ΕΜΠ
«Το γεγονός ότι τα πτυχία του Παραρτήματος θα είναι πτυχία του ΕΜΠ, με αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα, χωρίς καμία από τις προϋποθέσεις που ισχύουν στο ΕΜΠ, θα αποβεί βλαπτικό και για τη φήμη του ΕΜΠ»

Ηχηρό εσωτερικό «όχι» στην ίδρυση ιδιωτικού Παραρτήματος του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου στην Κύπρο λένε δύο σχολές του ιδρύματος, τονίζοντας ότι πρόκειται επί της ουσίας για την ίδρυση ενός Ιδιωτικού Πανεπιστημίου χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του Ιδρύματος.

Προσθέτουν ότι η ίδρυση του ιδιωτικού Παραρτήματος δεν προσφέρει τίποτα στο ΕΜΠ, το οποίο έχει κατακτήσει, με το μόχθο των διδασκόντων του, των φοιτητών του και των ερευνητών του, περίοπτη θέση στον διεθνή ακαδημαϊκό χώρο.

Πρόκειται για τη σχολή ΕΜΦΕ (εφαρμοσμένων μαθηματικών) και τη σχολή Μεταλλειολόγων - Μεταλλουργών Μηχανικών, οι οποίες μάλιστα δεν περιλαμβάνονται στο σχέδιο του ΕΜΠ για την ίδρυση παραρτήματος στην Κύπρο. Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την ίδρυση 5 σχολών (Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής, Μηχανολόγων Μηχανικών και Ναυπηγών Μηχανικών,  Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών,  Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Υλικών) οι οποίες θα δέχονται σπουδαστές με δίδακτρα.

(Σημειώνουμε ότι το alfavita.gr ζήτησε με ηλεκτρονική επιστολή του προς τον Πρύτανη του ΕΜΠ κ.Ιω. Χατζηγεωργίου να λάβει και να δημοσιοποιήσει όλο το σχέδιο ίδρυσης του Διεθνούς Τεχνικού Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κύπρου, όπως θα ονομαστεί, και αναμένει απάντηση)

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη άνοιξη,  αντιπροσωπεία του Μετσόβιου Πολυτεχνείου βρέθηκε στη Λάρνακα και είχε συναντήσεις τόσο με τον δήμαρχο Λάρνακας, όσο και με άλλους τοπικούς φορείς και παράγοντες της πόλης. Η επιθυμία τους  είναι να δημιουργήσουν παράρτημα με έδρα τη Λάρνακα με πολλές από τις σχολές του Πολυτεχνείου.

Στην αντιπροσωπία, μάλιστα, προτάθηκε χώρος στον οποίο θα μπορούσε να στεγαστεί το παράρτημα του ΕΜΠ. Πρόκειται για το κτήριο του Κοινοτικού Συμβουλίου της Ορόκλινης, η οποία θ’ αποτελεί από το καλοκαίρι γεωγραφικό διαμέρισμα του Δήμου Λάρνακας. Οι μεγάλοι χώροι του σύγχρονου κτηρίου, η τοποθεσία του, καθώς και το γεγονός πως μπορεί να παραχωρηθεί αφού όλες οι δημοτικές υπηρεσίες θα προσφέρονται από τον Δήμο Λάρνακας, ήταν οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή του. Οι κτηριακές εγκαταστάσεις φαίνεται να ικανοποίησαν εκ πρώτης τους αξιωματούχους του ακαδημαϊκού ιδρύματος της Ελλάδας, που πήραν σχέδια και φωτογραφίες από τους χώρους του Κοινοτικού Συμβουλίου.

Γιατί λένε «όχι» οι δύο σχολές του ΕΜΠ

Οι δύο σχολές του ΕΜΠ πάντως, τονίζουν ότι:

* Η ύπαρξη διδάκτρων, ήδη από το στάδιο των Προπτυχιακών Σπουδών, ως βασικού στοιχείου της λειτουργίας του Ιδιωτικού Παραρτήματος καταργεί την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής ικανότητας. Επιπλέον, δημιουργεί έναν παράλληλο τρόπο εισαγωγής σε ένα Ίδρυμα με το κύρος του ΕΜΠ, σύμφωνα με τον οποίο οι έχοντες οικονομική δυνατότητα θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, ανεξαρτήτως προσπάθειας και προσόντων. Η διαδικασία αυτή διαπαιδαγωγεί σε λάθος βάση τους νέους ανθρώπους, αδικεί τους άριστους φοιτητές μας και μελλοντικούς επαγγελματίες μηχανικούς που πέρασαν με κόπο τη βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων, και υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο σπουδών που εξαρτάται καθοριστικά από το γνωστικό επίπεδο των εισερχομένων φοιτητών, καθώς και το επίπεδο των μηχανικών που συνεισφέρουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας. (ΣΕΜΦΕ)

* Το γεγονός ότι τα πτυχία του Παραρτήματος θα είναι πτυχία του ΕΜΠ, με αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα, χωρίς καμία από τις προϋποθέσεις που ισχύουν στο ΕΜΠ, θα αποβεί βλαπτικό και για τη φήμη του ΕΜΠ και, πρωτίστως, για τους απόφοιτους του Ιδρύματος, οι οποίοι έχουν κοπιάσει για να εισαχθούν και να αποφοιτήσουν από το ΕΜΠ. (Μεταλλειολόγοι)

Το Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης Σχολής ΕΜΦΕ

(συνεδρίαση 08/10/2024) επί του Σχεδίου Καταστατικού του Διεθνούς Τεχνικού Πανεπιστημίου Αθηνών - Κύπρου

Η Σχολή εκφράζει τον έντονο προβληματισμό και τη δυσαρέσκειά της για τον αντι- δεοντολογικό και αντι-ακαδημαïκό τρόπο με τον οποίο έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές με την ίδρυση Ιδιωτικού Παραρτήματος του ΕΜΠ στην Κύπρο ενέργειες.

Τα μέλη της θεωρούν άκρως προσβλητικό το γεγονός ότι ενημερώθηκαν εξωθεσμικά για σχετικές πρωτοβουλίες μέσω διαρροών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία συζήτηση σε κανένα αρμόδιο ακαδημαϊκό όργανο. Η εκ των υστέρων έγκριση του Συμβουλίου Διοίκησης (αποκλειστικά για διερευνητικές επαφές) και της Συγκλήτου, χωρίς μάλιστα καμιά γραπτή εισήγηση τόσο ως προς την αναγκαιότητα όσο και ως προς τη βιωσιμότητα μιας τόσο σημαντικής στρατηγικής επιλογής, ουδόλως αμβλύνει τον οξύ προβληματισμό για τις συγκεκριμένες ενέργειες αλλά και τον τρόπο λήψης τόσο σημαντικών αποφάσεων, γενικότερα.

Επισημαίνεται πως η συγκεκριμένη στρατηγική επιλογή δεν έχει αναφερθεί ούτε ως απλό ενδεχόμενο στον εγκεκριμένο τετραετή προγραμματισμό της Διοίκησης του Ιδρύματος ή σε οποιαδήποτε άλλο στρατηγικό πλάνο ή πρόταση της Διοίκησης του Ιδρύματος, όταν ακόμα και για την ίδρυση Μεταπτυχιακού Προγράμματος ή άλλης δομής, απαιτούνται αποφάσεις των εμπλεκόμενων σχολών, μελέτες, αποφάσεις συγκλητικών επιτροπών του Ιδρύματος, με δημόσιες διαδικασίες και συνεδριάσεις.

Η συζήτηση επί του προσφάτως προτεινόμενου Σχεδίου Καταστατικού, δεδομένης της πρότερης έλλειψης οποιασδήποτε τεκμηριωμένης στρατηγικής πρότασης, μπορεί να εκληφθεί μόνο ως προσπάθεια εκ των υστέρων συναίνεσης επί ειλημμένων αποφάσεων. Επομένως, η ΓΣ της Σχολής θεωρεί ότι στην παρούσα φάση παρέλκει η ενδελεχής συζήτηση επί του Σχεδίου Καταστατικού και ως εκ τούτου περιορίζεται στην επισήμανση των κάτωθι σημείων (και μόνον ως ενδεικτικών των προθέσεων) εκφράζοντας την έντονη διαφωνία και διαμαρτυρία της τόσον επί της διαδικασίας που ακολουθήθηκε σχετικά με την ίδρυση Ιδιωτικού Παραρτήματος του ΕΜΠ όσον και επί της αρχής:

  • Η ύπαρξη διδάκτρων, ήδη από το στάδιο των Προπτυχιακών Σπουδών, ως βασικού στοιχείου της λειτουργίας του Ιδιωτικού Παραρτήματος καταργεί την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής ικανότητας. Επιπλέον, δημιουργεί έναν παράλληλο τρόπο εισαγωγής σε ένα Ίδρυμα με το κύρος του ΕΜΠ, σύμφωνα με τον οποίο οι έχοντες οικονομική δυνατότητα θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, ανεξαρτήτως προσπάθειας και προσόντων. Η διαδικασία αυτή διαπαιδαγωγεί σε λάθος βάση τους νέους ανθρώπους, αδικεί τους άριστους φοιτητές μας και μελλοντικούς επαγγελματίες μηχανικούς που πέρασαν με κόπο τη βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων, και υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο σπουδών που εξαρτάται καθοριστικά από το γνωστικό επίπεδο των εισερχομένων φοιτητών, καθώς και το επίπεδο των μηχανικών που συνεισφέρουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας.

  • Το προτεινόμενο σχέδιο Καταστατικού προβληματίζει ως προς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Ιδιωτικό Παράρτημα. Οι ελάχιστες απαιτήσεις για τουλάχιστον 10 μέλη ΔΕΠ ανά σχολή, χωρίς μάλιστα καμία αναφορά στην αναγκαιότητα ισχυρού υποβάθρου σε Μαθηματικά, Φυσική και Μηχανική, που κατά κοινή ομολογία αποτελεί βασικό στοιχείο της υπεροχής του διπλώματος του ΕΜΠ, καθώς και η λειτουργία χωρίς εργαστήρια προσιδιάζουν σε ένα χαμηλής ποιότητας Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο, με κίνδυνο ακαδημαϊκής δυσφήμισης του ΕΜΠ και αποδυνάμωσης της τρέχουσας προσπάθειας διεθνοποίησης των ΔΠΜΣ του ΕΜΠ. Επιπλέον, η συναίνεση για τη λειτουργία Σχολών Μηχανικών με 10 μέλη ΔΕΠ βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το πάγιο αίτημα για αύξηση των θέσεων μελών ΔΕΠ που τόσο έχει ανάγκη το ΕΜΠ.

  • Η ίδρυση του Ιδιωτικού Παραρτήματος δεν προσφέρει τίποτα στο ΕΜΠ, το οποίο έχει κατακτήσει, με το μόχθο των διδασκόντων του, των φοιτητών του και των ερευνητών του, περίοπτη θέση στον διεθνή ακαδημαϊκό χώρο. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα θυγατρικό Ίδρυμα, με χαλαρή σύνδεση με το μητρικό Ίδρυμα, στο οποίο κληροδοτείται, ουσιαστικά άνευ όρων, το κύρος του ΕΜΠ. Το ΕΜΠ δεν θα έχει κανένα ουσιαστικό όφελος, ενώ η επίδραση στην εξωστρέφειά του, που πραγματοποιείται με συνεργασίες με τα παγκοσμίως σημαντικότερα Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, θα είναι μάλλον αρνητική.

Η ΓΣ της ΣΕΜΦΕ, όπως και στην προηγούμενη περίοδο συζήτησης επί της Ίδρυσης Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, δηλώνει την αταλάντευτη προσήλωσή της στο ρόλο του Δημόσιου Λειτουργού και στην υπηρεσία του ιστορικού ρόλου και της αποστολής του ΕΜΠ για την παροχή υψηλού επιπέδου δημόσιας και δωρεάν ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και για την παραγωγή νέας γνώσης. Στη βάση αυτή η ΓΣ της ΣΕΜΦΕ απορρίπτει συνολικά την πρόταση ίδρυσης Ιδιωτικού Παραρτήματος του ΕΜΠ στην Κύπρο.

Όλο το ψήφισμα εδώ

Το Ψήφισμα της Σχολής Μεταλλειολόγων

Η Σχολή Μεταλλειολόγων - Μεταλλουργών Μηχανικών, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

Εκφράζει την καταρχήν διαφωνία των μελών της με την ίδρυση Παραρτήματος του ΕΜΠ στην Κύπρο, καθώς αφορά επί της ουσίας στην ίδρυση ενός Ιδιωτικού Πανεπιστημίου χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του Ιδρύματος. Η προσπάθεια αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις πάγιες θέσεις και αξίες τόσο της ΣΜ-ΜΜ όσο και του ΕΜΠ, ενός ιστορικού δρύματος με μεγάλη παρακαταθήκη αγώνων για την υπεράσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν Ανώτατης Εκπαίδευσης.

 Θεωρεί την μέχρι σήμερα διαδικασία που ακολουθήθηκε για ένα τόσο σοβαρό - κυριολεκτικά ιστορικής σημασίας - θέμα, το οποίο αφορά στην αλλαγή της φυσιογνωμίας του ΕΜΠ, εξαιρετικά προβληματική και αντιδεοντολογική. Δεν προηγήθηκε ενδελεχής συζήτηση ούτε με την Πολυτεχνειακή Κοινότητα ούτε με το καθ' ύλην αρμόδιο Διοικητικό Όργανο για τα ζητήματα αυτά - τη Σύγκλητο του ΕΜΠ επί της αρχής, της ουσίας και της σκοπιμότητας ένταξης ενός τέτοιου εγχειρήματος στον άμεσο ή στον μελλοντικό στρατηγικό σχεδιασμό του ΕΜΠ, ενώ προετοιμάστηκε, μάλιστα, ένα Σχέδιο Καταστατικού (πριν καν ψηφιστεί ο σχετικός νόμος από την Κυπριακή Βουλή), το οποίο υλοποιεί εξόφθαλμα την λογική της εμπορευματοποίησης των σπουδών στο ΕΜΠ.

Εκφράζει, πέραν της αντίθεσης επί της αρχής, ριζικές διαφωνίες σε κομβικά σημεία του Σχεδίου Καταστατικού, όπως:

Την κατάργηση ή τον υποβιβασμό τους σε ροές μαθημάτων άλλων Σχολών, ιστορικών Σχολών του ΕΜΠ που έχουν διαμορφώσει την φυσιογνωμία του, όπως της Σχολής Μεταλλειολόγων -Μεταλλουργών Μηχανικών και άλλων - τριών Σχολών (των Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών-Μηχανικών

Το γεγονός ότι τα πτυχία του Παραρτήματος θα είναι πτυχία του ΕΜΠ, με αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα, χωρίς καμία από τις προϋποθέσεις που ισχύουν στο ΕΜΠ, θα αποβεί βλαπτικό και για τη φήμη του ΕΜΠ και, πρωτίστως, για τους απόφοιτους του Ιδρύματος, οι οποίοι έχουν κοπιάσει για να εισαχθούν και να αποφοιτήσουν από το ΕΜΠ.

Την έκπτωση σε πολύ χαμηλό επίπεδο των ελάχιστων απαιτήσεων και προδιαγραφών, που συνιστούν σπουδές με κατάληξη σε πτυχίο του ΕΜΠ, με ενδεικτικό αλλά, δυστυχώς, όχι μεμονωμένο παράδειγμα τον ελάχιστο αριθμό των 10 μελών ΔΕΠ ανά Σχολή (!). Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα των εισερχομένων φοιτητών (για τους οποίους τελικά κάθε κριτήριο επιλογής εξαφανίζεται αρκεί να κάνουν, επ' αμοιβή, ένα πρόσθετο προπαρασκευαστικό έτος), για την πλήρη αποσιώπηση του θέματος ανυπαρξίας εργαστηρίων, ένα πρωτεύον θέμα για τις σπουδές των μηχανικών, κ.ά.

Η πρόβλεψη για στελέχωση των Σχολών του Παραρτήματος (και μάλιστα συγχωνευμένων σε κάποιες περιπτώσεις) με 10 μόνιμα μέλη ΔΕΠ στέλνει, επιπρόσθετα, λάθος μήνυμα προς την Πολιτεία και υπονομεύει το πάγιο αίτημα του ΕΜΠ για προκήρυξη νέων θέσεων μελών ΔΕΠ, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποστελέχωσης που ταλανίζει σήμερα όλες τις Σχολές του (το 2009, υπηρετούσαν στο ΕΜΠ πάνω από 600 μόνιμα μέλη ΔΕΠ, τα οποία μειώθηκαν σε περίπου 390, το 2023).

Όλο το ψήφισμα εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KOLEGIA
Αγαπητά funds, καλώς ορίσατε στη χώρα των «ιθαγενών» ...
Διότι όταν μπορείς γενικά στην ιδιωτική εκπαίδευση να απολύσεις, όταν με όπλο την απόλυση μπορείς να στριμώξεις τον εκπαιδευτικό να εργαστεί χωρίς...
Αγαπητά funds, καλώς ορίσατε στη χώρα των «ιθαγενών» ...