● Κι άλλα μυστικά και ψέματα για το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» που ξεκινάει πιλοτικά μόνο για την Γ’ Λυκείου αλλά θα βοηθήσει στην υλοποίηση της μεγάλης ιδέας. Της ψηφιακής αναβάθμισης του σχολείου. Οχι της εκπαιδευτικής.

● Πομφόλυγες και φληναφήματα για εξοπλισμούς αιχμής, όπως τους φοβερούς και τρομερούς διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία της χώρας. Σ’ αυτά που ρημάζουν ή γκρεμίζονται, σ’ αυτά όπου μαθητές και καθηγητές ψήνονται ή παγώνουν, σ’ αυτά που «φιλοξενούν» άστεγους εκπαιδευτικούς, σ’ αυτά που ακόμα περιμένουν καινούργια βιβλία.

Ακολουθεί ο ενδεκάλογος Πιερρακάκη που παρουσιάστηκε στον πρωθυπουργό και έγινε η διαφήμιση της σχολικής χρονιάς. Και η εξήγησή του.

1. ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΝΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

«Δέκα χιλιάδες διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων θα ενισχύσουν αποφασιστικά το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας των σχολείων».

Η ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Οι διορισμοί θα οδηγήσουν σε υπεραριθμίες. Βολικό για την επιχείρηση «συγχωνεύσεις-μείωση τμημάτων-λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών». Μέσα στον Αύγουστο, άρχισαν οι πρώτες μειώσεις τμημάτων σε Γυμνάσια-Λύκεια, ενώ ξεκίνησε και ο υπολογισμός των πλεονασματικών κενών. Χωρίς να υπολογίζονται οι νέες εγγραφές του Σεπτεμβρίου και οι παραπεμπόμενοι μαθητές. Σε αρκετές περιπτώσεις, μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι διευθυντές σχολείων δέχονται πανταχόθεν μέχρι και προφορικές πιέσεις (τις λες και εντολές). Αναπόφευκτο αποτέλεσμα, η δήλωση λιγότερων λειτουργικών κενών για την Α’ φάση Αναπληρωτών. Χθες, κιόλας, σε κοινή σύσκεψη ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΠΟΣΕΕΠΕΑ - ΑΣΓΜΕ συζητήθηκαν οι επιχειρούμενες μαζικές συγχωνεύσεις σε όλα τα σχολεία με οδηγό τα 25μελή τμήματα για Δημοτικά και 26-28 (και 30) στα Γυμνάσια-Λύκεια. Συντονίζονται σε κοινές κινητοποιήσεις αρχής γενομένης από την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου στο υπουργείο Παιδείας.

2. ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

«Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα διαδραστικής συμμετοχής και εξατομικευμένης υποστήριξης από 98 εκπαιδευτικούς που έχουν αναλάβει την ενισχυτική διδασκαλία στα 45 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά τον Ιούνιο.

Η ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Αφορά μόνο την Γ’ Λυκείου. Δεν έδειξαν ενδιαφέρον ούτε αναπληρωτές ούτε εκπαιδευτικοί σε φροντιστήρια. Τα «μπόνους» δεν φτουράνε. Ο (ένας) χρόνος απόσπασης υπολογίζεται ως «πραγματική διδακτική υπηρεσία». Στην περίπτωση, μόνο, των μεταθέσεων δίνονται έξι (6) μονάδες ανά έτος, ενώ +2 μονάδες για όσους στοχεύουν θέσεις στελεχών εκπαίδευσης. Σε όλες τις περιπτώσεις απαιτείται –μεταξύ άλλων– «διδακτική προϋπηρεσία τουλάχιστον πέντε (5) ετών». Προβλέπεται «κώλυμα» για τους εκπαιδευτικούς φροντιστηρίων και ιδιωτικών σχολείων. Σιγά μην κλάψουν. Ειδικά τώρα που τα φροντιστήρια έφτιαξαν και τα δικά τους «ψηφιακά φροντιστήρια»! Ομως, το πιερρακάκειο ψηφιακό φροντιστήριο είναι μέρος του σχεδίου για το «Ψηφιακό Σχολείο». Στις δυσπρόσιτες ξεκινάει από φέτος. Δείτε ακολούθως.

3. ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

«Η Γαύδος (2024) και οι Αρκοί (2025) γίνονται οι δύο πρώτες απομακρυσμένες περιοχές που αποκτούν σχολεία με φυσική παρουσία τριών εκπαιδευτικών, βασικών ειδικοτήτων, σε συνδυασμό με σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές, παραμένοντας στον τόπο διαμονής τους, αποκτούν πρόσβαση στην εκπαίδευση. Την ίδια ώρα, μέσω του ψηφιακού φροντιστηρίου, μπορούν να υποστηριχθούν και με ενισχυτική διδασκαλία».

Η ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τι να προσθέσουμε; Τα λέει όλα. Να επισημάνουμε μόνο ότι στις «αυτόνομες τάξεις» μπορεί τα μαθήματα Γυμνασίου να τα διδάσκει νηπιαγωγός ή δάσκαλος. Αλλά υπάρχει πρόβλεψη. Εξ αποστάσεως συμπληρωματική εκπαίδευση. Από τους καθηγητές του «πλησιέστερου Γυμνασίου» (;). Εχει πέσει γερή μελέτη.

4. ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ

«Από τους 36.264 διαδραστικούς πίνακες που θα εγκατασταθούν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024 σε όλες τις τάξεις από την Ε’ Δημοτικού έως και την Γ’ Λυκείου, οι 28.504 βρίσκονται ήδη στις σχολικές αίθουσες».

Η ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Τι να (ξανα)πούμε; Τάξεις γκρεμίζονται, σχολεία ρημάζουν, οι λέξεις «θέρμανση-ψύξη» είναι άγνωστες στις περισσότερες μονάδες, εκπαιδευτικοί ακριβοπληρώνουν ενοίκια ή κοιμούνται σε αυτοκίνητα (και όπου άλλου) όταν βγαίνουν εκτός αστικών κέντρων, αλλά ευτυχώς έχουν εξασφαλιστεί διαδραστικοί πίνακες. Μια μαθήτρια, πρόσφατα, μου είπε ότι ήταν πολύ πιο εύχρηστος ο προτζέκτορας. Αν είναι δυνατόν…

5. ΕΦΑΡΜΟΓΗ E-PARENTS

«To νέο ψηφιακό εργαλείο για γονείς και κηδεμόνες, τους ενημερώνει ήδη για τις βαθμολογίες των μαθητών και των μαθητριών όπως και για ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις της σχολικής μονάδας».

Η ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Χρήσιμο. Να το πούμε. Αλλά, να μη σκεφτούμε τις ατελείωτες-απλήρωτες υπερωρίες των εκπαιδευτικών για να κάνουν όλα αυτά και ακόμη περισσότερα, ορισμένα εξ αυτών δυσάρεστα, όπως τον ρόλο του παιδονόμου για το κινητό, τον εκφοβισμό κ.ά.;

6. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ STOP-BULLYING.GOV.GR

«H πλατφόρμα ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό που έκανε πρεμιέρα στα τέλη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς έχει αποδείξει ήδη τη χρησιμότητά της».

Η ΑΛΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Ξαναρωτάμε: Το ήδη αυστηρό πλαίσιο διά χειρός Κεραμέως απεδείχθη ανεπαρκές. Το αυστηρότερο πιερρακάκειο θα γίνει επαρκέστερο; Η παιδαγωγική λέει όχι. Η κυβέρνηση έχει άλλη άποψη. Θέλει ασφάλεια και τάξη στο σχολείο. Με πολυήμερες αποβολές, αποκλεισμούς και αλλαγή σχολείου. Να ρωτήσουμε μόνο πόσοι ψυχολόγοι προσελήφθησαν, τελικά, για τη φετινή χρονιά; Πέρυσι η αναλογία ήταν ένας για πέντε σχολεία και εκατοντάδες μαθητές.

7. ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

«Η Ελλάδα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών που προχωρούν στην απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στα σχολεία». Για την ακρίβεια, το σύνθημα λέει: «Το κινητό στην τσάντα». Για μεγαλύτερη ακρίβεια, απαγορεύεται «η εμφανής κατοχή και χρήση του κινητού καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας». Η μη συμμόρφωση επισύρει ποινή μονοήμερης αποβολής. Θεάρεστες οι προθέσεις. Αλλά ήδη οι μαθητές γελούν και οι καθηγητές κλαίνε. Κρίμα, γιατί είναι η κορωνίδα της φετινής φιέστας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitsotakis-pierrakakis
Ταρατατζούμ πριν από το πρώτο κουδούνι: Η άλλη ανάγνωση μιας επικοινωνιακής φιέστας
Εκτός ατζέντας τα κενά που και πάλι θα υπάρξουν, οι τάξεις των 28-30 μαθητών προκειμένου να βγουν οι συγχωνεύσεις τμημάτων, οι κακές, ασυντήρητες...
Ταρατατζούμ πριν από το πρώτο κουδούνι: Η άλλη ανάγνωση μιας επικοινωνιακής φιέστας
ekpaideytikoi.jpg
Εκπαιδευτικοί: Υπάρχουν πολλά κενά - Δεν θα δεχθούμε υπερωρίες
«Οι υπερωρίες αυτές, είναι στην πραγματικότητα θέσεις εργασίας για τους συναδέλφους μας αναπληρωτές που χρόνια τώρα παλεύουν κάθε χρόνο για το...
Εκπαιδευτικοί: Υπάρχουν πολλά κενά - Δεν θα δεχθούμε υπερωρίες