Υπουργείο Παιδείας
«Να επανεξεταστεί η συγχώνευση των τμημάτων των τάξεων», «να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας», «Να τροποποιηθεί η με αριθμ. πρωτ. Γ.7/80483/Δ1/15-7-2024 όσον αφορά την εξομοίωση του θεσμού της παράλληλης στήριξης με εκείνον του Τμήματος Ένταξη»...

Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του κατά το άρ. 103 § 9 του Συντάγματος και τον ν.3094/2003, εξετάζει αναφορές γονέων σχετικά με συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης στην Αττική.

Σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στις υπό διερεύνηση αναφορές: α) δημοτικά σχολεία έχουν αιτηθεί τη διχοτόμηση ή τριχοτόμηση τάξεων κυρίως λόγω της φοίτησης σημαντικού αριθμού μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (εφεξής ΕΕΑ) και ....

Δείτε ΕΔΩ όλο το υπόμνημα του Συνηγόρου του Πολίτη προς το υπουργείο Παιδείας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής

Με βάση τα παραπάνω, παρακαλούμε, κατά λόγο αρμοδιότητάς σας:

α΄) Να επανεξεταστεί η συγχώνευση των τμημάτων των τάξεων στα προαναφερόμενα σχολεία και να δοθούν οδηγίες αντίστοιχα σε όλες τις διευθύνσεις για την εξατομικευμένη αξιολόγηση των αναγκών στα τμήματα με σημαντικό αριθμό μαθητών/τριών με διάγνωση Ε.Ε.Α., στη βάση του συμφέροντος και της εκπαιδευτικής ένταξης όλων των παιδιών, ιδίως των πιο ευάλωτων.

β΄) Να προβλεφθεί η αναγκαία ευελιξία, ως προς τον ελάχιστο αριθμό μαθητών/τριών για τη συγκρότηση τμήματος, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής μονάδας (όπως ιδίως το μέγεθος της σχολικής αίθουσας) και να μην επιβάλλεται συγχώνευση τμήματος στις περιπτώσεις που, κατόπιν αυτής, μαθητές/τριες θα εμφανίζονται ως υπεράριθμοι, προκειμένου να μην υποχρεούνται σε μετεγγραφή.

γ΄) Να τροποποιηθεί η με αριθμ. πρωτ. Γ.7/80483/Δ1/15-7-2024 όσον αφορά την εξομοίωση του θεσμού της παράλληλης στήριξης με εκείνον του Τμήματος Ένταξης, όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου της μείωσης του αριθμού των μαθητών του τμήματος κατά τρεις, σε σχέση με τον μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό ανά τμήμα (κατά το αρ. 6, παρ. 1 του ν. 3699/08), καθώς αυτό δεν προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία και, κατά την άποψη της Αρχής, οι δύο θεσμοί εξυπηρετούν διαφορετικές κατηγορίες μαθητών/τριών με αναπηρία/Ε.Ε.Α., ενώ επίσης υλοποιούνται με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τη λειτουργία του τμήματος από χωροταξικής άποψης

δ΄) Να επανεξετασθεί το πλαίσιο ως προς τα σημεία που εντοπίσθηκαν παραπάνω, ώστε να μην υπάρχει αντίφαση στις προβλέψεις του άρ. 6, παρ. 1 του νόμου 3699/2008, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι οποίες φαίνεται να δημιουργούν σύγχυση ως προς τον μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό μαθητών με μαθησιακές ή άλλες ανάγκες που μπορεί να φοιτά σε ένα τμήμα σε συνδυασμό με την απαραίτητη υποστήριξη. Σε κάθε περίπτωση, να δίνεται η δυνατότητα στις σχολικές μονάδες συγκρότησης μικρότερων τμημάτων, όταν κρίνεται αναγκαίο, ώστε να αποτρέπεται η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού παιδιών με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α αλλά και ο εξαναγκασμός παιδιών στην πορεία της φοίτησής τους σε αλλαγή σχολείου λόγω αύξησης των διαγνώσεων, που μπορεί να επέλθει ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

ε΄) Τέλος, υπογραμμίζεται εκ νέου από την Αρχή1 η ανάγκη επαρκούς και σταθερής κάλυψης των αναγκών παράλληλης στήριξης των μαθητών/τριών για τους οποίους υπάρχουν εγκεκριμένα αιτήματα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Αναγκαία είναι, στο πλαίσιο αυτό, η τοποθέτηση περισσότερων του ενός εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά τμήμα, όταν αυτό επιβάλλεται από τον αριθμό των ενδιαφερόμενων μαθητών/τριών και το είδος και τη βαρύτητα των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών/αναπηρίας τους ....

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

polixrwma stilo
ΣΕΠΕ Κυκλάδων: Το ΥΠΑΙΘΑ αδιαφορεί για τα ουσιαστικά προβλήματα των σχολείων
Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων καταγγέλλουν την αδιαφορία του υπουργείου - «Αναλαμβάνει ευθύνες ή συνεχίζει την πολιτική καταστολής;»
ΣΕΠΕ Κυκλάδων: Το ΥΠΑΙΘΑ αδιαφορεί για τα ουσιαστικά προβλήματα των σχολείων
ekpaideusi-sxoleia-mathites
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
Η συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών και οι υποχρεωτικές υπερωρίες διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και επιβαρύνουν τους δασκάλους.
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
ekpaideytikoi
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
Η ανάθεση και άλλων καθηκόντων, αλλά και άλλων διδακτικών αντικειμένων σε εκπαιδευτικούς, που ήδη έχουν επιβαρυνθεί με περισσότερες εξωδιδακτικές...
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
sxoleia
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»
«Οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων βρίσκονται εκτός του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης»
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»