υπουργείο παιδείας 2021
Η εκάστοτε διαδικασία των Πινάκων κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτικών εκκινεί σε εύλογο χρόνο με σκοπό την έγκαιρη κατάρτιση τους.

Το ισχύον σύστημα διορισμού των μόνιμων εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, για την κάλυψη των λειτουργικών κενών της εκπαίδευσης, διέπεται από τις διατάξεις ν.4589/2019 (13 Α΄) και, ειδικότερα, τα άρθρα 53 έως και 67 αυτού.

Αρμόδιος φορέας υλοποίησης της διαδικασίας κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, βάσει μοριοδότησης, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) έχει οριστεί η Ανεξάρτητη Αρχή του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού. Το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο (2) σχολικά έτη  διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού το οποίο διατυπώνεται, σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά κλάδο και ειδικότητα.

Με την προκήρυξη καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τη διεξαγωγή της διαδικασίας. (άρθρο 54)

Επιπρόσθετα, με την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 (ΦΕΚ Β΄ 864) κ.υ.α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει1 , ρυθμίστηκε η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα των υποψήφιων για κατάταξη εκπαιδευτικών, η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και καταχώρισης των προσόντων στους ηλεκτρονικούς φακέλους των εκπαιδευτικών που τηρούνται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. 2 .

Περαιτέρω, οι διατάξεις επιβάλλουν τη διασταύρωση των προσόντων που τηρούνται στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αυτά που επικαλούνται οι υποψήφιοι ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π. κατά τη συμμετοχή τους στις οικείες προκηρύξεις της Αρχής.3

Οι υποψήφιοι για διορισμό ή πρόσληψη κατατάσσονται κατά κλάδο και ειδικότητα, καθώς και ανά μουσική ειδίκευση (για τους υποψηφίους των κλάδων ΠΕ79.01 και ΤΕ16), στους ακόλουθους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης, οι οποίοι ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:

α) Πίνακας Α΄(Εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης).

β) Πίνακας Β΄ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ε.Α.Ε.).

γ) Πίνακας Γ΄ (Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) που αναλύεται περαιτέρω σε: αα) Πίνακα Γ1΄ (Ε.Ε.Π.), ββ) Πίνακα Γ2΄ (Ε.Β.Π.). (άρθρο 56)

Οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Α΄, Β΄ και Γ΄ (Γ1΄ και Γ2΄) μπορεί να διορίζονται κατά τη διάρκεια της ισχύος τους, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, σε κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μελών Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π., εφόσον πληρούν τα γενικά προσόντα διορισμού και δεν συντρέχουν στο πρόσωπό τους κωλύματα διορισμού στο Δημόσιο.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Οικονομικών καθορίζεται ο αριθμός των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που πρόκειται να καλυφθούν, κατά κλάδο και ειδικότητα ή ειδίκευση.

Τέλος, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται ο αριθμός, κατά κλάδο και ειδικότητα ή ειδίκευση, καθώς και περιοχή διορισμού, των θέσεων που πρόκειται να καλυφθούν και καλούνται οι υποψήφιοι που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες να υποβάλουν δήλωση προτίμησης για μόνιμο διορισμό σε συγκεκριμένες περιοχές διορισμού, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία που ορίζεται στην ίδια απόφαση.

Η ανωτέρω δήλωση προτίμησης υποβάλλεται άπαξ και είναι αμετάκλητη (άρθρο 62). Κατά τη διάρκεια ισχύος τους, οι αξιολογικοί πίνακες κατάταξης δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία.

δ. Στις διατάξεις του άρθρου 61 ορίζεται ότι: « Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν ένσταση κατά των ανωτέρω πινάκων σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από την επομένη της ανάρτησής τους στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π., σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις οικείες περί Α.Σ.Ε.Π. διατάξεις. 3. Ύστερα από τον έλεγχο των ενστάσεων, καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Α΄, Β΄ και Γ΄ (Γ1΄ και Γ2΄), καθώς και ο τελικός επικουρικός αξιολογικός πίνακας της παραγράφου 4 του άρθρου 58, οι οποίοι δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σύμφωνα με την περίπτωση ιε΄ της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 (Α΄131).»

Συνεπώς, υποψήφιοι που δεν συμμετείχαν εξαρχής στη διαδικασία κατάταξης, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στο Α.Σ.Ε.Π. μέσα στην αποκλειστική προθεσμία της οικείας προκήρυξης και δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα προσόντα τους στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, και, ακολούθως, δεν κατετάγησαν στους πίνακες που καταρτίστηκαν από το Α.Σ.Ε.Π., οφείλουν να αναμένουν να συμμετάσχουν σε επόμενη διαδικασία κατάταξης.

Ομοίως, εκπαιδευτικοί που συμπεριελήφθησαν στους αξιολογικούς πίνακες και απέκτησαν νέα προσόντα ή προϋπηρεσία ή μόρια από κοινωνικά κριτήρια μετά τη δημοσίευση αυτών δεν δύνανται να τα αξιοποιήσουν παρά μόνο σε επόμενη διαδικασία κατάταξης.

Η εκάστοτε διαδικασία κατάταξης εκκινεί σε εύλογο χρόνο με σκοπό την έγκαιρη κατάρτιση των αξιολογικών πινάκων κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών.

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, καθίσταται σαφές ότι η όλη διαδικασία κατάταξης σε αξιολογικούς πίνακες με σειρά προτεραιότητας των υποψήφιων εκπ/κών διενεργείται από το ΑΣΕΠ, συνεπώς, η ανανέωση πινάκων πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού ανά έτος με βάση τα νέα κριτήρια των υποψηφίων θα συνεπάγετο την εκκίνηση νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία όμως, λόγω του μεγάλου αριθμού των αιτούντων, δεν θα ήταν δυνατό να ολοκληρωθεί εγκαίρως, πριν την έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων του επόμενου σχολικού έτους.

Σε καμία, δε, περίπτωση δεν θα ήταν δυνατό να αναμορφωθούν οι ήδη εκδοθέντες πίνακες, με προσθήκη νέων δικαιολογητικών, χωρίς τον έλεγχο της αρμόδιας Αρχής.

Και τούτο, διότι, η υποχρέωση της Διοίκησης να διαφυλάττει τη διαφάνεια στις διαδικασίες των προσλήψεων, σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα των βαθμολογικών κριτηρίων και αντίστοιχων δικαιολογητικών που ορίζει ο νέος νόμος για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών σε πίνακες, βάσει προτεραιότητας, με αρμόδιο φορέα το ΑΣΕΠ (ν.4589/2019), επιτάσσουν τη διασφάλιση του απαιτούμενου χρόνου ακριβώς για α) τον έλεγχο των όποιων επικαλούμενων από τους υποψηφίους κριτηρίων και αποδεικτικών, τόσο από εξουσιοδοτημένο προσωπικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης [υπ’ αριθμ. 37693/Ε1/8-3-2019-(Β΄ 864) κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Διοικητικής Ανασυγκρότησης], όσο και από την αρμόδια Αρχή και β) την οριζόμενη με το άρθρο 61 του ν. 4589/2019 διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων από το ΑΣΕΠ.

Κατά συνέπεια, η διατήρηση των αξιολογικών πινάκων ως ισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προφανώς προβλέφθηκε από τον νομοθέτη προκειμένου να διασφαλίζεται αφενός η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης με μόνιμο διορισμό ή πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού και αφετέρου η ακεραιότητα και η διαφάνεια της διαδικασίας. Καθίσταται, επίσης, σαφές ότι η διαφάνεια στις προσλήψεις στο δημόσιο είναι αλληλένδετη με την αξιοκρατία, την οποία οι ίδιοι οι πολίτες έχουν αναδείξει ως βασική Αρχή του Συντάγματος, συνεπώς, ως βασική αρχή λειτουργίας του κράτους, την οποία η Διοίκηση οφείλει να υπηρετεί και να διασφαλίζει.

Σημειώσεις

1. Με την υπ΄αριθμ, 33591/ΓΔ5/24-03-2022 (ΦΕΚ Β΄1507) κ.υ.α. ορίστηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών των υποψηφίων.
2. Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.)
3. Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και την παρ. 5 του άρθρου 1 την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08- 03-2019 κοινής υπουργικής απόφασης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

happines_k.jpg
Tι σημαίνει το να είσαι «ντελουλού»;
Η έκφραση αρχικά περιστρεφόταν γύρω από το κομμάτι των ερωτικών σχέσεων και γύρω από την ισχυρή πεποίθηση ότι κάποιος ενδιαφέρεται για σένα, ακόμη κι...
Tι σημαίνει το να είσαι «ντελουλού»;
smartphone-sleep.jpg
Ύπνος: Ποιες συνήθειες μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα με ακανόνιστες συνήθειες ύπνου είχαν 26% υψηλότερο κίνδυνο σοβαρών καρδιαγγειακών προβλημάτων σε σύγκριση με...
Ύπνος: Ποιες συνήθειες μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού
Κυριάκος Πιερρακάκης
Υπουργείο Παιδείας: Όταν το βάθεμα της εκπαιδευτικής ανισότητας ονομάζεται «ευκαιρίες»
Η συνολική εικόνα που διαμορφώνεται δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει τα χρόνια προβλήματα των σχολείων, όπως οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι κακές...
Υπουργείο Παιδείας: Όταν το βάθεμα της εκπαιδευτικής ανισότητας ονομάζεται «ευκαιρίες»