Η σχολική χρονιά για τα ειδικά σχολεία, αλλά και την ειδική αγωγή στα γενικά σχολεία έχει ξεκινήσει με δραματικά κενά και μετά από δύο μήνες από την έναρξη της αυτά παραμένουν. Οι δηλώσεις περί ευαισθησίας για την ειδική αγωγή και για τετραπλάσιους διορισμούς σε ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, από την υφυπουργό παιδείας το καλοκαίρι, αποδείχτηκαν ένα μεγάλο ψέμα.
Τα κενά αυτά υπάρχουν και στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου, όπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδημόνων του σχολείου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Αξιότιμοι Κύριοι,
Με την παρούσα επιστολή, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων , θα ήθελε να σας επισημάνει τις ελλείψεις που υπάρχουν στο σχολείο μας σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Δυστυχώς και άλλη μία σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει με ελλείψεις για το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου. Κοντεύει να τελειώσει και ο Νοέμβριος και ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί δάσκαλοι ειδικής αγωγής, ειδικότητες και ειδικό βοηθητικό προσωπικό που τόσο τις έχουν ανάγκη οι μαθητές που φοιτούν στο σχολείο μας.
Ειδικότερα χρειαζόμαστε έναν δάσκαλο ΠΕ 70, έναν δάσκαλο θεατρικής αγωγής, έναν λογοθεραπευτή, έναν λογοθεραπευτή και 2 ακόμα άτομα ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Η έλλειψη τους, δυσχεραίνει την ομαλή μετάβαση του συντριπτικού ποσοστού των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον καθώς επίσης επιβαρύνει τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και το καθιστά δυσλειτουργικό.
Όπως αρμοδίως γνωρίζετε , η ισχύουσα νομοθεσία για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) είναι σαφής, η δε πολιτική ηγεσία οφείλει να εφαρμόζει το ν. 3699/2008 στο άρθρο 1 του οποίου ρητά ορίζεται ότι «Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη».
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις, είναι καθαυτό θεμελιώδες και καταλυτικό για την άσκηση όλων των υπόλοιπων δικαιωμάτων τους.
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις, κατοχυρώνεται πέρα από εθνικά και σε ευρωπαϊκά και διεθνή νομικά κείμενα προστασίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που δεσμεύουν τη Χώρα – και ιδίως το Σύνταγμα (άρθρο 16), τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρα 23, 28 και 29), τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (άρθρο 24), καθώς επίσης και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα (άρθρο 13).
Για τους πιο πάνω λόγους, είναι επιτακτική ανάγκη και σας ζητάμε όπως μεριμνήσετε για την άμεση στελέχωση του σχολείου μας με τις παραπάνω ειδικότητες, ώστε το σύνολο των μαθητών που φοιτούν εκεί να έχουν την κατάλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη.
Με εκτίμηση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη