Η Ανοιχτή επιστολή του Μαθητικού Συμβουλίου του Προτύπου Λυκείου Βαρβακείου Σχολής προς την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή σχετικά με τον διορισμό του ειδικού Προσωπικού στις σχολικές μονάδες.
Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,
Η παρούσα επιστολή σας αποστέλλεται από το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του Προτύπου Λυκείου Βαρβακείου Σχολής σε εκπροσώπηση του συνόλου των μαθητών.
Ο λόγος που καταθέτουμε την παρούσα επιστολή είναι να επικοινωνήσουμε την ανησυχία της μαθητικής κοινότητας ως προς το ζήτημα της πρόσληψης βοηθητικού προσωπικού. Αναλυτικότερα, αιτούμαστε την παρέμβασή σας για τον ταχύτερο διορισμό Σχολικών Ψυχολόγων και Νοσηλευτών στις σχολικές μονάδες.
Θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στο ζήτημα αυτό δεδομένης της μεταπανδημικής εποχής την οποία διάγουμε και τις αυξημένες ανάγκες που έχουν προκύψει. Η ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών βρίσκεται στο επίκεντρο των εθνικών και κοινωνικών προτεραιοτήτων. Επομένως, απαραίτητη είναι η επάνδρωση των σχολείων με τα κατάλληλα πρόσωπα για την προάσπιση της ατομικής και συλλογικής ευημερίας.
Θεωρούμε επιτακτική αναγκαιότητα τον άμεσο διορισμό σχολικών ψυχολόγων για την ολοκλήρωση της ορθής λειτουργίας του σχολείου. Οι σχολικοί ψυχολόγοι, σύμφωνα με την αντίστοιχη υπουργική απόφαση (Αριθμ. 97442/ΓΔ4) αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς βοηθούν αποτελεσματικά στη διαμόρφωση του κατάλληλου παιδαγωγικού και κατ΄επέκταση μαθησιακού κλίματος μέσω της ενεργητικής ακρόασης, της ελεύθερης έκφρασης, της πρόληψης των κρουσμάτων βίας και εκφοβισμού. Με την καθημερινή τους παρουσία, μπορούν να παρέχουν συμβουλευτική στήριξη σε μαθητές που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές δυσκολίες, προβλήματα προσαρμογής, άγχος ή και άλλα ψυχολογικά θέματα, ικανοποιώντας συνολικά την ανάγκη των μαθητών για εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους και εξισορρόπησης του ψυχικού τους κόσμου.
Με την συμβολή τους εξασφαλίζουν την ψυχική μας ηρεμία, απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων μας και την πραγματοποίηση των ονείρων μας. Άλλωστε, για πολλά παιδιά αποτελούν την μόνη πρόσβαση σε ψυχολογική υποστήριξη, παρά το γεγονός ότι αυτή δεν πρόκειται για προνόμιο, αλλά για ένα αγαθό καθολικό. Είναι εμφανές πως μόνο ένα κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις βαθύτερες ανάγκες των μαθητών και να ενισχύσει την ανθρώπινη επαφή, τον διάλογο, την ενσυναίσθηση, αρετές εξαιρετικά αναγκαίες στη σημερινή εποχή. Επιπλέον, είναι βέβαιο ότι θα μπορούσαν να εκπαιδεύσουν και να υποστηρίξουν το εκπαιδευτικό προσωπικό, βοηθώντας στη δημιουργία ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης για όλους τους μαθητές.
Συμπληρωματικά, η επάνδρωση των σχολικών μονάδων με νοσηλευτικό προσωπικό αποτελεί αυτονόητο βήμα προς την ομαλή σχολική ζωή. Διαδραματίζουν εξέχοντα ρόλο παρέχοντας στήριξη σε μαθητές με χρόνια προβλήματα υγείας, μπορούν να προσφέρουν άμεση βοήθεια σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών υγείας, ενώ παράλληλα διασφαλίζουν την εφαρμογή μέτρων υγιεινής και πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον.
Επιπλέον, μεταλαμπαδεύουν γνώσεις απαραίτητες για τη σχολική ζωή και πέρα από αυτήν, όπως οι πρώτες βοήθειες. Και αυτό γιατί έχουν την ευχέρεια να διοργανώσουν σεμινάρια και να παρέχουν βασική επιμόρφωση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η εξέχουσα συμβολή τους στον σχολικό ιστό διαγράφεται στο καταστατικό καθηκόντων (Αριθμ. 88348/Δ3). Στην περίπτωση προβλημάτων υγείας που χρήζουν καθημερινής ιατρικής παρακολούθησης και μέριμνας, οι αρμόδιοι συνεργάζονται με την διεύθυνση και τις μαθητικές κοινότητες για την λήψη μέτρων που μπορεί να αποβούν σωτήρια, μειώνοντας το άγχος τόσο των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών.Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η ανάγκη επίσπευσης του διορισμού τους καθίσταται επιτακτική.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε από μεριά μας, την σύγχρονη πραγματικότητα που βιώνουμε. Για την προσαρμογή μας στους γρήγορους ρυθμούς ζωής και εξαιτίας των αυξημένων προσδοκιών του περίγυρού μας, η ύπαρξη προσώπων εμπιστοσύνης στον σχολικό χώρο είναι υψίστης σημασίας. Στην εποχή της αποξένωσης που κυριαρχεί συχνά ακόμα και μέσα στο ίδιο μας το σπίτι, αναζητούμε την θαλπωρή του σχολικού περιβάλλοντος.
Η τρέχουσα κατάσταση αφήνει τους μαθητές του Βαρβακείου και των γενικότερων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας ανικανοποίητους, όπως μαρτυρούν και οι επικείμενες μαθητικές κινητοποιήσεις. Η καθυστέρηση του διορισμού βοηθητικού προσωπικού και οι βραδυκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες αποσυντονίζουν από την μαθησιακή διαδικασία και συντελούν στην έξαρση κρουσμάτων βίας, παρά τα παιδαγωγικά μέτρα που έχουν παρθεί. Η κανονική λειτουργία των σχολικών ιδρυμάτων παρεμποδίζεται. Η επίλυση συγκρούσεων, η διαλογική αντιμετώπιση της βίας μεταξύ των εφήβων, η καλλιέργεια του πνεύματος και η διάπλαση ήθους, όλα αυτά που σήμερα εκλείπουν σχετίζονται άμεσα με την υποστελέχωση των σχολείων με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό.
Γνωρίζουμε ότι η πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών και ψυχολόγων αποτελεί μια σημαντική επένδυση, ωστόσο τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι έφηβοι και η κοινωνία συνολικά θα είναι μακροπρόθεσμα και ανεκτίμητα. Ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον όχι μόνο προάγει την ακαδημαϊκή επιτυχία αλλά και την ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών, βοηθώντας τους να αναπτυχθούν σε ισορροπημένους και παραγωγικούς πολίτες.
Σε μια εποχή όπου οι μαθητές παλεύουν να ακουστούν τα αιτήματά τους για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, σας παροτρύνουμε να λάβετε αυτό το αίτημα σοβαρά υπόψη και να προβείτε στις ανάλογες ενέργειες για την ικανοποίησή του στον μέγιστο δυνατό βαθμό.
Με εκτίμηση,
Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του Πρότυπου Λυκείου της Βαρβακείου σχολής
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ:
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη