Καλεσμένη στην εκπομπή βρέθηκε η Ζέττα Μακρή και μίλησε για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία αλλά και για τους γονείς και εκπαιδευτικούς που αντιδρούν.
«Τα σχολεία ανοίγουν φέτος υπό καλύτερες συνθήκες», τόνισε στο OPEN και την εκπομπή Ώρα Ελλάδος η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή. «Με διορισμένους εκπαιδευτικούς, με τους αναπληρωτές στη θέση τους, με τα βιβλία από τις αρχές του καλοκαιριού, με το ψηφιακό φροντιστήριο, την ψηφιακή τάξη, με το δια ζώσης φροντιστήριο για την Γ΄Λυκείου, με το e-parents, με την πλατφόρμα κατά του μπούλινγκ, με την φιλαναγνωσία, τις δράσεις του ενεργού πολίτη, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τον επαγγελματικό προσανατολισμό», επισήμανε.
Για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων και τις αντιδράσεις
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία και τις αντιδράσεις των γονέων λέγοντας:
«Είμαστε κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης, δεν έχουμε τους περισσότερους μαθητές και η αναλογία μαθητή – εκπαιδευτικού είναι 8,1 στη χώρα ενώ στην Ευρώπη ξεπερνά το 12. Κάθε χρόνο γίνεται ένας εξορθολογισμός. Δυστυχώς, μειώνεται ο μαθητικός πληθυσμός. Το δημογραφικό πλήττει και τους μαθητές. Αφού μειώνεται ο πληθυσμός, αναγκαστικά, ορισμένα τμήματα πρέπει να συγχωνευτούν. Έχουμε 61.000 τμήματα και ούτε 1.600 δεν είναι αυτά που συγχωνεύονται. Στα μεγάλα αστικά κέντρα δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο γιατί οι αποστάσεις και οι συγκοινωνίες είναι εύκολες. Στις περιφέρειες και στις απομακρυσμένες περιοχές γίνεται διαφορετική αντιμετώπιση».
Επίσης, η υφυπουργός επισήμανε πως «ο ανταγωνισμός που υπάρχει στους μαθητές δεν αναπτύσσεται στις πολύ μικρές τάξεις όπως θα έπρεπε. Δεν είναι αντιπαιδαγωγικό» και επισήμανε πως τμήματα με κάτω από 15 μαθητές συγχωνεύονται με άλλα, με τον συνολικό αριθμό μαθητών ανά τμήμα να μην ξεπερνά τους 27.
«Δεν κάνουμε οικονομία, έγιναν διορισμοί και προσλήψεις»
Για τις προσλήψεις και τους διορισμούς εκπαιδευτικών, η κυρία Μακρή ανάφερε: «εκπαιδευτικοί υπάρχουν. Προσλάβαμε και 15.000 αναπληρωτές για τα λειτουργικά κενά που έχουν δημιουργηθεί. Και οι 10.000 διορισμοί αποδεικνύουν πως δεν κάναμε οικονομία αλλά πρέπει να κάνουμε τη σωστή χρήστη του προσωπικού».
Επισήμανε στη συνέχεια πως δεν θα αλλάξουν οι συγχωνεύσεις λόγω των αντιδράσεων αλλά αν δημιουργηθούν λόγοι, όπως η εγγραφή περισσότερων μαθητών.
Για το πρόγραμμα ανακαίνισης σχολείων
Για το πρόγραμμα ανακαίνισης σχολείων «Μαριέττα Γιαννάκου» η κυρία Μακρή είπε πως «οι δήμοι θα καταγράψουν τις ανάγκες που υπάρχουν στα σχολικά κτίρια και αρχές του 2025 θα γίνουν παρεμβάσεις στη σχολική στέγη». Σημειώνεται πως το πρόγραμμα έχει κόστος 250 εκατομμύρια και όπως είπε η υφυπουργός «τώρα βρέθηκαν τα χρήματα».
«Χρειάζεται δράση από την τοπική αυτοδιοίκηση για την στέγη των εκπαιδευτικών»
Για το μεγάλο πρόβλημα της στέγης των εκπαιδευτικών, η κυρία Μακρή ανέφερε πως «υπάρχουν δήμοι, όπως ο δήμος Μυκόνου και την Ύδρας που πήραν κτίρια, τα κατασκευάσανε και είναι διαθέσιμα και για εκπαιδευτικούς και γιατρούς και άλλους δημόσιους υπαλλήλους. Μπορεί σε υπάρξει συνεργασία ώστε να ανακουφιστούν όλοι οι υπάλληλοι. Χρειάζεται συνεργασία, ανταπόκριση και ευαισθησία από τους δήμους. Δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου, χρειάζεται δράση από την τοπική αυτοδιοίκηση».
Από το 2025 τα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και το πότε θα έρθουν στην Ελλάδα, απάντησε πως «το 2025 και μετά. Εκδηλώνεται ενδιαφέρον, βολιδοσκοπούν και βολιδοσκοπούμε κάποιους. Δεν θα αποφασίσει το υπουργείο ποιοι θα έρθουν. Είναι αρμόδια η ΕΘΑΑΕ όμως εμείς βάλαμε τις προδιαγραφές και έχουμε έντονο ενδιαφέρον»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη