Συγχωνεύσεις κατά παράβαση της νομοθεσίας, άρνηση μονιμοποίησης νεοδιόριστων: Δύο μέτρα και δύο σταθμά από το Υπουργείο Παιδείας
Εκπαιδευτικοί: Κι αφού το Υπουργείο Παιδείας κόπτεται για την πιστή εφαρμογή της νομοθεσίας, ας εξηγήσει δημόσια γιατί δεν εφαρμόζει εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια τις διατάξεις στην περίπτωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, για μονιμοποίησή τους

Για παράβαση της νομοθεσίας με τις συγχωνεύσεις, ως προς τον μέγιστο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα (άρθρο 50 του ν.4692/2020) όσο και ως προς τη διαδικασία προσδιορισμού των λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες, κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας: Λακεδαίμονος «Ο Πλήθων», Λακωνικής και Μολάων «Γιάννης Ρίτσος».

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, στις περιπτώσεις που συγχωνεύονται/συμπτύσσονται τμήματα της φετινής ΣΤ΄ τάξης, όπως στην περίπτωση του 5ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης αυτό γίνεται κατά παράβαση ακόμα και της ισχύουσας νομοθεσίας.

«Η συγκεκριμένη τάξη αλλά και όλες οι τάξεις των πολυθέσιων Δημοτικών Σχολείων κατατμήθηκαν σε τμήματα όταν ξεπερνούσαν τους/τις 22 μαθητές/τριες στην Α΄ Δημοτικού το σχολικό έτος 2019 – 2020 και έτσι, με χωριστά τμήματα, συνέχισαν έως και τη ΣΤ΄ τάξη το τρέχον σχολικό έτος. Επομένως δεν είναι σύννομη η συγχώνευση/σύμπτυξή τους με οριζόμενο ως μέγιστο αριθμό 25 μαθητών/τριων που επιβάλει με μεταγενέστερη χρονικά τροποποίηση του νόμου το Υπουργείο», σημειώνουν και προσθέτουν:

«Κι αφού το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κόπτεται για την πιστή εφαρμογή της νομοθεσίας, ας εξηγήσει δημόσια γιατί δεν εφαρμόζει εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια τις διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν.3528/2007 στην περίπτωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, για μονιμοποίησή τους με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας, τη στιγμή μάλιστα που έχουν ήδη εκδοθεί δύο δικαστικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, που δικαιώνουν τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς του 2020»

Ολη η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιμένει, επικαλούμενο την ισχύουσα νομοθεσία, στην αντιπαιδαγωγική πολιτική των συγχωνεύσεων/συμπτύξεων τμημάτων, υποβιβασμού και καταργήσεων σχολικών μονάδων, παρά τις έντονες αντιδράσεις που έχουν εκδηλωθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα. Αυτή τη στάση κρατά και κατά τη διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή, όπου έχουν κατατεθεί και συζητηθεί σειρά επερωτήσεων από σχεδόν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης αλλά και στις έγγραφες τοποθετήσεις, όπως η υπ’ αριθμ. 108284/ΥΣ/20.09.2024 απάντηση που δόθηκε σε σχετική επερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής του Νομού κ. Νάγια Γρηγοράκου και είδε το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες.

Ειδικά στο συγκεκριμένο έγγραφο που έχει συντάξει το Γραφείο Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., γίνεται γενική και αόριστη αναφορά στη νομοθεσία τόσο ως προς τον μέγιστο αριθμό μαθητών/τριών ανά τμήμα (άρθρο 50 του ν.4692/2020) όσο και ως προς τη διαδικασία προσδιορισμού των λειτουργικών κενών σε σχολικές μονάδες, χωρίς να δίνεται επί της ουσίας απάντηση στα συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσε με την επερώτησή της η κ. βουλευτής.

Με αφορμή το τελευταίο αυτό έγγραφο, απαντώντας στους νομικούς ισχυρισμούς του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας: Λακεδαίμονος «Ο Πλήθων», Λακωνικής και Μολάων «Γιάννης Ρίτσος», δηλώνουν τα εξής:

  • Το άρθρο 50 του ν.4692/2020 που καθορίζει τον μέγιστο αριθμό νηπίων και μαθητών/τριών σε 25 ανά τάξη/τμήμα και αποτελεί το βασικό επιχείρημα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για το εκτεταμένο κύμα συγχωνεύσεων/συμπτύξεων τμημάτων και υποβιβασμού σχολείων ήταν πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της Ν.Δ. (ο συγκεκριμένος νόμος ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία στις 11/06/2020 εν μέσω πανδημίας). Το συγκεκριμένο άρθρο, δεν τροποποίησε κατ’ ουσίαν τα αντίστοιχα άρθρα 6 και 7 του Π.Δ. 79/2017 (που επίσης καθόριζαν τον μέγιστο αριθμό σε 25), αλλά το άρθρο 74 του ν.4589/2019, με το οποίο είχαν ήδη τροποποιηθεί τα άρθρα 6 και 7 του Π.Δ. 79/2017 (νόμος τροποποιείται μόνο με νόμο). Το άρθρο 74 του ν.4589/2019 καθόριζε τον μέγιστο αριθμό σε Νηπιαγωγεία και τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου σε 22 νήπια και μαθητές/τριές, και είχε άμεση εφαρμογή για τα Νηπιαγωγεία και σταδιακή εφαρμογή για τα Δημοτικά σχολεία από το σχολικό έτος 2019-2020, με ρητή πρόβλεψη στην παράγραφο 8 για κατ’ έτος εφαρμογή μέχρι την ΣΤ΄ Δημοτικού το σχολικό έτος 2024-2025, δηλαδή τη φετινή σχολική χρονιά. Αν δεν είχε τροποποιηθεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ., δε θα μιλούσαμε για συγχωνεύσεις/συμπτύξεις τμημάτων, υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων σήμερα.

  • Με δεδομένο ότι το σχολικό έτος 2019 – 2020 ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τάξη/τμήμα ήταν 22 μαθητές/τριες (σύμφωνα με το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 που ήταν σε ισχύ) στις περιπτώσεις που συγχωνεύονται/συμπτύσσονται τμήματα της φετινής ΣΤ΄ τάξης, όπως στην περίπτωση του 5ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης αυτό γίνεται κατά παράβαση ακόμα και της ισχύουσας νομοθεσίας. Η συγκεκριμένη τάξη αλλά και όλες οι τάξεις των πολυθέσιων Δημοτικών Σχολείων κατατμήθηκαν σε τμήματα όταν ξεπερνούσαν τους/τις 22 μαθητές/τριες στην Α΄ Δημοτικού το σχολικό έτος 2019 – 2020 και έτσι, με χωριστά τμήματα, συνέχισαν έως και τη ΣΤ΄ τάξη το τρέχον σχολικό έτος. Επομένως δεν είναι σύννομη η συγχώνευση/σύμπτυξή τους με οριζόμενο ως μέγιστο αριθμό 25 μαθητών/τριων που επιβάλει με μεταγενέστερη χρονικά τροποποίηση του νόμου το Υπουργείο.

  • Το Π.Δ. 41/2018, Κεφάλαιο Α, άρθρο 5 προβλέπει για την εκπαίδευση 1 άτομο ανά 2 τ.µ. δαπέδου, διευκρινίζοντας ξεκάθαρα ότι: «Ως δάπεδο λαμβάνεται υπόψη το καθαρό εμβαδόν δαπέδου, αφαιρουμένων των σταθερών επίπλων ή και εκθεμάτων…». Με απλά μαθηματικά, για 25 μαθητές/τριες και έναν/μία εκπαιδευτικό απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 26 x 2 = 52 τ.μ. σε μια αίθουσα διδασκαλίας χωρίς έπιπλα. Αν υπολογίσουμε μόνο 13 θρανία (χωρίς καρεκλάκια) και μία έδρα, το ελάχιστο εμβαδόν μιας αίθουσας διδασκαλίας θα έπρεπε να ξεπερνά τα 65 τ.μ., κάτι που στην πράξη ισχύει (αν ισχύει) σε ελάχιστες σχολικές μονάδες στη χώρα. Επομένως η εφαρμογή του άρθρου 50 του ν.4692/2020 που επικαλείται το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αντίκειται στην εφαρμογή του Π.Δ. 41/2018, που αποσιωπά και αφορά στο καίριο ζήτημα της ασφάλειας των νηπίων, των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών εντός του διδακτηρίου.

  • Η αρχή της ισονομίας σύμφωνα με το Σύνταγμα προβλέπει την καθολική εφαρμογή των νόμων. Η εφαρμογή των νομικών διατάξεων για τον μέγιστο αριθμό νηπίων και μαθητών/τριών του άρθρου 50 του ν.4692/2020 ωστόσο, την οποία επιλεκτικά επικαλείται το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δε βρίσκει καθολική εφαρμογή, καθώς εδώ και δύο μήνες οι κυβερνητικοί βουλευτές έχουν επιδοθεί σε «αγώνα δρόμου» να εξαιρέσουν στις εκλογικές τους περιφέρειες, «κατόπιν ενεργειών τους», όσες περισσότερες σχολικές μονάδες μπορούν από τις συγχωνεύσεις/συμπτύξεις ή καταργήσεις τμημάτων, με αποκορύφωμα τους «πανηγυρισμούς» στα κοινωνικά δίκτυα του Α΄ Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για «απόσυρση των σχεδίων συγχώνευσης σχολικών τμημάτων στα Δημοτικά Σχολεία Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας και Σητείας», με επίκληση της νομοθεσίας για την Ειδική Αγωγή, η οποία επίσης δεν εφαρμόζεται καθολικά για τις σχολικές μονάδες της υπόλοιπης χώρας!!!

Κι αφού το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κόπτεται για την πιστή εφαρμογή της νομοθεσίας, ας εξηγήσει δημόσια γιατί δεν εφαρμόζει εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια τις διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 3 του ν.3528/2007 στην περίπτωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, για μονιμοποίησή τους με τη συμπλήρωση της διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας, τη στιγμή μάλιστα που έχουν ήδη εκδοθεί δύο δικαστικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, που δικαιώνουν τους/τις νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς του 2020 και, ειδικά για τη Λακωνία, έχει ληφθεί αντίστοιχη απόφαση – εισήγηση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ) Λακωνίας. Ένα ακόμα στοιχείο που αποδεικνύει την κατ’ επιλογή επιλεκτική επίκληση νομικών διατάξεων για την εφαρμογή της αντιπαιδαγωγικής κυβερνητικής πολιτικής στη δημόσια εκπαίδευση.

Δεδομένου ότι η επιλεκτική εφαρμογή ή η κατά περίπτωση εφαρμογή της νομοθεσίας δεν υφίσταται σε ένα κράτος δικαίου, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας θα συνεχίσουν με κάθε τρόπο, συνδικαλιστικό αλλά και νομικό, τον αγώνα για προάσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της, επιφυλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματος απορρέει από την κείμενη νομοθεσία.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης κι όχι την υποβάθμισή της, ειδικά στην περιφέρεια όπου πέρα από το γράμμα του νόμου οφείλει ένα ευνομούμενο κράτος να λάβει υπόψη και τις ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες που υπηρετεί η λειτουργία μιας ολιγοθέσιας σχολικής μονάδας. Κάτι που δεν έκανε το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στο νομό μας με το κλείσιμο του Νηπιαγωγείου Αγγελώνας και την υποβάθμιση του διθέσιου Δημοτικού Σχολείου Σελλασίας – Θεολόγου – Βουτιάνων σε μονοθέσιο (με 15 μαθητές/τριες, ακριβώς στο όριο που ορίζεται από τη νομοθεσία) παρά τις επανειλημμένες εισηγήσεις στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο των δύο αιρετών εκπροσώπων του κλάδου και παρά το γεγονός ότι και στην περίπτωση αυτή υπάρχει πρόδηλη παράβαση της κείμενης νομοθεσίας για το ελάχιστο εμβαδόν των αιθουσών διδασκαλίας (ΠΔ 41/2018).

Τα Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λακωνίας εκφράζουν την αλληλεγγύη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας του Νομού στην αγωνία των γονέων του Δημοτικού Σχολείου Σελλασίας – Θεολόγου – Βουτιάνων και δηλώνουν την αμέριστη συμπαράσταση στις θέσεις και τις αποφάσεις του οικείου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, όπως αυτές εκφράστηκαν με δημόσια ανακοίνωσή τους και στην προσπάθεια που κάνουν οι γονείς για ανατροπή της παράλογης και αντιπαιδαγωγικής αυτής απόφασης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith.jpg
Υπ. Παιδείας: Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
: με θέμα: «Ορθοδοξία και Ελληνισμός στην Κύπρο - 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή»
Υπ. Παιδείας: Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο
ΜΟΛΥΒΙΑ
Αρνείται να δεχτεί εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η Διευθύντρια Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης
ΟΙΕΛΕ: Αν η κ. Διευθύντρια θέλει να αποδείξει ότι τηρεί τη νομιμότητα και ότι δεν έχει μονομερή στάση υπέρ των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, ας...
Αρνείται να δεχτεί εκπροσώπους των ιδιωτικών εκπαιδευτικών η Διευθύντρια Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης
πανεπιστήμιο αιγαίου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: 18 καθηγητές του στη λίστα των κορυφαίων 2% ερευνητών του κόσμου
Η λίστα περιλαμβάνει 100.000 ερευνητές/τριες από 22 επιστημονικούς κλάδους και 174 υπο-πεδία, οι οποίοι/ες κατατάσσονται σε παγκόσμιο επίπεδο με βάση...
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: 18 καθηγητές του στη λίστα των κορυφαίων 2% ερευνητών του κόσμου