Η κατάργηση σχολικών τμημάτων και ο τριπλασιασμός του κόστους της Μεταφοράς Μαθητών - Η περίπτωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της Μεταφοράς Μαθητών στη ΠΕ Καρδίτσας με κόστος 18.600.000,00 € με φπα για (2 ) δύο έτη .
Ενώ η Κυβέρνηση καταργεί σχολικά τμήματα και μετακινεί αναγκαστικά μαθητές για να μειώσει το κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης υποβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο την ποιότητα της προσφερόμενης δημόσιας εκπαίδευσης, την ίδια στιγμή διαθέτει ή καλύτερα χαρίζει εκατομμύρια ευρώ στα ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ και ΑΣΤΙΚΑ ΚΤΕΛ, σε σωματεία ταξί και ιδιώτες μεταφορείς για την μεταφορά των μαθητών και μάλιστα κάτω από αμφισβητούμενες συνθήκες ασφάλειας των μαθητών.
Γνωρίζει άραγε ο κ. Υπουργός και η διοίκηση του ΥΠΑΙΘ ποιο είναι το ετήσιο κόστος της μεταφοράς μαθητών στην Ελλάδα και πόσο θα αυξηθεί μετά την αναγκαστική μετακίνηση χιλιάδων μαθητών, με ποιές προδιαγραφές ασφάλειας μεταφέρονται καθημερινά οι έλληνες μαθητές.
Υπάρχει άραγε, κάποια μελέτη του Υπουργείου που να δείχνει με συγκεκριμένα οικονομικά δεδομένα πόσα χρήματα εξοικονομούνται με την κατάργηση σχολικών τμημάτων σε έναν Νομό και παράλληλα πόσο αυξάνει το κόστος της μεταφοράς μαθητών ετησίως ανά περιφερειακή ενότητα και εάν τελικά το συνολικό πόσο που εξοικονομείται είναι το ίδιο με το επιπλέον που ξοδεύεται στις μεταφορές μαθητών, ποια είναι η καλύτερη και η πιο ασφαλής επιλογή για την εκπαίδευση χιλιάδων παιδιών.
Δυστυχώς δεν τους ενδιαφέρει η εξοικονόμηση πόρων στην Εκπαίδευση όπως ισχυρίζονται αλλά η διανομή των πόρων αυτών σε φίλους και ψηφοφόρους του κόμματος μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας της Μεταφοράς Μαθητών με ορίζοντα πάντα την νίκη στις Εθνικές Εκλογές, άλλωστε αυτή είναι η πραγματική βάση, πάνω στην οποία δομούνται τα πάντα στην Ελλάδα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την περίπτωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της Μεταφοράς Μαθητών στη ΠΕ Καρδίτσας με κόστος 18.600.000,00 € με φπα για (2 ) δύο έτη- 2023-20204 και 2024-2025 ( Η πηγή είναι από τη δημοσίευση του ηλεκτρονικού δημοσιογραφικού ιστότοπου karditsalive news στις 27 Αυγούστου 2023 που αναδημοσίευσε στοιχεία της Διακήρυξης του Διαγωνισμού που προκήρυξε η ΠΕ Καρδίτσας).
Η ΠΕ Καρδίτσας είχε πάνω από 10 χρόνια να διενεργήσει διαγωνισμό για τις μεταφορές μαθητών και όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι μεταφορές γινόταν με απευθείας αναθέσεις ή τύπου παρατάσεις συμβάσεων ( πως είναι δυνατόν να υπάρχουν παρατάσεις πάνω από 10 χρόνια μιας σύμβασης όταν μεταβάλλεται το αντικείμενο της σύμβασης αυτής αλλά και το συμβατικό κόστος της ; ).
Χωρίς να υπάρχει τεχνική έκθεση από ομάδα εισηγητών που μελέτησε και σχεδίασε τις διαδρομές και όρισε τα προτεινόμενα δρομολόγια για να καθοριστεί το κόστος του Διαγωνισμού, με μια σύμβαση με το ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ υπερτιμημένη κατά 2.500.000,00 € ανά έτος, με συνεχείς κατατμήσεις Δρομολογίων και απευθείας αναθέσεις δρομολογίων με υψηλό τίμημα σε κομματικούς φίλους και γνωστούς ψηφοφόρους μέσα από μια διαδικασία που περνά από πολιτικά γραφεία, κομματικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης, και άλλους μικροπαράγοντες της τοπικής πολιτικής σκηνής, ένας διαγωνισμός που εάν είχε γίνει μελέτη, υπήρχε σχεδιασμός δρομολογίων και είχε προκηρυχθεί κανονικά δεν θα έπρεπε να κοστίζει παραπάνω από 3.500.000,00 € με φπα ανά έτος ( βάσει συγκριτικών στοιχείων με την ΠΕ Τρικάλων που μεταφέρουν σχεδόν τον ίδιο αριθμό μαθητών )έφτασε στην ΚΑΡΔΊΤΣΑ να κοστίζει 9.200.000,00 (με φπα) ανά έτος. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της δαπάνης ότι το κλειστό Γυμναστήριο «Γ. Μπουρούζης »που κατασκευάστηκε πρόσφατα στην πόλη της Καρδίτσας κόστισε μόνον 12.000.000,00€.
Το τραγικότερο δε όλων, δεν είναι το κόστος του Διαγωνισμού στην Καρδίτσα αλλά η παντελής έλλειψη ασφάλειας των μαθητών κατά την μεταφοράς τους. Εδώ και μια δεκαετία σε μια πλήρως αδιαφανής διαδικασία αναθέσεων και χάρη στην ασάφεια του νόμου σχετικά με τα δικαιολογητικά ανάθεσης σύμβασης που αφορούν την ασφάλεια της μεταφοράς υπήρξαν σοβαρότατες ελλείψεις στην αναζήτηση δικαιολογητικών ανάθεσης (μόνον τους τελευταίους μήνες, ο φορέας που έχει την αρμοδιότητα αναζητά κάποια δικαιολογητικά ), όπως ΚΤΕΟ οχημάτων, ποινικά μητρώα οδηγών , ζώνες ασφάλειας, συνοδούς σε οχήματα, ασφάλειες οχημάτων για αστική ευθύνη ατυχήματος ανηλίκου κ.λ.π. και από τύχη δεν θρηνήσαμε μέχρι τώρα θύματα. Συνεπώς στην Καρδίτσα, το κράτος πληρώνει εκατομμύρια ευρώ για να παρέχει στους μαθητές μια δημόσια υπηρεσία, την μεταφορά τους σε δομές εκπαίδευσης, υπερκοστολογημένη, χωρίς την τήρηση προδιαγραφών ασφάλειας και εκθέτοντας τις ζωές τους καθημερινά σε κίνδυνο, χωρίς καμιά λογική και σχεδιασμό.
Ας απαντήσει ο κ. Πιερρακάκης γνωρίζει σε πόσες Περιφερειακές Ενότητες διενεργείται ή όχι η διαγωνιστική διαδικασία της μεταφοράς μαθητών; Υπάρχουν τεχνικές μελέτες από ομάδες εισηγητών του Υπουργείου Παιδείας ανά Περιφερειακή Ενότητα που καθορίζουν τα δρομολόγια άρα και το κόστος του Διαγωνισμού ; Υπάρχει σαφής νομολογία που καθορίζει τα δικαιολογητικά ανάθεσης σύμβασης που αφορούν την ασφάλεια των μαθητών κατά την μεταφορά όπως :
-Ειδικά οχήματα με ηλεκτρονική ράμπα για μαθητές ΑΜΕΑ
-Οχήματα τελευταίας δεκαετίας με σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας
-ΚΤΕΟ οχημάτων ανά έτος
-Ασφάλεια οχημάτων ( αστική ευθύνη για ανήλικους )
-Ζώνες ασφάλειας σε όλα τα καθίσματα
-Συνοδός ανά ομάδα 6 μαθητών
-Συνοδός ανά ένα άτομο για κάθε μαθητή ΑΜΕΑ
-Ποινικά Μητρώα οδηγών
-Ετήσιες Ιατρικές Εξετάσεις Οδηγών Οχημάτων.
Γνωρίζει τελικά ο κ. Υπουργός ποιο είναι το ετήσιο κόστος της Μεταφοράς Μαθητών σε εθνικό επίπεδο και πόσο είναι το ετήσιο πoσό που εξοικονομεί από την κατάργηση των Σχολικών Τμημάτων και την μεταφορά των παιδιών σε άλλη σχολική μονάδα ;
.
Β. Π.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη