pierrakakis
Το ακούτε; Οσοι διαμαρτύρεστε για τις συγχωνεύσεις που οδηγούν σε τάξεις υπερπληθυσμού, σε μετακινήσεις μαθητών και τεχνητές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, κάνετε «υπερβολικό ακτιβισμό»...

Οι συγχωνεύσεις γίνονται ... «για να μπορέσουν οι μαθητές να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και την καλύτερη δυνατή παιδεία», είπε προχτές σε συνέντευξή του ο Υπουργός Παιδείας σε μια προσπάθεια δικαιολόγησης των αδικαιολόγητων.

Και προσπαθώντας να δικαιολογήσει την επίθεση των ΜΑΤ με χημικά κατά των γονιών και εκπαιδευτικών που είχαν πάει προχτές να διαμαρτυρηθούν στο υπουργείο του κι εκείνος αρνήθηκε να τους δει, είπε το απίθανο:

«Δεν χρειάζεται καμία υπερβολή και κανένας υπερβολικός ακτιβισμός, η πόρτα του γραφείου μου είναι ανοιχτή. Υπήρξε μια επιχειρησιακή αντιμετώπιση της Αστυνομίας όταν διαπίστωσε ότι υπήρξε μια είσοδος στο Υπουργείου που δεν θα έπρεπε να έχει γίνει»! 

Παράνοια και εξωραϊσμός...

Το ακούτε; Οσοι διαμαρτύρεστε για τις συγχωνεύσεις που οδηγούν σε τάξεις υπερπληθυσμού, σε μετακινήσεις μαθητών και τεχνητές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών, κάνετε «υπερβολικό ακτιβισμό». Και η πόρτα του κ.Πιερρακάκη είναι ανοικτή, παρότι τα ΜΑΤ ψέκασαν γονείς και εκπαιδευτικούς ακριβώς επειδή η πόρτα του ΔΕΝ ήταν ανοικτή... Κι αυτό ονομάζεται «επιχειρησιακή αντιμετώπιση». Δηλαδή, παράνοια... Η καλύτερα, εξωραϊσμός των λέξεων, μπας και δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα.

Τι σημαίνει εξωραϊσμός; Σημαίνει έως και απόκρυψη στοιχείων για να βγάλουμε το συμπέρασμα που μας βολεύει. Για να κατευνάσει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που έχουν βγει «στα κάγκελα», ο κ.Πιερρακάκης πρόσθεσε ότι «έχουμε 200.000 εκπαιδευτικούς και σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό που έχουμε το κλάσμα καταλήγει να είναι 8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ξέρετε είναι; Είναι 12,1. Δηλαδή η Ελλάδα έχει πολύ καλύτερο μέσο όρο σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρώπης».

Δεν είπε ψέματα, όμως ούτε είπε την αλήθεια.

Γιατί «ξέχασε» να προσθέσει ότι η Ελλάδα, αντίθετα με την υπόλοιπη Ευρώπη, έχει δυσπρόσιτα σχολεία και νησιωτικές περιοχές, δηλαδή αγνόησε καθοριστικούς παράγοντες όπως, π.χ., το γεωγραφικό ανάγλυφο της χώρας (80% του εδάφους χαρακτηρίζεται ορεινό, ενώ παράλληλα υπάρχουν 165 κατοικούμενα νησιά) και την ύπαρξη ολιγοθέσιων σχολείων ανά την επικράτεια, που καλύπτουν τις μορφωτικές ανάγκες δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών. Και επίσης «ξέχασε» ότι στην Ευρώπη τα σχολεία έχουν διοικητικούς υπαλλήλους, ενώ εδώ ένα μεγάλο τμήμα εκπαιδευτικών απασχολείται σε διοικητικές εργασίες (σε υπουργείο και διευθύνσεις εκπαίδευσης ελλείψει διοικητικών υπαλλήλων)

Η αλήθεια: Τμήματα με 27 και 30 μαθητές και παιδιά που αναγκάζονται να αλλάξουν σχολείο ή αντικείμενο σπουδών...

Η αλήθεια για τις συγχωνεύσεις όμως, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτά που λέει ο κ.Πιερρακάκης περί εξορθολογισμού και άλλα «εξωραΪσμένα».

Η αλήθεια είναι η εξής, όπως την αναφέρει, ενδεικτικά,η Ομοσπονδία Γονέων Πελοποννήσου:

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στο νομό Λακωνίας συγχωνεύονται 10 διαφορετικές τάξεις σε 7 σχολεία, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η ίδια κατάσταση επικρατεί σε όλες τις βαθμίδες, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Μία άλλη πτυχή των προθέσεων της κυβέρνησης είναι αυτό που δρομολογείται σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπου αντί στις Α’ τάξεις να δημιουργήσει 2 τμήματα 15 π.χ. μαθητών (δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε για τη σημασία των μικρών τμημάτων σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία της ζωής ενός παιδιού), δημιουργεί ένα τμήμα 25 μαθητών και τα «περισσευούμενα» τα μετακινεί σε άλλα σχολεία!

Μια τέτοια ενέργεια είναι τουλάχιστον απαράδεκτη, αφού δημιουργεί ακόμα περισσότερα πολυπληθή τμήματα  και μάλιστα σε περιπτώσεις τάξεων με γνωματεύσεις μαθητών, το οποίο δυσχεραίνει το έργο του εκπαιδευτικού και στερεί από τα παιδιά μας την ισότιμη εκπαίδευση με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες του/της καθενός/μιάς. 

Επίσης, σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι μαθητές που «περισσεύουν» μετακινούνται σε όμορα σχολεία! Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά, στερώντας τους ακόμη το δικαίωμα να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την  μετακίνησή τους.

Ο στόχος είναι κατανοητός σε όλους. Λιγότερες προσλήψεις, μικρότερο το κόστος για την εκπαίδευση. Καταλαβαίνουμε όλοι μας τι σημαίνει τμήμα με 25 ή με 22 μαθητές, όπου υπάρχουν γνωματεύσεις. Τι σημαίνει ένα παιδί δημοτικού να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, επειδή περισσεύει.

Εξαναγκάζουν μαθητές να μέχρι και να μετακομίσουν...

Η αλήθεια είναι επίσης η ακόλουθη:

ΕΠΑΛ Δραπετσώνας

Καταργείται ο Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού στη Β’ Λυκείου. Καταργείται ο Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας στη Β Λυκείου. Καταργείται ο Τομέας Δομικών Έργων στη Β’ Λυκείου. Ο Τομέας αυτός (Β’ Λυκείου) δεν θα προσφέρεται πλέον σε κανένα ΕΠΑΛ του Πειραιά, αφού καταργήθηκε και στο ΕΠΑΛ της Νίκαιας. Καταργείται η ειδικότητα ιατρικών εργαστηρίων στη Γ’ Λυκείου και πλέον δεν θα υπάρχει πουθενά στον Πειραιά, αφού καταργήθηκε και από το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά. Καταργείται η ειδικότητα του βοηθού νοσηλευτή στη Γ’ Λυκείου. Καταργείται και η ειδικότητα του Τεχνικού Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής. Στο σχολείο αυτό κόβουν 3 Τομείς (!) και 3 Ειδικότητες (!). Το σχολείο συρρικνώνεται δραματικά!

ΕΠΑΛ Αίγινας

Καταργείται η ειδικότητα του Υπαλλήλου Οικονομικής Διοίκησης στον Τουρισμό, με αποτέλεσμα 3 μαθητές να αδυνατούν να πάρουν απολυτήριο! Στην Αίγινα, ως γνωστόν, υπάρχει ένα και μοναδικό ΕΠΑΛ. Το ΥΠΑΙΘΑ και η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, προφανώς συστήνουν στα παιδιά αυτά και στις οικογένειές τους, να μετακομίσουν!

ΕΠΑΛ Γαλατά Τροιζηνίας

Στο Γαλατά επίσης δεν έχει ακόμα εγκριθεί η ειδικότητα βοηθός νοσηλευτή με 4 μαθητές. Αν δεν εγκριθεί, τα παιδιά αυτά για να πάρουν απολυτήριο θα πρέπει να μετακινηθούν ... 80 χιλιόμετρα, στο ΕΠΑΛ Άργους.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στα κατηργημένα τμήματα δεν επιτρέπεται καν από το ΥΠΑΙΘΑ να γίνουν εγγραφές, την ώρα που μαθητές/μαθήτριες, πολλές φορές εργαζόμενοι/ες, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον! Αν υπολογιστούν μόνο όσοι/όσες μαθητές/μαθήτριες δεν πρόλαβαν να εγγραφούν, χωρίς να υπολογίζουμε τους παραπεμπόμενους/ες για επαναληπτική εξέταση τον Σεπτέμβριο ή τις μεταγραφές, που γίνονται αυτή την περίοδο κάθε σχολικό έτος, πολλά τμήματα θα συμπληρώνονταν και δεν θα εμφανίζονταν σαν “ολιγομελή”.

Η κατάσταση αυτή χτυπά βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών, που στερούνται την ειδικότητα που επιθυμούν ή αναγκάζονται να μετακινηθούν πολύ μακριά από το σπίτι τους, στην άλλα μεριά του Πειραιά για να τη βρουν! Μοιραία, οδηγούνται στην παραίτηση και την απογοήτευση. Ταυτόχρονα, δημιουργεί στρατιά “υπεράριθμων” εκπαιδευτικών (που καλούνται να βρουν σχολείο μέσα σε 2 μέρες, χωρίς πολλές φορές να υπάρχει), ενώ θα οδηγήσει στην κατάργηση υποδιευθυντών και Τομεαρχών, δυσχεραίνοντας τη λειτουργία των σχολείων.

Βάζουν βίαιο φρένο στα όνειρα των μαθητών

Η αλήθεια είναι επίσης αυτή:

Στην Κέρκυρα, Προωθείται η συγκρότηση των τμημάτων να γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα, με μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, με μετακινήσεις μαθητών Β’ και Γ’ Λυκείου σε όμορες σχολικές μονάδες, με κατάργηση της παράλληλης και τμημάτων ένταξης, με υποχρεωτικές μετακινήσεις στη 2η ξένη γλώσσα. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται. Μόνο στη ΔΔΕ Κέρκυρας και χωρίς να έχουμε όλα τα στοιχεία στα χέρια μας, με έγγραφο στις 20/8/24 κόβονται 18 τμήματα Γενικής Παιδείας και 19 τμήματα Πληροφορικής – Τεχνολογίας, χωρίς να λογαριάζουμε τις βίαιες αλλαγές που θα γίνουν στη 2η ξένη γλώσσα στα Γυμνάσια, αφού το κόψιμο των τμημάτων Γ.Π., οδηγεί και σε κόψιμο τμημάτων Γαλλικών – Γερμανικών.

Αντίστοιχη εικόνα  υπάρχει και στα ΕΠΑΛ. «Κόψιμο» του τομέα Δομικών Έργων στη Β΄ Λυκείου του Πρότυπου ΕΠΑΛ και 6 τμήματα Ειδικοτήτων στη Γ΄ Λυκείου και στα 4 ΕΠΑΛ του νησιού. Δε νοιάζονται καν που οι ηλεκτρονικές εγγραφές συνεχίζονται μέχρι την Πέμπτη και δεκάδες παιδιά δεν έχουν ακόμα γραφτεί στα σχολεία τους, που αν κοπεί η ειδικότητα των παιδιών, αυτά θα πρέπει να εγκαταλείψουν τις επιθυμίες τους και να ακολουθήσουν άλλη ειδικότητα από αυτή που θέλουν, αφού είναι μοναδικές σε κάθε σχολείο. Βάζουν βίαιο φρένο στα όνειρα των μαθητών και καταπατούν -για μια ακόμα φορά- τα μορφωτικά τους δικαιώματα!

Κι αυτή ακολούθως, αλήθεια είναι:

Στο 2ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου, λενε οι γονείς, έχει 2 βασικές ειδικότητες στο Τομέα Υγείας οι οποίες δεν υπάρχουν σε όμορα σχολεία. Με αποτέλεσμα να έρχονται σε αυτό παιδιά από διάφορα σημεία της Αττικής (από Θρακομακεδόνες μέχρι Μαρκόπουλο). Οι ειδικότητες αυτές είναι Β. Νοσηλευτή και  Β. Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων. Μετά λύπης μας χθες εκτάκτως ενημερωθήκαμε για την επικείμενη κατάργηση των ειδικοτήτων αυτών οι οποίες αποτελούν και βασικό κορμό του σχολείου μας. Οι γονείς  επισημαίνουν ότι:

«Α) Τα 2/3 των μαθητών του σχολείου μας και το 1/2 των μαθητών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων είναι με Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών και οι οδηγίες του ΚΕΔΑΣΥ θεωρούν αναγκαίο να παρέχεται υποστηρικτικό πλαίσιο από το σχολείο σε αυτούς τους μαθητές.

Β) Θεωρούμε ανεπίτρεπτο να αναγκάζονται μαθητές της Γ Λυκείου λίγο πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον ή ακόμα  και ειδικότητα.

Γ) Οι ειδικότητες Β. Νοσηλευτή και  Β. Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων δεν υπάρχουν σε όμορα σχολεία με αποτέλεσμα οι ανήλικοι μαθητές να αναγκαστούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με ΜΜΜ  προκειμένου να βρουν την ειδικότητα τους σε άλλο σχολείο.

Δ) Η βίαια αλλαγή ενός σχολικού περιβάλλοντος δημιουργεί αναστάτωση και εμπόδια στην εύρυθμη λειτουργία και  στον προγραμματισμό κάθε οικογένειας που έχει οργανώσει την ζωή της βάσει τα ενδιαφέροντα και της ανάγκες των παιδιών τους.

Τέλος γνωρίζουμε ότι η εικόνα των εγγεγραμμένων μαθητών είναι πλασματική, διότι υπάρχουν ακόμα πολλοί μαθητές που θέλουν να εγγραφούν στην Β φάση και δεν τους το επιτρέπει το σύστημά.

Βάσει όλων αυτών ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΥΤΑΝΕΥΣΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ και θα εισηγηθείτε την κατ’ εξαίρεση λειτουργία των ειδικοτήτων Β. Νοσηλευτή και  Β. Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων για το 2ο ΕΠΑΛ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ, όπως έχει γίνει εξάλλου ήδη και σε άλλα ΕΠΑΛ της Β’ Αθήνας».

«Εξοντώνουν» μαθητές ειδικής αγωγής...

Αλήθεια είναι ακόμα αυτό που καταγγέλλουν με ανακοινώσεις τους οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, και οι Αιρετοί εκπρόσωποι των Εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ, με άλλη όμοια ανακοίνωση καθώς και το σύνολο των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών παρατάξεων, ζητώντας όλοι τους την ανάκληση της σχετικής εγκυκλίου συγχωνεύσεων.

Τα σχολεία που υφίστανται αυτήν την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τα πολυπληθέστερα τμήματα πλέον είναι τα ακόλουθα:

  1. Δημοτικό Σχολείο Καλλονής

  2. 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

  3. Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας

  4. Δημοτικό Σχολείο Βαρειάς

  5. Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

  6. Δημοτικό Σχολείο Μούδρου Λήμνου

  7. 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας

«Οι μαθητές Ειδικής Αγωγής, που είναι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, όπως αυτές έχουν διαγνωσθεί από το ΚΕΔΑΣΥ, τα ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Τμήματα των Δημοσίων Νοσοκομείων, μετά την ολομέτωπη επίθεση της Κυβέρνησης την προηγούμενη χρονιά και την απόφαση της να μειώσει την παράλληλη στήριξη αυτών των μαθητών, οδηγώντας τις απελπισμένες οικογένειες στην πρόσληψη ιδιωτών - εκπαιδευτικών, που παρέχουν παράλληλη στήριξη μέσα στα Δημόσια Σχολεία με δαπάνες της οικογένειας, ιδιωτικοποιώντας την εκπαίδευση αυτής της ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας μαθητών, προσθέτοντας άλλο ένα αρνητικό πρόσημο στην κοινωνική πολιτική της, εφέτος δέχονται και δεύτερο πλήγμα, αφού η Εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα, ορίζει ότι ο ελάχιστος αριθμός των 4 μαθητών ανά τμήμα των Ειδικών Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών Σχολείων θα αφορά μόνο “εξαιρετικές περιπτώσεις”», τονίζει σε ερώτησή του προς τον κ.Πιερρακάκη στη Βουλή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ.Παναγιώτης Παρασκευαΐδης.

Αυτά είναι η αλήθεια, κι όχι οι ανέξοδες ατάκες για εσωτερική κατανάλωση περί «υπερβολικών ακτιβισμών» και «καλών μέσων όρων»

Οπότε δεν αρκεί να είναι ...ανοικτό το γραφείο του κ.Πιερρακάκη, πρέπει και να μην είναι κλειστή η εξώπορτα του Υπουργείου. Και κυρίως να μην είναι κλειστά τα αυτιά των αρμοδίων στις φωνές απόγνωσης γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Τι προβλέπεται για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα όταν φοιτούν και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία;
Πότε ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο
Τι προβλέπεται για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα όταν φοιτούν και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία;
kefalonia
Πώς βρήκε στέγη μια δασκάλα στην Κεφαλονιά μετά τους σεισμούς του 1953...
Ο παππούς δεν σκέφτηκε "και τί με κόφτει εμένανε", αφού τα παιδιά του είχαν ξεσκολίσει. Η δασκάλα έπρεπε κάπου να μείνει.
Πώς βρήκε στέγη μια δασκάλα στην Κεφαλονιά μετά τους σεισμούς του 1953...