sxoleia (2)
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Πρόγραμμα αλλαγών στον Ποινικό Κώδικα από την κυβέρνηση - Έρχονται ποινές φυλάκισης χωρίς αναστολή για την βία στα σχολεία

Σε αλλαγή του Ποινικού Κώδικα προσανατολίζεται η κυβέρνηση φέρνοντας ακόμη πιο αυστηρές ποινές σε μαθητές - ανηλίκους μετά την έκρηξη κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα. 

Αυτό συζητιέται σήμερα Δευτέρα στο υπουργικό Συμβούλιο, όπου και αναμένεται να τεθεί επί τάπητος το ζήτημα ισχυροποίησης των μέτρων με στόχο τη μείωση των περιστατικών βίας στα σχολεία.

Στο ζήτημα εμπλέκονται αρκετά υπουργεία, αλλά και οι αστυνομικές αρχές. Αυτό που θεωρείται βέβαιο είναι ότι μέσα στο άμεσο χρονικό διάστημα, θα ληφθούν μέτρα και σε νομικό επίπεδο και θα γίνουν πολύ πιο αυστηρές οι ποινές για ανήλικους που έχουν παραβατική συμπεριφορά στα σχολεία.

Μάλιστα, τα παιδιά, αλλά και οι γονείς τους θα αντιμετωπίζουν ακόμη και ποινές προφυλάκισης χωρίς αναστολή.

Τα δύο κομβικά σημεία ως προς την προφυλάκιση χωρίς αναστολή, είναι:

Η «οπλοκατοχή» μαθητή (σ.σ. ακόμη και κάποιο αιχμηρό αντικείμενο, μαχαίρι, σουγιάς), αλλά και το εάν ο ανήλικος έχει καταφύγει κατ' επανάληψη στη χρήση βίαιης συμπεριφοράς.

Αυτά τα δύο κομβικά σημεία θα ανοίγουν πιο εύκολα τον «δρόμο» για την προφυλάκιση παιδιών, χωρίς αναστολή, όπως έγινε μέσα στο καλοκαίρι και με τη συμμετοχή σε εμπρησμούς.

Τρομακτικές διαστάσεις της βίας ανηλίκων

Η βία ανάμεσα στους ανηλίκους έχει ξεπεράσει κάθε όριο, όπως αναφέρθηκε στην εκπομπή MEGA από την ψυχολόγο Ελπίδα Παναγιωτουνάκου, υποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα πολυδιάστατο θέμα. Όπως δείχνουν δεδομένα της ΕΛΑΣ, τα περισσότερα κρούσματα βίας παρατηρούνται σε περιοχές όπως η Αττική, η Θεσσαλονίκη, η Κρήτη και η Θεσσαλία. Στην Αττική, οι περισσότερες περιπτώσεις καταγράφονται στα βόρεια προάστια (Μαρούσι, Κηφισιά, Αγία Παρασκευή, Χαλάνδρι), στην Αθήνα (Κολωνός και Κυψέλη), καθώς και στα νότια προάστια (Υμηττός, Δάφνη, Ηλιούπολη, Άλιμος, Γλυφάδα).

«Δεν αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα των πράξεών τους»

Η αύξηση της ανήλικης παραβατικότητας μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι δραματική. Στα πρώτα οκτώ μήνες του 2023 σημειώθηκαν 4.875 περιστατικά, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024 καταγράφηκαν 7.180 περιστατικά. Οι συλλήψεις ανηλίκων για σωματικές βλάβες επίσης έχουν διπλασιαστεί, με 383 σε 2023 και 666 το 2024. Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου, επισήμανε ότι πολλοί ανήλικοι δεν συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα των ενεργειών τους και μπορούν ακόμη και να τις εκλαμβάνουν ως «πλάκα». Συχνά, οι γονείς επίσης υποστηρίζουν αυτή τη νοοτροπία, όπως σε περιπτώσεις οπλοχρησίας και οπλοκατοχής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μπαμπινιώτης
Ο Μπαμπινιώτης για το IB στα σχολεία
«Προσωπικά πιστεύω ότι με τέτοιες δήθεν «προχωρημένες» προσεγγίσεις εντυπωσιασμού (ελάχιστα δηλαδή δημόσια σχολεία να μιμηθούν όσα ισχύουν σε λίγα...
Ο Μπαμπινιώτης για το IB στα σχολεία
Φορολογικές ρυθμίσεις
Φορολογικές δηλώσεις 2025: Οι προθεσμίες και οι νέες αλλαγές που πρέπει να γνωρίζετε μέχρι 28 Φεβρουαρίου
Οι βασικές αλλαγές περιλαμβάνουν την εισαγωγή ενός σταθερού χρονοδιαγράμματος για την υποβολή, περισσότερους αυτοματισμούς και μεγαλύτερες εκπτώσεις...
Φορολογικές δηλώσεις 2025: Οι προθεσμίες και οι νέες αλλαγές που πρέπει να γνωρίζετε μέχρι 28 Φεβρουαρίου
αξιολ
Οι εκπαιδευτικοί της Λήμνου αντιδρούν στην επιβολή της αξιολόγησης ενώ τα σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων της εκπαίδευσης και υπογραμμίζουν ότι η αξιολόγηση μόνο δυσκολίες δημιουργεί
Οι εκπαιδευτικοί της Λήμνου αντιδρούν στην επιβολή της αξιολόγησης ενώ τα σχολεία αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις