Συγχώνευση 1.000 τμημάτων, με αποτέλεσμα να υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη διασπορά των μαθητών, κάτι το οποίο επέτεινε το πρόβλημα των μετακινήσεων τους, ανέφερε σε επίκαιρη ερώτησή της η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Καλλιόπη Βέττα, η οποία ζήτησε από την Υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, να μικρύνει το ανώτατο χιλιομετρικό όριο για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών και – εναλλακτικά – να ληφθούν πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των περιφερειών και των τοπικών μέσων μαζικής μεταφοράς ώστε να προσφέρουν δωρεάν μετακίνηση στους μαθητές.
Δείτε εδώ αναλυτικά την ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Η Ζέττα Μακρή απάντησε ότι δεν έχουν κλείσει 1.000 τμήματα. «Σε όλη την επικράτεια υπάρχουν εβδομήντα μία χιλιάδες τριακόσια τριάντα έξι (71.336) τμήματα. Από αυτά αυτή τη στιγμή τα τμήματα τα οποία συγχωνεύτηκαν είναι λιγότερα από επτακόσια σαράντα (740)» τόνισε.
Συγκεκριμένα, είπε: «Δεν καταλαβαίνω από πού αντλείτε την πληροφορία ότι χίλια τμήματα έχουν κλείσει. Θα σας πω εγώ, λοιπόν, τον ακριβή αριθμό, αφού σας ενημερώσω ότι κατ’ αρχάς δεν πρόκειται για σχολεία όπως αναφέρετε στην ερώτησή σας, πρόκειται μόνο για τμήματα. Σε όλη την επικράτεια υπάρχουν εβδομήντα μία χιλιάδες τριακόσια τριάντα έξι (71.336) τμήματα. Από αυτά αυτή τη στιγμή τα τμήματα τα οποία συγχωνεύτηκαν είναι λιγότερα από επτακόσια σαράντα (740).
Κι επειδή είναι μια δυναμική διαδικασία, αν τυχόν στην πορεία προκύψουν ανάγκες άλλων ρυθμίσεων, όπως και έγινε, γιατί το Υπουργείο δεν λειτουργεί δογματικά, είναι μια άσκηση που την κάνει κάθε χρόνο, ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας με τους συναδέλφους του εκπαιδευτικούς, διαφοροποιείται ο μαθητικός πληθυσμός, διαφορετικές είναι και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών- κάθε χρόνο γίνεται με ευαισθησία και για εξορθολογισμό και σωστή κατανομή. Να σας ενημερώσω και για τις «πολλές συγχωνεύσεις σχολείων», όπως γράφετε, και όχι τμημάτων. Να σας πω ότι στην Κοζάνη έχουμε 662 τμήματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ξέρετε, κυρία συνάδελφε, πόσα συγχωνεύτηκαν; Συγχωνεύτηκαν 8. Αυτά που συγχωνεύτηκαν είναι τμήματα των ιδίων σχολείων. Κάποιο παιδί δεν φεύγει με τη συγχώνευση να πάει σε άλλο σχολείο, έστω και γειτονικό, έστω και όμορο. Και ξέρετε γιατί; Διότι πράγματι υπάρχει μείωση του μαθητικού πληθυσμού και έγιναν και μετεγγραφές, ζήτησαν οι γονείς τα παιδιά να φοιτήσουν σε άλλο σχολείο και αυτό επιτρέπεται γιατί χωροταξικά ανήκαν εκεί. Άρα, λοιπόν, δεν υπάρχουν ούτε νέες μετακινήσεις από τη συγχώνευση ούτε η δραματική κατάσταση που αναληθώς μάς παρουσιάσατε. Όπως σας είπα και πριν, δεν υπάρχει -και έχω έγγραφη ενημέρωση- μαθητής ή μαθήτρια που να μετακινείται σε απόσταση μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη από την κοινή υπουργική απόφαση. Δεν υπάρχει καμία αναφορά για κάτι διαφορετικό και αυτό περιλαμβάνεται στο έγγραφο που σας έχω πει».
Το «μπαλάκι» στις Περιφέρειες για τη μεταφορά των μαθητών
Για το ζήτημα των μεταφορών μαθητών, η Ζέττα Μακρή, έριξε το «μπαλάκι» στις Περιφέρειες της χώρας.
Ειδικότερα, επισήμανε: «Θα σας πω, λοιπόν, ότι την ευθύνη της μεταφοράς και την αρμοδιότητα της μεταφοράς έχουν αποκλειστικά οι περιφέρειες της χώρας, οι οποίες δεν εποπτεύονται, δεν συνεργάζονται με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά με το Υπουργείο Εσωτερικών. Αναφέρεστε σε μια απόφαση και μάλιστα σε μια χιλιομετρική ρύθμιση την οποία θεωρείτε ανάλγητη, υπερβολική και σε κάθε περίπτωση δυσκολεύει τα παιδιά δυσανάλογα. Να σας πω λοιπόν ότι με νόμο στις αρμοδιότητες των περιφερειών υπάγεται η μεταφορά των μαθητών, όπως σας είπα, από τον τόπο διαμονής φοίτησης, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς των σχολών ειδικής αγωγής, μουσικών, καλλιτεχνικών κλπ.
Για την εφαρμογή του νόμου αυτού, κυρία συνάδελφε, το 2018 εκδόθηκε υπουργική απόφαση. Το 2018 δεν ήταν κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία. Στην υπουργική αυτή απόφαση, που είναι των Υπουργείων Εσωτερικών, το αρμόδιο Υπουργείο που σας είπα, του Υπουργείου Παιδείας, λόγω του ότι αφορά σε μαθητές, Οικονομίας, Μεταφορών και Υποδομών, καθορίστηκαν οι ειδικότεροι όροι και οι κανόνες μεταφοράς των μαθητών. Η τροποποίηση που αναφέρετε στην ερώτησή σας αφορά στο ότι εκεί συμπεριελήφθησαν και τα σχολεία τα πειραματικά, τα πρότυπα και οι μαθητές τους, όχι στη χιλιομετρική απόσταση η οποία ήδη από το 2018 ήταν χίλια διακόσια μέτρα για μαθητές-μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δυόμισι χιλιάδες μέτρα για μαθητές-μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ισχύουν από το 2018. Ρυθμίστηκαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για κάποιον λόγο σοβαρό υποθέτω, και παραμένουν μέχρι τώρα. Άρα, θα μπορούσατε να ανατρέξετε στους τότε υπουργούς για να σας δώσουν κι εκείνοι τη δική τους εξήγηση. Τις χιλιομετρικές αποστάσεις τις καθορίζει, όπως είπα, το Υπουργείο Εσωτερικών που είναι το επισπεύδον Υπουργείο και από την 1-1-2011 δεν εγγράφονται πιστώσεις στον κρατικό προϋπολογισμό του Υπουργείου μας για δαπάνες μεταφοράς μαθητών, προς επίρρωση αυτών που σας λέω για την αρμοδιότητα».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη