Stjohnsschoolmain
Ανακατατάξεις στην ιδιωτική εκπαίδευση στη χώρα μας με επενδύσεις ξένων fundς και εξαγορές

Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσεχές διάστημα, στην Ελλάδα αναμένεται να δημιουργήσει παράρτημα το βρετανικό ιδιωτικό σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης St. John’s School. Τους προσεχείς μήνες, θα οριστικοποιηθεί η επιλογή του ακινήτου που θα φιλοξενήσει το σχολείο, με το χρονοδιάγραμμα έναρξης λειτουργίας να είναι το καλοκαίρι του 2025.

Η Αθήνα θα είναι ο δεύτερος σταθμός για το βρετανικό σχολείο, εκτός Μεγάλης Βρετανίας, δεδομένου ότι διαθέτει παρουσία και στο Χονγκ Κονγκ.

Πρώτη επένδυση ξένου fund σε ελληνικό ιδιωτικό σχολείο

Η δρομολογούμενη επένδυση του St. John’s School είναι σε συνέχεια της κινητικότητας που υπάρχει στο πεδίο των ιδιωτικών σχολείων. Στα μέσα Σεπτεμβρίου, o Inspired Education Group, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους ιδιωτικής εκπαίδευσης στον κόσμο, προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τη Σχολή Μωραΐτη. Η επένδυση στη Σχολή Μωραΐτη αφορά την εξαγορά συμμετοχής στην εταιρεία διαχείρισης των εκπαιδευτηρίων. 

Γενικότερες εξελίξεις στην ιδιωτική εκπαίδευση

Μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις, εξαγορές ή συνεργασίες καταγράφεται από βρετανικά, γαλλικά και αραβικά επενδυτικά κεφάλαια και κατά κύριο λόγο από εταιρείες, πρόσωπα και funds που έχουν εμπειρία και εξειδίκευση στην ιδιωτική εκπαίδευση ενώ στο τελικό στάδιο ή υπό συζήτηση βρίσκονται συμφωνίες για συνεργασίες μεταξύ ομίλων.

Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι η συνεργασία μεταξύ της εισηγμένης Premia Properties με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, η οποία εγκαινιάστηκε με την εξαγορά των εγκαταστάσεων των εκπαιδευτηρίων στον Παράδεισο Αμαρουσίου, στις οποίες ο σχολικός φορέας παρέμεινε μισθωτής, διατηρώντας το δικαίωμα επαναγοράς εντός 15ετίας. Τώρα, οι δύο πλευρές αναζητούν σχολικές μονάδες προς εξαγορά στη Νότια Ελλάδα, με την Premia Properties να επενδύει στα ακίνητα και τα Εκπαιδευτήρια Δούκα να αναλαμβάνουν το εκπαιδευτικό έργο.

Την ίδια στιγμή, υπάρχει έντονη φημολογία για εξαγορά μεγάλου εκπαιδευτικού ομίλου από τη Θεσσαλονίκη. 

Παράλληλα υπάρχουν και οι αναπτύξεις νέων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Πριν από λίγα 24ωρα έγινε γνωστό ότι η Lamda Development υπέγραψε συμβόλαιο αγοραπωλησίας με την εταιρεία Skiti Enterprises Company Limited, συμφερόντων της οικογένειας του εφοπλιστή Γεώργιου Προκοπίου, για την πώληση οικοπέδων προς ανάπτυξη οικιστικών και γραφειακών χώρων όπως επίσης και εκπαιδευτικού ιδρύματος με διεθνές πρόγραμμα, με το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε περίπου 120 εκατ.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα είχαν προχωρήσει  στα τέλη της προηγούμενης άνοιξης σε μνημόνιο συνεργασίας με τη Lamda Development. Πρόκειται για την υπογραφή μακροχρόνιας σύμβασης μίσθωσης, αρχικής διάρκειας 30 ετών με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 30 έτη, μεταξύ της έμμεσης 100% θυγατρικής «Ελληνικό Μ.Α.Ε.» και της εταιρείας «Εκπαιδευτήρια Κωστέα – Γείτονα Α.Ε.» (Costeas-Geitonas School, «CGS»), σύμφωνα με την οποία το CGS θα αναλάβει την ανάπτυξη και λειτουργία ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού ιδρύματος πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης («CGS at The Ellinikon») στην περιοχή Πολεοδόμησης Α-Π4 εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά.

Επενδυτικό ενδιαφέρον ακόμα και για την προσχολική αγωγή

Εξάλλου, είναι χαρακτηριστικό ότι το ενδιαφέρον των επενδυτών δεν εστιάζεται μόνο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στα πρώτα βήματα εν γένει της εκπαίδευσης, σε δομές, δηλαδή, προσχολικής αγωγής, παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στο Financial Report, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών (ΠΟΣΙΠΣ) Άρης Καντάς και ιδιοκτήτης των εκπαιδευτηρίων Καντά στην περιοχή των Βριλησσίων «είναι όντως ιδιαίτερα αυξημένο το ενδιαφέρον επενδυτικών σχημάτων για τα ελληνικά ιδιωτικά σχολεία, καθώς πρόκειται στο σύνολό τους για υγιείς επιχειρήσεις με σταθερή ροή μαθητών, παρά το δημογραφικό ζήτημα. Αυτό που παρατηρούμε, δε, είναι ότι υπάρχει ενδιαφέρον και για την εξαγορά ακόμα και δομών προσχολικής αγωγής, πέρα από εκπαιδευτήρια με δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο. Και αυτό το ενδιαφέρον δεν είναι καταρχήν ελληνικό, αλλά από επενδυτικά σχήματα από το εξωτερικό».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

synodos prytaneon mystras
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Ζήτημα αιχμής αναμένεται να είναι τόσο η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη των ΑΕΙ που θα γίνει κατόπιν προτάσεων των ιδίων των ΑΕΙ αλλά κυρίως της...
Σύνοδος Πρυτάνεων: Τον Μάϊο στη Θεσσαλονίκη η επόμενη - Τι ζητούν τα ΑΕI, τι φέρνει ο Πιερρακάκης
Δίκη Βασίλη Μάγγου
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
Επισημαίνει τη σημασία του κινήματος αλληλεγγύης και τονίζει ότι η υπόθεση αναδεικνύει τις βαθιές παθογένειες του συστήματος, την εγκληματική...
Γιάννης Μάγγος: Η καταδίκη των τριών αστυνομικών ανοίγει μία χαραμάδα για την καταπολέμηση της αστυνομικής βίας
εκπαιδευτικοσ
Ατελείωτος αυταρχισμός: Νέες καθαιρέσεις 4 Διευθυντών και Υποδιευθυντών γιατί συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση...
Ο ΣΕΠΕ Κέρκυρας ζητά να ανακληθεί η καθαίρεση των 4 Δ/ντών και Υπο/ντών στη ΔΕ που συμμετείχαν στην νόμιμα προκηρυγμένη απεργία – αποχή των...
Ατελείωτος αυταρχισμός: Νέες καθαιρέσεις 4 Διευθυντών και Υποδιευθυντών γιατί συμμετείχαν στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση...
παιδί
Πόσοι μικροί άγγελοι πρέπει να πεθάνουν για να κινητοποιηθούμε σαν κοινωνία;
Πόσοι κακοποιημένοι πρέπει να γίνουν κακοποιητές για να πάρει το κράτος μέτρα στο θέμα της πρόληψης;
Πόσοι μικροί άγγελοι πρέπει να πεθάνουν για να κινητοποιηθούμε σαν κοινωνία;